header imageheader imageheader image
{Wydarzenie}
Fansuby w podziemiu?
Autor: Yanek, Data: 17.05.2007, 13:42:04
YanekFansuby w podziemiu?Rzecznik Komendy Głównej Policji poinformował dziś o zatrzymaniu dziewięciu osób powiązanych z serwisem napisy.org. Niedługo potem wszystkie większe strony oferujące napisy do filmów zostały zamknięte, a na stronie napisy24.pl przeczytać można tylko krótką notkę: „Przepraszamy, serwis jest chwilowo niedostępny. Schodzimy do podziemia.”

Pojawia się pytanie jak w tej sytuacji zareaguje polska scena fansuberów anime – którzy tak jak m.in. powrzechnie znany Freeman współpracują z wydawnictwami i pomagają udoskonalać tłumaczenia wydawanych filmów. Animesub.info jak narazie milczy (ostatnia notka na stronie głównej datowana jest na kwiecień i mówi o niechybnym końcu działalności strony jeśli nie znajdzie się nowa osoba prowadząca).

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 119 dodaj

[1] Re: Fansuby w podziemiu?
DreaM HunteR [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 13:43:11, oceny: +0 -0
DreaM HunteR... jakoś tak... w szoku jestem?
[2] Re: Fansuby w podziemiu?
Usagi20 [*.chello.pl], 17.05.2007, 13:51:49, oceny: +0 -0
Usagi20Nie tylko ty....to bezsensu, co im przyjdzie z tego jak połowę powiedzmy Pl zamkną za kratkami XDD chyba zapchane cele >_
[3] Re: Fansuby w podziemiu?
_Haku_ [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 14:08:38, oceny: +0 -0
_Haku_co do ANSI to nowa osoba prowadząca już jest od jakiegoś czasu :P
Jak dla mnie zamykanie serwisów z napisami to trochę jak psikanie gówna dezodorantem - dużo nie zmieni xD
Lepiej się wziąć za tych co robią release dvd, dvdripy itp.
[4] Re: Fansuby w podziemiu?
Deedlit [*.ols.vectranet.pl], 17.05.2007, 14:14:22, oceny: +0 -0
DeedlitSuby schodzą do podziemia... Kryminalistyczne klimaty... Mrrr... Why not? XD
[11] Re: Fansuby w podziemiu?
pawelek [*.tktelekom.pl], 17.05.2007, 15:28:59, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
pawelekDobre :D:D
[29] Re: Fansuby w podziemiu?
Cwistak [*.toya.net.pl], 17.05.2007, 18:05:11, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
CwistakWiązanei i inne brutalne takie? :P
[44] Re: Fansuby w podziemiu?
Deedlit [*.ols.vectranet.pl], 17.05.2007, 20:20:38, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
DeedlitOh kochanie wiesz co dobre... >X3
[5] Re: Fansuby w podziemiu?
Mai Takeru [*.chello.pl], 17.05.2007, 14:23:46, oceny: +0 -0
Mai TakeruO matko.. Co za.. total. O_o" Mam nadzieję, że nie zamkną Animesub.info _
[13] Re: Fansuby w podziemiu?
Selphier [*.speed.planet.nl], 17.05.2007, 15:53:43, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
SelphierWłaśnie o.O
No nie wiem...może zaplanuje sobie co mam zamiar obejrzeć w najbliższym czasie i porobie zapasy napisów xD
[6] Re: Fansuby w podziemiu?
tiktak [*.core.lanet.net.pl], 17.05.2007, 14:36:01, oceny: +0 -0
Napisy ... troche jakby chcieli a nie mogli. Powinni rozbic cala scene fansubowa w pyl a nie takie podchody robic.
[7] Re: Fansuby w podziemiu?
Etna [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 14:45:06, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
EtnaI co? Zamkną wszystkich fansuberów? Jak dla mnie ta cała sytuacja jest śmieszna. Tak to jest jak się z Polski zrobił Kaczogród. Jeszcze tylko powrotu cenzury i komuny nam tu brakuje. :/
[8] Re: Fansuby w podziemiu?
Neoporteria [*.com.pl], 17.05.2007, 15:03:19, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
Powrót cenzury? Proszę bardzo: sznurek
[30] Re: Fansuby w podziemiu?
Oka [*.chello.pl], 17.05.2007, 18:07:37, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
OkaNoo;/ W tv też o tym było;/;/ ale szajs.
[77] Re: Fansuby w podziemiu?
JFK [*.net], 18.05.2007, 11:48:05, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
