header imageheader imageheader image
{Media}
TVN a sprawa mangi
Autor: Pogziu, Data: 13.07.2003, 01:15:25
PogziuTVN a sprawa mangiWczoraj (12.07.2003) w ramach programu "Uwaga!" został nadany reportaż o mandze - erotycznym komiksie dla dzieci. Szczególnie oburzano się sceną z 1 tomu Dragon Ball w której Bulma ukazuje nagie ciało staremu Genialnemu Żółwiowi. Na odstrzał poszli przedstawiciele wydawnictwa Japonica Polonica Fantastica, którzy zostali posądzeni o propagowanie dziecięcej pornografii i pedofilii. Po skromnym "wywiadzie" redaktor główny "Uwagi!" podsumował, że autorów tych "komiksów" powinno ścigać się w imieniu prawa.

Dla tych, którrzy przegapili ten program oraz dla tych, którzy chcą go przeżyć ponownie zamieściliśmy wersję cyfrową do pobrania.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Dragonball.

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 94 dodaj

[1] Re: TVN a sprawa mangi
KariNComA [62.233.197.*], 13.07.2003, 15:11:33, oceny: +0 -0
KariNComANo i mamy powtorke z powtorki.. Szykuje sie nowa nagonka, ktorej sponsorem i propagatorem tym razem jest TVN XD A do niedawna uwazalam, ze jest to jedna ze stacji, ktore jak narazie najbardziej zblizyla sie do poziomu kanalow zachdnichh ^^'
KariN^^
[7] Re: TVN a sprawa mangi
Bateau [*.espol.com.pl], 13.07.2003, 16:06:18, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
Tak, tych brukowych. Przeciez to kanal - syf, ma same programy pokazujace tania sensacje i przemoc...
[8] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 13.07.2003, 16:18:21, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
BaToUI najbardziej "hamerykanskich" prezenterow i reporterow - jak gdzies cos chca znalezc to nie ma zadnego problemu z emisja. Gniazdo propagandy i postamerykanskiego lajna.

B.
[12] Re: TVN a sprawa mangi
KariNComA [62.233.197.*], 13.07.2003, 18:13:34, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
KariNComABatou, czy Ty zawsze i wszedzie musisz dopatrywac sie wrogow narodu, wolnosci i tym podobnych? XD Nie kazdy dybie na Twoje zycie, naprawde ;) Chociaz jakby na to spojrzec z drugiej strony.. Moze i to Twoje podejscie zmniejsza ryzyko tego, ze ich przekaz podprogowy zadziala ;) Potraktuj to z przymrozeniem slicznego wilczego oczka, cio? Bo jak narazie zapedy masz jak Che :D
KariN
[26] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 14.07.2003, 01:50:18, odpowiedź na #12, oceny: +0 -0
BaToUAlez o czym pani mowi :> Po pierwsze - nie nalezy lekcewazyc proamerykanskiej propagandy. Po drugie - moje zycie nie ma zadnego zwiazku z tematem :> A poza tym przeciez slusznie prawie.. wystarczy spojrzec na ww. reportaz - "bedziesz sobie mogl pomacac prawdziwe (...) z rozmowy wiemy ze chodzi o dziewczynke" podczas gdy z kontektsu jasno wynika ze chodzi o kobiety, co zreszta jest widoczne dwie ramki nizej, ale kadrowanie tvn ma perfekcyjne, i regulacje ostrosci tez - jest nieostro akurat wtedy kiedy powinno :-) No i zakonczenie iscie amerykanskie, w stylu "bulwersuje fakt ze tworcy tego typu komiksow sa bezprawni, miejmy nadzieje ze po emisji tego reportazu odpowiednie instytucje uzupelnia te luke w prawie".. Ciekawe jak - skaza zaocznie Akire Toriyame za dwa rysunki? To polska nie bedzie druga Japonia tylko drugimi Chinami :-) Wspolczuje panu S.Y. ze po tym jak przyjechal do polski i zaczal robic cos dla fanow mangi przyczepila sie do niego, serwujaca przewaznie proamerykanska papke dla mas, stacja tv, a jeszcze bardziej wspolczuje wszystkim wiernym widzom tvn'u - kondolencje z powodu straty mozgu w wyniku ogladania tv :-)
Podsumowanie bedzie cytatem z ww. programu: "problem polega na tym ze w mandze mamy komiks(...)" :p
B.
[21] Re: TVN a sprawa mangi
joyu [*.tvk.tpsa.pl], 13.07.2003, 21:45:13, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
wiec sprawe mozna rozstrzygnac prosto proponuje wspolny pozew fanow mangi do sadu o znieslawienie odszkodowanie przeznaczymy na cele charyatywne i pisze to powaznie jestem z zawodu dziennikarzem i znam kulisy powstawania i robienia takich programow mysle ze nalezy sie tvn nauczka i to na powazna kase za to dziennikarska trywialnosc i tendencyjnosc w takich momentach jest mi wstyd ze wykonuje zawod dziennikarza pozd
[39] Re: TVN a sprawa mangi
Noir [*.netia.com.pl], 15.07.2003, 14:01:46, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
Zgadzam sie calkowicie z KariNComA!!! No bo w koncu to TVN7 emituje najlepsze (jak dotad) anime w polskiej telewizji, nie? Niech sie zdecyduja!! Podobno ten gosc obrazal CLAMPA, czy to prawda(jeszcze nie ogladalam "Wywiadu z zacofanym idiota")? Nie no, co za swiat, koncze, czesc!
[2] Re: TVN a sprawa mangi
Boski Miszcz [*.radom.pilickanet.pl], 13.07.2003, 15:16:02, oceny: +0 -0
A ja uważam, że mamy akurat spore szczęście. Co by się stało gdyby osoba odpowiedzialna za ten scenariusz dorwała w swoje łapy nie całkiem moralnego w sumie DB, a jakieś Yaoi lub Hentai^^
[3] Re: TVN a sprawa mangi
Yoghurt [*.gabo.pl], 13.07.2003, 15:26:25, oceny: +0 -0
YoghurtCóż, jakieś trzy miechy temu spazmów śmiechu dostałem gdy widfziałem reportarz o brutalności gier, gdzie dali dwóch ośmiolatków pykających w Serious Sama, ale to juz jest ewidentny zamach na moją przeponę
[4] Re: TVN a sprawa mangi
Morfi [*.nowy-sacz.sdi.tpnet.pl], 13.07.2003, 15:29:18, oceny: +0 -0
NIEEE no tak nie może być, myślałem że w tvn wszyscy są jacyś tolerancyjni, no ale oczywiście nie można przecież pokazać np. że te wszystkie amerykańskie komiksy też cos w sobie mają. Nie żeby było tam czasami więcej przemocy no ale co zrobić zawsze znajdzie ktoś komu sie coś nie spodoba. Ja to bym tak chciał zrobić nagonke na tych co wymyslają takie oskarżenia w kierunku mangi a pewnie każdy w dzieciństwie zaczytywał sie w "S(u)permenie" czy "Spejdermenie". Czasami to mnie krew zalewa z tego powodu!.
[63] Re: TVN a sprawa mangi
GM-chan [172.21.1.*], 24.07.2003, 14:04:41, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
MASZ RACJE MORFI!!!!!!!
[5] Re: TVN a sprawa mangi
gabriel [*.gdynia.mm.pl], 13.07.2003, 15:35:50, oceny: +0 -0
gabrielJak wszedzie...redaktorzy sa rozni...sa tacy ktorzy szukaja taniej sensacji a sa takze i ci bardziej ambitni...bogu dzieki tych pierwszych (pomimo iz jak widac i takze istnieja w TVN) jest mniej na lamach tej stacji telewizyjnej...a moze sie myle ? Ciekaw jestem ile kto komu zaplacil za potwarz JPFu...bo wydaje mi sie ze za taka audycja stoi grubsza afera... a wiem to z doswiadczenia... kilka lat temu takze tak bylo...ale zaglebiac sie nie bede...bo jest to raczej sprawa juz zapomniana i niech tak pozostanie...
[6] Re: TVN a sprawa mangi
yaji [*.lubin.dialog.net.pl], 13.07.2003, 16:00:37, oceny: +0 -0
yajiEhhh... to jest przegięcie, juz dawno czegos takiego nie widzialem, ostatnio na rekolekcjach w szkole ale to juz inna sprawa, mialo to mniejszy zasięg, a to w TV to chyba byla pierwsza audycja tego typu w Polsce... z tego nie bedzie nic dobrego :/
[9] Re: TVN a sprawa mangi
Ash [*.acn.waw.pl], 13.07.2003, 16:23:07, oceny: +0 -0
AshOglądałem ten program. Mangę nazwali tam nie erotycznymi a pornograficznymi komiksami. Całe szczęście mogą sobie szczekać dalej. Ciekaw jestem kto im podsunął pomysł na ten program, pewno jakieś "katolickie koło gospodyń domowych". :D I jeszcze [big lol] za refleks. Pierwszy tom DB ukazał się w 2001 roku.
[10] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 13.07.2003, 16:28:41, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
BaToUWidac ze tematy sie koncza ;P

