header imageheader imageheader image
{Rynek}
Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Autor: Grisznak, Data: 15.03.2013, 15:06:17, Źródło: Facebook
GrisznakDwie kolejne mangi Junjiego Ito w PolsceWydawnictwo JPF ogłosiło, że w grudniu tego roku w Polsce ukaże się kolejna, trzecia już (po "Uzumaki" i "Gyo") manga Junjiego Ito. Będzie to "Black Paradox". Na rok 2014 z kolei JPF zapowiada wydanie następnego komiksu tego autora - "Hellstar Remina". W planach jest natomiast najsłynniejszy tytuł tego autora - "Tomie".
Więcej na temat "Hellstar Remina" możecie przeczytać na Tanuki.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Black Paradox, Hellstar Remina, JPF.

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 43 dodaj

[1] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 15.03.2013, 15:46:09, oceny: +11 -13
Czekam na zmianę nazwy cyklu z "Mega Manga" na "Mangi Ito".
[5] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
JBIP [*.adsl.inetia.pl], 15.03.2013, 15:59:45, odpowiedź na #1, oceny: +12 -1
Endriu na mangaforum mówił, że Uzumaki sprzedał się dużo lepiej od Klanu Poe więc nic dziwnego, że sięgają po kolejne tytuły Ito. Ja tam się niesamowicie cieszę :)
[8] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 15.03.2013, 19:31:49, odpowiedź na #5, oceny: +9 -12
No i...? To była pierwsza manga Ito wydana w Polsce, do tego najbardziej znana i ceniona. Gdyby najpierw wydano Tomie sprzedaż byłaby porównywalna. Ale 5 mang tego autora to już gruba przesada. Nie każdego interesują horrory (albo te w wydaniu Ito).

Endriu kieruje się zasadą, że jeśli coś się sprzedało to pewnie coś podobnego sprzeda się równie dobrze. I w ten sposób mamy same shouneny-bijatyki od JPF-u + same mangi Ito. I dlatego JPF jest na mojej shitliście. Waneko przynajmniej urozmaica swoją ofertę i są i shouneny, i shoujo i seineny, a co ważniejsze nie należą one do tego samego typu (stąd ma w ofercie coś takiego jak Black Lagoon, NHK, HoTD czy Battle Royale).

A że Klan Poe sprzedaje się słabiej to nic dziwnego. W końcu to shoujo i do tego stare (co dla siks pewnie ma znaczenie, z tego samego powodu gimbusy nie czytają/oglądają Cobry, City Huntera czy Hokuto no Kena), natomiast horrory są dla miłośników horrorów, których jak widać nie brakuje również wśród płci pięknej. Niech wydadzą Planetes, Buraiden Gai albo inne krótkie mangi o których wspominałem wcześniej i przedstawią wyniki sprzedaży to pogadamy.
[9] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
JBIP [*.adsl.inetia.pl], 15.03.2013, 20:49:05, odpowiedź na #8, oceny: +5 -2
Jedna manga Ito rocznie to dużo?

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[12] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
S. [*.dynamic.chello.pl], 15.03.2013, 22:15:40, odpowiedź na #11, oceny: +7 -0
Ty też się ogarnij - Endriu nie założył JPFu...
[17] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Wukau [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.03.2013, 14:27:36, odpowiedź na #12, oceny: +1 -2
Wybacz mój błąd ;( ale generalnie sens pozostaje (bo to endriu dedyduje o tytułach, czyż nie?)
[13] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Chudi X [*.centertel.pl], 15.03.2013, 22:31:19, odpowiedź na #8, oceny: +13 -5
Chudi XMnie horrory interesują. Problem polega na tym, że te od Itou są zwyczajnie nieudane.

Przeczytałem "Gyo" - opowieść o zgniłych rybach z morza, które są martwe, a jednak poruszają się pod wpływem jakiegoś gazu, z którym ludzie sobie poradzić nie mogą. Fabuła denna jak z tych czarno-białych amerykańskich horrorów o morderczym kisielu, clownach kosmitach i innych pierdołach, które oglądałem będąc dzieckiem.

