Niusy Teksty Galerie Plikownia |
Rola informacji w organizacjiCoach Czyli krótki elaborat na temat wagi informacji od konwentowiczów dla organizatorów konwentów. Tekst pisany głównie dla uczestników, gdyż aktualnie w ich rękach leży to, jak będzie wyglądał konwent i co zostanie im zaserwowane. Co mamy teraz?Organizatorzy to w zasadzie załatwiacze. Załatwiają budynek, sprzęt, ludzi, panele, atrakcje, a potem na ten cały załatwiony bałagan wsypują się konwentowicze, i zaczyna się tango — co będzie, to będzie. A to jedna sala jest za mała, inna za duża, panele są w głupich godzinach, nakładają się na siebie, jedne sale są przepełnione, inne puste, brakuje sleepów, brakuje papieru... Cuda wianki i gra Convention!... Dlaczego?Kunszt organizatora to dobre zgadywanie. Ile osób przyjedzie, ile będzie kasy, ile można wydać, jaki budynek dobrać, by nie było przepełnienia ani pustek, ile sal przeznaczyć na atrakcje, a ile na sleepy, ile kasy wpompować w nagrody, ile w atrakcje... Wszystko to zgadywanie, a nie organizacja. Zgadywanie opiera się na bardzo nikłych podstawach: na obserwacjach, doświadczeniu, zakładaniu... Słowem — ganianie się z czarnym kotem nocą we mgle. Czego potrzeba?Rezerwujcie wejściówki! Rejestrujcie, wypełniajcie ankiety (jeśli są), zgłaszajcie orgom czego chcecie, co wam się podoba, a co jest waszym zdaniem bez sensu. Tyle. Niewielki wysiłek, ale jeśli go nie olejecie, to efekty będą spore. Jak komuś się chce dalej czytać, to parę przykładów podam.
Donald MaziTeraz trochę utopii, czyli co mi się widzi, żeby fajnie było. Organizatorzy prowadzą rezerwacje. Każdy zarezerwowany dostaje swój login i hasło do serwisu konwentu, a także numerek ID. Na miesiąc przed konwentem organizatorzy umieszczają listę atrakcji na sieci, wraz z opisem. Przy każdej atrakcji istnieje możliwość ankietowego zaptaszenia chęci udziału jako widz bądź uczestnik, a w przypadku atrakcji wymagających wcześniejszej rejestracji — stosowna opcja i instrukcje. Konwentowicz dostawałby także dostęp do innych usług (które powoli się kroją), takich jak system łączenia podróżnych w grupy, czy rezerwowanie miejsc w sleepach specjalnego przeznaczenia (np. cichych, tylko do spania). Online można by też odwalać większość rzeczy, które powodują konwentowe przestoje, np. wklepywanie danych na kasie. Odnalezienie numeru ID w systemie to kwestia wstukania 3 klawiszy, co powinno znacząco zredukować oczekiwanie przed wejściem. System by się powoli rozwijał, z czasem przejmując na siebie te rzeczy, które na samym konie powodują bałagan i przestoje, a które wcześniej można załatwić komfortowo i na spokojnie. Docelowo system taki stałby się platformą niezależną od konwentu, uniwersalnym narzędziem dostępnych dla wszystkich ekip organizacyjnych. PodsumowanieNie zapominajcie o tym, że wasz wkład w konwent nie zaczyna się ani nie kończy w momencie wygrzebania z portfela kilku groszy przy wejściu. Wy tworzycie konwent. Jeśli chcecie, by standardy konwentowe rosły, musicie sami o to zadbać, bo organizatorzy sami z siebie nie powalczą już za bardzo. Zresztą, już można zaobserwować, że ekipy organizacyjne padają pod ilością osób i ciężarem konu, i albo się wycofują, albo dla własnego zdrowia — ograniczają ilość uczestników do ilości dającej się ogarnąć w improwizowany sposób. Tekst ten nie jest czczą koncepcyjną gadaniną. Trwają prace nad projektami, które przekraczają możliwości grupki aktywnych działaczy, i do których potrzeba będzie Waszego wsparcia i niewielkiego, acz aktywnego udziału. Projekty te są jednocześnie podstawą innych, bardziej zaawansowanych. Wasza bierność może je uwalić na samym starcie, a wasza pomoc — nadać im ogromną moc. Więc jak towarzysze, pomożecie? Dodaj do: Zobacz takżeZ tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki. Ocena
Wystawiać oceny mogą tylko zarejestrowani użytkownicy. 7,93/10 (14 głosów)KomentarzeIlość komentarzy: 31 dodaj [2] Re: Rola informacji w organizacji
Krótko i na temat. Tawariszu, pomożemy ;3 [3] Re: Rola informacji w organizacji
"Nie zapominajcie o tym, że wasz wkład w konwent nie zaczyna się ani nie kończy w momencie wygrzebania z portfela kilku groszy przy wejściu. Wy tworzycie konwent. Jeśli chcecie, by standardy konwentowe rosły, musicie sami o to zadbać" - te parę słów można by odnieść też do paru innych rzeczy - nie niszczcie kibli, nie róbcie syfu, nie krzyczcie w nocy w sleepach jak inni chcą spać, złapcie czasem jakiegoś orga i powiedzcie, gdzie jest brudno i co trzeba posprzątać, gdzie ktoś pije czy rozrabia, bo nie jesteśmy nadludźmi i nad wszystkim zapanować nie możemy. I weźcie też pod uwagę, że jedyną nagrodą dla orga jest ciepły uśmiech i słowa "było zajebiście" jak wychodzicie z imprezy czy potem w komentarzu na acepie - więc pomagajmy sobie nawzajem i szanujmy siebie nawzajem - a konwenty będą lepsze. [4] Re: Rola informacji w organizacji