B.
[11] Re: TVN a sprawa mangi
kpt. Harlock [213.134.162.*], 13.07.2003, 16:30:07, oceny: +0 -0
kpt. Harlockkurcze... prawdopodobienstwo spalenia mojej skromnej osoby na stosie zwieksza sie :(
[13] Re: TVN a sprawa mangi
Lilith [*.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl], 13.07.2003, 18:49:36, oceny: +0 -0
Lilithjeszcze tego brakowało, żeby jakaś śmieszna stacja wtrącała się do czegoś na czym się nie zna... :[
[70] Re: TVN a sprawa mangi
mac661 [80.51.113.*], 31.07.2003, 14:39:19, odpowiedź na #13, oceny: +0 -0
Nie zgadzam się ze stacją TVN-u na temat mang i anime, ponieważ one często uczą dzieci i młodzież jak powinny postępować a jak nie. Manga i anime zawierają w sobie duże poczucie humoru. Jak ktoś się na tym nie zna to proszę nie wtrącać się w nie swoje sprawy a pleść trzy po trzy. MANGA I ANIME SĄ SUPER!!!!!!! A pozatym TVN też miało emitować anime Japońskie ale nasłuchało się takich bzdur , że zmieniło najwidoczniej zdanie. Przeczytajcie jakąś fajną mange to może zmienicie zdanie np. Naruto lub nie spocznę dopuki nie zostaniesz moim przyjacielem. Powodzenia. MAGDA
[14] Re: TVN a sprawa mangi
cycu [*.internetdsl.tpnet.pl], 13.07.2003, 18:50:51, oceny: +0 -0
cycuChyba nie wiedzą, że na swoim kanale [TVNSiedem] sami puszczali DB, a również i inne anime [Slayers itd]. Baa, na swoim głównym kanale [TVN] puszczali Power Stone. Nie no to za to trzeba im koncesje odebrać. "Trzeba ich ścigać w imieniu prawa" XD
[15] Re: TVN a sprawa mangi
Pogziu [*.za.digi.pl], 13.07.2003, 19:15:49, oceny: +0 -0
PogziuCieszmy się, że ta pani nie zerknęła do "Chobits", który również był w kolekcji syna; zauważyłaby scene uruchomienia Chii i ... uuu... wolę nawet nie myśleć. Przy okazji współczuję chłopakowi, że ma takiego rodzica. Jesteśmy z Tobą! :P
[28] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 14.07.2003, 01:59:39, odpowiedź na #15, oceny: +0 -0
BaToUA tyle czasu mi zajelno 'nawracanie' moich 'starszych'. A dzis znowu uslyszalem ze tylko 'pedofilia i satanizm' w m&a. Ale zywcem mnie nie wezma!! ;P

