header imageheader imageheader image
{Media}
Odpowiedź TVNu
Autor: Joe, Data: 14.07.2003, 23:53:55, Źródło: KawaiiTalk
JoeOdpowiedź TVNuDo wszystkich osób, które napisały do redkacji programu "Uwaga!" w sprawie reportażu o porno komiksach wystosowano następującą odpowiedź. Wbrew pierwotnemu założeniu zrezygnowaliśmy z podkreślania co bardziej wątpliwych fragmentów tekstu oraz adekwanego tła dźwiękowego ("sex, sex, sex").

Uprzejmie dziękujemy za wszystkie uwagi dotyczące reportażu o mangach. W wielu z otrzymanych listach zarzucona nam, że niesłusznie stwierdziliśmy, iż pokazane przez nas komiksy są dla dzieci. Osoby uważające się za kompetentne w tej dziedzinie twierdzą, że komiksy te są przeznaczone dla młodzieży powyżej szesnastego roku życia. Jednak ani na przedstawionych w reportażu komiksach, ani na żadnych innych wydawanych w Polsce (uwaga ta nie dotyczy oryginalnych komiksów japońskich) nie ma oznaczeń dotyczących wieku. Samo wydawnictwo przyznaje, że te komiksy są czytane przez dzieci już w pierwszych klasach szkoły podstawowej. A w tym wieku z całą pewnością nie powinny mieć styczności z takim i treściami. Jednym więc z celi reportażu było zwrócenie uwagi na brak jakichkolwiek informacji zarówno dla samych dzieci, jak i dla rodziców, czy osób sprzedających takie komiksy. Fakt ten odbiera im możliwość kontroli tego, jakie treści trafiają w ręce dzieci. I nie pomogą tu nawet, naszym zdaniem, tłumaczenia, że przedstawiona przez nas scena dorosłych hobbystów mangi bawi - percepcja świata dziecka różni się od percepcji dorosłego, a jak stwierdzają psycholodzy - dziecko uczy się przez naśladowanie (taki scen również). W Japonii, jak wszyscy fani mangi pewnie wiedzą, ukazujące się komiksy są bardzo rygorystycznie podzielone na grupy wiekowe. Czy więc wydawca, decydując się na wydawanie podobnych komiksów w Polsce, nie powinien zadbać również o podobne oznaczenia?

Wydawca komiksu miał szansę wypowiedzieć się na temat wydawanych przez siebie komiksów. Jaki był tego efekt - można było zobaczyć w reportażu. I jak podkreślała sama pani psycholog - ona osobiście nie ma nic przeciwko mandze (rozumiemy, że to sztuka, która nie ogranicza się tylko do komiksów), ale treści, które się tam spotyka są, jak sam stwierdza, dla niej, "jako psychologa dziecięcego niedopuszczalne i bulwersujące". Ufamy, że dyplomowany psycholog, czy przedstawiciel fundacji, zajmującej się ochroną dzieci, mają wystarczające kwalifikacje, by ocenić, co jest, a co nie jest dopuszczalne dla najmłodszych. Podkreślają również, że dziecko nie musi jeszcze wcale czytać, by po prostu obejrzeć podobny obrazek. Co do serialu "DB" emitowanego w naszej telewizji, to była to wersja cenzurowana (nie sprowadzana bezpośrednio z Japonii, tylko z Australii, gdzie niektóre sceny zostały usunięte). Może należałoby tez zadbać o podobny zabieg w polskiej edycji komiksów bez oznaczenia. Zwłaszcza, że sceny przez nas pokazane, to nie incydent. Zapewniamy również, że realizację każdego reportażu (również tego o mangach) poprzedza wnikliwa dokumentacja i jeżeli w czymś nie widzimy tematu, to po prostu takiego reportażu nie realizujemy.

Rozumiejąc rozgoryczenie fanów mangi podkreślamy, że kierowało nami dobro dzieci, do których komiksy takie trafiają. Mimo fatalnych treści na książkach nie ma ostrzeżenia, że powinny być czytane powyżej pewnej granicy wieku. Jednocześnie zwracamy uwagę, że reporter nie miał na celu zdyskredytowanie mangi w ogóle. Jest wiele przykładów doskonałego przeszczepienia japońskiej magi na polski grunt. Fakt, że przykład omówiony w reportażu taki nie jest, przyjmujemy z ubolewaniem . Dziękując za wszystkie uwagi pozostajemy z nadzieją, że inne odcinki programu będą przyjmowane z większą życzliwością.

Redakcja programu "Uwaga!"

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 54 dodaj

[1] Re: Odpowiedź TVNu
GvS [*.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl], 15.07.2003, 00:16:07, oceny: +0 -0
Tyle pisania i w zasadzie nic nowego... żenada...
[12] Re: Odpowiedź TVNu
gabriel [*.mlab.pg.gda.pl], 15.07.2003, 18:19:11, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
gabrielty takze nic tworczego nie mowisz w tej chwili...