Jak organizuję przyjecie i mówię gościom, że jak chcą rozmawiać o polityce, to nie u mnie na weselu, to jest to twoim zdaniem cenzura?
[84] Re: Fansuby w podziemiu?
ssh [*.telpol.net.pl], 18.05.2007, 14:26:53, odpowiedź na #77, oceny: +0 -0
tak
[112] Re: Fansuby w podziemiu?
3x3cu70r [212.191.68.*], 22.05.2007, 12:29:35, odpowiedź na #77, oceny: +0 -0
3x3cu70rOwszem.
[40] Re: Fansuby w podziemiu?
senshiro [*.aster.pl], 17.05.2007, 18:43:28, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
senshiroTy się nie śmiej, bo Cię jeszcze CBŚ odwiedzi ;P
[113] Re: Fansuby w podziemiu?
3x3cu70r [212.191.68.*], 22.05.2007, 12:30:12, odpowiedź na #40, oceny: +0 -0
3x3cu70rJeszcze CBA, ABWehra, Lufthansa i CWKS.
[9] Re: Fansuby w podziemiu?
pielgrzym [*.belin.pl], 17.05.2007, 15:12:24, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
Tak jest. Do łagrów darmozjadów.
[10] Re: Fansuby w podziemiu?
pielgrzym [*.belin.pl], 17.05.2007, 15:13:31, oceny: +0 -0
ANSI stoi i chyba się nie przewróci... a ostatnia notka mówi tyle, że nie przeczytałeś nic poza tą notką Yanek :)
[12] Re: Fansuby w podziemiu?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 15:46:03, oceny: +0 -0
Evil Yukiza przeproszeniem... zamiast gonic mafie, co nam domy i samochody rozkrada, to oni biora sie za niegroznych tlumaczy, bo z nimi latwiej sobie poradzic ;( ale to dobrze, jak nie zdam matury, zawsze moge zostac zlodziejem - nikt mi nic nie zrobi :D
[32] Re: Fansuby w podziemiu?
Oka [*.chello.pl], 17.05.2007, 18:09:42, odpowiedź na #12, oceny: +0 -0
OkaNoo, ale za mafią trzeba GONIĆ, a fansuberów złapią przez neta:D Nwet tyłka nie będa musieli ruszyć;] A co do łapania netowiczów - fansuby szybko pozałatwiają, ale ty neonazistów z ta ich pogiętą stronką to schwytać problem? Ueh, uni wszystko na odwrót robią...
[114] Re: Fansuby w podziemiu?
3x3cu70r [212.191.68.*], 22.05.2007, 12:34:00, odpowiedź na #32, oceny: +0 -0
3x3cu70rFansuberzy nie siedzą na serwerach USA. A tam wiadomo, problemy z wolnością słowa...
[14] Re: Fansuby w podziemiu?
-Zombik- [*.chello.pl], 17.05.2007, 16:35:57, oceny: +0 -0
-Zombik-Tylko że zgodnie z prawem tłumaczenie jest osobnym dziełem literackim... Na stronach z napisami nie można pobrać absolutnie niczego, co jest objęte prawami autorskimi. Tym bardziej, że nikt nie bierze za to pieniędzy, nie ma powodów do aresztowań. Każdy prawnik ich obroni.
[17] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 16:56:36, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
KnPnie do końca. lista dialogowa filmu jest chroniona prawem autorskim i trzeba mieć pozwolenie autora na tłumaczenie i rozpowszechnianie za kasę czy bez, czyli po prostu o zapłacenie licencji. Tłumaczenie jest osobno, jak już masz prawa do oryginału.

Każdy prokurator ich oskarży.

Nie czepiają się natomiast ludzi, którzy ściągali, robili to na użytek własny, a ponadto jest ich za dużo(paranoja).

Ale prawda jest też taka, że o ile zgadzam się na tłumaczenie filmów, które nigdy nie wejdą do Polski- wiele produkcji azjatyckich, bollywodzkich itp, to jestem za tym, żeby stawiać oskarżenia za rozpowszechnianie tłumaczeń filmów zlicencjonowanych w Polsce. Czy wyszły, czy nie. A takei tłumazenia też tam były.
[18] Re: Fansuby w podziemiu?
AceMan [*.telpol.net.pl], 17.05.2007, 17:17:35, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
AceManKlik

Chcąc nie chcąc muszę przyznać, że pan Jakub Duszyński ma całkowitą rację.
[33] Re: Fansuby w podziemiu?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:11:25, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
GuileHm... Zeby znalezc rozwiazanie tego problemu nalezy znalezc odpowiedz na pytanie:

Co bylo pierwsze? Drogie DVD, czy tanie piraty?

