![]() ![]() ![]() | |||||||||||
Niusy Teksty Galerie Plikownia |
Córciu wróć!Artykuł opublikowany w Super Expressie z 11 stycznia 2008 to dramatyczny apel rodziców, których 17-letnia córka została opętana przez mangę i uciekła z domu. Dziewczynka opętana przez komiksy uciekła z domu ![]() Zrozpaczeni rodzice Marlena (36 l.) i Andrzej (37 l.) Janiakowie chce odzyskać swoją córkę. Wiedzą, że Natalia (17 l.) żyje. FOTO: STEFAN KRÓLIKOWSKI Potwory, anioły i seks. To wszystko jak na dłoni widać w japońskich komiksach. Natalię (17 l.) z Poznania tak omotał ten przerażający świat, że uciekła z domu. Zrozpaczeni rodzice dziewczynki błagają: Córeczko, wróć do nas! Marlena (36 l.) i Andrzej (37 l.) Janiakowie są zrozpaczeni. Całe życie poświęcili, by jak najlepiej wychować Natalkę. Niemal każdy zarobiony grosz poświęcali na jej naukę i zachcianki. A ona zachowała się tak podle i uciekła z domu. Była grzecznym dzieckiem – Córeczko, czekamy na ciebie, wybaczymy ci tę ucieczkę – mówi zdruzgotana matka dziewczyny. Natalia jako małe dziecko nie sprawiała problemów. Grzeczna, pogodna, zawsze uśmiechnięta. Wszystko zmieniło się, gdy zainteresowały ją japońskie kreskówki. – Nagle zaczęła być opryskliwa, nieposłuszna, chciała spędzać czas z jakimś szemranym towarzystwem – mówią rodzice, którzy nie mogli się pogodzić z zaskakującą zmianą córki. Komiksy zawładnęły dziewczyną Natalia tak bardzo wciągnęła się w potworny świat anime (czyli japońskich bajek), że gdy nie mogła oglądać swoich animowanych seriali, wpadała w istny szał. – Teraz będę musiała siedzieć po nocach i oglądać powtórki – wrzeszczała na domowników. Dziewczyna całkowicie zaniedbała naukę. Do tego stopnia, że powtarzała nawet klasę technikum handlowego. Przez Internet szukała innych owładniętych mangą, aż w końcu poznała mężczyznę, z którym uknuła plan ucieczki z domu. Rodzice szukali jej po całej Polsce Natalia uciekła z domu dwa miesiące temu. Od tamtego czasu życie skromnej rodziny z poznańskiego blokowiska wywróciło się do góry nogami. – Zapożyczyliśmy się, żeby dowiedzieć się, co się dzieje z Natalią, i nie spoczniemy, dopóki nie będziemy mieli pewności, że nie jest w żadnej sekcie i nikt nie robi jej krzywdy – mówi Andrzej Janiak. Rodzina w poszukiwania córki zaangażowała nawet jasnowidza. Natalii szuka też policja w całym kraju. Dziewczynę widziano we Wrocławiu i Poznaniu. – Kilka razy zadzwoniła do nas z budek telefonicznych i wysyła pocztówki – mówią rodzice. Natalia w kilku beznamiętnych zdaniach powiadomiła matkę i ojca, że żyje i żeby dali jej spokój. – Jest jakaś dziwna, jakby obca i nieobecna, boimy się o nią. Nie chcemy, żeby jej życie zniszczyły jakieś komiksy – mówi zrozpaczona pani Marlena. Boi się, że dziecko wpadło w jakieś tarapaty. Dodaj do: Ocena
Wystawiać oceny mogą tylko zarejestrowani użytkownicy. 7,59/10 (17 głosów)KomentarzeIlość komentarzy: 324 dodaj [1] Re: Córciu wróć!
-Zombik- [*.chello.pl], 12.01.2008, 23:11:42 Hmmm...Odpowiedz [125] Re: Córciu wróć!
DreaM HunteR [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 00:33:18, odpowiedź na #1 [193] Re: Córciu wróć!
-Zombik- [*.chello.pl], 15.01.2008, 08:41:12, odpowiedź na #125 [2] Re: Córciu wróć!
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 12.01.2008, 23:15:38 [4] Re: Córciu wróć!
Tamiko [*.astral.lodz.pl], 12.01.2008, 23:25:35, odpowiedź na #2 [26] Re: Córciu wróć!
_Kotori [*.intelink.pl], 13.01.2008, 10:52:39, odpowiedź na #4 [5] Re: Córciu wróć!
Felina [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2008, 23:27:38, odpowiedź na #2 zgadzam się. słaby charakter i tyle [31] Re: Córciu wróć!
Strus [213.155.191.*], 13.01.2008, 12:36:07, odpowiedź na #5 Żydzi też mieli słaby charakter i wylądowali w gazie. Wniosek - nie być Żydem i nie mieć słabego charakteru, dobrze zrozumiałem ? [50] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:02:00, odpowiedź na #31 [67] Re: Córciu wróć!
Aldar [*.dag.pl], 13.01.2008, 20:03:32, odpowiedź na #50 [127] Re: Córciu wróć!
[*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 00:38:26, odpowiedź na #67 [3] Re: Córciu wróć!
Joe [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2008, 23:20:43 [9] Re: Córciu wróć!
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 00:03:57, odpowiedź na #3 Co racja, to racja... Szkoda tylko tego, ze mangowcy znow przez czesc osob beda uznawani za sekte, o wszystkich nie ma mowy, gdyz Polacy z roku na rok coraz bardziej akceptuja mange i anime. Nie wiem po czyjej stronie stoi wina w tym konflikcie, ale najpewniej jest wszystkiego po trochu, z wylaczeniem m&a. To co najwyzej moglo byc jednym z wielu argumentow, nie wiem jakim kretynem trzeba byc by zwalac wine ucieczki na hobby tego typu...[12] Re: Córciu wróć!
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 00:47:34, odpowiedź na #9 Si! [sarkazm on] Bo przecież za całe zło tego nie najlepszego ze światów odpowiadają właśnie japońskie kreskówki (już nie "chińskie pornograficzne bajeczki" :O Alleluja!), a ich oglądanie (bądż nie) spowodowało ucieczki z domów, wzrost bezrobocia, wydanie Visty a i najpewniej wyginięcie dinozaurów. A tak naprawdę ACP to sekta opętanych prze seks psychopatów, nie wiedzieliście?! [sarkazm off] T_T [17] Re: Córciu wróć!
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 13.01.2008, 08:03:32, odpowiedź na #12 [21] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 10:15:05, odpowiedź na #17 [69] Re: Córciu wróć!
Pea [83.238.116.*], 13.01.2008, 20:53:44, odpowiedź na #17 [154] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 14.01.2008, 11:31:43, odpowiedź na #69 [191] Re: Córciu wróć!
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 15.01.2008, 08:33:51, odpowiedź na #154 [258] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 21.01.2008, 17:43:52, odpowiedź na #191 [260] Re: Córciu wróć!
nie chce mi sie logowac ;p [*.dobremiasto.net], 24.01.2008, 16:12:17, odpowiedź na #154 ze o gejach nie wspomnieli... [23] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 10:33:18, odpowiedź na #3 [29] Re: Córciu wróć!
kairi~ [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 12:14:49, odpowiedź na #23 [128] Re: Córciu wróć!