B.
[16] Re: TVN a sprawa mangi
KariNComA [62.233.201.*], 13.07.2003, 20:14:07, oceny: +0 -0
KariNComATa krucjata moze byc calkiem ciekawa ^^ Tyle, ze wspolczuje mlodziezy/dzieciom, ktore nie osiagnely jeszcze odpowiedniego wieku kiedy to sami moga zedecydowac co chca trzymac na polce, a ich rodzice nie za bardzo maja prawo wpasc do pokoju i wymiesc za okno przedmioty, ktore ich zdaniem sa zrodlem zlaaa~ ZLA~ ZLAAAAA~ Bwahahahahahaha~~ ]:>
KariN - bo to ZLA kobieta byla XD
[17] Re: TVN a sprawa mangi
Robin_the_Craft_User [*.net.autocom.pl], 13.07.2003, 20:40:46, oceny: +0 -0
Robin_the_Craft_UserMój komentarz zawiera się tylko w jednym słowie...ŻAŁOSNE!
[18] Re: TVN a sprawa mangi
yaji [*.lubin.dialog.net.pl], 13.07.2003, 20:47:59, oceny: +0 -0
yajiDobrze że nie wzieli w obroty exaxxiona... tam tez bylo co poogladac ;) a ozaczenie ze od 18 lat bylo dopiero od 3 tomu ;)
[19] Re: TVN a sprawa mangi
Yoghurt [*.gabo.pl], 13.07.2003, 21:26:16, oceny: +0 -0
YoghurtNajlepsze były te klasyczne ujęcia- szczesliwe dzieciństwo, zabaweczki, pluszowe misie i nagle banda trzynastoaltków paplających paluchami po dragon bolu :) Zacznijmy od tego, ze te dzieci nie doczytałyby nawet do trzeciej strony dragona, o zrozumieniu nie wspominając, ale co tam- ważne, aby pokazać uśmiechnietego pucatego baachora którego opanowało ZŁO! Mwahahahahahaha.... Acha- to "sex sex" zza kadru to sobie chyba wyripuje :)
[20] Re: TVN a sprawa mangi
KariNComA [195.116.48.*], 13.07.2003, 21:35:09, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
KariNComAPrzeca mangusie som wlasnie dla takich brzdacow :D Nie wazne, ze to to jeszcze dobrze wypowiedzi sklecic nie umie, o w/w czytaniu ze zrozumieniem nie mowiac ^^' Grunt, ze na kazdej stronie jest obrazek komiksowy - to kwalifikuje mangi na polki z lektura da dzieci :D Ale jak jest, o tym kazdy wie i chyba przytaczac bardziej szczegolowio nie trzeba ;)
[22] Re: TVN a sprawa mangi
Dexter. [*.rtk.net.pl], 13.07.2003, 22:00:59, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
LOL faktycznie zalosne ;p po tvn sie tego nie spodziewalem ale widac zawsze znajdzie sie jakis burak w tv ktory nakreci taki reportarz - bo to ZLY reporter byl :P
[23] Re: TVN a sprawa mangi
PAULIK [*.sdt.isp.pl], 13.07.2003, 22:41:59, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
ZACZNIJMY I SKOŃCZMY NA TYM, ŻE TVN NA MANDZE I ANIME SIĘ GÓWNO ZNA!
[35] Re: TVN a sprawa mangi
Boski Miszcz [*.radom.pilickanet.pl], 14.07.2003, 19:25:02, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
To wiedział każdy po puszczeniu Power Stone^^
[56] Re: TVN a sprawa mangi
Gilvrik [*.daminet.pl], 18.07.2003, 21:10:53, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
GilvrikPierdolisz pan. Nie ma to jak partyjka w Power Stone... ;}}}
[25] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 14.07.2003, 01:32:51, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
BaToUA to sapanie tez sobie zripujesz? Normalnie masakra - w tvn'ie jakies pervy pracuja, bo kto ten glos podkladal co? :>

B.
[49] Re: TVN a sprawa mangi
Wyczy [*.koszalin.cvx.ppp.tpnet.pl], 17.07.2003, 02:06:13, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
Pewnie ta baba co "WSZYSTKIE DB DOKŁADNIE PRZECZYTAŁA" haha sex sex uhuhuhu
[51] Re: TVN a sprawa mangi
Yoghurt [*.gabo.pl], 17.07.2003, 12:39:19, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
YoghurtObstawiałbym Krystynę Pochanke. Choć jak znam TVN, poprosił znanego polityka o pomoc...Wy tez myślicie o posłance Beger? :)
[34] Re: TVN a sprawa mangi
Ash [*.acn.waw.pl], 14.07.2003, 18:00:16, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
AshŻeby trzynasto, ja tam widziałem co najwyżej siedmiolatków którzy jeździli paluchami po DB. :D
[24] Re: TVN a sprawa mangi
Sinner [*.chomiczowka.waw.pl], 13.07.2003, 23:42:21, oceny: +0 -0
No cush, nie powiem, żeby ten program nie pooprawił mi humoru ^__^ I ten cichy sexsexsex w tle... Dzięki za pliczek do ściągniecia, jak będę miał doła to sobie obejżę i będe mógł się przekonac, że sa głupsi odemnie ^____^
[27] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 14.07.2003, 01:53:41, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
BaToUPo co ci pliczek.. wlacz tvn i posluchaj zachwytow nad prezydentem juesej.. i juz wiesz ze sa glupsi od Ciebie, i ze nawet nie probuja sie ukrywac :>

