header imageheader imageheader image
{Rynek}
Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Autor: Crossboy, Data: 21.03.2013, 18:18:30, Źródło: Anime News Network
CrossboyPlotki z poprzedniego roku stały się faktem. Firma produkcyjna Tohokushinsha Film Corporation wyjawiła zamiar nakręcenia aktorskiej wersji anime z lat 80 – „Patlabor”. Produkcję zapowiedziano na targach Tokyo International Anime Fair, a premiera projektu ma mieć miejscu w 2014 roku. Nie wiadomo, czy produkcja będzie serialem TV czy filmem. Sądząc jednak po specyfice japońskiego rynku i ogólnoświatowych trendach bardziej prawdopodobna jest dystrybucja kinowa. Zastanawiające są też słowa „next generation” w nazwie domeny oficjalnej strony projektu. Czyżby raczej szykowała się kontynuacja anime niż adaptacja już opowiedzianego materiału?



„Patlabor” to klasyczna 6-odcinkowa seria OVA Studia Deen z wielkimi robotami, która zadebiutowała na kasetach VHS w roku 1988. Jej pomysłodawcą była grupa twórców o nazwie HEADGEAR: Masami Yuki (autor wersji mangowej, wydawanej w latach 1988-1994), Mamoru Oshii (reżyseria), Kazunori Ito (scenariusz), Yutaka Izubuchi (projekt mechów). Fabuła serii skupiała się na policji końca lat 90, gdy postęp technologiczny sprawił wzrost przestępczości z udziałem mechów – tzw. laborów (nostalgiczne czasy? ;). Wyposażony w tytułowego robota pilotowanego przez sympatyczną , specjalny oddział glin zmagał się w kolejnych odcinkach z obywatelami, wykorzystującymi tego typu maszyny do pogwałcania prawa.



Interesująca historia, różnorodne postacie, ładne projekty mechów i animacja sprawiły, że historia zdobyła uznanie wśród fanów. Dobra sprzedaż kolejnych epizodów doprowadziła do powstania kolejnych części: serialu telewizyjnego „Patlabor on Television”, drugiej serii OVA, trzech filmów kinowych. Design robotów stał się kolejnym wzorem dla anime z gatunku „real robot” jak to było w przypadku „Macrossa”, „Gundama” czy „Votomsa”. Uniwersum zamilkło jednak w 2002 roku, po tym, jak „Patlabor WXIII” nie okazał się wystarczająco popularnym filmem. Nowy aktorski projekt jest więc odważnym krokiem, który może przynieść ponowny wzrost zainteresowania tej klasycznej marce.



Duże znaczenie dla wyobraźni fanów mogą mieć plotki sprzed pół roku o filmie. Wspominano wtedy o zaangażowaniu zagranicznej firmy i udziale oryginalnych twórców, jednak Toshio Suzuki (producent oryginalnego serialu) i Mamoru Oshii (reżyser) zdementowali plany powstawania obrazu, więc na razie nie wiadomo, czy w produkcji będą brać udział klasyczni animatorzy. Na szczęście mamy 2013 roku, więc fani raczej nie doczekają się kolejnego G-Saviour(kanadyjskiej adaptacji Gundama z 1999, o której Sunrise stara się zapomnieć).

Warto wspomnieć, że w 1998 roku Memoru Oshii wyreżyserował 2-minutowy klip Patlabora za pomocą ówczesnych środków CGI:


Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 21 dodaj

[1] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
SonMati [*.czarnet.pl], 21.03.2013, 23:00:01, oceny: +1 -0
SonMatiAż dziw, że Slova nie jest autorem niusu.

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[4] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Crossboy [109.197.186.*], 22.03.2013, 00:12:39, odpowiedź na #2, oceny: +6 -0
CrossboyNigdzie nie napisałem, że wszystkie produkcje stanowią jeden świat - ale domyślam się, że chodzi ci o słowo "część". Ok, oficjalnie posypuję głowę popiołem ;)

Co do HEADGEAR, to nie pomyśłałeś może, że niektórzy mogą zadowolić się pieniędzmi, a nie twórczym uczestnictwem? :P

Słyszałeś może Star Trek TOS i Star Trek Next Generation? SDF Macross i Macross Frontier? Zeta Gundam i Victory Gundam?