DreaM HunteR [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 00:39:43, odpowiedź na #23 [226] Re: Córciu wróć!
khaziu [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.01.2008, 21:57:49, odpowiedź na #3 A po co informować policje? Sama uciekła niech sama wraca:/ nie przejmuje sie zbytnio nastrojami zepsutych księżniczek [6] Re: Córciu wróć!
nighty [82.160.76.*], 12.01.2008, 23:39:18 no po prostu nie wiadomo, czy smiac sie czy plakac, kolejna glupia dziewucha, której cos upadlo na psychike i przez ktora caly ogol mangowcow stanie sie 'opetanymi przez seks i szatana psycholami' - wspolczuje rodzicom tego dziecka, jak ktos juz napisal, rownie dobrze moglo to sie wiazac z zamilowaniem do gier komputerowych czy czegokolwiek innego.[15] Re: Córciu wróć!
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 13.01.2008, 07:41:45, odpowiedź na #6 [201] Re: Córciu wróć!
fanatyczka [*.city.net.pl], 15.01.2008, 14:44:49, odpowiedź na #15 [270] Re: Córciu wróć!
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 27.01.2008, 11:33:36, odpowiedź na #201 [213] Re: Córciu wróć!
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.01.2008, 07:27:34, odpowiedź na #6 [7] Re: Córciu wróć!
Odyn [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2008, 23:54:38 [19] Re: Córciu wróć!
Mroczus [80.51.48.*], 13.01.2008, 09:26:10, odpowiedź na #7 ja również...na szczęście mam tolerancyjnych rodziców. BTW. Radzę jej aby wróciła do domu i doczekała 18. potem to już jej mogą nagwizdać. [35] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 13:51:58, odpowiedź na #19 A może zawrócił jej w głowie "mężczyzna" i zechciała sobie poużywać "w wielkim świecie"? Nie wiemy, kto zawinił - media jadą po mandze i automatycznie bronią rodziców, a mangowcy od razu zakładają, że jak laska czytała japońszczyznę, to jest biedna i zajebista i automatycznie rodziców ganią (bo nie czytają japońszczyzny). Nie mamy pojęcia, co się stało, ważne że laski w domu nie ma, a być powinna. Bywają sytuacje, że dzieci mają w domu ciężko, ale bywa i tak, że takie "ciężkie" życie dzieciaki sobie uwidują ("matka nie daje na fajki omg"). Nie wiemy jak było. [123] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 14.01.2008, 00:24:15, odpowiedź na #35 [192] Re: Córciu wróć!
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 15.01.2008, 08:34:49, odpowiedź na #123 [219] Re: Córciu wróć!
... [*.internetdsl.tpnet.pl], 16.01.2008, 09:35:07, odpowiedź na #123 Chuja tam, każdy wiec co sprzedaje Raul kasumi.pl [8] Re: Córciu wróć!
Migu [*.tsi.tychy.pl], 13.01.2008, 00:01:57 opętana przez mangę? Gdyby nie to, że cała sytuacja jest tragiczna (zachowanie dokładne jak mojego brata w stosunku do gier. Gówniarz cały dzień przed kompem siedzi, a jak mu korki za setną prośbą wyłączę to się z pięściami rzuca.) to śmiałabym się do łez.żałosne. Ale jak już było powiedziane, nie wiadomo co tak naprawdę sie działo. Uzależnienie swoją drogą, ale racja zawsze jest gdzieś po środku. [10] Re: Córciu wróć!
Vulcan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 00:07:38 [11] Re: Córciu wróć!
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 13.01.2008, 00:12:14, odpowiedź na #10 [138] Re: Córciu wróć!
AceMan [*.chello.pl], 14.01.2008, 08:37:15, odpowiedź na #10 [186] Re: Córciu wróć!
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 23:17:44, odpowiedź na #10 Równie dobrze możnaby napisać, że ktoś został mordercą czy dręczycielem bo w młodości naoglądał się za dużo Toma & Jerry`ego - de facto "dobrą" amerykańską bajkę. [13] Re: Córciu wróć!
Spirit of Coach [*.internetdsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 00:59:49 Ja bym tak nieśmiało prosił o NIEKOMENTOWANIE. Bo chyba nikt z nas nie wie jaka była sytuacja rodzinna, i ferowanie wyroków kto jest pieprznięty, kto emo, kto nieodpowiedzialny, to tylko zgadywanki, mogące zranić dziewczynę, rodziców lub narobić jeszcze innych szkód. Obiektywność każdej wypowiedzi osoby nie znającej sprawy jest mniej więcej taka sama, jak SE, tyle że od innej strony. Jeśli więc ktoś nie jest w stanie namierzyć dziewczyny, albo wysłać psychologa rodzinnego do rodziców, to niech zamilknie w sprawie osób.Nie piszę tu oczywiście o komentarzach dotyczących rzetelności artykułu, ale jaki jest koń, to chyba każdy widzi. [33] Re: Córciu wróć!
Strus [213.155.191.*], 13.01.2008, 13:29:17, odpowiedź na #13 Popieram apel, nikt tu nie potrzebuje e-psychologa. Ocena bez podstaw tego typu sprawy, tylko po to żeby coś powiedzieć jest zbędna. Popatrzcie na redaktorów tej gazetki, robią dokładnie to samo. Proszę więc powstrzymywać emocje, bo o emocje, a nie o wiarygodność artykułu im przecież chodzi. [14] Re: Córciu wróć!
Greed [*.chello.pl], 13.01.2008, 02:24:15 tragedia tragedia i tu nic nie powiem, a raczej nie napisze, no ale ..... hmmmmm moze skoro rodzice mysleli ze czytanie mang i ogladanie anime moze spowodowac ucieczke z domu, znaczy ze wogole jej nie znali? Moze to poprostu byla sytuacja w ktorej sie objawialo to co ta dziewczyne bolalo w jej rodzicach? Ale widocznie oni sa zbyt slepi zeby popatrzec po sobie i doszukac sie swoich bledow, lepiej wine zwalic na mange i anime/ gry/ towarzystwo/ spoleczenstwo. Niektorzy ludzie po prostu nie maja zdolnosci wychowawczych. Ja jestem za tym zeby zanim sie stanie rodzicem musiec miec pozwolenie od psychiatry ;)[16] Re: Córciu wróć!
VEGON [*.merinet.pl], 13.01.2008, 07:43:47 Za dużo naczytałem sie komentarzy na ACP... uciekam z Domu [24] Re: Córciu wróć!
-Zombik- [*.chello.pl], 13.01.2008, 10:34:18, odpowiedź na #16 [27] Re: Córciu wróć!
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 11:05:13, odpowiedź na #16 [77] Re: Córciu wróć!
VEGON [*.merinet.pl], 13.01.2008, 22:18:12, odpowiedź na #27 Dzięki Guile na ciebie zawsze można liczyć :P [107] Re: Córciu wróć!