B.
[58] Re: TVN a sprawa mangi
Ayla [*.bezledy.sdi.tpnet.pl], 20.07.2003, 15:55:28, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
AylaFaktycznie, napewno oni SĄ głupsi od Ciebie. Ale mnie by to nie pocieszało, bo zdaję sobie sprawę z tego, że przecież nawet glony są od nich mądrzejsze.
[29] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 14.07.2003, 12:44:16, oceny: +0 -0
Nie....no.... Nie mają się czego czepiać?!? -Dla poprawienia humoru można sobie włączyć "Planete" albo "Ale Kino" - Tam o mandze i Anime wypowiadają się przynajmniej pozytywnie...
[30] Re: TVN a sprawa mangi
Kashcan [*.teleton.pl], 14.07.2003, 14:07:37, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
jestem "dręczycielem" nie bójmy sie używać tego słowa bwahahahahahah! ~_~ Ja tylko jestem teraz ciekaw jaki lincz swojej matce zrobi ten koleś co go nie było na czas powstawania reportażu ( jej zyn znaczy się ). inna sprawa nie chce nic sugerować ale czy ktoś zwrócił może uwagę na głos i sposób mówienia prowadzącego reportaż? bo skoro już rozmawiamy o pedofilii to te dwa fakty dają o nim sporo do myślenia
[31] Re: TVN a sprawa mangi
Kashcan [*.teleton.pl], 14.07.2003, 14:08:12, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
jestem "dręczycielem" nie bójmy sie używać tego słowa bwahahahahahah! ~_~ Ja tylko jestem teraz ciekaw jaki lincz swojej matce zrobi ten koleś co go nie było na czas powstawania reportażu ( jej syn znaczy się ). inna sprawa nie chce nic sugerować ale czy ktoś zwrócił może uwagę na głos i sposób mówienia prowadzącego reportaż? bo skoro już rozmawiamy o pedofilii to te dwa fakty dają o nim sporo do myślenia
[33] Re: TVN a sprawa mangi
Ash [*.acn.waw.pl], 14.07.2003, 17:50:25, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
AshJego matka? A pewno trafi do dwóch beczek z solą i do szafy powędruje. Kto oglądał ten wie dlaczego nie do jednej beczki [huhuhu]
[32] Re: TVN a sprawa mangi
xippon [*.hutnpol.proterians.pl], 14.07.2003, 17:22:38, oceny: +0 -0
xipponCzyżby audycja TVN'owa miała coś wspólnego z Twój Dziennik (czy jakieś inne szmatławe pismo), w którym to mangę nazywają komixem o homoseksualistach. Żałosne, to mało powiedziane.
[36] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 14.07.2003, 20:58:36, oceny: +0 -0
Żałosne ale tylko dla nas... Społeczeństwo bierze to poważnie...
[37] Re: TVN a sprawa mangi
Vanyel-chan [*.jarsat-milicz.do.tpnet.pl], 14.07.2003, 22:02:24, odpowiedź na #36, oceny: +0 -0
Vanyel-chanzawsze twierdzilem, ze Dragon Ball to same problemy. Spojrzcie na to wszystko z innej strony. My - dojrzali ludzie potrafimy ogladac mange czy anime i niebrac tego do siebie - wiemy, ze to fikcja. A wystarczy u mnie wyjrzec przez okno. Dzieciaki w wieku 5-10 lat biegaja po osiedlu krzyczac "kamehameha", panuje zasada "nieogladasz - nienalezysz do naszego klubu supersajan4poziomu!" krzycza "SONGO KOCHAM CIE!" bija sie, gwalca i inne jeszcze gorsze rzeczy. Problem nietkwi w mandze ale w ludziach ktorzy ja ogladaja! Na samym TVN jest masa "pornografii" w zwyklym serialu! Czy dzieci tego nieogladaja? JASNE ZE OGLADAJA! RAZEM Z RODZICAMI!!! A potem sie dziwie jak patrze, ze dzieci bawia sie w "doktora"! Problem nietkwi w tym ze w mandze sa golizny, brutalnosc - mamy to takze w zwyklych bajkach dla najmlodszych! Problem tkwi zas w tym kto to oglada! NO SORY JA BYM SWOJEMU DZIECKU NIEPOZWOLIL OGLADAC DB... Nic tylko sie leja - nawet sensu to niema. A potem dzieci nasladuja... no cush to taki wiek. Wiec qrwa niech rodzice pilnuja swoich pociech zeby ogladaly to co dla nich przeznaczone!!! A nie wlacza dziecku TV zeby miec wiecej czasu dla siebie kiedy dzieciak pochlania sceny "walki"! trzeba jasno ustalic, ze MANGA NIEJEST PRZEZNACZONA DLA DZIECI!!! I trzeba tez zrozumiec, ze TAK JAK FILM MANGA MA ROZNE GATUNKI OD HENTAI PO DZIECINNA KOMEDYJKE!!! niebede sie wiecej rozpisywal bo zaraz zgubie sens. JESTEM TAKI ZLY ZE ZARAZ MNIE CHOLERA WEZMIE! mam nadzieje ze wiecie oco mi chodzi... temat Dragon Balla poprostu zakonczmy, bo dzieki uprzejmosci dwoch maniakow z mojej klasy zygam jak tylko uslysza Dragon Ball, Songo, Vegeta itd Juz i tak wszedzie widze te postacie-bezczelnosc siega nawet tego ze kiedy po przerwie wracam na lekcje widze to wszystko na swoich ksiazkach i zeszytach! Wiec skoro ktos kto ma 15 lat robi takie rzeczy to ja poprostu trace komentarze dla rzeczy ktore robia te dzieci i to nietylko po Dragon Ballu ale chociazby tez po Yaibie i innych popularnych na tvn7 seriach! NIECH WSZYSCY JESZCZE RAZ ZAPAMIETAJA ZE DO MANGI TRZEBA BYC ZDROWYM PSYCHICZNIE, DOJRZALYM CZLOWIEKIEM!!!
[38] Re: TVN a sprawa mangi
dR zEUUSS [*.internetdsl.tpnet.pl], 15.07.2003, 13:58:30, odpowiedź na #37, oceny: +0 -0