Następnie zabrałem się za "Jigokusei Remina". Równie głupie i nieudane, o morderczej gwieździe z kosmosu, którą nazwano imieniem pewnej dziewczyny. I tylko ze względu na to ta dziewczyna jest nienawidzona. Bezsens totalny. Scena, w której Ziemia zostaje zniszczona, a ludzie nadal gnają za Reminą niesieni prądem wiatrów ze względu na zmianę resztek atmosfery ziemskiej jest idiotyczna. Co w tym strasznego?

Dzisiaj skończyłem "Black Paradox". I szczerze żałuję straconego czasu. Zaczynało się ciekawie, kółko samobójstw, morderczy sobowtór, robot i odbicie z lustra. Jeszcze dałoby się z tego zrobić dobry horror, tylko Itou spierdzielił sprawę. Błyszczące kulki zawierające dusze zmarłych pochodzące z żołądka jednego z niedoszłych samobójców? No shit, Sherlock. Nie kupuję tego.

Z "Tomie" jest już dużo lepiej. Ma jakiś tam klimat, w miarę wciągającą i spójną fabułę. Mordercza kobieta, która wiecznie się odradza i żaden facet nie może się jej oprzeć. Wszystko ładnie, fajnie. Trochę przypomina filmy o nieśmiertelnych mordercach w stylu Piątku Trzynastego. Tylko co z tego, skoro wydadzą to u nas po całej masie pierdół niezdatnych do przeczytania?

"Uzumaki" czytam na raty, ale mam podobne odczucia co do "Gyo" i "Reminy".

Dorwałem też "Yami no Koe" i "Shin Yami no Koe - Kaidan". Niestety, czekają na lepsze czasy, ponieważ po "Black Paradox" mam dość Itou na najbliższy tydzień.

Jego mangi mogą się komuś podobać, ale zakładam, że są to takie osoby, które boją się w nocy iść samemu polną drogą, a gdy ktoś ich próbuje wystraszyć po ciemku to ledwo co nie przypłacają tego zawałem serca.

Zgadzam się, Waneko ma obecnie najbardziej różnorodną ofertę. Widać, że się starają i można liczyć na jakieś ciekawe tytuły w przyszłości.

"Klan Poe" - racja, stare shoujo, nie dla gimbusów i młodych siks. Na obecną chwilę jedyna MegaManga, na którą wydałem pieniądze. Pozostaje czekać na "Oniisama e..."
[19] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
JBIP [*.adsl.inetia.pl], 16.03.2013, 19:35:15, odpowiedź na #13, oceny: +3 -5
Jezeli ty czytasz mangowe horrory po to zeby sie bac to wsploczuje. Ja siegam po mangi Ito dla jego genialnych rysunkow i umiejetnosci budowania nastroju. A od waneko to mozesz liczyc - na mange od ktorej wieje:) (przynajmniej patrzac na kierunek jaki ostatnio obrali)
[23] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Chudi X [*.ists.pl], 16.03.2013, 21:35:18, odpowiedź na #19, oceny: +4 -3
Chudi XJednym z podstawowych zadań horrorów jest wzbudzenie grozy i strachu u odbiorcy. Tyczy się to horrorów książkowych, filmowych jak również komiksowych. Jeśli horror nie straszy, to coś jest nie tak. Najwyraźniej wskazuje to na fakt, że Itou budować klimatu nie umie lub nie potrafi go utrzymać. Choćby w "Black Baradoxie" pierwszy rozdział klimat miał, później uleciał, a w jego miejsce pojawiło się wiele idiotycznych rozwiązań. Z jednym muszę się zgodzić - jego rysunki są bardzo dobre.
[30] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
JBIP [*.adsl.inetia.pl], 17.03.2013, 17:42:59, odpowiedź na #23, oceny: +5 -0
Chyba nie slyszales o czyms takim jak gore, slasher czy torture porn. Horror nie musi straszyc.
[31] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
blargh [78.30.68.*], 17.03.2013, 17:56:57, odpowiedź na #30, oceny: +3 -1
Trudno, żeby komiks straszył. Jak można się bać oglądając obrazki?
[36] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 18.03.2013, 10:25:59, odpowiedź na #31, oceny: +0 -2
Nie tyle straszył, ale na pewno może wywołać taką atmosferę strachu/grozy jeśli czytasz w skupieniu z dużymi emocjami.

