header imageheader imageheader image
{Rynek}
Problemy Waneko?
Autor: Kergie, Data: 21.06.2007, 11:18:08, Źródło: Waneko
Problemy Waneko?Uważnemu obserwatorowi na pewno nie umknie fakt, iż dziś rano ze strony Waneko zniknęły okładki i ilustracje z serii „Yami no Matsuei”. Wygląda to na kolejną wpadkę wydawnictwa w krótkim czasie. Dla przypomnienia ostatnio Waneko borykało się z problemami z wysyłkami, opóźniło wydanie „Uteny”, a co więcej nie zapowiedziało terminów wydań kolejnych tomów swoich sztandarowych tytułów. Czy są to oznaki problemów warszawskiego wydawnictwa? Miejmy nadzieje że nie.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Waneko.

Inne serwisy:

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 63 dodaj

[1] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 18:37:42, oceny: +0 -0
VincentTrochę zastanawia mnie sens istnienia tego hmmm tekstu? Newsem tego nazwać nie można, bo są to jedynie domysły, a ACP nie jest też kolejnym Faktem, żeby rzucać tematami typu " Ufo odpowiedzialne za zniknięcie okładek Yami ze strony Waneko".
[6] Re: Problemy Waneko?
Japac [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 19:56:39, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
JapacOczywiście, że nie. To zrobiła Haruhi Suzumiya ^^
[8] Re: Problemy Waneko?
Astaroth [*.toya.net.pl], 21.06.2007, 20:06:45, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
AstarothAle mogła chociaż wstawić fotki Mikuru... ;)
[25] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 21:07:51, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
VincentWhere's Mulder?
[34] Re: Problemy Waneko?
Frohike [*.bielsko.dialog.net.pl], 21.06.2007, 21:53:03, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
He's looking for Red Shoes...
[41] Re: Problemy Waneko?
Yen [*.interbit.com.pl], 22.06.2007, 00:38:51, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
YenYet another god delusion.
[9] Re: Problemy Waneko?
Joe [217.153.172.*], 21.06.2007, 20:18:57, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
JoeOczywiście, że jest to nius - Waneko zdjęło ze strony wszelkie grafiki z „Yami no Matsuei”. Dalsza część to już domysły, ale całkiem uzasadnione. Chyba nie oczekujesz, że wydawnictwo będzie się otwarcie chwalić problemami?
[17] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 20:53:42, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
VincentSpoko Joe, ale wydaje mi się naprawdę, że tych domysłów tu być nie powinno, a sama informacja, że zdjęto obrazki jeszcze o niczym nie świadczy i chyba nie zasługuje na miano wielkiej wiadomości. No offense.
[20] Re: Problemy Waneko?
Joe [217.153.172.*], 21.06.2007, 20:56:44, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
JoeMoim zdaniem ostatnie poczynania Waneko, a w szczególności zdjęcie grafik ze strony, dają dużo do myślenia. Twoim zdaniem dlaczego zdjęto obrazki?
[22] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 21:04:28, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
VincentNie mam zielonego pojęcia, jak dla mnie, to jest nieco dziwne.
[49] Re: Problemy Waneko?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.06.2007, 13:23:15, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
Evil Yukifaktycznie, nagle tak mi się skojarzyło to z "Faktem" i artykułami w stylu "Katarzyna Cichopek sama na ulicy, czy to koniec jej romansu?" XP
[15] Re: Problemy Waneko?
DreaMHunteR [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 20:47:11, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
DreaMHunteRPomyślałam o tym samym. Sam tekst kojarzy mi się z żerowaniem na ludziach a'la Super Express.
[2] Re: Problemy Waneko? GTO17
GaLL [*.adsl.inetia.pl], 21.06.2007, 18:42:01, oceny: +0 -0
Czytam sobie GTO 17 a tu strona podwojona a za to luźna kartka.
Na e-maila w tej sprawie otrzymałem odpowiedz:

Ta luzna strona 169 to errata, czyli korekta zle wydrukowanej strony 169, poniewaz drukarnia wydrukowala nam w tym tomie 2 identyczne strony 168i169. Jesli Twoj egzemplarz posiada tylko taka wade, to znaczy, ze wszystko jest w porzadku. Jesli jednak ma jeszcze inna wade, np. puste strony lub brak jakiejs czesci stron, a w zamian powtarzaja sie inne dwukrotnie, prosimy odeslij go nam, a my przyslemy ci tomik prawidlowy, jedynie z errata strony 169, ktora bedzie wrzucona, bo na to nie ma juz sily.
[3] Re: Problemy Waneko?
biB [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 19:13:31, oceny: +0 -0
biBPopieram przed przedmówcę. Ten "nius" jest bzdurny i "bezsęsowny".