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 23:35:42, odpowiedź na #77 [18] Re: Córciu wróć!
dsfgsfdg [*.chello.pl], 13.01.2008, 08:55:30 nie zebym chcial kogos obrazac albo oceniac po wygladzie XD ale patrzac na to zdjecie, gdyby moi rodzice tak wygladali to pewnie juz dawno ucieklbym z domu ta dziewczynka zdecydowanie wyglada na najnormalniejsza osobe w rodzinie XD [36] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 13:56:29, odpowiedź na #18 Tak, ucieknij do mangowego mężczyzny, szybko, zanim twoje nieludzkie piękno zwiędnie i nikt cię już nie zechce. Iksde. [45] Re: Córciu wróć!
dfgdfgsdfs [*.chello.pl], 13.01.2008, 15:32:51, odpowiedź na #36 ucieklbym pewnie ale takie historie to tylko u fanek yaoi XD [47] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 15:34:43, odpowiedź na #45 To uciekaj, z twoją mordą to nie będzie i tak przypominało yaoi. [53] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:27:42, odpowiedź na #47 [62] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 17:51:04, odpowiedź na #53 Przynajmniej nie mówi, że to przez to, że rodzice są brzydcy iksde. [72] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 21:04:35, odpowiedź na #62 [74] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 21:28:30, odpowiedź na #72 Faktycznie powód do spierdalania. [22] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 10:23:05 [powaga]Wiara, teraz tak serio, czy ktoś ją kojarzy? Bo dałbym głowę, że ją gdzieś już widziałem, ale pamięć mam dziurawą jak sito. Biorąc pod uwagę, że opisywana manga w artykule to najpewniej Angel Sanctuary, w którym nota bene znajduje się motyw ucieczki z domu, można by stwierdzić, że młoda była zainspirowana treścią serii, ale "opętana"?!? Co oni brali? [/powaga] BTW, lol @ "Wyznawcy mangi". Zakładamy formalny związek wyznaniowy? [25] Re: Córciu wróć!
-Zombik- [*.chello.pl], 13.01.2008, 10:39:05, odpowiedź na #22 [28] Re: Córciu wróć!
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 11:43:30, odpowiedź na #25 [30] Re: Córciu wróć!
akasuna [*.eranet.pl], 13.01.2008, 12:22:54, odpowiedź na #28 ta ale najwarzniejsze a zarazem okropne, jest to że jeszcze raz nasza opinia została zszargana. Jeszcze raz po tym jak ktos wyskoczył z okna pod wpływam jakiejś z "bajek" które zle dzialają na psychike dziecka. Juz bylo spokojnie ale tu nie ktoś znowy sobie coś ubzdural. Wtedy to bylo 5-6 letnie dziecko. Znowu będziemy musieli odbudowywac zaufanie u rodziców że my się tak nie zachowujemy, że my nie będziemy świrować pod wpływem naszej ulubionej mangi.[38] Re: Córciu wróć!
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 14:19:28, odpowiedź na #30 [102] Re: Córciu wróć!
akasuna [*.eranet.pl], 13.01.2008, 23:26:27, odpowiedź na #38 ta tylko jerzeli cos zrobi (a jest jednak niepełnoletni) to raczej wątpie w to żeby rodzice puściliby tą osobe na jakikolwiek kon. No a jeżli jednak cos takiego wyjdzie to ja pierwsza takiemu komus chyba przywale, bo to nie ma sensu że tacy ludzie jak mymuszą (przez debili) odbudowywać reputacje u ludzi. [214] Re: Córciu wróć!
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.01.2008, 07:36:25, odpowiedź na #30 z całym szacunkiem, ale, znając już trochę fandom, nie uważam, aby był on w całkowitym stopniu normalny. mówienie, że manga nie ma żadnego wpływu na młody umysł jest bzdurą - na kształtowanie się danego zbioru cech ma wpływ także literatura, w jakiej się osobnik dorastający zaczytuje. japończycy mają zupełnie inną od naszej mentalność, która może być nie rozumiana w szerszych kręgach.[317] Re: Córciu wróć!
Agaszka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.02.2008, 17:59:01, odpowiedź na #30 ale nie jest udowodnione, że ta dziewczyna uciekła z powodu mang [48] Re: Córciu wróć!
SStefan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 15:44:11, odpowiedź na #28 [65] Re: Córciu wróć!
PulpetMaster [*.wroclaw.mm.pl], 13.01.2008, 18:11:56, odpowiedź na #48 [118] Re: Córciu wróć!
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 00:11:19, odpowiedź na #48 [179] Re: Córciu wróć!
akasuna [*.eranet.pl], 14.01.2008, 19:51:47, odpowiedź na #48 [205] Re: Córciu wróć!
JiHad [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2008, 19:17:59, odpowiedź na #179 [252] Re: Córciu wróć!
akasuna [*.eranet.pl], 20.01.2008, 20:24:15, odpowiedź na #205 [256] Re: Córciu wróć!
Vito [194.146.120.*], 21.01.2008, 12:28:03, odpowiedź na #252 [318] Re: Córciu wróć!
akasuna [*.eranet.pl], 13.03.2008, 20:10:43, odpowiedź na #256 [293] Re: Córciu wróć!
Vulcan [*.pools.arcor-ip.net], 02.02.2008, 18:18:18, odpowiedź na #252 [295] Re: Córciu wróć!
Progress [*.pools.arcor-ip.net], 03.02.2008, 21:12:38, odpowiedź na #293 Dysleksja jest choroba uwarunkowana genetycznie.O powodowanie dysleksji podejrzewa sie region na 6 chromosomie (gen dcdc2) . Jaka jest funkcja tego genu nie jest do konca jasne . Powoduje on jednak czesciowe zaburzenia w rozwoju neuronow (nie wiem czy dobrze napisalem , bo mam to na biologi rozszerzonej ....po niemiecku , moge ci wyslac orginal tego , co dostalismy od nauczycielki ) . Sa rodziny w ktorych kazdy lub prawie kazdy meski potomek jest dotkniety ta choroba , trzeba zaznyczyc ze inteligencja nie odstaja od swoich rowiesnikow. Na to w jakim stopniu dziecko bedzie mialo trudnosci z pisownia sklada sie jednak jeszcze wiele innych czynnikow , ale mowienie ogolem ze osoby te "sobie udaja" nie jest na miejscu , tacy ludzie to praktycznie inwalidzi , ktorzy moga znac zasady ortografi ale nie potrafia sobie poradzic w ich zastosowaniu . Czy kalectwo ludzi na wozku i ich "dysmobilnosc" nazwal bys udawaniem , bo przeciez wszystkiego mozna sie nauczyc - niech sie ucza chodzic na rekach . Oczywiscie sa tez glaby , ktorym nie chce sie uczyc a i w dobie internetu nie zawsze mozna sie wykrecac dysleksja ........ale nie powinienes uogolniac . Nie to zebym sie wtracal , ale mam w rodzinie dyslektyka i wiem jak to jest . [296] Re: Córciu wróć!
Piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 04.02.2008, 00:00:19, odpowiedź na #295 Człowiek na wózku nie może zapuścić Worda i wstać. [297] Re: Córciu wróć!
Piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 04.02.2008, 00:02:16, odpowiedź na #295 Nawet twoj awatar placze nad głupotą tego posta. [300] Re: Córciu wróć!
Progress [*.pools.arcor-ip.net], 04.02.2008, 13:56:02, odpowiedź na #297 [301] Re: Córciu wróć!
Piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 04.02.2008, 19:43:42, odpowiedź na #300 No żebyś kurwa wiedział, że tak. Nie powinno się, ale sam się tym wykręcałeś.... ty, może to niekonsekwencja? Panuj nad przecinkami. [303] Re: Córciu wróć!