Masz gowno zamiast mozgu, zakompleksiony dzieciaku.
[41] Re: TVN a sprawa mangi
Boski Miszcz [*.radom.pilickanet.pl], 15.07.2003, 19:15:19, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Hej, psze pana, każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie. A DB to manga rzeczywiście polecana od 12 lat (z tego co pamientam). A co do inteligencji, to TY się właśnie popisałeś jej brakiem.
[61] Re: TVN a sprawa mangi
dR zEUUSS [*.internetdsl.tpnet.pl], 22.07.2003, 12:32:51, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
to gowno pamietasz albo cie ktos strasznie oklamal
[45] Re: TVN a sprawa mangi
Vanyel-chan [*.jarsat-milicz.do.tpnet.pl], 16.07.2003, 10:37:24, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Vanyel-chanNo wiesz gowna raczej w glowie niemam, i zakompleksionym dzieciakiem raczej niejestem. a tak apropow moim komentarzu pisalem wlasnie o takich jak Ty
[60] Re: TVN a sprawa mangi
Gilvrik [*.daminet.pl], 22.07.2003, 01:17:01, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
GilvrikAle w jednym miejscu sie mylisz. Zabawa w doktora rox... XD
[62] Re: TVN a sprawa mangi
dR zEUUSS [*.internetdsl.tpnet.pl], 22.07.2003, 12:35:04, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
nie, szanowny gowniarzu, wlasnie masz sytraszne kopmleksy, skoro w fanach db widzisz jakies dzieciaki krzyczace kamehameha. tylko skonczony zdebilaly gowniarz, ktory mysli ze jest doroolsy bo ma 17 lat napisalby cos takiego. shit-brainer!
[92] Re: TVN a sprawa mangi
Amie [*.acn.waw.pl], 04.11.2003, 18:01:24, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
z tego co ja miałam widzenie to V. nie nazwał fanów db dzieciakami, tylko stwierdził, że jak dzieci oglądają DB to krzyczą kamehameha. tak więc jeśli jesteś fanem db to nie był atak na ciebie, tylko skrytykowanie rozwrzeszczanych małych dzieci, które jak wiadomo bywają denerwujące. Ale może ja też mam gówno zamiast mózgu i mi się przywidziało.
[75] Re: TVN a sprawa mangi
aleandra [*.air.net.pl], 01.08.2003, 19:46:29, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
aleandraspokojnie >
[46] Re: TVN a sprawa mangi
Prawdziwy i jedyny ZEUS!!! [*.jarsat-milicz.do.tpnet.pl], 16.07.2003, 11:02:56, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
słuchaj koleś! Dwie sprawy do ciebie ----> po pierwsze zabrałeś moją ksywę czego ci nie daruję nigdy w życiu!!! Podpisałeś się "dr Zeusss" (czy jakoś tak) chociaż nie miałeś najmniejszego prawa do używania tejże ksywy!!! To raz. A dwa to uważaj co mówisz. Zakompleksiony dzieciak?? A znasz Vanyelka na tyle dobrze, żeby móc powiedzieć czy on jest dzieciakiem do tego zakompleksionym? Nie znasz. W ogóle nie wiesz co to za jeden. Dlatego uważam, że pisząc o tych "gównach" to już odrobinkę przegiąłeś. Okazałeś swoją osobistą dziecinność, czy nawet bezsilność i bezradność. Jeżeli nie zgadzasz sie z Vanyelem to powiedz to w sposób kulturalny, a jak pospolity bachor (no chyba ze jesteś osobnikiem, któremu DB zrobił wodę z mózgu i kompletnie cię już opanował --> takim ludziom tylko współczuć. To druga sprawa. I pamietaj o jednym, że jeżeli rzucisz się z pyskiem na któregoś gościa który zostawia tu swoje komentarze, napewno znajdzie się ktoś kto rzuci sie na ciebie (jeżeli to będę ja, to masz przechlapane). U mnie masz podwójnego minusa: za zeusa i za wyzywanie mojego kolegi.
[59] Re: TVN a sprawa mangi
dR zEUUSS [*.internetdsl.tpnet.pl], 21.07.2003, 22:14:47, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
ty tez masz gowno zamiast mozgu analfabeto
[74] Re: TVN a sprawa mangi
aleandra [*.air.net.pl], 01.08.2003, 19:44:02, odpowiedź na #37, oceny: +0 -0
aleandraHm... Owszem, sa rozne gatunki w mandze - od dziecinnych komedyjek po hentaie... jednak trzeba stwierdzic, ze wszystko zalezy od danego tytulu/gatunku. Sa mangi dla dzieci i sa mangi dla doroslych . A co do psychicznej dojrzalosci... Tu sie moge zgodzic :>.
[94] Re: TVN a sprawa mangi
Xenus [195.117.104.*], 29.11.2003, 21:00:19, odpowiedź na #37, oceny: +0 -0
XenusQrde! Gosciu, na jakiej ty wsi mieszkasz, ze dzieciaki sie gwałca, co wy tam nic lepszego do roboty nie macie czy co?? Poza tym co takie bezmózgie Yetti jak ty moze wiedziec o dzieciach? Przeciez taki Mr. Powazny i Mooondry jak ty nigdy nim nie był, juz w kołysce widziałes pewnie "poważne" i "ciezkie" tytuły.Przeciez dzieciaki jak zobaczą Supermana tez lataja;)Jak zobaczą Spidermana to od razu próbują wspinaczki posciennej:)Wiec nic dziwnego ze jak zobaczyli DB, tytuł niewatpliwie rewelacyjny, to nic dziwnego ze go nasladuja!! A to ze zraziłes sie do DB tylko przez to ze ci koledzy rysuja po zeszycie, to tylko swiadczy o twojej entelegencyji...no cóz w koncu chodzicie do jednej klasy.Hehehehe...I zrozum ćwoku, oglądane tytuły nie zrobia z ciebie inteligenta, wiec nie szczytuj tutaj z powodu swojej mondrosci... A sens swoje wypowiedźi straciłes w momencie gdy zacząłes ja pisać!!I NIE MÓW ZE DO CZYTANIA MANG TRZA BYC DOROSŁYM CZŁOWIEKIEM, SKORO ISTNIEJA TYTUŁY DLA DZIECI - CO ICH TEZ ZABRONISZ CZYTAC DZIECIOM - BO SĄ ZA TRYWIALNE JAK NA CIEBIE... JESTES BAKA! BAKA!!! ZAPAMIĘTAJ TE SŁOWA, PO TO TWOJE DRUGIE IMIE!! BAKA!!