Najprawdopodobniej to pierwsze... Tak naprawde niczego sie tutaj nie rozwiaze. Jakby dystrybutorzy w Polsce od poczatku oferowaliby niskie ceny za DVD, to nie byloby sensu dla piractwa. Obecnie gdyby sie skonczylo z piractwem, to powiedzmy sobie szczerze, czy cena za film DVD spadla by do 15-20zl? Watpie... Nadal chodzilyby po tych samych wysokich cenach, przez co piractwo by znowu wrocilo. Tutaj juz nie chodzi o mentalnosc polakow, ale o bledy popelnione gdy filmy dvd dopiero co wchodzily do Polski. My zawsze mielismy wszystko drogo i zawsze bedziemy mieli. Taki juz jest ten piekny kraj:/ I dlatego piractwo u nas bedzie sie dalej szerzylo i nikt go nie pokona:P
[41] Re: Fansuby w podziemiu?
Jantar06 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 19:42:31, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
Jantar06ceny w okolicach 15-20 zl: powiem tak - jakis czas temu wybrałem się na przechadzkę po sklepach typu empik. Zazwyczaj jak wchodziłem na działy cd/dvd nawet nie zaglądałem na ceny bo wiedziałem z góry, że na nic mnie nie stać, a wszystko jest kosmicznie drogie. Jednak coś mnie tknęło i tym razem posprawdzałem dokładniej. I co się okazało? Przeżyłem mały szok widząc, że dzisiejsze ceny naprawdę są stosunkowo niskie, a znalezienie filmów właśnie w okolicach 20 zeta nie graniczy już z cudem! Nie wiem jak, nie wiem kiedy ale to się już dzieje, ceny od pewnego czasu są na naprawdę rozsądnym poziomie tylko nikt tego nie zauważa lub nie chce przyjąć do wiadomości. Ludzie chcą tylko wymówki, żeby nadal bez wysiłku sciągać piraty za darmochę.
Niestety do normalności wciąż mamy daleko.
[42] Re: Fansuby w podziemiu?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 19:45:17, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
GuileWiesz... filmy z przeceny to zawsze sie tanio znajdzie, ale ile takich naprawde nowych filmow znajdzie sie w rozsadnej cenie, hm?
[53] Re: Fansuby w podziemiu?
Yanek [*.acn.waw.pl], 17.05.2007, 21:36:12, odpowiedź na #42, oceny: +0 -0
YanekJeśli nie znajdziesz taniego samochodu to ukradniesz drogi? To jest kwestia komfortu - chcesz obejrzeć nowy film jak najszybciej? Musisz wybulić kupę kasy na drogie dvd zaraz po premierze. Jak możesz poczekać to poczekasz rok/dwa i kupisz go za połowę ceny albo i mniej.