Progress [*.pools.arcor-ip.net], 04.02.2008, 20:52:22, odpowiedź na #301 Ty a pokaz mi gdzie ja sie tym wykrecalem . Napisalem tylko czym dysleksja dokladnie jest , a jest choroba i poprosilem grzecznie zeby nie uogolniac .Uogolnianie i nazywanie osob naprawde chorych "dysmozgami " i wrzucanie ich do jednego gara z "oszustami" bylo zgola niegrzeczne . Ja na szczescie wiem o co autorowi chodzilo i zgodzilem sie z nim w jednym punkcie , ze dzisiaj kazdy macha swistkiem krzyczac "DYSLEKSJA" ,a w rzeczywistosci polowa z nich na nic chora nie jest . Jest pewna roznica miedzy zwracaniem grzecznie uwagi, by nie uogolniac ,a wykrecaniem sie dysleksja . JEST czy NIE ??? Ty .......moze to twoja nadinterpretacja powyzszych tekstow polaczona z mizernym czytaniem ze zrozumieniem ??? Wiesz dlaczego polemika z toba nie ma zadnego sensu , bo ani nie jest na temat artykulu , ani nie wnosi niczego sensownego do rozmowy i jest kompletna strata czasu :D Poszukaj sobie gdzie indziej "naiwniakow" gotowych do bezsensownych i kontraproduktywnych dyskusji , bo ta wlasnie taka jest . Ja panu juz podziekuje :D Mam powazne rzeczy do roboty :D Tobie tez bym radzil zajac sie czyms sensownym..... Co do przecinkow , dziekuje za rade , postaram sie skorzystac . [304] Re: Córciu wróć!
Piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.02.2008, 07:25:13, odpowiedź na #303 Wywal te spacje sprzed przecinków i kropek, bo wiocha. Jak ktoś na necie pisze z błędami, to nawet choroba go nie usprawiedliwia - a konkretnie tego marnego procencika prawdziwie chorych. Bawienie się w ceregiele i poprawność polityczną przy znikomej szansie trafienia na "tru" dyslektyka to tak jakby nie mówić na panią z dworca "kurwa", bo jeszcze się okaże, że to biedactwo chore na nimfomanię. Jest pewna różnica między zwracaniem grzecznie uwagi a wykręcaniem się dysleksją. Jedno robią odbiorcy bełkotu, a drugie jego twórcy, więc zajebiste porównanie. Między wiadrem a żółtym serem też jest róznica, znakomita polemika. Jakoś wdałeś się w namiętną i długą dyskusję po moich króciutkich postach, więc czasu na pierdolenie ci nie było szkoda. Kto stracił czas, ten stracił, a może nieszczęsna (pseudo)dyslektyczka się przejmie. Wystarczy już, że rodzina i szkoła zagłaskują jej przypadłość na śmierć, losowi internetowi obrońcy uciśnionych dziewic nie muszą przykładać do tego ręki. [305] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 05.02.2008, 10:09:14, odpowiedź na #304 [306] Re: Córciu wróć!
Piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 05.02.2008, 13:31:09, odpowiedź na #305 Nie, same nimfomanki. [307] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 05.02.2008, 14:48:45, odpowiedź na #306 [319] Re: Córciu wróć!
akasuna [*.eranet.pl], 17.03.2008, 19:34:28, odpowiedź na #304 coś sie chyba "Panu" :P pomyliło szkoła ma za zadanie nauczyć dyslektyków pisania poprawnie np. przez dodatkowe lekcje polaka w domu i w szkole.Dyslektykom (oczywiście jeżeli są w dobrej szkole) nie pozwala się na bezczynność i obijanie z tego powodu że są chorzy, muszą harować dwa a nawet trzy razy więcej niż każdy inny przeciętny uczeń. Więc proszę mi tu nie ubłarzać moją osobę która już dobrze zrozumiała swój cholerny błąd. Od razu mówię że taka sytuacja się już nie powtórzy bo nie chce żeby takie bezmózgie niewychowane na swój sposób osoby robiły ze mnie kozła ofiarnego.[302] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 04.02.2008, 20:50:43, odpowiedź na #300 [73] Re: Córciu wróć!
mariush [*.adsl.inetia.pl], 13.01.2008, 21:28:24, odpowiedź na #28 [121] Re: Córciu wróć!
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 00:13:48, odpowiedź na #73 [145] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 14.01.2008, 08:56:48, odpowiedź na #73 [64] Re: Córciu wróć!
Kisara- [*.stk.vectranet.pl], 13.01.2008, 18:05:50, odpowiedź na #32 [34] Re: Córciu wróć!
Emi-chan [*.4web.pl], 13.01.2008, 13:46:55 Widac ze to oni niszczyli jej zycie,powinni sie moze zastanowic,co robili nie tak a nie ze "spelnialismy wszystkie jej zachcianki" bo nie tego potrzebuje dorastajace dziecko, tylko milosci i zrozumienia. Co za zebnada,ze zrzucaja to na mange i anime. Wlasnie jak sie czegos dziecku zabrania to robi wszystko zeby to osiagnac. Podobnie byloby gdyby interesowala sie czymkolwiek innym.[37] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 13:59:40, odpowiedź na #34 Co dokładnie wiesz na temat "niszczenia jej życia" przez rodziców? "Widać" to? Gdzie, w fusach? Rodzice zabraniali ci porno, to oglądałeś/łaś na potęgę? [175] Re: Córciu wróć!
Emi-chan [*.4web.pl], 14.01.2008, 18:14:25, odpowiedź na #37 Widac pomiedzy paroma linijkami. Wybacz,jestem socjologiem i od razu interpretuje takie zjawiska.Nie,nie zabraniali mi rodzice ogladac porno. Samej mnie to jakos nie ciagnelo. Natomiast zabraniali mi np. jesc slodycze,co dawalo odwrotny skutek. Poza tym to uzasadnione w psychologii, wiec przykro mi,ale to ja mam racje :] [177] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 18:42:51, odpowiedź na #175 To artykuł z SE, takie teksty są tam wrzucone obowiązkowo. Coś jak "patrzył na mordercę przerażonymi oczyma, a on uśmiechał się maniakalnie, dźgając jego ciało" przy opisie morderstwa bez świadków. "Dawaliśmy jej wszystko" rozumiem raczej jako obronę przez ewentualnym zarzutem o to, że dziewczyna nawiała z biedy albo przez brak nowych trampek ("stara nie daje na fajki, pieprze świat"). Nie osądzałabym ich od razu o brak miłości i zainteresowania tylko dlatego, że jej nie żałowali czegoś materialnego - pomijając, że to taki standardzik w tekście o biednych rodzicach. Że to manipulacja, widać po doborze słów - siedemnastolatka nazywana jest "dziewczynką" (nawet nie dziewczyną!), a jej towarzysz-pomocnik to już "mężczyzna", chociaż może być w podobnym wieku. Panny po dwudziestce to też dziewczyny, nie kobiety - pod warunkiem, że stało im się coś złego. Jeśli same robią coś złego, to awansują do statusu kobiet (chyba że dziennikarz chce zszokować informacją o dzieciach-zbójach, to będą wściekłymi dziewczętami). To dzieciom nie wolno niczego zabraniać? [206] Re: Córciu wróć!