Spiskowe teorie dziejów można snuć w komentarzach do poprzednich niusów dot. Waneko/YnM. To, ze nikt ich nie czyta, a chcesz się podzielić swoimi refleksjami, nie znaczy, ze musisz pisać nowy nius -_-`

Btw, aż dziw, ze nie wspomniałeś nic o JotPeeFie ;) Pasowałoby tu stwierdzenie w stylu "JPF ma problem, DN powinien sie ukazać a go nie ma, mangi są słabej jakości i w ogóle jest bida".
>_>`
[4] Re: Problemy Waneko?
Sailor Dream [*.cache.pol.co.uk], 21.06.2007, 19:18:04, oceny: +0 -0
A wszystkiemu winny jest Oyasumi Kumachan ;p
Jak dla mnie news do śmietnika. Aż dziw, że został przepuszczony ...
[5] Re: Problemy Waneko?
Lisek [*.witnet.pl], 21.06.2007, 19:21:45, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
LisekMoże przypadkowo zamiast do perełek to go tu dodali?
[7] Re: Problemy Waneko?
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 21.06.2007, 20:00:46, oceny: +0 -0
GrisznakJoe, brakuje ci newsów?
[10] Re: Problemy Waneko?
YenCan'tDraw [*.espol.com.pl], 21.06.2007, 20:19:37, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
YenCan'tDrawJoe rucha, to nie newsuje.
[11] Re: Problemy Waneko?
Joe [217.153.172.*], 21.06.2007, 20:26:45, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
JoeZawsze.
[30] Re: Problemy Waneko?
Ari3l [*.crowley.pl], 21.06.2007, 21:32:47, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
Ari3lwidzimy na 4chanie kogo ruchasz ale bo fotkach na blogu widac ze ona rucha ciebie po tej fotce brak mi szacunku do ciebie...
[31] Re: Problemy Waneko?
Ari3l [*.crowley.pl], 21.06.2007, 21:33:51, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
Ari3lpo fotkach...
[33] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 21:51:44, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
VincentACP nie jest odpowiednim miejscem na rozważania kto kogo i kiedy.
[32] Re: Problemy Waneko?
Yanek [*.acn.waw.pl], 21.06.2007, 21:44:21, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
YanekTo nie wchodź na acp jak ci nie pasuje. I bez zdjęć widać że nie zasługujesz na szacunek.
[42] Re: Problemy Waneko?
Yen [*.interbit.com.pl], 22.06.2007, 00:46:53, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
YenGet laid.
[48] Re: Problemy Waneko?
YenCan'tDraw [*.espol.com.pl], 22.06.2007, 12:04:43, odpowiedź na #42, oceny: +0 -0
YenCan'tDrawlol neofita
[54] Re: Problemy Waneko?
Yen [*.interbit.com.pl], 22.06.2007, 19:33:52, odpowiedź na #48, oceny: +0 -0
Yenwell, duh
[12] Re: Problemy Waneko?
Parskator [*.acn.waw.pl], 21.06.2007, 20:37:23, oceny: +0 -0
Na stronie Waneko pojawił się komunikat:
"Z powodu ocenzurowania Yami No Matsuei przez tzw. "Siłę Wyższą", na ziemię zstąpili wkurzeni na maksa Ostatni Synowie Ciemności i spalili większość okładek polskiej serii za pomocą ostatniego modelu miotacza płomieni piekielnych. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak wyglądają okładki, musicie udać się do księgarni. Najlepiej od razu zaopatrzyć sie w zapas tomików na całe wakacje."
