header imageheader imageheader image
{Rynek}
Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Autor: Vulcan, Data: 01.11.2010, 19:19:19
VulcanRynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10Poniżej przedstawiam listę tytułów jakie ukazały się na naszym rynku w październiku. Jeżeli jakąś pozycję pominąłem, proszę o skorygowanie, a news zostanie poprawiony.

Jeżeli wydawcy są chętni informować, kiedy to wydali swoje mangi to możemy się umówić, że będą mi wysyłać maile z informacją i wówczas będzie to zamieszczane w bieżącym zestawieniu i unikniemy sytuacji, w której jakiś tytuł zostanie pominięty. Mój mail znajduje się w serwisie ACP po lewej w zakładce - Redakcja.

Kompendium Polskiej Mangi zostało pominięte w zestawieniu, gdyż nie jest to stricte manga, a jedynie wydawnictwo około-mangowe, ale IMO inicjatywa wydania takiego kompendium jest bardzo zacna i osobiście nabędę je do swojej kolekcji.

Miesięczne podsumowanie:

Egmont:
Usagi Yojimbo - Yokai

Hanami:
Pitu Pitu - Tom 1 (NOWY TYTUŁ)
Podniebny Orzeł (autonomiczny tytuł) (NOWY TYTUŁ)

J.P.F.:
Naruto - Tom 47
Ouran High School Host Club - Tom 6

Waneko:
Miłość Krok Po Kroku - Tom 4
Wampirzyca Karin - Tom 3
Black Lagoon - Tom 4

SUMA:
8 (w tym 7 mang i 1 pseudomanga)

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Black Lagoon, Egmont, Futari Ecchi, Hanami, JPF, Naruto, Ouran High School Host Club, Waneko.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 31 dodaj

[1] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Shichan [*.chello.pl], 01.11.2010, 20:22:30, oceny: +0 -0
ShichanA pseudo manga, to...?
[3] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Luchianka [*.siedlce.vectranet.pl], 01.11.2010, 20:29:12, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
LuchiankaUsagi Yojimbo
[5] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Shichan [*.chello.pl], 01.11.2010, 20:41:17, odpowiedź na #3, oceny: +0 -0
ShichanDlaczego pseudo? oO
[6] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Vulcan [*.dip0.t-ipconnect.de], 01.11.2010, 20:56:52, odpowiedź na #5, oceny: +1 -4
VulcanTemat wałkowany wielokrotnie. Manga to coś co powstało w Japonii. Koniec. Kropka.
[8] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
nijaki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 21:05:14, odpowiedź na #6, oceny: +7 -1
nijaki1) Japończyk wyjeżdża na wycieczkę do chin i w podroży rysuje swoja... pseudomangę?
2) Autor spider-mana wyjeżdża do Japonii i tam rysuje swój komiks czy automatycznie spider-man staje się mangą?

to niedorzeczne.
[10] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Crossboy [109.197.184.*], 01.11.2010, 21:15:08, odpowiedź na #8, oceny: +1 -2
CrossboyMała poprawka. Stan Lee nie zajmuje się rysowaniem. On jest scenarzystą (poza Bardzo małymi wyjątkami). Ostatnie pisze trochę komiksów, rysowanych przez Japończyków, więc można je uznać za mangę. Nawet jest anime oparte na jego dziele: tutaj (pomijam, że jest beznadziejne ;)

Za to Spider-man (Stana Lee) to nie ma manga, bo powstała w Ameryce.

To tyle. Z resztą się zgadzam. Nie wszystko powstałe komiksy na terenie Japonii to manga.

Spider-Man Manga z lat 70. Polecam poczytać :)
[30] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Chaos [*.cenega.pl], 02.11.2010, 16:08:55, odpowiedź na #10, oceny: +1 -2
ChaosNawet jest anime oparte na jego dziele: tutaj (dodam, że jest zajebiste ;)