JiHad [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2008, 19:19:39, odpowiedź na #175 [216] Re: Córciu wróć!
M3n747 [*.chello.pl], 16.01.2008, 08:42:05, odpowiedź na #206 [217] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.01.2008, 09:12:52, odpowiedź na #216 Socjolożka to poprawna forma. [232] Re: Córciu wróć!
3x3cu70r [*.toya.net.pl], 17.01.2008, 15:48:19, odpowiedź na #217 [233] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.01.2008, 17:20:21, odpowiedź na #232 Wiecznie giętki? [261] Re: Córciu wróć!
Emi-chan [*.4web.pl], 24.01.2008, 18:09:35, odpowiedź na #217 [264] Re: Córciu wróć!
M3n747 [*.chello.pl], 26.01.2008, 11:41:18, odpowiedź na #217 [269] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.01.2008, 01:32:50, odpowiedź na #264 Mają pecha. [228] Re: Córciu wróć!
Dyrcie [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.01.2008, 02:18:00, odpowiedź na #175 Mnie rodzice zabraniają palić papierosy i brać narkotyki a ja nie mam najmniejszego zamiaru, za to pozwalają czytać mangi i grać na konsolach co robię chętnie i często. Jak to wyjaśnić psychologu? [39] Re: Córciu wróć!
Pedros [*.zgora.dialog.net.pl], 13.01.2008, 14:20:13 Niee no trzymajcie mnie bo wybuchnę. Puszczają w telewizji amerykańskie filmy pełne przemocy, nagości i bohaterów których dewizą jest "Mleko jest złe a problemy rozwiązuj pięściami" ale jeśli chodzi o mange to przyczepią się do najmniejszego bzdetu. K**** ludzie czemu nie czepicie sie supermana czy batmana tam jest przemoc nagość i brutalność. Dodatkowo mangi zazwyczaj propagują honorowe zachowanie i ogólnie wyzsze ideały: poświęcenie, przyjaźń, miłość(nie SEX), pracowitość. Ludzie wczytajcie sie w to zanim zaczniecie takie głupoty wypisywać. "jeśli chcesz coś krytykować to zapoznaj się z tym" A nie "to jest złe bo tak mówią" Jestem ciekaw czy ludzie krytykujący mange przeczytali choć 1 tytuł, czy oglądnęli choć jedno anime(nie przerobione przez amerykanów)(Zapewne ich zapoznawanie się z fenomenem polegało ino na zobaczeniu paru hentajowych obrazków) jeśli nie to informacja do was "NIE MACIE PRAWA TEGO KRYTYKOWAĆ" P.S. Ludzie uciekają a nawet zabijają się z różnych powodów a wystarczy że 1 na 100 czytałą mangę i już mamy aferę. A jeśli ktoś uciekł bo dokuczali mu w szkole? to znaczy że musimu pozamykać szkoły. [43] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 14:43:33, odpowiedź na #39 W AS dyma się rodzeństwo aniołów. Wyższy ideał bez seksu, my ass. Bez przesady z tą czystością mangonime, cycków ci pod dostatkiem, a przesłanie z reguły banalne. Rozrywka jak rozrywka, jak szukasz mądrego hobby, to poczytaj klasykę literatury, ale nie oszukuj się, że Naruto to tak zamiast Sokratesa. [44] Re: Córciu wróć!
Ciupuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 15:15:40, odpowiedź na #43 [46] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 15:33:35, odpowiedź na #44 Lol, założysz się? PS: Co z "mangowym" Batmanem (Kia Asamiya narysował)? "Gównowatość" Batmana zderza się z "idealnością" mangi, PARADOKS, wszechświat wybucha! [49] Re: Córciu wróć!
SStefan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 15:46:19, odpowiedź na #44 [82] Re: Córciu wróć!
Ciupuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 22:33:28, odpowiedź na #49 [84] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 22:38:35, odpowiedź na #82 [115] Re: Córciu wróć!
CeLL [*.lanet.net.pl], 14.01.2008, 00:07:41, odpowiedź na #84 [119] Re: Córciu wróć!
Ciupuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 00:13:05, odpowiedź na #84 [207] Re: Córciu wróć!
JiHad [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2008, 19:24:25, odpowiedź na #82 [257] Re: Córciu wróć!
cbghfdgd [*.chello.pl], 21.01.2008, 15:18:40, odpowiedź na #82 No to już wiemy co spowodowało wielki wybuch. Mangowcy kontra naukowcy 1:0 [282] Re: Córciu wróć!
Ciupuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 31.01.2008, 22:06:10, odpowiedź na #257 [63] Re: Córciu wróć!
Dairi [*.net.autocom.pl], 13.01.2008, 17:53:47, odpowiedź na #44 Którego Batmana? ;D Tego z serialu z lat bodajże 60tych? Zapewne. Ale od tego czasu brało się za ten temat tylu scenarzystów i rysowników, że nie można już uogólniać. To samo tyczy się innych komiksowych światów, chyba każda seria ma już 'wersję alternatywną', a nawet wersją alternatywną wersji alternatywnej.PS. Polecam przeczytać 'JLA - Secret Society of Super Heroes' gdzie Batman (a właściwie Bruce Wayne) jest agentem FBI tropiącym dziwne przypadki zniknięć przestępców, a Lois Lane tropi UFO i inne takie ;] [83] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 22:33:56, odpowiedź na #43 Z twojej powyższej wypowiedzi wnioskuję, że nie czytałeś AS.To historia podróży w nieznane, bez gwarancji przeżycia, czy przetrwania, po to by uratować miłość swojego życia. Poza tym AS pokazuje tyle rodzajów miłości i oddania, że jestem pod dużym wrażeniem. Nie mówię, że tam nie ma seksu, ale nie o seks chodzi. BTW, co do opinii Naruto > Batman, to ja się nie zgodzę. Naruto to przygody nadpobudliwego naczynia na demona i jego superpotężnych przyjaciół. Batman to historia ludzkich słabości i drobnych tajemnic, galeria psychoz i neuroz. [90] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 23:00:37, odpowiedź na #83 Czytałam całe, chodziło raczej o wyśmianie podejścia "anime i manga są czyste, wspaniałe i nieskończenie mądre". (A na marginesie, cytując Otaku nr 1: Naruto to ludzki KONTENER :)) [91] Re: Córciu wróć!