Całość sugeruje albo to że wydawnictwo wdeptło w nielada gówno albo że stosuje jakąś przedziwną kampanie marketingową na rzecz yami... ewentualnie "cenzura" sugeruje działalność bojówek Romana - choć to raczej mało prawdopodobne.
[13] Re: Problemy Waneko?
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 21.06.2007, 20:39:36, odpowiedź na #12, oceny: +0 -0
GrisznakTeż w to nie wierzę. Co niby na tej okładce miało być? Kukurydza?
[14] Re: Problemy Waneko?
Yanek [*.acn.waw.pl], 21.06.2007, 20:43:50, odpowiedź na #13, oceny: +0 -0
YanekNiebójmy się tego powiedzieć! PENIS!
[16] Re: Problemy Waneko?
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 21.06.2007, 20:47:25, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
GrisznakWolframowy!
[18] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 20:54:51, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
VincentZ przekładnią tranzystorową do naginania czasoprzestrzeni.
[19] Re: Problemy Waneko?
Yanek [*.acn.waw.pl], 21.06.2007, 20:56:19, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
YanekI turbo nakładką wstecznego biegu
[21] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 21:03:37, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
VincentZ funkcją Dual Shock i możliwościami Wii remote.
[23] Re: Problemy Waneko?
Yanek [*.acn.waw.pl], 21.06.2007, 21:05:01, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
YanekOraz nowymi włóknami drgającymi podczas mycia zębów!
[24] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 21:05:38, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
VincentDotrze do najgłębszych zakamarków jamy ustnej!
[26] Re: Problemy Waneko?
Yanek [*.acn.waw.pl], 21.06.2007, 21:09:09, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
Yanekna zaparcia nie do zdarcia!
[27] Re: Problemy Waneko?
Vincent [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.06.2007, 21:10:24, odpowiedź na #26, oceny: +0 -0
VincentTakie rzeczy to tylko w Erze.
[29] Re: Problemy Waneko?
GeraLT [*.skomur.pl], 21.06.2007, 21:29:47, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
GeraLTEra nadaje rytm?
[39] Re: Problemy Waneko?
Sailor Dream [*.cache.pol.co.uk], 21.06.2007, 23:31:06, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
Brzmi jak z filmu "Monty Python and the Meaning of Life"
[43] Re: Problemy Waneko?
Yen [*.interbit.com.pl], 22.06.2007, 00:48:22, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
YenTeraz to głowy nie daję.
[52] Re: Problemy Waneko?
LoLo [*.internetdsl.tpnet.pl], 22.06.2007, 18:19:04, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
LoLojakie skojarzenia..... :P xDD
[28] Re: Problemy Waneko?