[19] Re: Odpowiedź TVNu
Kamaishi [*.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl], 15.07.2003, 21:34:10, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
Wprawdzie nie widziałam tego reportaża (w ogóle oglądam bardzo mało telewizji), ale z informacji przekazanych od innych fanów i z komentarza wiem, o co chodzi. Mam wrażenie, że twórcy programu nie wzięli poprawki na różnice kulturowe - w Japonii nagie ciało nie bulwersuje (z resztą w Polsce też nie bardzo, w kioskach bez ogródek prezentują pisma pornograficzne), np. wiele japońskich drzeworytów przedstawia kurtyzany "z domów uciech" czy jednoznaczne sceny. Nie zgadzam się także ze zdaniem psychologa. Owszem, dzieci uczą się poprzez naśladownictwo, ale uważam, że współ- czesne pokolenie jest bardzo zorientowane w "tych sprawach" i raczej nie będzie naśladować np. scen z "DB". Te "scenki" są elementem humoru japońskiego, nie zawsze zrozumiałego dla polskiego odbiorcy (wątpię, żeby Polaka rozśmie- szył klasyczny skecz rakugo). Co do cenzury - wprawdzie wydawnictwo, które wydało "DB" po polsku nie ocenzurowało tej mangi (osobiście uwa- żam, że niektóre tomy powinny otrzymać znaczek "+15"; to samo wydawnictwo udostępniło polskim fanom kilka tytułów hentai - czyli tylko dla dorosłych - wymagając przy zakupie dowodu oso- bistego) zrobiło to w dobrej wierze - chcieli przyzwyczaić Polaków to japońskiej kultury, często tak odmiennej, zrobili to w duchu toleran- cji. Z resztą, przeczytałam kilka mang, w których pojawiał się kawałek nagiego ciała, i nie wpłynęło to jakoś na moją "delikatną" psychikę 12-latki. I nie zaczęłam tego naśladować. Poza tym,działa w Polsce wydawnictwo, które bardzo ostro cenzoruje swoje tytuły. Wydaje mi się rów- nież, że większość rodziców sprawdza, co kupują ich drogie pociechy. Serdecznie pozdrawiam, Kamaishi
[21] Re: Odpowiedź TVNu
gabriel [*.gdynia.mm.pl], 15.07.2003, 23:22:18, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
gabrielniom i to nareszcie jest sensowny komentarz... a nie : "zenada. koniec" ;)
[31] Re: Odpowiedź TVNu
Wyczy [*.koszalin.cvx.ppp.tpnet.pl], 17.07.2003, 02:33:28, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
Widzę że lubisz komentować komentarze innych.Mimo że w tej chwili robię to samo, twierdzę że to jest żenada. A mój własciwy komentarz do odpowiedzi TVN'u jest najkrótszy z możliwych: 0
[23] Re: Odpowiedź TVNu
BaToU [*.navi.okay.pl], 16.07.2003, 00:47:16, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
BaToUTez bym pisal tak spokojnie gdybym programu nie widzial. Lepiej udaj sie do 'obciagacza' i zassij to jakze pouczajace wydanie 'uwagi' :)

B.
[2] Re: Odpowiedź TVNu
Pogziu [*.za.digi.pl], 15.07.2003, 00:17:53, oceny: +0 -0
Pogziu"Dziękując za wszystkie uwagi pozostajemy z nadzieją, że inne odcinki programu będą przyjmowane z większą życzliwością." Tak, teraz czekam na kolejny reportaż - anime, pornobajka dla nieletnich
[3] Re: Odpowiedź TVNu
BaToU [*.navi.okay.pl], 15.07.2003, 01:13:03, oceny: +0 -0
BaToUFajny list wyslany do wszystkich ktorzy napisali w tej sprawie do tvn'u. Zadziwiajace jak malo tresci zawiera. Po prostu czuja sie bezkarni bo wiedza ze kazdego moga bezkarnie w, za przeproszeniem, 3 dupy zrobic. Kocham ten kraj.

B.
[4] Re: Odpowiedź TVNu
cycu [*.internetdsl.tpnet.pl], 15.07.2003, 09:31:56, oceny: +0 -0
cycu"Wersja ocenzurowana z Australii". Qrna to oni w tej Australii też mają TVN, że im musieli cenzurować? I ciekawe czemu w DB po francusku gadali XD. Coś mi sie tu nie zgadza...
A to ostatnie zdanie to tylko bezczelna reklama. Dobrze, że godziny emisji nie napisali [bo sam i tak nie sprawdze :D].
[5] Re: Odpowiedź TVNu
NieA [*.grajewo.sdi.tpnet.pl], 15.07.2003, 11:53:42, oceny: +0 -0
NieADokladnie, tyle slow, a tak zadziwiajaco malo tresci.... Blaa blaa z fachowcami rozmowy zostaly przeprpowadzone (a na przeprosiny czy ewentualne sprostowania nie liczcie i tak zrobimy co chcemy) Niektorzy cynicy powiadaja, ze dziennikarz to taka osoba, ktora nie ma zadnej mysli i pieknie to potrafi wyrazic. Co do pierwszej czesci to sie raczej zgadzam, ale jesli chodzi o druga to mam powazne watpliwosci....