Serie te łączy jedynie uniwersum, a bohaterowie najczęściej przewijają się tylko na kartach historii. Może w nowym filmie będą zupełnie nowi bohaterowie, a starsze postacie jedynie przelecą przez ekran? A może chodzi ci tylko o tytułowego robota?

Co do sensu konstrukcji newsa, to przykro mi - nie będzie mnie pouczać jakiś hejter Gundama :P
[6] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 00:23:29, odpowiedź na #4, oceny: +2 -4
Nie to nie, dalej pisz newsy, których nie da się czytać, bo są co akapit poprzetykane grafikami/filmami, co zaburza dynamikę czytania tekstu (tak, takie coś istnieje).

Gdyby HEADGEAR działał tak, jak opisujesz, to zaprzeczyłby sensowi własnego istnienia, czyli uniknięciu przejęcia kontroli nad projektem przez jedną osobę, która reszcie zapłaci. Owszem, nie wykluczam tego, ale bardziej chodziło mi o to, że cały zespół wie, że coś się święci (a raczej - wiedział już dawno temu), bo inaczej Oshi nie mógłby podjąć żadnych kroków.

Co do nowych bohaterów - Ingram w grafice raczej wyraźnie wskazuje na to, że ten mech będzie tu grał dużą rolę. Przy czym AV-98 zostały wycofane z czynnej służby jako przestarzałe, więc albo historia sprzed drugiego filmu i skupiająca się na bohaterach już znanych (bo tylko SV2 używało Ingramów do czasu drugiego filmu), albo coś na kształt filmu trzeciego, czyli zgodnie z tym, co piszesz. Jednakże trzeci film nie traktował o SV2, zawierał mało Ingramów, co objawiało się w tym, że na grafikach nie pokazywano "Alphonse'a". To analogia i pewnie zostanie zachowana.

A Gundamy są chujowe i to jest prawda. A są chujowe tylko i wyłącznie dlatego, że są naiwne. Reszta może być.
[7] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Kolo_z_Wrocka [*.adsl.inetia.pl], 22.03.2013, 01:12:12, odpowiedź na #2, oceny: +6 -0
Kolo_z_WrockaJa pierdolę, gość przygotowuje jedne z najlepiej napisanych newsów (grafiki i filmiki - zajebiście, przynajmniej mogę dowiedzieć się z newsa, o co chodzi, zamiast przeglądać google, żeby zobaczyć, o jakim tytule jest mowa, potem znowu wracać do dalszego czytania itd. To dopiero rozwala dynamikę czytania), ale oczywiście, twój styl pisania o tym, jak jedziecie sobie z Mroczusiem na konwent i jak robicie na nim różne fajne rzeczy, jest lepszy.

Kurwa, dawno mnie nic na ACP tak nie rozsierdziło...

Crossboy, olej hejtera, robisz dobrą robotę na tym i tak upadającym serwisie :)
[8] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 07:56:13, odpowiedź na #7, oceny: +3 -6
>opis podróży na konwent w mojej relacji
>3 linijki

Keep trying, we Wrocku chyba za bardzo już przygrzewa.

>>grafiki i filmiki - zajebiście, przynajmniej mogę dowiedzieć się z newsa, o co chodzi, zamiast przeglądać google,
Ale ja już dawno stwierdziłem, że ludzie są leniwi, nie musisz tego potwierdzać.

>>To dopiero rozwala dynamikę czytania
Nie, bo wpierw czytasz newsa, potem sobie szukasz w Internecie, jeżeli to Cię zainteresowało. W obecnej sytuacji laik widzi WIELKI ARTYKUŁ (bo tak wygląda news z tymi grafikami, jeżeli chodzi o rozmiar), na żaden interesujący go temat, scrolluje do dołu bo po co ma czytać coś tak dużego, co go nie interesuje, a potem zamyka newsa. Bo za dużo, jeszcze trzeba filmiki jakieś oglądać, a on nie ma na to czasu i leci skrót wiadomości obejrzeć.