Oprócz tego musisz pamiętać że w targecie wydawców dvd nie są młodzi ludzie z brakiem kasy lecz ludzie którzy swoje zarabiają i utrzymują się na jakimś poziomie. Jeśli zarabiać będziesz 3000 zł brutto i twoja żona też 3000 to możesz sobie kupić nie jedno, nie dwa a trzy filmy w miesiącu... Choć oczywiście zawsze można ściągnąć za "darmo" z netu.
[54] Re: Fansuby w podziemiu?
g_o_r_a_l [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 21:52:35, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
Zgodzę się z tą argumentacją, czemu jednak nie wezmą się np. za torrenty.org, gdzie oni na tym zarabiają !? Nie tylko nielegalnie rozprowadzają wszelkiej maści cyfrowe dane, ale do tego dokonują przywłaszczenia czyichś opisów, jak np. opis Dark Raela z Azunime dotyczący jakiegoś anime. Prawda jest taka, że to najtańszy i najprostszy sposób na częściowe ukrócenie piractwa w "ich" mniemaniu.
[59] Re: Fansuby w podziemiu?
Yanek [*.acn.waw.pl], 17.05.2007, 22:28:06, odpowiedź na #54, oceny: +0 -0
YanekNie zabiorą się bo wszelkie strony torrentowe udostępniają jedynie pliki .torrent które zawierają informacje o pobieranych danych oraz o adresie trackera który następnie przekazuje adresy użytkowników udostępniających dany plik. Porównanie do naszych samochodów: ktoś na tablicy ogłoszeń napisał: "kradziony samochód jest u Wojtka, Czesia i Rysia". Nie złamał tym samym prawa bo jedynie stwierdził fakt iż gdzieś może znajdować się coś czego udostępnienie jest nielegalne - a sama informacja o tym gdzie tego szukać nie jest (chyba) złamaniem prawa.
[69] Re: Fansuby w podziemiu?
animemanga [*.adsl.inetia.pl], 18.05.2007, 00:46:01, odpowiedź na #59, oceny: +0 -0
animemangaNo strona jest tylko pośrednikiem, ale to jest trochę tak jak byś przewoził kradzione samochody od sprzedawcy do klienta. Na torrenty.org jest traker który aktywnie uczestniczy w wymianie danych przez użytkowników, co innego, jakby strona była tylko i wyłącznie katalogiem torrentów nie posiadającym własnego trakera.
[62] Re: Fansuby w podziemiu?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 23:17:06, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
GuileWidzisz Yanku, ja osobiscie nie popieram tego co napisalem, poprostu stwierdzilem, ze zdecydowana wiekszosc Polakow tak mysli... Ja osobiscie jeszcze nigdy z netu zwyklego filmu nie sciagnelem, bo mnie to nawet nie kreci... Anime owszem sciagam, ale nie w jakiejs wielkiej ilosci i tylko te tytuly, ktore u nas nie sa dostepne. Mi jak zalezy na czyms to kupie to, chocby po to, zeby ladnie wygladalo na poleczce, ale niestety wiekszosc postrzega internet jako miejsce, z ktorego mozna brac pelnymi garsciami co jest tam dostepne i miec w dupie co o tym sadzi dystrybutor. Osobiscie to ten caly temat po czesci i tak mi zwisa, bo i tak nie korzystam z polskich napisow, ale cala ta sytuacja w pewnym sensie zmusza o refleksje i dlatego napisalem tutaj jak to widze^^
[45] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 20:33:09, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
KnPkorzę się i nie proszę o nic więcej niż o przebaczenie ^^"
[108] Re: Fansuby w podziemiu?
Passer-by [*.adsl.inetia.pl], 20.05.2007, 13:34:39, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
Passer-byNo nie wiem, akurat podaje za przykład nasz fandom i... nie wiem, jak to jest z filmami, ale większość ozób z którymi to tym rozmawiałąm ma skanlacje mang z sieci i i tak kupuje jak to wyjdzie u nas. I co, mamy ogrooomne nakłądy, prawda? To łatwo powiedzieć: "to wy jesteście źli" i usprawiediliwiać niewydawanie tytułów faktem, że były wcześńiej tłumaczone. Tylko gdyby były wydane, to ile z tych serii, które oglądamy ujrzałoby światło dzienne? A co z resztą?
[20] Re: Fansuby w podziemiu?
Vito [194.146.120.*], 17.05.2007, 17:23:24, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
VitoNo nie zupełnie się zgodzę że już przegrali tą sprawę. Dobrym argumentem będzie że posiadanie samych napisów, bez filmu nie daje ci możliwości zapoznania się z utworem, czyli dostępnośc tłumaczenia nie powoduje rozpowszechniania "opracowania" w rozumieniu ustawy. Przy dobrym prawniku jest tu spokojnie możliwość wyjścia z tej sytuacji.
Co innego jeśli chodzi o hardsuby. tu zawsze będzie problem dostępności nielegalnie rozprowadzonego tłumaczenia utworu...
[67] Re: Fansuby w podziemiu?
animemanga [*.adsl.inetia.pl], 18.05.2007, 00:39:53, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
animemangaSamo tłumaczenie jest już opracowaniem czyjegoś utworu w rozumieniu ustawy, więc tu już jest złamanie prawa, jednak rzeczywiście same napisy nie stanowią większego pożytku, tak więc można by z tego zrobić małą szkodliwość społeczną czynu, ale definitywne wybrnięcie z tej sytuacji jest raczej niemożliwe, choć ugoda z organizacją twórców też nie jest głupim pomysłem.
[81] Re: Fansuby w podziemiu?
Vito [*.171.23.190.crowley.pl], 18.05.2007, 13:11:53, odpowiedź na #67, oceny: +0 -0
VitoJak podał JFK w komentarzu 74 mamy orzeczenie SN, że tłumaczenie utworu audiowizualnego nie jest opracowaniem całości utworu. To już jest bardzo silny argument i nie ma co się układać z organizacją twórców, gdyż te hieny sa ciagle nienażarte... Dodatkowo pozwoli dalej funkcjonowac takim stronom jak napisy.org
Myslę, że FOTA, na zlecenie której cała ta nagonka sie odbyła strzela sobie własnie samobója...
[115] Re: Fansuby w podziemiu?
animemanga [*.adsl.inetia.pl], 23.05.2007, 10:40:51, odpowiedź na #81, oceny: +0 -0