[6] Re: Odpowiedź TVNu
agatar [*.wroclaw.dialog.net.pl], 15.07.2003, 11:58:35, oceny: +0 -0
no z tej 'cenzury' w wersji anime to tylko sie radowac przed jaką to wielką krzywdą psychiczną ochronili nasze nieswiadome ,kochane dzieci XP .musieli by chyba wyciąc jeszcze 90% tego co zostalo po francuzach zeby dzieci niczego brutalnego i demoralizującego przypadkiem nie zobaczyly bo of korz by braly z tego przyklad
[7] Re: Odpowiedź TVNu
tisuk [*.ns.net.pl], 15.07.2003, 12:28:41, oceny: +0 -0
Przynajmniej odpisali... W programie obrazili wszystkie mangi, a cały ten skandal przez trzy kadry w 42u tomowej serii.-_- Dragonballa (). W sumie Dragonball w łapach przedszkolaków jest szkodliwy +A przedszkolaków interesuje tylko DB bo to manga/anime jest na ich poziomie -_-! Więc dlaczego by nie oznaczyć DB znacziem +15? (wtedy by była kupowana przez doroślejszych fanów . ... Chociaż- dla chcącego przedszkolaka -nic trudnego... i tak by się dorwał pewnie do DB ALE to już byłby jego problem bo jest znaczek +15 lub (+wyżej) - TVNy już by sie nie czepiały. A co do Odpowiedzi to : Dużo textu, mało treści (jak oni to robią)? - Czy tego ich uczą na studiach dziennikarskich? Hehehhehe...
[8] Re: Odpowiedź TVNu
kaschan [*.teleton.pl], 15.07.2003, 16:55:46, oceny: +0 -0
fajnie, za tekst "fatalne treści" mam zamiar poobcinać im pachwiny. wnikliwa dokumentacja. buahahahaha.
[9] Re: Odpowiedź TVNu
Kyo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.07.2003, 17:02:59, oceny: +0 -0
"Rozumiejąc rozgoryczenie fanów mangi podkreślamy, że kierowało nami dobro dzieci, do których komiksy takie trafiają." Drogie TVN, szczerze i z całego serca dziękujemy Wam za potraktowanie całego fandomu jako bandy zboczeńców i pedofili na poziomie intelektualnym dwunastolatków. Proponuję tym razem dla odmiany pochylić się nad losem nieszczęsnych dzieci karmionych codziennie solidną dawką reklam przed dobranocką. Gratulacje, Panowie. Solidność i obiektywność wyłazi Wam z butów. Razem ze słomą.
[11] Re: Odpowiedź TVNu
gabriel [*.mlab.pg.gda.pl], 15.07.2003, 18:18:12, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
gabrielZ drugiej strony popatrz jednak na zdominowanie wiekowe jezeli chodzi o zainteresowanie tematyka M&A... troche inaczej to wyglada niz za "starych dobrych czasow" sprzed lat... nie uwazasz ?
Nie dziwie sie ze nagonka jest na mangowcow skoro coraz to mlodsze pokolenia zabieraja sie za tematy nie do konca dla nich przeznaczone... a przyczyny tego czegos moze poszukajmy w ... dostepnosci?... ale to temat n oddzielna dyskusje ;)
Kyo: tak btw pozdrawiam (jezeli to ten Kyoshiro o ktorym mysle ;)
[26] Re: Odpowiedź TVNu
Kyo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.07.2003, 12:22:56, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
A tam. O czym my w ogóle mówimy, jaka dostępność? Kto ma pilnować tego, co czytają i czym zajmują się dzieci? Wydawcy? Producenci? Czy może raczej rodzice? Bo szkoła dziecka nie wychowa, nie nauczy go tego, co jest dobre a co złe tak, jak mogą uczynić to rodzice.
BTW, ten Kyo, ten. Pozdrawiam również.
[10] Re: Odpowiedź TVNu
gabriel [*.mlab.pg.gda.pl], 15.07.2003, 18:13:34, oceny: +0 -0
gabrielBoze... to moze od razu wyprawa Kzyzowa na niewiernych i nie nalezacych do nurtu ...
WIO NA TVN !!!
Placzecie ludzie nad rozlanym mlekiem... STALO SIE !!! powiedzieli co mysleli... nie do konca prawde (choc przykro mi mowic...ale pewne zasady w Polsce obowiazuja apropos cenzury i sa one inne niz w Japonii... nie dziwcie sie wiec reakcji, choc forma zdecydowanie byla przesadzona i nie potrzebna) ale mowi sie trudno... nie pierwszy i nie ostatni raz...a wy s tego zaczynacie juz robic kolejna afere Rywina... udowadniajac tym samym jak bardzo osoby ktore "najezdzaja" na tematyke moga miec racje... SLOW DOWN PPL !!! _-_;
Tak na marginesie wyobrazam sobie to stado wypowiedzi i listow DragonBallowcow (w przewazajacej ilosci jest to mlodziez 12 - 16 lat)... wiedzac do czego sa zdolni sorrki... ale zaczynam miec przeczucie iz co najwyzej TVN jeszcze bardziej sie zainteresuje sprawa...
Jezeli chcecie polemizowac z kimkolwiek sami przytoczcie konkretne i nie odtworcze argumenty prosze...
Co by mnie nie zlinczowano... nie jestem zwolennikiem audycji w stylu UWAGA! szczegolnie w wydaniu takim jakie mialo miejsce w sobote... ale uzalanie sie nad tematem zamiast zrobie nie cos konkretnego aby a tym temacie zdanie sie zmienilo nic tutaj nie pomoze... AMEN
[18] Re: Odpowiedź TVNu
BaToU [*.navi.okay.pl], 15.07.2003, 21:14:40, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
BaToUKonkretnego cos, znaczy sie co? :} Wydaje mi sie ze wyrazanie swojego oburzenia z powodu zaliczenia ogolu fanow m&a do grupy pedofili, tudziez 'tylko' fanow porno, jest czyms konkretnym.