Albo WYJEBUJESZ WSZYSTKIE GRAFIKI NA KONIEC I TRZYMASZ TEKST W ZWARCIU. SRSLY, nawet w Kawaii po trzecim numerze sobie uświadomili, że wklejanie grafik gdzie popadnie to nie jest dobry pomysł.

Co do jakości newsa, to bym też polemizował. Wynika z niego jasno, że aby poznać uniwersum należy oglądać wszystko po kolei, co jest nieprawdą, a chronologię i wzajemne zależności między poszczególnymi produkcjami wyjaśniłem wyżej. A wystarczyło jasno napisać, że zainteresowanym poleca się zapoznanie z serią OAV z 1988 roku oraz z filmową trylogią. Tyle. Co się tu rozwodzić?

A osoby poszukujące dokładnych informacji można odesłać tutaj:
http://www.patlabor.info/

News ani nie przedstawia za wiele, bo w takiej ilości tekstu nie da się skondensować wszystkich najważniejszych informacji, a te które podaje są nieścisłe, momentami wręcz błędne.
[9] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Kolo_z_Wrocka [*.adsl.inetia.pl], 22.03.2013, 08:50:37, odpowiedź na #8, oceny: +2 -1
Kolo_z_WrockaSam Mroczuś pojawia się 5 razy w tekście, do tego jeszcze barwny opis wyjścia z Cellem do sklepu. Geez.

Leniwości ludzi w to nie mieszaj, bo od tego są media, żeby dostarczać informację jak najbardziej wszechstronną w jak najkrótszym czasie.

I może Ty tak czytasz, bo jesteś pieprzonym nolifem i znasz wszystkie serie. Normalna osoba, która nie zna jakiejś serii, nie będzie czytać dalej newsa nie mając pojęcia, o jaki tytuł chodzi - mowa jest o ekranizacji danego tytułu i trudno jest czytać tego newsa bez świadomości, jak wyglądał oryginał.

I nie wiem, jak było w Kawaii, bo upadło, zanim zacząłem czytać, ale w Arigato jest nasrane grafikami i robią super magazyn.
[11] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 09:26:35, odpowiedź na #9, oceny: +0 -4
>Sam Mroczuś pojawia się 5 razy w tekście,
Nie, tak często pojawia się laptop Mroczusia, nie on sam. Sam zainteresowany aż tyle razy się nie przewija.

W wyjście do sklepu do nie podróż, to aktywność konwentowa.
Zapraszam do komentowania artykułu, nie roztrząsajmy tego tutaj.

>I może Ty tak czytasz, bo jesteś pieprzonym nolifem i znasz wszystkie serie.
Lol NOEP.

>Normalna osoba, która nie zna jakiejś serii, nie będzie czytać dalej newsa nie mając pojęcia, o jaki tytuł chodzi - mowa jest o ekranizacji danego tytułu i trudno jest czytać tego newsa bez świadomości, jak wyglądał oryginał.

News nie daje żadnego poglądu na to, jak wyglądał oryginał, bo daje opening do serii TV, a nie do pierwszej OAV.
I normalna osoba nie ma czasu, by scrollować tekst w poszukiwaniu informacji poprzedzielanych filmikami, które jeszcze musi obejrzeć. Albo grafiki i inne wstawki są opływane przez tekst, albo się je wywala na sam koniec.

>I nie wiem, jak było w Kawaii, bo upadło, zanim zacząłem czytać, ale w Arigato jest nasrane grafikami i robią super magazyn.
Jebłem.
[13] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Zyll666 [*.chelmnet.pl], 22.03.2013, 13:35:26, odpowiedź na #11, oceny: +2 -0
Lol, lol, lol, jak dla mnie zajebisty początek acepowego roku. Slova wyskoczył z butthurtem i kłóci się z Kolem. Jeżeli nie trollujecie, to kurde, jestem pod wrażeniem :D
[16] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 13:41:38, odpowiedź na #13, oceny: +1 -4
Butthurt mam tylko o to, że będzie LA. reszta to po prostu wytknięcie rażących błędów rzeczowych w tekście.