Dembol [*.net.autocom.pl], 21.06.2007, 21:20:41, oceny: +0 -0
DembolObserwatorom zapewne nie umknie również fakt, że wydawnictwo Mandragora notorycznie spaźnia się z wydaniem "Samotnego Wilka" i "Vagabonda" (nie wspominając o innych komiksach) i nie odpowiada już na pytania czytelników jak to miała w zwyczaju. Warto również wspomnieć, że wydawnictwo JPF również wydaje większość pozycji z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Np. wielce oczekiwany "Death Note". Zasłania się tradycyjnie - problemami z drukarnią. Czy są to oznaki problemów tychże wydawnictw? Czy rynek mangowy upadnie? O tym dowiemy się w następnym odcinku "Strefy 11".
[35] Re: Problemy Waneko?
Froh [*.bielsko.dialog.net.pl], 21.06.2007, 21:55:57, odpowiedź na #28, oceny: +0 -0
Będą relacjonowali wyjazd pana Yasudy do Irlandii?
[36] Re: Problemy Waneko?
Dairi [*.net.autocom.pl], 21.06.2007, 21:58:06, oceny: +0 -0
DairiPanowie, poziom newsa jak z Faktu -_- Znikają okładki Yami#4, Czy to ptak? Czy to samolot? Czy to problemy wydawnictwa?
[37] Re: Problemy Waneko?
Deedlit [*.ols.vectranet.pl], 21.06.2007, 22:32:42, odpowiedź na #36, oceny: +0 -0
DeedlitNie! To Super Pies je porwał >XD
[51] Re: Problemy Waneko?
sakiko [*.kopernet.org], 22.06.2007, 18:04:06, odpowiedź na #37, oceny: +0 -0
sakikożaden Super Pies, co Ty tam wiesz
Super Świnka macza w tym racice :>
[56] Re: Problemy Waneko?
Pazuzu [*.chello.pl], 22.06.2007, 23:54:01, odpowiedź na #51, oceny: +0 -0
PazuzuNie znacie się, wszystko wina Kota w Butach i Księcia z bajki.
[38] Re: Problemy Waneko?
Lina-chan [*.sml.pl], 21.06.2007, 22:35:04, oceny: +0 -0
Lina-chanPrzyznam, że ostatnio nie interesowałam się terminem wydawania mang z Waneko, ale jeśli chodzi o 4 tom Yami no Matsuei to ostatnio widziałm go w Empiku. Więc w zasadzie nie rozumiem o co się rozchodzi...
[40] Re: Problemy Waneko?
Sailor Dream [*.cache.pol.co.uk], 21.06.2007, 23:37:23, oceny: +0 -0
A ja nie jestem uważny obserwator i mam to w dupie. Wyjdzie to kupię.
Nie wyjdzie to se też kurna kupię, ale za granicą.
[44] Re: Problemy Waneko?
Czesio [*.eranet.pl], 22.06.2007, 09:10:10, odpowiedź na #40, oceny: +0 -0
Brawo geniuszu. Widać na pierwszy rzut oka że stricte polskie wydawnictwa ledwo wiążą koniec z końcem (Nie mówie tu o niemieckim Egmoncie lub szwajcarskim Anime Virtual). JPF opóźnia kolejne tomiki i przesuwa zapowiedzi (w zeszłym roku zawieszał tytuły) - niby czemu? Nie ma czasu zeskanować 200 stron mangi i przerobić grafik z jap na polski? Dla doświadczonego speca dtp to niecały tydzień roboty. Waneko? Jedna manga miesięcznie. Między kolejnymi tomikami są 3 miesięczne przerwy. Też mają problem z produkcją? Jeśli tak to poco zatrudniają 6 osób (z czego wdg. strony firmy aż 4ry zajmują się łamaniem tekstu?) O Kasenie i Mandragorze to już wogóle się nie wypowiadam...