B.
[22] Re: Odpowiedź TVNu
gabriel [*.gdynia.mm.pl], 15.07.2003, 23:27:27, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
gabrielno dobra...pozanalem obie strony i widze ze TVN zrobil jednak swinstwo... z drugiej strony wez pod uwage to co napisalem w odpowiedzi Kyo... moja opinia o tym bierze sie z 6 letniej przynajmniej obserwacji tego co sie dzieje z tematyka M&A u nas w Polsce... i widze ze zlazi to wszystko na psy przyslowiowe... jak wszystko zreszta...
[13] Re: Odpowiedź TVNu
Boski Miszcz [*.radom.pilickanet.pl], 15.07.2003, 19:08:56, oceny: +0 -0
Nie dość, że pocięli anime to jeszcze mangę by chcieli. Nie wiem jak wam, ale mi się to nie podoba^^ Nie tylko DB przecież ale i wiele innych mang zasługuje na takie pocięcie. Gdy patrzę na moją kolekcję, to widzę, że tylko AMG zostałoby w nienaruszonym stanie.
[16] Re: Odpowiedź TVNu
NieA [*.grajewo.sdi.tpnet.pl], 15.07.2003, 20:57:07, odpowiedź na #13, oceny: +0 -0
NieANie licz na to, ze AMG by przetrwalo. Niejaki ojciec R. (tym razem radio zamiast tv, przeciez oni tez musza cos na antenie zamieszczac) by sie tym zajal Bo kto to w ogle slyszal, jakies boginki! ;) Jak niszczyc to wszystko, wyciac w pien i niech sie nigdy nie odrodzi!
[14] Re: Odpowiedź TVNu
Ayanami [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.07.2003, 19:38:11, oceny: +0 -0
Ayanamiwnikliwe zapoznanie z temate,co? Nie wierzę. Ludzie z tvn, wy nic nie wiecie o temacie! Nie zapoznaliście się z tematem, tylko z biedną zmartwioną mamą która nawet nie umie porozmawiać z synkiem. Wyjaśniłby jej wszystko. I nie byłoby tej afery. A teraz gdy powiem przypadkiem kiedyś że jestem fanką mangi- bo ja nie ukrywam tego- w szkole albo gdzieś to wezmą mnie za zboczoną, za fankę porno. Mnie, które brzydzę się takich rzeczy tak, że w życiu nie obejrzałabym żadnego hentai ni porno. Po prostu, ludzie z tvn-u, czuję się osobiście dotknięta i że obraża to też moich znajomych w realu i w necie. I takie gołosłowne listy nie zmienią tego, wierzcie mi. choć nikt z tvn-u tego nie zobaczy, bo ja do nich pisać nie będę, nie chcę się na nich rzucać, to nimiałoby sensu. Wystarczy mi to co na odległość.
[15] Re: Odpowiedź TVNu
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 15.07.2003, 20:16:45, oceny: +0 -0
kpt. Harlockta odpowiedz jest zalosna. kazdy dostal to samo :P
wolalbym juz, zeby nic nie wysylali...
[17] Re: Odpowiedź TVNu
tisuk [*.ns.net.pl], 15.07.2003, 21:05:52, oceny: +0 -0
Uhahahahahahaaha! TVN goes down !
[20] Re: Odpowiedź TVNu
Ash [*.acn.waw.pl], 15.07.2003, 22:44:19, oceny: +0 -0
Ash"Rozumiejąc rozgoryczenie fanów mangi...". Ech... dobrze że redaktor programu nie spotkał się twarzą w twarz z jakimś bardziej krewkim fanem mangi, bo by odczuł to rozgoryczenie na swojej szczęce. Poza tym tekst jest standardowy, "chcieliśmy tylko zwrócić uwagę na to że nie ma stosownych oznaczeń na ksiązkach, dlatego musieliśmy nazwać mangę pornokomiksami dla pedofili i wcale nie chcielismy jej zdyskredytować" ...żenada.
[24] Re: Odpowiedź TVNu
BaToU [*.navi.okay.pl], 16.07.2003, 00:49:10, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
BaToUSwoja droga ta czesc z "musielismy nazwac mange pornokomiksami dla pedofili" brzmi jak cytat z south parka, tak to groteskowo sformulowane ;P

B.
[25] Re: Odpowiedź TVNu
Vanyel-chan [*.jarsat-milicz.do.tpnet.pl], 16.07.2003, 10:19:15, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
Vanyel-chanNiech JPF da oznaczenia +15 w bardzo widocznym miejscu i bedzie po sprawie. Pozatym jak juz wczesniej pisalem mam dosyc dzieciakow maniaczo kochajacych Dragon Balla. Bo to juz niejest pasja tak jak np moja fascynacja Kaori Yuki czy Kouyu Shurei tylko poprostu glupie zabawy. A to, ze "dzieci nasladuja" to nietrzeba komentowac wystarczy spojrzec na mojego kuzyna i jego kolegow ktorzy maja 8lat a robia juz sobie "podworkowe yaoi" i moim zdaniem niewplywa nato wcale manga, ale reklamy i filmy "dla doroslych". Oczywiscie gdy "starych niema w domu" takie dziecko usilnie szuka czerwonego koleczka, zeby to potem "pochwalic sie kumplom" jaki to oni (sorki za slownictwo) "wyjebisty film z golymi babami" ogladali. To co sie teraz dzieje jak juz zauwazyl Gabriel wogole niepowinno miec miejsca.