Fixd.
[11] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Shichan [*.chello.pl], 01.11.2010, 21:31:13, odpowiedź na #8, oceny: +7 -1
ShichanZgadzam się. Swoja drogą Japończycy nazywają mangą wszystkie produkcje komiksowe, chociażby Spider-man dla nich to też manga. Ale abstrahując od tego wszystkiego.
Przyklejanie Uasgiemu słowa "pseudo" jest moim zdaniem głupie i nie na miejscu. Stwarza wrażenie, że Usagi jest gorszy od całej reszty tytułów z listy (a z pewnością tak nie jest).
Skoro już uważacie, że to nie manga to co to robi w rynkowym podsumowaniu mangi? Albo wte albo wewte, drodzy państwo.
[12] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
nijaki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 21:35:37, odpowiedź na #11, oceny: +1 -0
nijakipopieram w 100%!
[17] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Vulcan [*.dip0.t-ipconnect.de], 01.11.2010, 22:35:21, odpowiedź na #11, oceny: +1 -3
VulcanKocham to. Polska skrajność :] Ale o to chodzi. Poobrzucamy się gównem jak zwykle i będzie fajnie. Dla mnie EOT. Temat był poruszany już nie raz na łamach ACP, jeżeli ktoś ma ochotę to może sobie poszukać.
[18] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
oyu_ [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 22:51:35, odpowiedź na #17, oceny: +1 -0
wulkanos problem jest w terminie ktory uzywasza dla odroznienia - przedrostek pseudo rzeczywiscie ma wydzwiek negatywny, bo ja na przyklad jestem ciekawy czym kierujesz sie wrzucajac w ta kategorie pseudo dane komiksy, tematyka japonska? to jesli tak tak to czemu nie ma tu samuraja publikowanego w Fantasy Komiks. Pochodzenie autora, azjatyccy przodkowie? Jesli tak to czemu nie pojawial sie na przyklad komiks z Batmanem rysowany przez Jima Lee? Termin jest z dupy wyjety :) i oboje wiemy, ze sluzacy do lansowania glownie produkcji made in poland dla ktorych pseudo-manga to raczej komplement rynkowy. Zrob kategorie " wydawnictwa, ktore moga zaintersowac fanow azjatyckiego komiksu" i po sprawie.
[19] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Vulcan [*.dip0.t-ipconnect.de], 01.11.2010, 23:18:38, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
VulcanRozsądna propozycja Arku. No i oczywiście masz rację z tym, że termin powstał dla potrzeb polskich tworów mających naśladować mangi. Niech więc będzie, od następnych zestawień termin ten będzie używany tylko i wyłącznie do tego do czego został stworzony.
[20] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Shichan [*.chello.pl], 01.11.2010, 23:45:17, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
ShichanNie wydaje mi się żebym obrzucała cię gównem oO, naprawdę nie miałam pojęcia która z pozycji na liście jest pseudo i na jakiej zasadzie została takową ochrzczona. A przegląd powinien być jasny dla wszystkich, nie tylko dla tych którzy śledzą wszystkie dyskusje pod każdym newsem..
[27] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Vulcan [*.remog.de], 02.11.2010, 13:13:45, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
VulcanPisałem to ogólnie, a nie kierowałem tego bezpośrednio do Ciebie. Ale jak już zapewne zauważyłaś, od przyszłego miesiąca jako pseudomanga będą wrzucane tylko polskie tytuły (jeżeli takowe się ukażą). Tak więc osiągnęliśmy kompromis jak sądzę.
[16] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Vulcan [*.dip0.t-ipconnect.de], 01.11.2010, 22:30:50, odpowiedź na #8, oceny: +0 -1
VulcanCzepiasz się, jakoś każdy wie o co chodzi, a zawsze się znajdzie ktoś, kto wie lepiej. Chodzi o przyszeregowanie (fakt określenie pseudomanga jako określenie o zabarwieniu pejoratywnym też było dyskutowane już kiedyś i stanęło na tym, że tak zostanie), zresztą nawet sam Stan nie uważa swego komiksu za mangę, czego jestem pewien, bo zapytałem go o to swego czasu, gdy byłem jego kierowcą podczas jego wizyty w Krakowie i Katowicach.
[9] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Crossboy [109.197.184.*], 01.11.2010, 21:06:06, odpowiedź na #6, oceny: +2 -0
CrossboyOj nie do końca. Hetalia też powstawała poza Japonią, a jest uznawana jako manga.