Dairi [*.net.autocom.pl], 13.01.2008, 23:03:48, odpowiedź na #83 [140] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 14.01.2008, 08:43:21, odpowiedź na #91 [267] Re: Córciu wróć!
pedros [*.zgora.dialog.net.pl], 26.01.2008, 20:19:06, odpowiedź na #43 dobra. posłuchaj ludku. Po pierwsze czemu nie spojrzysz na CAŁE a nie tylko na to, że brat i siostra okazują sobie trochę więcej miłości. Po drugie nie mam na myśli takich anime jak Naruto ja mam na myśli poważniejsze anime a nie czyste komerchy... pamiętaj anime to coś więcej niż Naruto czy dragon ball. Wracając do głównego tematu, Jak mozna porównywać klasyki literatury do Mangi albo anime? chciałbym zauważyć, że to są dwa totalnie różne rodzaje rozrywki. A i jeszcze coś. Nie twierdze że anime jest święte bo nie jest ale to właśnie te błahe przesłania przykuwają uwagę widzów [268] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.01.2008, 00:08:18, odpowiedź na #267 Ludku, najpierw piszesz, że manga "zazwyczaj propaguje wyższe ideały", a teraz się wykręcasz, że "zazwyczaj" to znaczy "mały procent". Ciekawe, co dla ciebie znaczy "poważniejsze" anime i "niekomercyjne" anime - pewnie Evangelion, krzyż na krzyżu i absolutnie zero komercji (nowy boxset, wydanie piąte z dodatkową sceną z cyckiem Rei, mirrą i kadzidłem już niedługo). "Spojrzałam na CAŁE AS". Incest, anioły i mroczna marmolada. Nie czuję się lepszym człowiekiem :( Now what. Co do reszty posta to nie wiem o co ci chodzi, teraz znów mówisz, że anime mają błahe przesłania - ZDECYDUJ SIĘ. Wyłącz ten Mahoromatic i zastanów się, czy chcesz płakać nad tragicznym losem bohaterki, czy rumienić się na widok jej majtów, i nie oszukuj swojej natury. [55] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:32:05, odpowiedź na #39 [40] Re: Córciu wróć!
LiQ [*.interq.pl], 13.01.2008, 14:32:36 [41] Re: Córciu wróć!
Crawley [*.ds4-s.us.edu.pl], 13.01.2008, 14:35:11 [51] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:19:25, odpowiedź na #41 [85] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 22:39:54, odpowiedź na #41 [109] Re: Córciu wróć!
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 23:39:35, odpowiedź na #85 [141] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 14.01.2008, 08:44:21, odpowiedź na #109 [146] Re: Córciu wróć!
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 09:04:51, odpowiedź na #141 [265] Re: Córciu wróć!
M3n747 [*.chello.pl], 26.01.2008, 11:47:42, odpowiedź na #141 [272] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 27.01.2008, 16:03:49, odpowiedź na #265 [280] Re: Córciu wróć!
M3n747 [*.chello.pl], 29.01.2008, 08:38:23, odpowiedź na #272 [283] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 31.01.2008, 22:08:13, odpowiedź na #280 [284] Re: Córciu wróć!
M3n747 [*.chello.pl], 01.02.2008, 08:22:33, odpowiedź na #283 [285] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 01.02.2008, 11:04:30, odpowiedź na #284 [287] Re: Córciu wróć!
M3n747 [*.chello.pl], 01.02.2008, 18:59:45, odpowiedź na #285 [42] Re: Córciu wróć!
LiQ [*.interq.pl], 13.01.2008, 14:36:13 co jak co, żadnemu rodzicowi tego nie życzę :(ale... co za menda pisała artykuł?! 'Przez Internet szukała innych owładniętych mangą' pewnie =_=", wszyscy jesteśmy psycholami z piekła rodem..... 'potworny świat anime' Ach te epitet! świat bez nich byłby taki pusty! a i tak najlepszy fragment dotyczy 'metamorfozy' nastolatki w złą dziewczynkę... i jeszcze to 'szemrane' towarzystwo ;D ehehe mistrzostwo... Cóż, najłatwiej jest komentować nie znając się na czymś, cóż... życie. [57] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:38:25, odpowiedź na #42 Przyklad artykulu by Ewa Mroczkowska superstar w tym samym brukowcu:"Fatalne zauroczenie 2 Omal nie zginął od ciosów nożem, a ratując się przed atakiem oszalałej z wściekłości kochanki, musiał skakać z okna. Otarł się o śmierć jak Michael Douglas w "Fatalnym zauroczeniu", kiedy odtrącona przez niego Glenn Close postanowiła się zemścić. Tak się kończą romanse żonatych mężczyzn ze śmiertelnie zakochanymi i zawiedzionymi kobietami. Panowie, nie wolno igrać z uczuciami! Teraz jest skandal i lawina pytań, czym Andrzej G. (31 l.), właściciel hotelu ze Złotowa (woj. wielkopolskie), podpadł swojej kochance Małgorzacie P. (32 l.), nauczycielce technikum hotelarskiego z Piły?!" Btw, Zlotow jest zajebisty. Greetz. [52] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:24:56 – Jest jakaś dziwna, jakby obca i nieobecna, boimy się o nią. Nie chcemy, żeby jej życie zniszczyły jakieś komiksy – mówi zrozpaczona pani Marlena. Boi się, że dziecko wpadło w jakieś tarapaty.Super excess. Zapożyczyliśmy się, żeby dowiedzieć się, co się dzieje z Natalią, i nie spoczniemy, dopóki nie będziemy mieli pewności, że nie jest w żadnej sekcie i nikt nie robi jej krzywdy – mówi Andrzej Janiak. Czyli, kiedy sie dowiedza ze nie jest w żadnej sekcie i nikt nie robi jej krzywdy to spoczna. Joe, przestan histeryzowac. [54] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 16:29:21 [61] Re: Córciu wróć!
Joe [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 17:47:31, odpowiedź na #54 [56] Re: Córciu wróć!
Hippie [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 16:36:28 Stąd biorą się potem artykuły w stylu Paula Newman'a.. Anime jest ZŁE itp. Przerabialiśmy to już z grami komputerowymi, proszę nie dzwonić, my się odezwiemy. [58] Re: Córciu wróć!
Oen [*.chello.pl], 13.01.2008, 16:38:53 [89] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 22:57:09, odpowiedź na #58 [59] Re: Córciu wróć!