[27] Re: Odpowiedź TVNu
Kyo [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.07.2003, 12:26:24, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
A morał z tego taki, że na posiadanie dziecka, podobnie jak na posiadanie broni czy prowadzenie samochodu, powinno się zdawać egzamin i dostawać pozwolenie.
Pozdrawiam.
[29] Re: Odpowiedź TVNu
BaToU [*.navi.okay.pl], 16.07.2003, 16:17:26, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
BaToUJestem za. Tylko kto to przeforsuje? Btw. coraz blizej nam do chin ludowych, jeszcze tylko polowa flagi biala jest ;P

B.
[30] Re: Odpowiedź TVNu
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 16.07.2003, 21:14:36, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
kpt. Harlockdamy lapowke, to sie dorobi czerwona reszte ;]
[38] Re: Odpowiedź TVNu
BaToU [*.navi.okay.pl], 22.07.2003, 01:20:59, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
BaToUDruga flaszke damy to jeszcze gwiazdki jakies, czy sierpy i mloty nam dorzuca gratis ;}

B.
[32] Re: Odpowiedź TVNu
Vanyel-chan [*.jarsat-milicz.do.tpnet.pl], 17.07.2003, 09:33:34, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
Vanyel-chanZgadzam sie z tym. Chodzcie otworzymy firme prowadzaca egzaminy na posiadanie dziecka. Mowie wam - to sie sprzeda
[28] Re: Odpowiedź TVNu
PK [*.telkab.pl], 16.07.2003, 16:13:53, oceny: +0 -0
PKWiele już powiedziano na temat całej sprawy więc nie będę pisał tego samego. Pytanie mam tylko jedno dlaczego akurat DB i ta scena? Przecież w samym DB są ostrzejsze sceny (ścisk-pysk, walka z Niewidzialnym i Krwotok Miszcza:). Albo na przykład ostatni Eden. Moja diagnoza jest taka... Program szukał sensacji a wszelkie "zbrodnie" przeciw dziatwie są zawsze na chodzie. Gry komputerowe, manga, prochy - przecież to jedno i to samo. A użycie tej właśnie sceny z (początków) DB świadczy że "skrupulatni" "dziennikarze" nie zadali sobie trudu zgłębienia zjawiska. Swoją drogą jeśli ma być konsekwencja to trzeba zakazaći pociąć wszystko co pokazuje przemoc i goliznę czyli np."Fakty" czy "Uwagę!" Cała sprawa to zwykła hipokryzja i koniunkturalizm. Czyż to nie TVN pokazał "Ostatni lot Ozyrysa" - instruktaż jak rozebrać ukochaną mieczem? A ludziom którzy chcą zobaczyć coś naprawdę mocnego polecam serię "Matrynka". Wchodzącą do kiosków (w Empikach i np.Smyku) ilustrowaną bajkę dla dzieci mniejszych. A na ilustracjach prześlicze dziewczynki w różowych majteczkach, z buzią i rączkami umazanymi płynnym ciastem itd. itp. Gdyby panienki miały po 20 lat to erekcja murowana. Ale na oko mają 4 do 6 :( Mówię Wam szanowni(?) redaktorzy DB to przy tym pestka...
[33] Re: Odpowiedź TVNu
DUSZA [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.07.2003, 17:08:43, oceny: +0 -0
Poczatkowo informacja o tym reportazu bardzo mnie zbólwersowała. Znów oczerniaja moje kochane chobby, przyszło mi do głowy. Po przeczytaniu jednak odpowiedzi TVN inaczej na to patrze, i nawet sie z nimi zgadzam. Nie chce słyszeć o róznicach kulturowych i ze w Japonii inaczej sie odbiera nagosć. My żyjemy w Polsce a nie w Japonii, w naszej kulturze a nie japonczyków, i tu nagosc jest odbierana tak jak jest. Komiksy przeznaczone dla starszego czytelnika powinny być oznaczone w odpowiedni sposób, czego nie robi ani J.P.F. ani Egmont, tylko Waneko sie postarało. Wiem że czy by znaczek był czy nie to i tak smarkacz z pierwszej klasy podstawówki kupi taki prodókt, ale w tedy nie mozna mieć zazutów wobec wydawcy ani mangi, tylko wobec sprzedawcy.
[34] Re: Odpowiedź TVNu
Yoghurt [*.gabo.pl], 17.07.2003, 21:15:42, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
YoghurtPrimo- za to, co kupuje dziecko, odpowiedzialni sa rodzice moja droga, a nie "masz tu dwie dychy i idx se coś kup, bo ja jestem zajęty" (jak np. mamusia w reportażu, która rychło w czas, po dwóch latach ujrzała dragona). ale o tym się już za dużo tu powiedziało.
secundo- egmont umieszcza na Exie i Edenie informację, ze sa to tytuły dla straszych czytelników, podobnie uczynił JPF z Gołstem.
