header imageheader imageheader image
{Rynek}
30 lat Hello Kitty
Autor: minicat, Data: 10.03.2004, 23:54:02, Źródło: Asahi Shimbun
Kiedy w 1974 roku Sanrio Co. wyprodukowało tanią winylową portmonetkę dla dzieci z wizerunkiem niewinnej kociej twarzy, nikt (a zwłaszcza twórcy projektu) nie przypuszczał, jak wielkim hitem stanie się, bezimienna wówczas postać. Dziś, po 30 latach Hello Kitty sprzedaje się w 60 krajach na 50 tysiącach gadżetów rocznie.

Najbardziej kochany kot świata - Kitty White mieszka na przedmieściach Londynu z rodzicami Georgem i Mary i z siostrą bliźniaczką Mimmy. Uwielbia szarlotkę domowej roboty i pragnie zostać poetką lub pianistką. Jej prosta niewinna twarz (brak ust i oczy w postaci kropek) jest przedmiotem miłości fanów, których wierność nie maleje z wiekiem (pierwotnie przeznaczona dla małych dziewczynek, w 1987 z niesamowitym powodzeniem zaatakowała rynek dorosłych), co wyraża się głównie w kolekcjonowaniu niezliczonej ilości rozmaitych przedmiotów ozdobionych jej wizerunkiem.

Hello Kitty zaangażowana jest także w turystykę - fakt istnienia w Shinagawa (część Tokio) głównej siedziby Sanrio wykorzystano do promowania okolicznych atrakcji turystycznych i popularyzowania dzielnicy.

Ciężko przewidzieć, czy Hello Kitty będzie żyć wiecznie, ale spokojnie można życzyć jej kolejnych 30 lat - wszystkiego najlepszego Kitty!

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 0 dodaj

Powered by WashuOS