Różnica jest taka, że Stan Sakai nie uważa swojego komiksu za mangę, ponadto jest "jedynie" wnukiem japońskich emigrantów.
[28] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
papiez [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.11.2010, 14:30:03, odpowiedź na #3, oceny: +2 -0
a nie Naruto? ;o
[2] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Kolo_z_Wrocka [*.internetdsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 20:28:28, oceny: +0 -0
Kolo_z_WrockaEhh, akurat, jak mam dziurę finansową, to kilka moich tytułów musi wychodzić ;p
[4] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
nijaki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 20:40:53, oceny: +1 -0
nijakiHeat #13 był planowany na ten miesiąc i dupa...
[7] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
krytyczna lu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 20:58:12, oceny: +5 -4
Fajnie, nic od Studia JG, a ich plany wydawnicze nadmuchane jak cycki Pamieli. Jeśli się nie zmobilizują i nie zaczną regularnie wydawać to gdy w końcu wezmą się za tego kurosza to przy druku dziesiątego tomu będzie pracował prawnuk drukarza, który zajmował się tomem pierwszym.
[13] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
titu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 01.11.2010, 21:40:56, oceny: +0 -1
Ja tam się cieszę z nowej Karin i Ourana. Czekam teraz na nowe Vampire Knight i Hetalię.
[14] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
sun [*.chello.pl], 01.11.2010, 21:58:34, oceny: +2 -0
Trzy tytuły od Waneko, więcej niż od JPF. Szaleją :)
[15] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
AtoMan [*.chello.pl], 01.11.2010, 22:18:17, oceny: +2 -0
AtoMan"Pitu Pitu"

Fajny tytuł.
[21] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
NUGAT [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.11.2010, 09:15:41, odpowiedź na #15, oceny: +1 -1
Tytuł może i fajny ale manga beznadziejna. Nie wiem po co Hanami wydaje takie mangi bo to nie jest wzbogacanie rynku tylko zaśmiecanie go. Nie chodzi o to ze nie lubię ambitnej mangi. Wiele publikacji Hanami stoi u mnie na pułkach. Bardzo sobie cenię tytuły takie jak Ikigami czy chociażby Podniebny Orzeł, ale Pitu Pitu to zmarnowany czas tłumacza, zmarnowany czas pracownika dTP i zmarnowany papier.
Mam nadzieję że jak zaczną wydawać Pluto to nie będą mieli już czasu ta takie... pitu pitu.

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[31] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
sun [*.chello.pl], 02.11.2010, 19:55:43, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
Haha, znikają błyskawicznie z półek? Przez kilka miesiecy u mnie w empiku walała się góra hetalii i nie topniała w ogóle.
[23] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
nijaki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.11.2010, 09:43:38, oceny: +0 -0
nijakiA co z rynkowymi podsumowaniami anime? już ich nie będzie?
[25] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
biB [*.internetdsl.tpnet.pl], 02.11.2010, 10:30:17, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
biBNajwyraźniej Vulcan nie odnotował w październiku żadnej premiery anime, a lepszy brak niusa niż smutny nius, że w październiku nic nie zostało wydane ;)

Chociaż w sumie nie wiem co z Moonlight Mile, niby miało być 28.10... Ale cóż, to chyba kolejna premiera-widmo :P
[26] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Vulcan [*.remog.de], 02.11.2010, 13:07:04, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
VulcanBędzie, będzie, ale nie miałem już wczoraj więcej czasu. Też dopadło mnie życie i nie mam tyle czasu co kiedyś. Dziś powinienem go wrzucić.
[24] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
Miyuki-chan [*.matcom.com.pl], 02.11.2010, 10:27:49, oceny: +0 -0
Njlepsze jest to ,że Vampire knight i Ourana zaczęto wydawać u nas mniej więcej w tym samym czasie,tyle że VK Waneko a Ourana Jpf,a jak na razie na moim biurku leżą 3 Vampiry i 6 Ouranów;///Jest różnica...Waneko nieźle się ociąga,oj nieźle...
[29] Re: Rynkowe podsumowanie miesiąca - Mangi i Manhwy w październiku '10
papiez [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 02.11.2010, 14:33:02, odpowiedź na #24, oceny: +2 -0
Ouran zaczął wychodzić we wrześniu 2009, VK w styczniu 2010. Rzeczywiście, prawie w tym samym czasie. Zwłaszcza, że niedawno wyszedł 6 Ouran, a niedługo ujrzymy 4 VK.
Powered by WashuOS