Tertio- polacy nie gęsi i swój język mają. Szkoda, ze kaleczą go nieznajomością ortografii
[35] Re: Odpowiedź TVNu
PK [*.telkab.pl], 18.07.2003, 03:01:26, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
PKDroga DUSZO! Zgadzam się z Tobą oczywiście że żyjemy w Polsce, a nie w Japonii (choć chętnie bym to zmienił) ale stwierdzenie, że "Nie chce słyszeć o róznicach kulturowych i ze w Japonii inaczej sie odbiera nagosć. My żyjemy w Polsce a nie w Japonii, w naszej kulturze a nie japonczyków, i tu nagosc jest odbierana tak jak jest." stawia w moich oczach Twój intelekt i otwartość umysłu na poziomie Twojej znajomości ojczystej ortografii... Jeżeli uważasz, że powinniśmy poznawać inne kultury biorąc z nich tylko to co mieści się w granicach naszej (kultury) to myślę, że zamiast mang powinnaś poczytać Słownik Poprawnej Polszczyzny. Tym bardziej, że (jak uczą w Studium Stosunków Międzykulturowych UW) nie da się dobrze poznać obcych kultur nie znając własnej, a dopiero ich poznanie daję podstawę do charakteryzowania własnych korzeni. Pozdrawiam, życząc trójek z dyktand...
[36] Re: Odpowiedź TVNu
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 18.07.2003, 18:01:19, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
kpt. Harlock"My żyjemy w Polsce a nie w Japonii, w naszej kulturze a nie japonczyków, i tu nagosc jest odbierana tak jak jest."

wiec moze najwyzszy czas w naszej kuturze coz zmienic...? nasza kultura jest taka, ze nie ma zadnej kultury :P
a co niedziele powinno sie do kosciola zap*** (x_x) [autocenzura]
[37] Re: Odpowiedź TVNu
Ayla [*.bezledy.sdi.tpnet.pl], 20.07.2003, 16:48:04, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
AylaHmm, nie widziałam, żeby w księgarni wszystkie książki pooznaczane były znaczkami określającymi dopuszczalny wiek czytelnika, a przecież nie wszystkie przeznaczone są dla dzieci... dlaczego z komiksami jest inaczej? bo tam som oblazki więc toto jest dla dzieci a jak nie to ma być napis na pół okładki na czerwono że to +15 albo +18. Z drugiej strony jednak, żeby nikt się nie czepiał, możnaby nalepić (byle jednak nie na pół okładki) znaczek. W końcu chyba wydawnictwa to dużo nie kosztuje... a mogłoby zamknąć gęby kilku osobom (np.dziennikarzom TVN)
[39] Re: Odpowiedź TVNu
Goku122 [217.98.81.*], 23.07.2003, 14:23:09, oceny: +0 -0
Goku122Sprawa doprawdy trudna (była nawet poruszana w USA, ale wszystko ucichło). Kiedyś w szkole rozmawialiśmy z naszą panią psycholog na temat różnych zachować seksualnych itp. Z jej własnych doświadczeń (dużo podróżuje po świecie) udowodniła nam, że im bardziej na wschód, tym konteksty erotyczne są mniej odczuwane i ludzie o tym nie myślą. Im bardziej na zachód, tym bardziej ludzie widzą w wszystkim erotykę. Tam nawet podniesienie dziecka przewróconego na ulicy jest postrzegane za akt pedofilii. Biorąc pod uwagę to, że Japonia jest na samym wschodzie, a my "wychodzimy na zachód", można było się domyśleć, że niedługo powstaną pierwsze konflikty.
Jak pewnie będzie widać po moim tekście, jestem zagorzałym, 15-letnim fanem DB (przez niektórych pewnie będę postrzegany jako "dzieciuch", ale co mi tam...).
Na sam początek moich wyrzutów, gratuluję wspaniałego tekstu gazecie Kawaii, który można przeczytać na ich oficjalnej stronie.
W całej serii Dragon Ball "podteksty erotyczne" były ukazane tylko kilka razy. Nie było tak seksu, gwałtów ani podobnych rzeczy. Mogliśmy zobaczyć "pupę Bulmy" (panowie z TVNu, jak widzicie swój tyłek w lustrze, też się tym brzydzicie?), "ptaszka Goku" (co pokazuje, że treść DB była jednak przeznaczona w większości dla chłopców) oraz "jak Goku rozpoznawał czy to jest kobieta czy chłop" - typowa róznica pomiędzy dwoma płciami. Kiedy miałem 5 lat, był wydawany nawet mini-podręcznik dla dzieci, w którym była przedstawiona budowa biologiczna chłopca i dziewczynki (w dodatku podręcznik był zalecany przez tamtejsze MEN!!). W tym miejscu można podać, że DB powstał mniej więcej w czasach wydania tego podręcznika. A teraz co się dzieje? Przecież każde dziecko wie, co ma poniżej pasa... I nikt mu nie zabroni na to patrzeć (chyba, że wrócimy do pasów cnoty...). Jeśli już naprawdę rodzic jest nastawiony anty do nawet takich rysunków, powinien sam kontrolować co czyta jego dziecko (w szczególności, że to kosztuje "aż" 13zł). Jakoś nikt nie przejmuje się gazetami typu "Bravo Girl" (najczęściej są tam tematy typu "mój pierwszy raz" - to dopiero powinno być zwalczane w kręgu małych dzieci) lub aktami przemocy w zwykłych bajkach np. "Kaczor Donald".