Ale niestety teraz pokazywanie komuś, że zrobił błąd to hejterstwo. Kij z tym, mogę być nawet i hejterem, ale to nie zmienia faktu, że news jest źle skonstruowany i zawiera błędy.

A ludziom się nawet nie chce przeczytać wyjaśnień, co jest źle i dlaczego, "bo news taki wyczerpujący i obszerny, tyle informacji i grafiki, fapfapfap".

Dupa. Nic nie wyczerpujący. Jedynie napompowany trzema filmikami, które łącznie zajmują więcej miejsca, niż tekst.

Ale nie no, zajebisty nius. Niedługo zaczniemy rozmawiać w piktogramach.
[19] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Kolo_z_Wrocka [*.adsl.inetia.pl], 22.03.2013, 17:37:04, odpowiedź na #13, oceny: +1 -0
Kolo_z_WrockaJa nie trolluję, po prostu nie lubię, jak ktoś przypierdala się do czyjejś dobrej roboty, którą w dodatku odwala za darmo. Nawet, jeżeli są jakieś błędy, to i tak wg mnie trzeba to uszanować, nie płacę - nie wymagam cudów. (a wg mnie news jest bardzo dobrze napisany, jak to zwykle u Crossboya)
[20] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 17:47:08, odpowiedź na #19, oceny: +0 -2
Napisany dobrze - tak.
Skomponowany dobrze pod względem wizualnym - nie.
Zachowane proporcje tresć/grafika - nie.

Nie wymagam cudów. News nie straciłby nic a nic na wartości, gdyby wywalić openingi i zostawić ostatni filmik, który rzeczywiście ma związek ze sprawą.

W tym miejscu jeszcze poprawię siebie samego - rzeczywiście jest tu OP do pierwszej OAV, przeoczyłem jakoś przy scrollowaniu.
[14] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
rurkazkremem [*.dynamic.chello.pl], 22.03.2013, 13:36:58, odpowiedź na #8, oceny: +4 -0
rurkazkrememPRZESTAŃCIE ROBIĆ RZECZY INACZEJ, NIŻ JA BYM ZROBIŁ
[15] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 13:40:05, odpowiedź na #14, oceny: +0 -2
Nie, raczej zacznijcie robić z głową.
[17] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
rurkazkremem [*.dynamic.chello.pl], 22.03.2013, 13:41:45, odpowiedź na #15, oceny: +3 -0
rurkazkrememRÓBCIE RZECZY Z GŁOWĄ. NAJLEPIEJ MOJĄ
[18] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 13:45:20, odpowiedź na #17, oceny: +0 -2
Świat byłby lepszy.
[21] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 22.03.2013, 23:52:05, odpowiedź na #18, oceny: +2 -0
I stanowczo nudniejszy.
[3] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 00:12:07, oceny: +1 -2
Live Action Mecha...

tak będzie
[5] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Crossboy [109.197.186.*], 22.03.2013, 00:15:20, odpowiedź na #3, oceny: +3 -0
CrossboyNie przeżywaj tak. Japończycy robią coraz lepsze adaptacje.
[12] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Kolo_z_Wrocka [*.adsl.inetia.pl], 22.03.2013, 10:40:29, odpowiedź na #5, oceny: +2 -1
Kolo_z_WrockaZastanawiam się, czy można powiedzieć, że "coraz lepsze", skoro już od dawna adaptacje są na wysokim poziomie :) (albo ja dobrze trafiam ;p)
[10] Re: Powstanie aktorski „Mobile Police Patlabor”
Ciemny blondyn [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.03.2013, 09:19:13, oceny: +4 -0
Projekt jest interesujący w stopniu wystarczającym, aby zachęcić mnie do przyjrzenia się także całemu dorobkowi fabularnemu. Forma newsa, z tekstem poprzetykanym elementami graficznymi, pozwoliła mi na przetrawienie poszczególnych części zawartych w nim informacji. +4 do exp.
Powered by WashuOS