animemangaA przeczytałeś w ogóle uzasadnienie do tego wyroku i o co chodziło w całej tej sprawie?
Bo po krótkiej lekturze stwierdziłem, że ten wyrok ma się nijak do tej sytuacji.
[21] Re: Fansuby w podziemiu?
Himura [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 17:26:14, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
HimuraZgodzę się. Uważam, że na takich stronach powinny znajdować się tylko tłumaczenia filmów nie będących w oficjalnej dystrybucji w danym kraju. Niemniej jednak chyba nie tędy droga. Zaznaczam, że piractwa nie pochwalam, ale sposobu z nim walki trzeba IMO szukać gdzie indziej.
[22] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 17.05.2007, 17:30:55, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
AstarothNiektóre suby oryginalnych filmów są tak fatalne, że gdybym mógł to bym je podmienił.
[25] Re: Fansuby w podziemiu?
Vito [194.146.120.*], 17.05.2007, 17:39:06, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
VitoW dobie łatwo dostępnych narzędzi do masteringu DVD i dostępności dwuwarstwowych płyt za coraz bardziej rozsądne pieniądze (widziałem już poniżej 10 zł) to jest to jak najbardziej możliwe.
[43] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 17.05.2007, 20:20:03, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
AstarothMówiłem w przenośni. Bardziej chodzi mi o to, że niektóre tłumaczenia są tak fatalne, że aż prosi się by je zastąpić czymś porządniejszym.
[46] Re: Fansuby w podziemiu?
M3n747 [*.chello.pl], 17.05.2007, 20:35:35, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
M3n747Dlatego też zrobiłem własne tłumaczenia Kruka (pierwszego) i Mortal Kombat (też pierwszego). :) A nie udostępniłem ich tylko dlatego, że strona napisy.info jest rasistowska wobec formatu ASS.
[47] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 20:37:51, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
KnPw sumie, jako fanka koreańskich filmów tylko dzięki subom miałam okazję zapoznać się z paroma filmami, zwłaszcza serialami, które kiedyś, w przypływie weny zakupiłam, nie zwracając uwagi, czy rozumiem jakikolwiek język, a które nie będą nigdy dostępne w Polsce czy nawet po angielsku >.>
[48] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 20:44:11, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
KnPtfu, chcialam napisać wersję jezykową D:
[110] Re: Fansuby w podziemiu?
Nox [*.icpnet.pl], 21.05.2007, 13:33:21, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
NoxA jezeli napisze sobie jakis plik txt w formacie napisow pasujacych do filmu, ale bedzie to moja autorska wersja, to jak mi udowodnia,ze korzystalem ze sciezki dzwiekowej oryginalu? Moze wcale nie tlumaczylem, tylko sobie wymyslilem dialogi, a one w jakis sposob pokrywaly sie z oryginalem... ;>
Poza tym strona tylko udostepniala te napisy, zas zgode na tlumaczenie i udostepnianie mogli miec tlumacze. tak wiec policja powinna znalezc te setki czy tysiace osob udostepniajaych tam i wypytac czy mieli zgode...
[15] Re: Fansuby w podziemiu?
Lisek [*.volta.net.pl], 17.05.2007, 16:39:03, oceny: +0 -0
LisekCzytałem o tym dziś rano. To jest poprostu śmieszne.
[16] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 17.05.2007, 16:41:38, oceny: +0 -0
AstarothDobra, ale za co tak naprawdę ich zatrzymali? To mnie ciekawi w tej całej sprawie.
[24] Re: Fansuby w podziemiu?
Vito [194.146.120.*], 17.05.2007, 17:36:54, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
VitoZa rozprowadzanie tłumaczeń bez zezwolenia twórcy. Czyli Art.2 paragraf 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
[26] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 17.05.2007, 17:43:47, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
AstarothI dziękuje za odpowiedź!
[74] Re: Fansuby w podziemiu?
JFK [204.13.236.*], 18.05.2007, 11:37:30, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 23 stycznia 2003
"(...)dokonanie tłumaczenia warstwy słownej utworu audiowizualnego nie stanowi jego opracowania jako całości".
[80] Re: Fansuby w podziemiu?
AceMan [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 12:33:34, odpowiedź na #74, oceny: +0 -0
AceManDokonanie owszem. Ale rozprowadzanie...?
[82] Re: Fansuby w podziemiu?
Vito [*.171.23.190.crowley.pl], 18.05.2007, 13:27:09, odpowiedź na #80, oceny: +0 -0
VitoNo skoro stworzenie tłumaczenia nie jest opracowaniem w rozumieniu ustawu to nie podlega zapisom aktu 2 par. 2 czyli nie wymaga z gody twórcy utworu pierwotnego. Skoro nie wymaga zgody to takie tłumaczenie jest osobnym utworem podlegajacym prawu autorskiemu (sic!). To oznacza że tylko twórca tłumaczenia może ządać opłaty za to tłumaczenie.
Z drugiej strony jest jeszcze twórca scenariusza, czy właśnie dialogów do filmu ale tu juz nie jestem pewny jakie są możliwości oskarżenia i czy może być to wnoszone poprzez organizację typu FOTA. Poczekajmy może do aktu oskarżenia. Mam nadzieję że prasa tego nie zostawi...
[86] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 18.05.2007, 16:56:03, odpowiedź na #82, oceny: +0 -0
AstarothInnymi słowy - albo mają przekichane, albo dobry prawnik ich wybroni.
[88] Re: Fansuby w podziemiu?
AceMan [*.telpol.net.pl], 18.05.2007, 17:36:13, odpowiedź na #86, oceny: +0 -0
AceManW zależności od tego, o co zostaną oskarżeni.
Wedle policji, zarekwirowano komputery z nielegalnym softem i pirackimi kopiami filmów (wedle samych zatrzymanych nic takiego nie miało miejsca), które to rzekomo rozprowadzali.