Co do narzucania oznaczenia komiksów - JPF przecież oznacza komiksy np. "Chirality" (którego jeszcze niestety nie czytałem). Jednak DB raczej nie zasługuje na oznaczenie, ponieważ nic aż tak złego tam nie ma. Skoro RTL7 (później TVN7) zainteresowało ludzi Dragon Ballem, powinni wiedzieć, że kiedyś sięgną po komiks (a przecież JPF sponsorowała edycję DB i nawet reklamowano komiks przed edycją serialu!!).
Najbardziej w tym wszystkim bulwersuje kłamliwość i chamstwo TVNu. Obrażenie Shina Yasudy i JPFu (ech ten fotomontaż) oraz uznanie, że fani Dragon Balla to same 4-ro latki. Jeszcze raz zapraszam do czytania artykułu Kawaii.
Chyba TVN nie zauważył serialu "Slayers", w którym także są podteksty erotyczne ("ach, ona ma większe piersi od moich!" lub był nawet moment, w którym Linę także zauważono nago :]).
Jedyne co powinno zrobić TVN, to przeprosić JPF za przedstawienie ich jako złodziei i pedofilów. Przeproszenie fanów także by się przydało....
[40] Re: Odpowiedź TVNu
Goku122 [217.98.81.*], 23.07.2003, 14:25:32, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
Goku122Dodam jeszcze, że także przepadam za Slayers. I jeszcze prośba do redakcji - wrzućcie plik z programem jeszcze raz. Niestety go nie oglądałem (byłem za granicą), a wszystko wiem z opisu tekstowego i graficznego www.kawaii.pl
[43] Re: Odpowiedź TVNu
Kaspi [*.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl], 01.08.2003, 22:11:56, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
KaspiCo do tego czy dana manga (film, książka lub czasopismo) jest przeznaczone dla takiego a takiego dziecka jest obowiązkiem po pierwsze rodziców a odzpowiednie znaczki na okładce mają jedynie POMÓC w tej ocenie a nie być jej wyznacznikiem. A to, że dziecko ogląda film, czyta czasopismo/książkę/mangę nie przewidzianą dla jego wieku jest winą tylko i wyłącznie rodziców ktrórym nie chce się opiekować dziećmi (bo łatwiej jest bachora postawić przed telewizorem i dać pilot do ręki niż razem z dzieckiem pobawić się czy poczytać bajkę). Jest to wina także stereotypu zagnieżdżonego w umysłach dorosłych - film animowany, komiks - aaa to dla dzieci a nie sprawdzają treści którą dany utwór reprezentuje. Ogólnie jest to temat co najmniej obszerny a nazwałbym go ludzką ignorancją i zamiłowaniem w stereotypach.
[44] Re: Odpowiedź TVNu
aleandra [*.air.net.pl], 01.08.2003, 22:29:18, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
aleandraSwiat schodzi na psy. --' jest to oczywiste, jesli sie spojrzy dzisiejszy stosunek rodzicow do wychowania dziecka... Rodzice albo daja dziecku do ogladania tv albo komputer... Ew. ksiazke. . Zastanawia mnie tylko jeden fakt: dlaczego tacy rodzice pozniej sie dziwia, ze ich dziecko jest zboczone i jakies dziwne, skoro rodzice ich nie kontroluja? Do kogo maja oni pretensje? Do wydawnictw? Przeciez to nie wina wydawnictw, ze takie a takie tresci zawarte w tym a w tym nie sa przeznaczone dla dziecka! Rodzice powinni sami miec do siebie pretensje, ze nie upilnowali dziecka. To ich wina. Jednoczesnie takim zachowaniem wykazuja WYJATKOWE samolubstwo! :/ nie podoba mi sie to...
[45] Re: Odpowiedź TVNu
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 03.08.2003, 10:18:30, odpowiedź na #44, oceny: +0 -0
kpt. Harlockpo prostu... nie potrafia przyznac sie do bledu. szukaja wiec winnych wszedze :/
[46] Re: Odpowiedź TVNu
aleandra [*.air.net.pl], 03.08.2003, 14:24:15, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
aleandraTak, masz racje. Szukaja winnych tam, gdzie nie powinni. Coz... Moim zdaniem zawinila tu bardzo slaba edukacja i stereotypy. Dosc, ze roznice kulturowe pomiedzy Japonia a Polska sa, ale... stereotypy powoduja, ze komiks w Polsce jest brany jako twor dla dzieci.
[47] Re: Odpowiedź TVNu
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 03.08.2003, 14:57:00, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
kpt. Harlockaczkolwiek kultura w polsce jest prawie zadna :>
[48] Re: Odpowiedź TVNu
aleandra [*.air.net.pl], 03.08.2003, 15:07:25, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
aleandrano tak, harlock :>. Zastanawiam sie, jaka kulture my, Polacy, ze soba prezentujemy i dochodze do wniosku, ze w tym przypadku "zasob historyczny", zbytnie uzaleznienie od zdania Kosciola oraz przeklinanie i masowa "popkulture" trzeba potraktowac jako nasza narodowa kulture. Co nie zmienia znaczenia, ze przez ten cholerny komunizm ludzie w tym kraju mysla conajmniej staroswiecko. :(.