[5] Re: Rola informacji w organizacji
[6] Re: Rola informacji w organizacji
[7] Re: Rola informacji w organizacji
[8] Re: Rola informacji w organizacji
Coachu, ludzie nawet informatorów na konwentach nie czytają :) [18] Re: Rola informacji w organizacji
[9] Re: Rola informacji w organizacji
Tekst tak sprawnie napisany, że wystarczy zacząć czytać i już do końca nie oderwie sie wzroku. Pomysł niezły, jednak bardzo dyskryminuje ludzi nie posiadających dostępu do internetu. komunikacja org-uczestnik chyba zawsze okaże się problemem, nie wystarczy tekst by skończyć z modelem my-oni i na odwrót. serwis internetowy mógłby sprawić że uczestnicy poczuli by sami większą odpowiedzialność za konwent. w skrócie - podoba się ; p [10] Re: Rola informacji w organizacji
[11] Re: Rola informacji w organizacji
[12] Re: Rola informacji w organizacji
[13] Re: Rola informacji w organizacji
Na konwent są dwie drogi - przez kasę, albo przez organizatora /helpera/ panelarza. Jak ktoś nie ma neta, i wie, że jest na przegranej pozycji, to może zwyczajnie wyspecjalizować się w jakichś punktach programowych. Podobnie jeśli ktoś robi jakiś większy i ciekawy projekt, o którym orgi wiedziały wcześniej, a część ekipy zaangażowanej nie ma wjazdu, to coś się załatwi. Wybór jest dużo większy, niż szybkość bądź *pstryk*. [14] Re: Rola informacji w organizacji
[15] Re: Rola informacji w organizacji
[16] Re: Rola informacji w organizacji
[17] Re: Rola informacji w organizacji
[19] Re: Rola informacji w organizacji
[20] Re: Rola informacji w organizacji
Miło, ze wreszcie ktoś się odważył naskrobać kilka sół na, bądź, co bądź - istotny temat... Miejmy nadzieje, że co poniektórym da o trochę do myślenia, bo podstawą klimatu na konie są właśnie konwentowicze, a jak widzi się jedną, czy drugą grupke snującą się i jęczących mantrę pt: "łeee ale nuuudno..." to nieraz człowieka coś bierze po prostu >__> [21] Re: Rola informacji w organizacji
[22] Re: Rola informacji w organizacji
[23] Re: Rola informacji w organizacji
[24] Re: Rola informacji w organizacji
Ale sieć nie. Przypomnij mi wiec twoje argumenty, jakie przemawiały za tym, moim zdaniem przeciążonym, systemem rezerwacji? Po kiego grzyba ten formularz, osobnym listem i podwójnym użyciem snail-maila? [25] Re: Rola informacji w organizacji
[26] Re: Rola informacji w organizacji
[27] Re: Rola informacji w organizacji
[28] Re: Rola informacji w organizacji
Jako iż link pływa nieco, zapodaję wycinek. Krzaki w oryginale. 1. Wype�ni� Kart� Zg�oszeniow� i przys�a� j� w kopercie na nasz adres. 2. Op�aci� akredytacj�. Mo�na tego dokona� na poczcie przy u�yciu przekazu pocztowego. W polu "nazwa odbiorcy" nale�y� wpisa� �l�ski Klub Fantastyki; w polu "nr rachunku odbiorcy" wpisa� 2410202326105880278; w polu "kwota" (w zale�no�ci od typu rezerwowanego biletu) wpisa� 25,00 z�, 20,00 z�, 15,00 z� lub 10,00 z�; w polu "kwota s�ownie" wpisa�, analogicznie do poprzedniej rubryki - dwadzie�cia pi�� z�otych zero groszy, dwadzie�cia z�otych zero groszy, pietna�cie z�otych zero groszy lub te� dziesi�� z�otych zero groszy; w polu "nazwa zleceniodawcy" wpisa� sw�j adres (razem z kodem pocztowym), a w polu "tytu�em" wpisa� Asucon 8. Op�ata pocztowa, taka sama w ca�ej Polsce, wynosi 3 z�ote. 3. Oczekiwa� na listowne potwierdzenie rezerwacji. W przypadku jego nie otrzymania do 15 wrze�nia - potwierdzi� rezerwacj� telefonicznie. [29] Re: Rola informacji w organizacji
kwoli informacji coachu nalezy do dinozaurow fandomu ..i jeszcze mu od prechistorii nie odpadl zapal | Użytkownik Szukacz Radio Gorące teksty | ||||||||||
Ciekawy pomysł - choć i tak kwestia ułatwień organizacji wynika z czynnika ludzkiego, czyli jak podejdzie do zgromadzonej informacji, jak się nią podzieli z współorgami i jak zostaną one wprowadzone w życie. IMHO Nie jest to duży problem przygotować taki system (choćby w kształcie forum) i rozpowszechnić taki "szablon" - problem jest w użyciu tej utopii w samym prowadzeniu konwentu. Ba, przepływ informacji w drugą stronę lub wewnątrz - to jest dopiero coś. :P