"Dajcie nam człowieka, a paragraf się znajdzie".
[93] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 18.05.2007, 21:23:02, odpowiedź na #88, oceny: +0 -0
AstarothSad but true :/
[106] Re: Fansuby w podziemiu?
Vries [*.warynski.net], 20.05.2007, 00:46:37, odpowiedź na #74, oceny: +0 -0
VriesOczywiście, dzięki temu wiadomo, że osoba odpowiedzialna za tłumaczenie utworu nie posiada do niego praw autorskich. Z tego wynika, że tłumaczenie stanowi opracowanie części utworu (o ile nie jest tłumaczeniem twórczym) i nie zmienia to faktu, że bez zgody autora nie można tego utworu rozpowszechniać (co zresztą zostało uwzględnione w uzasadnieniu wyroku SN). Fansubberzy powinni zdawać sobie z tego sprawę, bo nie jest to jakimś novum. Dlatego zawsze śmieszy mnie to, gdy ktoś wspomina o jakimś kodeksie dotyczacym tłumaczeń nie posiadając najmniejszych do nich praw.
[19] Re: Fansuby w podziemiu?
Himura [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 17:21:00, oceny: +0 -0
HimuraSzkoda komentować - chwalą się tym jakby zamkneli seryjnego mordercę, a nie kilku ludzi prowadzących stronę z subami
[23] Re: Fansuby w podziemiu?
gokunoBaka [*.ptim.net.pl], 17.05.2007, 17:33:15, oceny: +0 -0
gokunoBakai tak ktos zjadzie sposob zeby to wszystko obejsc :) Na youtube zaczeli kasowac odcinki a ludzie i tak dalej je upracie wrzucaja, walka z wiatrakami powiedzialabym XD jakos grupy fansubberskie ze stanow jakos zyja pomimo licencji na bleacha naruto i takie tam D:
[27] Re: Fansuby w podziemiu?
Drake [*.akron.net.pl], 17.05.2007, 17:49:11, oceny: +0 -0
DrakeLoL, już widzę jak mnie zamykają za robienie fansubów xD