[41] Re: Odpowiedź TVNu
tisuk [*.ns.net.pl], 25.07.2003, 09:18:55, oceny: +0 -0
Ludzie z TVN`u przedstawili DB jako komiks o Bulmie która podnosi spudnicę () - Tak skrótowo opowiedzieli widzom fabułę... Całej serii . Eh - ...
[42] Re: Odpowiedź TVNu
DeadMac [62.233.185.*], 28.07.2003, 19:53:48, oceny: +0 -0
DeadMacHeh... dziwne oni tu pisali o tym, że brakuje znaczka z ograniczeniem...
Hmmm... zobaczmy, niedawno miałem okazje byc w empiku (nie napisze gdzie bo i z tego by zrobili aferę). Możecie zacząć zgadywać co tam znalazłem...
Patrzę się na półki a tam widzę napis "komiksy"... No spoko na dolnej półce poniżej komiksów są upchane mangi. A powyżej nich przykuł moją uwagę komiks (tak nie manga a komiks), o ciekawie brzmiącym tytule "Wampirella" (czy jakos tak)...
Zapytacie pewnie i co z tego? Ano to, że albo ja byłem ślepy albo na tym komiksie tyż żadnego ograniczenia wiekowego nie było, a treścią to przebija Naruto i DB razem wzięte. Otóz okazuje sie, że ten komiks bez znaczka "18" (tudziez R) nie powinien wogóle się ukazać, krew, mózgi, flaki itp. itd. (można wyliczac w nieskończoność prawie co chwilę tam latały...)
Teraz wiem, że bóg pozwolił mi obejrzeć ten komiks aby dodac tu swój komentarz... Tak, tak wiem, że "im" chodziło o ograniczenie z powodu czego innego ale w końcu ograniczenie wiekowe to ograniczenie wiekowe co nie...?
[50] Re: Odpowiedź TVNu
tisuk [*.ns.net.pl], 11.08.2003, 22:22:21, odpowiedź na #42, oceny: +0 -0
Też widziałem coś podobnego - Pełno komixów europejskich z gołymi babami na okładce a znaczka 18 brak. Są też lepsze cyrki...ale o tym kiedy indziej..-_-
[49] Re: Odpowiedź TVNu
Yuki [*.mpm.net.pl], 10.08.2003, 20:52:03, oceny: +0 -0
Hmm... co to ma być? Reportaż? Nie nadają się po prostu do niczego.... reportaż nie dośc, że był sodpowiednio zaplanowany to różwniez to głupie pisemko powyżej tak samo. TVN nie ma juz czym zarabiac na oglądalności, więc czepia się jedynej więzi Polaków z Japończykami. To nic innego jak po prostu uprzedzenia do Azjatów... po prostu POlacy są nietolerancyjni. A tak aprpos mang... one przynajmniej uczą: życia, miłości, walki o swoje oraz wielu innych waznych wartości... natomiast inne komiksy nie posiadają tego, są bezsensowne i małotreściwe. Bravo panie Yasuda.... zawsze będę OTAKU ^^
[51] Re: Odpowiedź TVNu
Mighty_Crab [*.internetdsl.tpnet.pl], 12.08.2003, 15:36:23, oceny: +0 -0
Moim skromnym zdaniem TVN-owi po prostu skonczyly sie tematy, wiec musieli sie przyczepic do czegosc co w naszym kraju jest na tyle nieznane i malo lubiane by spoleczenstwo latwo polknelo nienawisc to tejze rzeczy. TVN! Ludzie wy chyba oszaleliscie, M&A bylo szkalowane lata temu, a wy tylko dolewacie oliwy do ognia i odnawiacie stare rany. Mam pomysl na nowy temat dla TVN: "Dlaczego telewizja klamie???"
[52] mentalność polskiego dziennikarza ;-)
renfri [*.krosniewice.sdi.tpnet.pl], 13.08.2003, 10:48:48, oceny: +0 -0
To jest tak naprawdę problem... Przedstawiciele mediów raz, że uwierzyli iż są "czwartą władzą", dwa- myślą, że są pierwszą z czterech. "Nawet nie wiesz, jaką media mają siłę"- powiedział mi jedyny znajomy dziennikarz, który notabene ani moim znajonym ani dziennikarzem już nie jest. (krzywo miał pod kopułką... cóż, w końcu ten zawód...) Wyniuchać jakiś trop, obojętnie, czy złodzieja czy pościgu, i maksymalnie dosrać upajając się swoją wyimaginowaną "władzą". Taka jest mentalność polskiego dziennikarza. Amen.
[53] Re: Odpowiedź TVNu
haq [*.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl], 04.03.2005, 12:16:50, oceny: +0 -0
haqnawet jakby były widoczne oznaczenia "+16" to i tak polski sprzedawca nie zna się na rzeczy i myśli że to dla dzieci. a poza tym co to za "treści nieodpowiednie dla dzieci"? Co, one tyłka nie widziały?
[54] Re: Odpowiedź TVNu
bULWERS [*.chello.pl], 29.11.2005, 12:22:09, oceny: +0 -0
Może należałoby tez zadbać o podobny zabieg w polskiej edycji komiksów bez oznaczenia. Zwłaszcza, że sceny przez nas pokazane, to nie incydent. Nie, ja chcę amerykańskie komiksy bez cenzury. Ale gdybyście ****** ( czyli wy ) aSin City tak zrobili to popsulibyście komiks a wydawca egmont by zbankrutował
Powered by WashuOS