Logan [217.153.246.*], 13.01.2008, 17:10:44 Cóż, po co szukać powodów? Przecież już się znalazł - MANGA! Dzieło rogatego jak cholera ;d Ludziom to sie już na serio w dupach poprzewracało za przeproszeniem, a dziennikarze jak te hieny łapią się czegokolwiek żeby tylko zaistnieć. Ile razy się już robiło nagonki na filmy w telewizji, gry komputerowe i co tylko żeby tylko odwrócić uwagę od tego, że rodzice NIE UMIEJĄ wychować własnych dzieci albo w ogóle się nimi nie interesują. Potem rzecz jasna wielkie zdziwienie, ze dzieciak ucieka z domu. U siebie sie błędów nie widzi więc kozła ofiarnego trzeba znaleźć. Wszyscy są be tylko rodzice cacy. Tylko ciekawe gdzie byli i dlaczego nic nie robili widząc, że dzieje się z nią coś złego. Żałosny artykuł jak dla mnie.Zresztą co ja będę teoretyzował, przyjżyjmy się samemu artykułowi: "Niemal każdy zarobiony grosz poświęcali na jej naukę i zachcianki. A ona zachowała się tak podle i uciekła z domu." Zastanawia mnie skąd sie u rodziców bierze przekonanie, że pieniądze zawsze załatwiają sprawę. Dać kieszonkowe, niech sobie kupi co jej sie podoba i tyle, rodzice mają "spokój". Ta ucieczka to jak dla mnie ewidentny przykład braku zainteresowania własnym dzieckiem, a ów Natalia nie zachowała się "podle" tylko chciała dać do zrozumienia rodziciom, że czuje się samotna nawet gdy oni są w domu. To nie pierwszy, nie jedyny i na pewno nie ostatni taki przypadek i zrzucanie winy na "złe japońskie bajki" wcale nie sprawi, ze będzie ich mniej. "Córeczko, czekamy na ciebie, wybaczymy ci tę ucieczkę – mówi zdruzgotana matka dziewczyny." Powiem tylko, że gdybym był na jej miejscu to po przeczytaniu tego kawałka z "wybaczamy ci tą ucieczkę" bym tylk powiedział, że mnie w d*** możecie pocałować kochani rodzice, a nie łaskawie "wybaczyć". Bardzo piękny sposób na przerzucenie winy za wszystko na córkę, rzecz jasna rodzice byli i są bez jakiejkolwiek winy. Żałosne, a jednocześnie jakże powrzechne zachowanie. "Wszystko zmieniło się, gdy zainteresowały ją japońskie kreskówki. – Nagle zaczęła być opryskliwa, nieposłuszna, chciała spędzać czas z jakimś szemranym towarzystwem – mówią rodzice, którzy nie mogli się pogodzić z zaskakującą zmianą córki." Takiej bzdury już dawno nie czytałem. Kochani rodzice Natalii, bujać to my, a nie nas. Jednak przyjmijmy nawet, że mają racje to pewnie nie wiedzą albo ich zwyczajnie nie interesuje fakt, że wiele mang i anime jest - podobnie jak filmy i gry - dozwolonych od lat 18. Sam niejednokrotnie byłem świadkiem kiedy rodzice kupowali dzieciakom np. gry, których ów dzieci nie powinny w ich wieku na oczy widzieć. No, ale cóż, kupisz mu "kłejka" i masz spokój, możesz sobie wrócić do oglądania meczu w tv albo jakiejś innej izaury. "Przez Internet szukała innych owładniętych mangą, aż w końcu poznała mężczyznę, z którym uknuła plan ucieczki z domu." No i dochodzimy do sedna sprawy. Szukała kogoś bo w domu NIKT się nią nie interesował. I właśnie TO jest problem, a nie kreskówki, gry komputerowe czy filmy. Na koniec zauważcie jeszcze jedną ciekawą rzecz, a mianowicie sam tytuł artykułu: "Dziewczynka opętana przez komiksy uciekła z domu". Mając 17 lat to już nie jest taka znowu "dziewczynka", w tym wieku to już wielu nastolatków podejmuje swoją pierwszą pracę. No, ale pomijając sam ten termin: dziewczynka (co już wyjaśniłem) opętana przez komiksy (czyli przedstwienie tego jako całego problemu w sprawie i powodu ucieczki) uciekła z domu. Mam nadzieję, że Natalia się odnajdzie, ale nie ze względu na jej rodziców tylko ze względu na jej dobro. Choć z drugiej strony jeśli jednak sama z siebie (bo może być i tak, ze została przez kogoś zmanipulowana, takiego faktu nie wykluczam) nie chce by ją odnaleziono i nie chce wrócić do domu to też życze jej wszystkiego najlepszego. W każdym razie artykuł jak dla mnie jest stekiem bzdur, od początku do końca. [60] Re: Córciu wróć!
Dairi [*.net.autocom.pl], 13.01.2008, 17:41:17 Przepraszam bardzo, ale jaka 'dziewczynka'? Za rok (niecały) będzie mogła głosować i formalnie będzie dorosła.z którym uknuła plan ucieczki z domu Normalnie, prawie jak spisek lub zamach. Ucieczkę wystarczy 'zaplanować'. Ale na co ja narzekam, w koncu to szmatławiec, a nie gazeta. Tak w ogóle to znając takie pisma redakcja poprzekręcała słowa rodziców w stylu, że rodzice wspomnieli, że czytała sobie komiksy, a oni zrobili z tego oś artykułu. Albo coś w stylu bajki z Faktu o wielorybie w Wiśle. [66] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 13.01.2008, 19:43:21 Jak myślicie, czemu ten artykuł ma taki wydźwięk? Prasa by się tym nie zainteresowała, gdyby ktoś o tym nie doniósł. Rodzice myśląc, że ktoś pomoże im odnaleźć córkę, zrobili z tego całe bum, przy okazji jeżdżąc po mandze, mangowcach i ostrzegając innych rodziców przed tym hobby (przypominają mi się słowa matki nieszczęsnej nastolatki sprzed lat, która popełniła samobójstwo, bodajże na wzór Ality, czy coś w ten deseń - "rodzice, pilnujcie i uważajcie czym zajmuje się wasze dziecko"). Nie znam ich, ale równie dobrze, to rodzice mogą być winni. Jasne, zazwyczaj nie widzi się problemów własnego dziecka, nie chce się widzieć, a kiedy ono ucieka z domu, najlepiej winę zrzucić na jego egzotyczne hobby. Winy nigdy nie ujrzy się w sobie. Sama nastolatka zaś wkracza w okres buntu i albo miała faktycznie powód by uciec (przecież opinia publiczna nigdy nie pozna tego, jak było naprawdę) albo jednak coś padło na główkę przez co nie mogła odróżnić rzeczywistości od fikcji. Trudno powiedzieć, bo tak naprawdę ich nie znamy. Co jednak opinii publicznej nie będzie przeszkadzać w osądzaniu nas wszystkich. Dziennikarzom znudziło się opisywanie historii, kiedy dzieciaki z USA, maniakalni gracze, wyskakują na ulice z siekierami. Teraz trzeba znaleźć coś bardziej wstrząsającego. My nic na to nie poradzimy. A reportaż w Uwadze? Murowany.[71] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 21:02:38, odpowiedź na #66 [78] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 13.01.2008, 22:20:06, odpowiedź na #71 [79] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 13.01.2008, 22:20:53, odpowiedź na #71 [93] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 23:09:46, odpowiedź na #79 Nie pomylilas i przypadkow nie bylo. First-person shooters/trolling irl? To tylko linia obrony/szukanie winnych (ze np. REB & VoDkA grali w Dooma, ojej, ale tez i nagonki ze sluchali industrialu albo chodzili w plaszczach, a i podobno w kregle tez grali). Z grami to glownie Jack Thompson i jego murder simulators i tym podobni.[94] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 23:12:01, odpowiedź na #93 [97] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 13.01.2008, 23:20:48, odpowiedź na #94 [68] Re: Córciu wróć!
Ino [*.tp.unicity.pl], 13.01.2008, 20:43:40 [80] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 13.01.2008, 22:22:33, odpowiedź na #68 [96] Re: Córciu wróć!
Anonymous [*.60.jawnet.pl], 13.01.2008, 23:18:29, odpowiedź na #80 [142] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 14.01.2008, 08:45:53, odpowiedź na #96 [149] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 14.01.2008, 10:28:17, odpowiedź na #142 [210] Re: Córciu wróć!
Chaos [*.acn.waw.pl], 15.01.2008, 22:55:57, odpowiedź na #149 [172] Re: Córciu wróć!
Ciupuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 16:36:47, odpowiedź na #142 [194] Re: Córciu wróć!
Kazz [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2008, 08:42:32, odpowiedź na #172 Super, poszukajmy jej zdjęć, może będzie przebrana za Ryuka, wtedy to się będzie działo XDDDD [70] Re: Córciu wróć!
shan_1 [*.tkdami.net], 13.01.2008, 20:57:09 [76] Re: Córciu wróć!