Fakt, że nasze hobby jest niszowe niesie za sobą wieeeele plusów ;]
[28] Re: Fansuby w podziemiu?
Pottero [*.rybnet.pl], 17.05.2007, 17:52:35, oceny: +0 -0
PotteroPowrzechnie znany? No, ładnie, ładnie.

A co do samej akcji: prawdziwych przestępców nie mogą złapać, to wzięli się za bezbronnych, którzy pracują dla dobra ogółu...
[31] Re: Fansuby w podziemiu?
Lord Raven [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:09:25, oceny: +0 -0
Hmm... W końcu stało się to co mogło się stać od dawna. Przy tej paranoi, która trwa w tym kraju jakoś się nie dziwię. Teraz pozostaje czekać, aż na którymś konwencie zjawią się 'smutni panowie' i wszystkim nagle zrobi się smutno.
[36] Re: Fansuby w podziemiu?
ilezjan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:18:39, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
dotychczasowe dzialania policji każą się zastanowić czy chlopaki wogóle wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak stadion 10-lecia a ty mówisz o konwencie?
[68] Re: Fansuby w podziemiu?
animemanga [*.adsl.inetia.pl], 18.05.2007, 00:45:21, odpowiedź na #36, oceny: +0 -0
animemangaPrzecież regularnie tam wpadają i nawet w telewizji już o tym przestają mówić.
[90] Re: Fansuby w podziemiu?
ilezjan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 19:54:26, odpowiedź na #68, oceny: +0 -0
tylko że jakby chcieli to poprostu by z tym skończyli, zreszta teraz to już nieaktualne...
[37] Re: Fansuby w podziemiu?
Evil.Dragon [*.ztpnet.pl], 17.05.2007, 18:18:57, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
Paranoja zaczyna gonić paranoję, propaganda goni propagandę.
[78] Re: Fansuby w podziemiu?
JFK [*.net], 18.05.2007, 11:52:33, odpowiedź na #37, oceny: +0 -0
Wystarczy wybrać inną władzę. Skoro 2/3 społeczeństwa niespecjalnie się przejmuje, czy wygra Andrzej, Wojtek czy Waldek, to niech przynajmniej potem nie narzeka. Demokracja, to ponoć taki piękny ustrój, w którym suwerenem są obywatele.
[34] Re: Fansuby w podziemiu?
ilezjan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:15:47, oceny: +0 -0
ale macie wybiórczą moralność, piractwo jest złe ale tępienie piractwa jeszcze gorsze? nie wciskajcie kitu że mogliby sie w tym czasie zajmować czym innym bo określony rodzaj przestepstw zwalcza okreslony wydzial który wbrew obiegowej opinii nie mógłby w tym czasie zajmować sie walką z mafią.
[49] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 20:46:56, odpowiedź na #34, oceny: +0 -0
KnPnie mogę się nie zgodzić, choć za największą paranoję uważam robienie z tych tłumaczy przestępców kalibru właśnie takiej mafii w polskich mediach. Jak usłyszałam wiadomości w polskim radiu, to o mało nie zeszłam ze śmiechu.
[79] Re: Fansuby w podziemiu?
JFK [*.net], 18.05.2007, 11:54:51, odpowiedź na #49, oceny: +0 -0
Jeśli rzeczywiście zatrzymali tam kilkanaście komputerów z pirackim oprogramowaniem, a zatrzymani rozpowszechniali filmy, to należy im się. Jeśli jest to nieprawdą, z tego co słyszałem, tak właśnie jest, to jest to po prostu pomówienie, za który rzecznik mówiący tamte słowa straci zapewne prace.
[91] Re: Fansuby w podziemiu?
ilezjan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 19:57:08, odpowiedź na #49, oceny: +0 -0
dlatego życzę pojmanym chlopakom jak najlepiej, mam nadzieje że to podpada pod "znikomą szkodliwość spoleczną"
[35] Re: Fansuby w podziemiu?
LoLo [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:16:23, oceny: +0 -0
LoLołeeee