Więc jesli wsadzimy wątek "problemów z produkcją" między bajki to co w takim wypadku powoduje takie a nie inne problemy? Jeśli niewiadomo o co chodzi to pewnie o kasę...
Co do Waneko i Yami. Posiadaczem praw w Japonii jest Hakusensha (za ANN), na stronach innych wydawców(Viz, Tonkam, Star) nie ma żadnych zmian w wyglądzie okładek co nakazuje sprowadzić brak okładek do Yami do wewnętrznego problemu Waneko. Idzmy dalej tym tropem. Błąd serwera? Znikły by wszystkie okładki lub błąd zaraz został by naprawiony. Komentarz Waneko? "Ocenzurowanie" - bajka - gdyby ktokolwiek w polsce zabronił wydania czegokolwiek to podniosło by się takie larum że w dziennkiu by o tym mówili. Ingerencja sił wyższych nakazuje sądzić iż albo mieliśmy doczynienia definitywnie z ingerencją Hakusenshy.

Do czego mogli przyczepić się Japończycy? Napewno nie do wyglądu okładek - każdą zapewne akceptują przed wydaniem i musieli je już wcześniej widzieć. Pozostaje tylko jedno logiczne rozwiązanie: Waneko utraciło licencję na wydanie tytułu całkowicie lub częściowo (za opcją częściową przemawia fakt nie zniknięcia samych tomików ze sklepiku i ze strony lecz jedynie okładek i ilustracji).
Jeśli ten wątek uzyskał by potwierdzenie może to oznaczać poważne problemy wydawnictwa w przyszłości gdyż mało kto będzie chciał robić interesy z wydawnictwem niedotrzymującym lub łamiącym postanowienia umowy licencyjnej.
[58] Re: Problemy Waneko?
Dembol [*.net.autocom.pl], 23.06.2007, 00:05:13, odpowiedź na #44, oceny: +0 -0
Dembol1. Egmont jest duńską firmą i polski poza nazwą ma niewiele z nią wspólnego.
2. Dobry skanlator potrafi złożyć tom mangi w 1 dzień w dobrej jakości (patrz chociażby 10sigh i Claymore).
3. Wiadomo od dawna, że wydawanie komiksów w naszym kraju nie jest dochodowym biznesem.
[45] Re: Problemy Waneko?
;] [*.adsl.inetia.pl], 22.06.2007, 09:12:26, oceny: +0 -0
o to to sie rozchodzi? klik
[46] Re: Problemy Waneko?
Czesio [*.eranet.pl], 22.06.2007, 09:31:07, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
Raczej o to
[47] Re: Problemy Waneko?
Gagazehn [*.chello.pl], 22.06.2007, 10:17:32, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
GagazehnBardzo tajemnicze... :3
[50] Re: Problemy Waneko?
mazek [*.internetdsl.tpnet.pl], 22.06.2007, 15:44:38, oceny: +0 -0
A na stronie komiksiarni w opisie pisze ,że od lat 18 jest Yami #4 :o
[55] Re: Problemy Waneko?
Dairi [*.net.autocom.pl], 22.06.2007, 21:36:41, odpowiedź na #50, oceny: +0 -0
DairiBo na tylnej okladce Waneko tez poleca +18. Sądząc po tym co ejst w srodku to sa to tylko działania prewencyjne, bo to nawet mniejszy kaliber niz piersi Bulmy >_>
[57] Re: Problemy Waneko?
Pazuzu [*.chello.pl], 22.06.2007, 23:57:55, odpowiedź na #55, oceny: +0 -0
PazuzuTo chyba kupiłam inną mangę niż ty... W mojej przynajmniej kilka kadrów zasługuje na wizytę moher-bojówek (jestem mocno zdziwiona, mile, że WANEKO Yami nie ocenzurowało).
[59] Re: Problemy Waneko?
Dairi [*.net.autocom.pl], 23.06.2007, 19:40:20, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
DairiA ze mozna sie przyeczepić to nie przeczę. Mimo wszystko w spoleczenstwie goła męska klata jest bardziej akceptowana niż damska goła klata ;)
[60] Re: Problemy Waneko?
Pazuzu [*.chello.pl], 24.06.2007, 09:28:24, odpowiedź na #59, oceny: +0 -0
PazuzuZgadzam się. Ale goła klata żeńska jest bardziej akceptowana od związu nauczyciela i ucznia :D i to pokazanego z szczegółami (niezbyt wyraźnymi, to prawda, ale zawsze).
[61] Re: Problemy Waneko?
Dairi [*.net.autocom.pl], 24.06.2007, 13:09:01, odpowiedź na #60, oceny: +0 -0
DairiTeż prawda. I to na dodatek w katolickiej szkole. Chociaż! Zawsze można powiedzieć, ze to umoralniająca opowieść o uczniu opętanym przez Szatana co sprowadza nauczyciela na złą (homoseksualną) drogę. trzeba tylko wcisnąc kit, że Tsuzuki jest egzorcystą z Watykanu :P
[53] Re: Problemy Waneko?
LoLo [*.internetdsl.tpnet.pl], 22.06.2007, 18:24:24, oceny: +0 -0
LoLodobra dobra już łapię

nius - zajebioza xD

a polskie wydawnictwa się walą

i co tu więcej pisać...
[62] Re: Problemy Waneko?
Sir Subaru [*.adsl.inetia.pl], 25.06.2007, 18:29:15, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
Sir SubaruNo nieźle.. zaczynam się martwić o Yami = =
[63] Re: Problemy Waneko?
eph [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.07.2007, 21:23:43, oceny: +0 -0
ej przeciez oni napisali, ze jak sie chce zobaczyc okladki to trzeba isc do ksiegarni. wniosek? to ma zachecic do kupna mangi.. ~
Powered by WashuOS