Silvera [*.acn.waw.pl], 13.01.2008, 21:58:11, odpowiedź na #70 Abstrahując od całego tego durnego tekstu, bo nie chcę się po nikim tu powtarzać... Zwróćcie uwagę na wiek rodziców Natalii.Natalia - 17 lat. Jej matka - 36. Jej ojciec - 37. Halo... To znaczy że ta matka urodziła Natalię w wieku lat 19? To wyjaśnia trochę ich "opiekę" nad córką. Nie żebym wiedziała jak u nich wyglądało początkowe wychowywanie Natalii, ale przeważnie w tym wieku nie powinno się zakładać rodziny, bo nie ma się wtedy odpowiedzialności, ukończonych studiów, pracy, etc... Takich rodziców po prostu tępić, głupota nie zna wieku. [81] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 22:23:32, odpowiedź na #76 Moja matka miała 21 lat i nie uciekłam z domu. 19 lat to nie 15, poza tym nie każdy musi mieć studia - kiedyś łatwiej też było o pracę - jedym słowem demonizujesz i przeginasz, Supernianiu. [86] Re: Córciu wróć!
Ino [*.tp.unicity.pl], 13.01.2008, 22:45:38, odpowiedź na #81 [195] Re: Córciu wróć!
Kazz [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2008, 08:45:27, odpowiedź na #86 O nie! O.O Moja matka miała 21 jak urodziła mojego starszego brata i ja też się tym interesuję! Czy to nie dziwne?! O_o [87] Re: Córciu wróć!
Serafina [*.146.rev.vline.pl], 13.01.2008, 22:50:53, odpowiedź na #76 Wtedy były inne czasy i było normalne w tym wieku zakładać rodzinę. Co prawda moja matka miała 21 lat wychodząc za mąż, bo przedtem studiowała, ale nie każdy wtedy mógł sobie na studia pozwolić. Szczególnie, jeśli ci ludzie mają wiejskie pochodzenie, a tam zdarzały się już śluby w wieku lat 18. Więc wiek nie ma tu za bardzo nic do rzeczy. A tym bardziej wykształcenie. Nie każdy musi być po studiach, by móc się ożenić/wyjść za mąż i mieć dziecko.[95] Re: Córciu wróć!
Dairi [*.net.autocom.pl], 13.01.2008, 23:16:23, odpowiedź na #76 Hej hej hej, w wieku 18 lat stajemy się DOROŚLI, możemy głosować na kogo chcemy, mozemy się szwendać w nocy po ulicach i możemy płodzić dzieci. I nie ma w tym nic zdrożnego, niestosownego czy nieodpowiedzialnego. Standardowo w tym wieku pokolenie twoich dziadków brało ślub i płodziło dzieci i jakoś twoi rodzice nie uciekali z domu.NIE KAŻDY DO JASNEJ CHOLERY IDZIE NA STUDIA! A nawet jak pójdzie to co? Sporo dziewczyn bierze w trakcie ślub, rodzi dzieci i kończy studia. No chyba, ze w twoim pojeciu rozmnażać się można dopiero w wieku 25 lat, po skończonych studiach i pewnie na stanowisku menedżera (żeby płaca była odpowiednia no bo jak tu się rozmnażać przy 1000zł na rękę). Tak, masz rację, głupota nie zna wieku, jak widać na twoim przykładzie. [98] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 23:22:37, odpowiedź na #95 Nie, koło 30, jak masz już fajną pralkę i dwa awanse. Fajna pralka to podstawa wychowania, a o ile bogatsze byłoby życie dziecka z lodówką, która robi kostki lodu. [106] Re: Córciu wróć!
Ino [*.tp.unicity.pl], 13.01.2008, 23:33:12, odpowiedź na #98 [108] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 23:37:43, odpowiedź na #106 Powinni kobietom przymusowo przylepiać plastry antykoncepcyjne co miesiąc aż do czasu okazania faktury za zmywarkę. Nie martw się, nazbierasz na AGD, zasłużysz na płody. [110] Re: Córciu wróć!
piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2008, 23:40:55, odpowiedź na #108 A, i dyplom magistra, byle nie jakiś obciachowy, tylko medycyna i prawo. M jak macica, P jak poród. [117] Re: Córciu wróć!
Oen [*.chello.pl], 14.01.2008, 00:10:35, odpowiedź na #95 [137] Re: Córciu wróć!
-Zombik- [*.chello.pl], 14.01.2008, 06:39:32, odpowiedź na #117 [144] Re: Córciu wróć!
Dairi [*.net.autocom.pl], 14.01.2008, 08:54:44, odpowiedź na #117 Nie każdy, tego nie twierdzę, ale przepraszam, jak się urodzi dziecko w wieku 28 lat po 2 fakultetach to ma się pewność, że ono będzie jak aniołek bo tak je zajebiscie wychowamy i utrzymamy? Nie.Od jakiejś cholernej magicznej granicy, ustawowo ustalonej, jesteśmy dorośli. Można mówić, ze 'wcześnie postarali się dziecko', ale nie można komuś sugerować że zachowuje się jak narwana 15stka puszczająca się po kątach, która wpadła w dziecko. Samochód jest bardziej niebezpiecznym narzędziem bo ma większą siłę rażenia, to co? Prawko po ustatkowaniu się bo wtedy ludzie są bardziej odpowiedzialni? I może jeszcze alkohol? I rozumiem, że można odpowiedzialnie rząd wybrać ale na dziecko to za mało? To wam się wydaje, że 19ście to za wcześnie, ale są ludzie, ktorzy nie idą na studia, nie idą nawet do liceum, a pracę zaczynają w wieku 17 lat lub wcześniej. Nie można stwierdzić czy państwo XY byli już wtedy odpowiedzialni, wiec może trzymajmy się ustawowej granicy, że posiadanie dziecka miedzy 18 a 20(?) rokiem życia nie jest moralnie naganne? [153] Re: Córciu wróć!
Oen [*.chello.pl], 14.01.2008, 11:29:44, odpowiedź na #144 [159] Re: Córciu wróć!
Dairi [*.net.autocom.pl], 14.01.2008, 14:32:29, odpowiedź na #153 Jeśli chodzi o szkołę to u nas jest niesłe pomeiszanie bo o ile pamietam rodzic nie musi być powiadamiany np o ocenach i inne takie (np. usprawiedliwienia, w mojej skzole mogłam robić to osobiście). Ale w Poslce co szkoła to obyczaj.Jakie 21 lat? O_O Jakie to prawa? Bierne prawo wyborcze do Sejmu i Parlamentu Europejskiego? Bo na wójta już trzeba mieć 25 lat, a na prezydenta 35. WIKI Gumka pęka też 30latkom. Większość tego kraju o ile pamietam nie stosuje nawet gumek. [160] Re: Córciu wróć! piksel [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2008, 14:37:35, odpowiedź na #153 Lol, jakie przywileje pełnoletności mamy po 21 roku życia? Możliwość kandydowania do Sejmu? To może od razu powiedzmy, że prawo ogranicza nas do 35 roku życia, bo wcześniej nie możemy być prezydentem - to tak samo sensowne. Proszę, wymień jakieś przywileje dochodzące po 21 roku życia. Sorry - ludzie czasem planują dzieci w wieku 18 lat, jak już to było wałkowane, to nie 15 lat - ale oczywiście powiesz "nikt nie planuje", bo znasz się na zakładaniu rodziny jak "nikt" inny. Jak już nie daj | ||||||||||