A jeśli chodzi o anime to widziałem co najmniej kilka świetnych horrorów.
[33] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Doli [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.03.2013, 20:32:46, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
DoliTo co ma robić? Z twórczości Ito czytałem tylko Uzumaki i mnie ta manga śmieszyła. To dobrze czy źle?
[34] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
blargh [78.30.69.*], 17.03.2013, 22:20:46, odpowiedź na #33, oceny: +2 -0
Są różne rodzaje horroru, co zresztą napisano już wyżej, a mangi Ito mają raczej wywołać obrzydzenie. No bo, szczerze - w filmach można zastosować pewne chwyty, a w komiksie? Nie mów mi, że sikałbyś ze strachu, gdyby ku zaskoczeniu bohaterów z boku kadru pojawił się jakiś potwór.
[35] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Chudi X [*.centertel.pl], 17.03.2013, 23:47:21, odpowiedź na #30, oceny: +0 -3
Chudi XWatsonie, widziałem za dużo slasherów, abyś mnie pouczał. I uwierz mi, trafiały się tam sceny, w których można było się wystraszyć. Na film może było ich z 2-3, ale były. Gore nie jest straszne, może co najwyżej budzić niesmak. Zresztą, co może być przerażającego w oglądaniu flaków i wnętrzności? Torture porn? Przepraszam, ale filmy dla ludzi o skrzywionych fantazjach mnie nie interesują
[37] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 18.03.2013, 10:28:55, odpowiedź na #35, oceny: +0 -3
Gore nie jest straszne ? Zależy jakie gore i kogo dotyczy. Zresztą zabijanie postaci, które polubiłeś jest po pierwsze smutne (Another). Gore ma szokować i to jego główny cel.
[15] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
KrolLysek [91.224.180.*], 16.03.2013, 09:09:04, odpowiedź na #8, oceny: +4 -0
KrolLysekcałemu fandomowi nie dogodzisz. ja bardzo chętnie kupię wszystkie pięć mang Ito i cieszę się, że mam taką możliwość.

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[20] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
JBIP [*.adsl.inetia.pl], 16.03.2013, 19:39:10, odpowiedź na #18, oceny: +3 -2
A jezeli ja powiem ze waneko mi dogodzic nie potrafi a mangi ktore podales to dla mnie wlasnie badziewia? Wszystkim dogodzic sie nie da:)
[22] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 16.03.2013, 20:36:12, odpowiedź na #20, oceny: +1 -5
A jezeli ja powiem ze waneko mi dogodzic nie potrafi a mangi ktore podales to dla mnie wlasnie badziewia?

Jeżeli tak powiesz to ja powiem, że kłamiesz w żywe oczy. Całkiem niedawno wychwalałeś na acepie Battle Royal i NHK od Waneko. A jeśli chodzi o podane przeze mnie tytuły, to jakieś egzotyki o których mało kto słyszał, a tym bardziej czytał. Śmiem wątpić, że należysz do wyjątków.
[38] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 18.03.2013, 10:34:07, odpowiedź na #18, oceny: +1 -5
Jeśli "Another" ciebie śmieszyło to musisz być naprawdę żałosny.
[39] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
katarzyna waśniewska [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.03.2013, 12:18:47, odpowiedź na #38, oceny: +2 -2
another to najśmieszniejsze anime jakie widziałem ostatnio, nie wiem jak z mangą (podobno jest poważniejsza), ale mimo wszystko. takie animowane oszukać przeznaczenie
[42] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 18.03.2013, 16:13:18, odpowiedź na #39, oceny: +1 -2
Jeśli śmieszy ciebie brutalne zabijanie niewinnych dzieci to musisz mieć nierówno pod sufitem.

Jeśli chodzi o mangę to jest znacznie mniej okrutna. Coś takiego co było w 2 ostatnich odcinkach anime to w mandze prawie nie istnieje (większość scen zmienili), czyli zrezygnowano z takiego skrajnie chorego zabijania.
[43] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 18.03.2013, 21:18:45, odpowiedź na #42, oceny: +3 -1
Jezu...
zabiłem tyle niewinnych stworzeń grając w lemingi.
Zapiszę się do Greenpeace aby odkupić swoje winy.
[28] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.03.2013, 13:14:37, odpowiedź na #8, oceny: +2 -0
Super NianiaA że Klan Poe sprzedaje się słabiej to nic dziwnego. W końcu to shoujo i do tego stare