[40] Re: TVN a sprawa mangi
Ayanami [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.07.2003, 16:54:34, oceny: +0 -0
AyanamiMyślałam ściagając że napiszę po tym sporo o ich ęteligencji, ale brak mi słów! Jestem wkurzona i to że zawsze uważam że dragon ball to tak głupotka dla dzieci mego wkurzenia nie zmniejsza! TO SĄ Chamy! Mnie samej na widok pornografii lub hentai bierze obrzydzanie a oni mi zarzucają że fanką porno jestem bo do NGE też by się przyczepili (no przecież dziewczynka tyle razy jest naga, a chłopiec ją tak widział, jak wyszła z łazienki, a ruda dziewczynka chciała pokazać chłopcu piersi,to pornografia- tak by ta pani powiedziała) a do Chobits to juz na pewno. Ech ci TVN-owcy mają ze mną na pieńku do końca życia za ten odrażający swój sexsex i za to że słuchają jakiejś ciemnej mamuni łeh ja nimogę... OBRZYDLIWCY TYLKO JEDNO IM W GŁOWIE. i najeżdzają na jpf bezczelni! Uch, przepraszam ale jestem wrażliwa na takie rzeczy. uf
[42] Re: TVN a sprawa mangi
Pogziu [*.za.digi.pl], 15.07.2003, 22:56:57, oceny: +0 -0
PogziuWycinek z www.tvn.pl "Są sprawy, które dla większości ludzi pozostają tajemnicą dopóki ktoś nie zwróci na nie uwagi. Ambicją reporterów programu "Uwaga!" jest wykraczanie poza zwykłe relacjonowanie rzeczywistości. "Uwaga!" skupia się na wszystkich tych sprawach, dla których nie ma miejsca w serwisach informacyjnych. Program ukazuje absurdy życia codziennego, tropi afery, piętnuje niekompetencję i przejawy złej woli. Jest to magazyn, który zawsze dociera do sedna sprawy." I jak to teraz mamy skomentować? Ścierwo a nie program brzydko się wyrażając!
[43] Re: TVN a sprawa mangi
joyu [*.tvk.tpsa.pl], 15.07.2003, 23:55:01, odpowiedź na #42, oceny: +0 -0
kurcza obejrzalem to drugi raz i dotarlo do mnie ze mozemy z nimi wygrac ich wlasna bronia!!! przeciez oni by nakrecic program dali malym dzieciom Dragon Balla do ogladania tam jest taka scena kreca to od gory wiec wreczyli dzieciom materialy pedofilskie i pornograficzne jak twierdza! i tu gnoi mamy
[44] Re: TVN a sprawa mangi
yaji [*.lubin.dialog.net.pl], 16.07.2003, 09:02:06, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
yajiAle jesli by sie ich o to oskarżyło, ze rozpowadzaja materialy porno, bylo by to równoznaczne z przyznaniem ze db to pornografia, a przeciez tak nie jest, chociaz mozna wykorzystac w tym przypadku sprzecznosc nakreconego reportażu z trescia, faktycznie daja tego "paskudnego" DB dzieciom a twierdza ze to porno.
[93] Re: TVN a sprawa mangi
Amie [*.acn.waw.pl], 04.11.2003, 18:04:45, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
no przecież oni nie dali dzieciom tych komiksów, tylko dzieci same miały, bo ten komiks jest u czterolatków bardzo popularny...
[47] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 16.07.2003, 11:34:08, oceny: +0 -0
Słuchaj Joyu (jeżeli mogę się w trącić) jest taki pewien szczegulik (przyjżyj się nagraniu) oni dali do łapsk tych dzieciaków SLUMPA -_-! --Wyraźnie widać Aralkę- Ale to taki szczegulik...
[48] Re: TVN a sprawa mangi
Linaka1 [*.ols.vectranet.pl], 16.07.2003, 14:25:04, oceny: +0 -0
Ja jeszcze nie widzialam żeby 4 latki kupywały przed kioskiem bądż w Empiku mange pod tytułem Dragon Ball,a zresztą jak często bywam w Empiku widze tylko stałych bywalców lub starszych a nie mniejszych...cuż niestety pani psychoolog mogła by pokazać swojego synka ile on ma latek bo coś nie wieże że ma ich mniej niż 14 !!
[50] Re: TVN a sprawa mangi
Lumi [*.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl], 17.07.2003, 05:12:28, odpowiedź na #48, oceny: +0 -0
Nigdy nie lubiłam TVNu, a teraz to już zupełnie przegieli..... Tylko na tanią sensacje polują, a że, jak już ktoś zauważy,ł DB sami emitują... Taki szczegół XD... Żałosne i niepoważne!
[52] Re: TVN a sprawa mangi
Draiden [*.stalowa-wola.sdi.tpnet.pl], 17.07.2003, 15:43:13, oceny: +0 -0
DraidenNo nie ... sam jestem przecietnym 13 letnim czytelnikiem mangi db, a wcale ona mnie nie zdemoralizowala - jedynie przysporzyla troche smiechu. Gdyby weszly jakies zakazy odnosnie wieku - bylbym bardzo zawiedziony, gdyz w tych sprawach poziom intelektualny kazdego mlodego czytelnika powinno sie traktowac indywidualnie. A od tego sa rodzice wiec tvn nie powinien mieszac :-) Co wiecej, rysunek nagiej mlodej dziewczyny nie zawsze swiadczy o namawiania do seksu i pedofilii. To wlasnie tvn nastawia sie na smiesznosc, bo to IM takie wlasnie rzeczy kojarza sie z seksem :P
[53] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 18.07.2003, 10:37:39, oceny: +0 -0
Raz widziałem pewnego małolata jak ganiał po Empiku z Kawaii - Potem wyszedł (Też z Kawaii) -_-! Miał z 6/7 lat ---
[54] Re: TVN a sprawa mangi
Mirit [195.94.208.*], 18.07.2003, 11:49:17, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
KURWA MAĆ, mnie bierze jak widze takie popierdolone, gospodynie domowe które maja kaka zamiast mozgu, gdybys im w programie powiedzial ze to diabel z samego piekla wysyla to by uwiezyly ]:-> wrrrrrr co tu duzo gadać, szkoda słów............. i przez takie wlasnie programy ( a tfuu programy ), ludzie maja problemy, jak bylem na Asuconie 7, to gdy wracalem do domu, przyjachal ojciec jednej dziewczyny i jaka chaja !! w pysk jej dał tak ze padla na podlogę, zwyzywal od niewiadomo czego i powiedzial ze ja do psychola weznie, , normalnie szkoda gadać, brak tolerancji, proste umysly nie pojmuja tylu spraw :( Pozdra
[55] Re: TVN a sprawa mangi
Draiden [*.stalowa-wola.sdi.tpnet.pl], 18.07.2003, 18:31:26, odpowiedź na #54, oceny: +0 -0
DraidenDokladnie, w 100% sie zgadzam i popieram. Mnie rowniez szlag niemalze nie trafia widzac glupote ludzi, ktorzy uwierza we wszystko co im dadza pod nos media -_- Ach .. reforma szkolnictwa w dawnych czasach miala widac wielkie luki, przez to istnieja tacy tepi ludkowie ..
[57] Re: TVN a sprawa mangi
Ayla [*.bezledy.sdi.tpnet.pl], 20.07.2003, 15:44:00, oceny: +0 -0
AylaNajbardziej denerwowało mnie określenie "ewidentnie przeznaczone dla dzieci". EWIDENTNIE, dobre sobie. Rety, dobrze że moja babcia nie ogląda TVN^^. To bym dopiero miała jazdę^^. Swoją drogą JPF chyba powinno gdzie trzeba nalepić znaczek "od lat 15". Nikt się wtedy nie czepi. No, chociaż... nigdy nie wiadomo. Zawsze się znajdzie jakiś idiota (oj, przepraszam bardzo, chciałam powiedzieć - niekompetentny obywatel), który z pozostałości swojego mózgu wydobędzie jakieś absurdalne zarzuty, po czym zapłaci jakiejś pani w średnim wieku, żeby wygłosiła je przedstawiwszy się oczywiście uprzednio jako pani psycholog która jak najbardziej zna się na rzeczy, zrobiła aferę i zatruła nam życie. W sumie powinno wystarczyć jedno słowo: żałosne
[64] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 25.07.2003, 09:08:48, oceny: +0 -0
Mija tyle czasu a ta sprawa wciąż na "TOPIE". -...-
[65] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 28.07.2003, 00:29:29, oceny: +0 -0
No ale jeszcze kilka dni i może pójdzie w niepamięć...
[66] Re: TVN a sprawa mangi
ganviru [142.46.196.*], 29.07.2003, 01:20:00, oceny: +0 -0
A wy tak wogle wiecie co znaczy skot TVN? :Tysiace valnietych neandertali. Ale mam takie dziwne wrazenie ze przyda ie nam wszystkim mala nagonka, bo sie wtedy znowu fani polaczol, a nie bedzie kazdy sobie mange kocha, a nikt inny go nie rozumie.
[67] Re: TVN a sprawa mangi
ckris [*.deba.com.pl], 29.07.2003, 12:59:11, oceny: +0 -0
Jak sprawa TVN sie przedłuża to ja włącze jeszcze mój komentarz i zapewnie wszystkich konsumentów A&M oraz tych bardziej przewrażliwionych , iz żadne zagrożenie z takowych programów nie może wypłynąć. Strumień neotelewizji nie zakłada jakiejkolwiek dłuższej refleksyji. Wtajemniczeni powinni wiedzeieć przynajmniej 2 rzeczy: 1. Traktujmy takie programy z radością, jako etnograficzne rarytasy, gdzie sztuką jest operowanie płytkością myśli i emocjami sprowadzonymi do sloganów.(na bazie słowa np: "fałszywy Zeuuss"-wspaniały "relikt", może mógłby ku mojej radości swoje motto zyciowe wgrać w mp3 i zamieścić pod swoim loginem) Zreszta niezłe spostrzeżenia na temat formy programu wyczytałem, zastąpiło mi to przynajmniej sam program, który niestety do pobrania juz nie jest! 2. Dla pokrzepienia: A&M staja sie juz od dawna przedmiotem refleksji naukowej, niestety czasami z miernym skutkiem (PL publikacje).[ Polecam zbiorówke "Nowe Horyzonty" , czasami coś w "Kulturze Popularnej"] Nobilitacja tej formy wynika niejako z samego zainteresowania i rozprzestrzeniania się na rynku konsumenckim. staje się ona jedną z najbardziej znaczących form na rynku wydawniczym (zachodnie). Świadczy to o tym, iż takie malutkie formy jak stacja TVN ze swoimi "bloczkami" programowymi bardziej sprzyja marketingowi M&A niż ewentualnemu zagrożeniu.
[68] Re: TVN a sprawa mangi
nemo. [*.chello.pl], 30.07.2003, 16:01:16, oceny: +0 -0
nemo.Oto co napisał Okręgowy rzecznik odpowiedzialności zawodowej w Warszawie na temat programu "UWAGA" ...