Z tego samego powodu nie ma sensu sięgać po Oniisama e.
[2] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
SStefania [194.110.240.*], 15.03.2013, 15:47:54, oceny: +1 -3
SStefaniaHellstar Remina! Fuck yeah!
[32] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Adi90a [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.03.2013, 18:03:45, odpowiedź na #2, oceny: +0 -1
Mea culpa, miał być plus.
[3] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Gotenks [*.tvkdiana.pl], 15.03.2013, 15:52:14, oceny: +2 -0
GotenksFuck yeah!!
Tomie mam po angielsku, ale resztę na bank kupię :)
[4] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
JBIP [*.adsl.inetia.pl], 15.03.2013, 15:57:37, oceny: +2 -0
JPF ostatnio mocno zyskuje w moich oczach :)
[6] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Zyll666 [*.chelmnet.pl], 15.03.2013, 16:31:26, oceny: +20 -0
"Tomie" - manga o Tomie.
[7] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
biB [*.internetdsl.tpnet.pl], 15.03.2013, 17:29:53, odpowiedź na #6, oceny: +13 -0
biBAle nie dla toma. Ironia losu :(
[10] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Shippo~ [*.multimo.pl], 15.03.2013, 21:18:21, odpowiedź na #7, oceny: +4 -2
Shippo~A może właśnie "Od Tomów dla Tomów"?
[16] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Mianda [*.dynamic.chello.pl], 16.03.2013, 12:37:47, odpowiedź na #10, oceny: +14 -0
MiandaOd Tomów dla Tomów - anime.tom.pl
[14] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
HΛRPAGON [*.183.246.172.dsl.dynamic.t-mobile.pl], 16.03.2013, 08:35:46, oceny: +2 -1
HΛRPAGONOpętało ich? Przerażają mnie te rysunki.
[21] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.03.2013, 19:52:43, oceny: +0 -0
Wydali by coś od Kobayashiego, w takiej formie wydawniczej, w jakiej jest zaplanowana ta seria, miałoby to rację bytu. A mangi przednie, bo seineny pełną gębą. Może niekoniecznie Czarnego Rycerza itp, bo seria opowiadająca o poczynaniach żołnierzy Waffen SS i niekrytykująca ich nie przeszła by u nas w żaden sposób, ale inne jego mangi, np. te o fikcyjnym przebiegu zimnej wojny (Tokio War) chętnie bym ujrzał w naszym języku. A w Hiszpanii udało się wydać aż cztery jego mangi (w tym znane nam CSO).
[24] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 16.03.2013, 22:49:46, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
GrisznakA wiesz, jak u nas się CSO sprzedawało? Tragicznie.
[25] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.03.2013, 23:07:38, odpowiedź na #24, oceny: +2 -0
Chyba właśnie po to powstała Mega Manga, by tego typu tytuły miały szanse na ukazanie się pomimo tragicznej sprzedaży, bo brak powszechnej dystrybucji drastycznie ogranicza koszty.
Albo to ja jestem naiwny.
[26] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 17.03.2013, 10:05:54, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
GrisznakZ tego co twierdzi Endrju, Ito sprzedaje się całkiem, całkiem... Acz zgodzę się, różnorodność w tej serii byłaby w cenie. Niemniej, jakby tak dobrze popatrzeć, to wychodzi jeden, góra dwa Ito rocznie. Hanami z Taniguchim bardziej szalało.
[27] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.03.2013, 10:10:46, odpowiedź na #26, oceny: +3 -0
Tak, ale Ito jest monotematyczny. Taniguchi miał bardziej różnorodny dorobek.
[29] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
anonim [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.03.2013, 16:42:55, oceny: +5 -0
Gdyby ktoś chciał wiedzieć co się stało z Visual Scene i jego wydawcą. Pouczające komentarze.
Yokatta1
Yokatta2
[40] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
Zyll666 [*.chelmnet.pl], 18.03.2013, 12:23:13, oceny: +0 -0
JPF napisał na FB że jeszcze w tym roku zaczną wydawać Kobato i Another.
[41] Re: Dwie kolejne mangi Junjiego Ito w Polsce
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 18.03.2013, 14:24:05, odpowiedź na #40, oceny: +1 -4
Endriu napisał:
jeżeli CLAMP się sprzeda, to będzie to siłą napędową do kolejnych ich tytułów

Czyli będą horrory Ito, shouneny-bijatyki i "genialne" dzieła CLAMP-a.
Powered by WashuOS