W sprawie programu UWAGA...

[69] welcome to the real world...
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 30.07.2003, 21:47:55, odpowiedź na #68, oceny: +0 -0
kpt. Harlocki komu tu wierzyc...??

THE TRUTH IS OUT THERE...
[71] Re: TVN a sprawa mangi
BaToU [*.navi.okay.pl], 01.08.2003, 01:23:16, odpowiedź na #68, oceny: +0 -0
BaToU"Przewodnicząca Rady Etyki Mediów, Magdalena Bajer, wystosowała do Prezesa TVN pismo, w którym uznała działalność dziennikarzy TVN za szkodliwą i naruszającą dobre obyczaje."
I co to dało? Nic. "Uwaga" nadal pogrywa sobie z kim chce i jak chce. postUSAshitPROPAGANDA :P

B.
[72] Re: TVN a sprawa mangi
Ganviru [*.sympatico.ca], 01.08.2003, 15:18:02, odpowiedź na #71, oceny: +0 -0
Wiesz, na debili nic nie poradzisz, chocbys baaardzo chcial, glupi pozostanie glupim, a TVN tefalenem. Mam tylko teorie, ze oni po prostu przyjmuja tam ludzi o odpowiednio niskiej moralnosci.
[73] Re: TVN a sprawa mangi
nemo. [*.chello.pl], 01.08.2003, 16:19:27, odpowiedź na #72, oceny: +0 -0
nemo.Napewno! Bo przecież w końcu na tym polega "profesjonalne" dziennikarstwo!
[78] Re: TVN a sprawa mangi
yaji [*.lubin.dialog.net.pl], 05.08.2003, 17:21:42, odpowiedź na #71, oceny: +0 -0
yajiHmmm... a moze to byl jakis rodzaj reklamy ?
[76] Re: TVN a sprawa mangi
AgaMi [*.wroclaw.dialog.net.pl], 05.08.2003, 11:26:23, oceny: +0 -0
Mnie zaciekawiłia bardzo sprawa ścigania twórców "tych komiksów". Jak to sobie pan reporter wyobraża? Wyślą do Japonii sekcję specjalną czy jak?
[77] Re: TVN a sprawa mangi
aleandra [*.air.net.pl], 05.08.2003, 13:51:45, odpowiedź na #76, oceny: +0 -0
aleandraMnie to rozsmieszylo. A najmniesmieszniejsze jest to, ze po takim tekscie chyba nawet laik by nie uwierzyl tym z TVNu. Ale okazalo sie inaczej. Mama mojej znajomej zrobila jej awanture o to, ze "interesuje sie zboczonymi rzeczami".
[83] Re: TVN a sprawa mangi
Ayla [*.bezledy.sdi.tpnet.pl], 10.08.2003, 20:37:31, odpowiedź na #76, oceny: +0 -0
AylaSpalą Torijame na stosie?
[79] Re: TVN a sprawa mangi
Nemo. [*.chello.pl], 05.08.2003, 19:36:03, oceny: +0 -0
Nemo.Ktoś oglądał dzisiaj Fakty na TVN? Widzieliście jak obsmarowali Owsiaka w ostatnim materiale? Mam wrażenie, że stacja TVN stosuje taktykę robienia sobie wrogów i mieszania ich z błotem, aby pokazać jak ważnie oni są i jak bardzo trzeba się z nimi liczyć. Nie wiem, czy to dobry pomysł, bo pewnego dnia może się okazaź, że zadarli z kimś o jeden raz za dużo...
[80] Re: TVN a sprawa mangi
aleandra [*.air.net.pl], 05.08.2003, 19:44:20, odpowiedź na #79, oceny: +0 -0
aleandraJa widzialam tylko reportaz o spalonych lasach. Tak, mam nadzieje, ze TVN zadrze z kims, z kim nie powinno. To mysl conajmniej samolubna :>. Jednak raczej nie bedzie to fandom mangowy. Po pierwsze, watpie, by podanie do sadu TVN w sprawie tamtego programu cos dalo --'. Po drugie, nawet, jakby koledzy fani urzadzili "bojkot TVN'u" to tez nic by to nie dalo, poniewaz podejrzewam, ze w takiej akcji by za malo ludu wzielo udzial.
[84] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 10.08.2003, 23:49:47, odpowiedź na #79, oceny: +0 -0
Owsiak & Toriyama do boju !!! (:
[81] Re: TVN a sprawa mangi
Nemo. [*.chello.pl], 06.08.2003, 02:28:49, oceny: +0 -0
Nemo.To ja wymyśliłem o tak... :P tv - n
[82] Re: TVN a sprawa mangi
Puciek [172.16.0.*], 09.08.2003, 21:59:57, odpowiedź na #81, oceny: +0 -0
TV4 atakuje !

Z wiadomych mi źródeł TV4 zaraz po programie w TVN zaczęło kręcic serię programów na temat Mangi i Anime (pozytywną żecz jasna).

Teraz znaleźliśmy się w środku wojny... Wojny o anime...

[85] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 10.08.2003, 23:51:30, odpowiedź na #82, oceny: +0 -0
Cooooo?! Gdzie?! Kiedy!? O której?! Muszę to zobaczyć!!!
[86] Re: TVN a sprawa mangi
Puciek [172.16.0.*], 11.08.2003, 05:59:49, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
Dopiero kręcą... Jak skończą to puszczą - to będzie ciekawa walka - ona wszsytko rozstrzygnie...
[87] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 11.08.2003, 15:38:54, odpowiedź na #86, oceny: +0 -0
Hmm... Interesujace. Tylko skąd Ty to wiesz...I czym są wiadome źródła... (nie narzucam się z tym pytaniem)
[88] Re: TVN a sprawa mangi
aleandra [*.air.net.pl], 11.08.2003, 15:39:20, odpowiedź na #86, oceny: +0 -0
aleandraNIEMOZLIWE?!!!!!!!!!
[89] Re: TVN a sprawa mangi
Puciek [172.16.0.*], 11.08.2003, 20:18:46, odpowiedź na #88, oceny: +0 -0
Źródło zostaje tajne ale ejst pewne
[90] Re: TVN a sprawa mangi
tisuk [*.ns.net.pl], 11.08.2003, 22:18:09, odpowiedź na #89, oceny: +0 -0
That`s good thing to hear (:
[91] Re: TVN a sprawa mangi
Kret_polny [*.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl], 31.08.2003, 21:13:16, oceny: +0 -0
Śmiechu warte. Lepsze od niejednej komedii :). A najbardziej mnie dobijał dźwięk ni stąd, ni zowąd trzykrotnie pojawiającego się słowa seks. Twórcy tego programu powinni zaglądnąć do definicji tego słowa. Ech, tylko czekać aż się dobierą do Pszczółki Mai i Muminków :))).
Powered by WashuOS