słyszałam o tym

no nie wiem
ale jakoś sie tym tak bardzo nie przejełam :p
[38] Re: Fansuby w podziemiu?
g_o_r_a_l [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:26:25, oceny: +0 -0
Najbardziej denerwujące w tej sprawie jest to, ze zatrzymano osoby, które nie potrzebowały tych napisów. Tłumaczyli je raczej czysto hobbystycznie (napisy były za darmo, nie wyobrażam sobie żeby ktokolwiek dawał im za to kasę), a teraz skonfiskowano im kompy i mają duże problemy. Jakby nie mieli się kogo czepiać, ludzie dalej będą ściągać nielegalnie, a zamiast napisów.org pojawią sie napisyPL.ru albo coś w tym stylu :).
[50] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 20:48:59, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
KnPprzepraszam, ale hobbistycznie to możesz tłumaczyć dla cioci, która nie zna angielskiego, żeby obejrzeć film na jej imieninach. Oni to rozpowszechniali i chodzi o rozpowszechnianie a nie o sam akt tłumaczenia.
[52] Re: Fansuby w podziemiu?
g_o_r_a_l [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 21:01:48, odpowiedź na #50, oceny: +0 -0
To jak nazwiesz jeśli nie hobbystycznie? Jeśli nie czerpali z tego zysku to niby z jakiego powodu? Oni tego nie rozpowszechniali, tylko autorzy strony jeśli mamy być ściśli. Nie mają większej winy niż osoby, które pobierały napisy, ale do nich można się dobrać, kupy nikt nie rusza.
[55] Re: Fansuby w podziemiu?
KnP [*.fbx.proxad.net], 17.05.2007, 22:00:06, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
KnPale z tego co wiem, nie zatrzymali samych tłumaczy, tylko wlascicieli strony. To raz.

Tlumaczenie nazwe hobbistycznym, ale na pewno nie rozpowszechnianie tego. Wypacz, c'est le loi.
[65] Re: Fansuby w podziemiu?
Astaroth [*.toya.net.pl], 18.05.2007, 00:02:15, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Astarothnie "kupy nikt nie rusza" ale takie jest prawo - karane jest "rozprowadzanie", nie ściąganie.
[111] Re: Fansuby w podziemiu?
Nox [*.icpnet.pl], 21.05.2007, 13:46:03, odpowiedź na #65, oceny: +0 -0
Noxniezupelnie.korzystanie z nielegalnych napisow tez jest nielegalne. tylko,ze latwiej zgarnac 9 autorow strony i sprawic,ze juz nikt stamtad nic nei sicagnie, niz znalezc i aresztowac kilkaset jak nie wiecej tlumaczy i pare razy tyle sciagaczy.
[116] Re: Fansuby w podziemiu?
animemanga [*.adsl.inetia.pl], 23.05.2007, 10:43:52, odpowiedź na #111, oceny: +0 -0
animemangaA który paragraf mówi, że jest nielegalne. Zabronione jest jedynie rozpowszechnianie a nie ściąganie.
[117] Re: Fansuby w podziemiu?
Nox [*.icpnet.pl], 23.05.2007, 17:13:00, odpowiedź na #116, oceny: +0 -0
Noxsciaganie jest wspoludzialem w rozpowszechnianu. jesli kupujesz kradziony samochod [widze,ze ten przyklad jest tu zywy], to wspoluczestniczysz w kradziezy jako paser. i wydaje mi sie,ze takie rozumowanie moze miec zastosowanie takze tutaj.
[118] Re: Fansuby w podziemiu?
animemanga [*.adsl.inetia.pl], 24.05.2007, 00:47:01, odpowiedź na #117, oceny: +0 -0
animemangaNiestety nie, ponieważ prawo dopuszcza korzystanie z już rozpowszechnionego utworu i nie ma mowy o tym, jaki to sposób został on udostępniony. Poza tym jeśli nagrywałbyś coś ze stacji telewizyjnej, która nadaje nielegalnie też łamałbyś prawo? A taka sytuacja już kilkakrotnie miała miejsce w Polsce.
[75] Re: Fansuby w podziemiu?
JFK [204.13.236.*], 18.05.2007, 11:41:45, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Na stronie były reklamy, za które dostawali pieniądze- więc czerpali dochód z działalnosci strony.
[39] Re: Fansuby w podziemiu?
Quat [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 18:40:53, oceny: +0 -0
Paranoja i jeszcze raz paranoja...
[51] Re: Fansuby w podziemiu?
Kai [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 20:51:14, oceny: +0 -0
strach myslec co bedzie dalej 0_0
[56] Re: Fansuby w podziemiu?
=||=||>> [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 22:00:59, oceny: +0 -0
W takim razie powinni być konsekwentni i pojechać też po magazynie komputer świat za propagowanie stron z napisami do filmów. Nie sądzę jednak żeby KŚ zrobił coś nielegalnie (mają swojego "nadwornego" prawnika).
[57] Re: Fansuby w podziemiu?
eLuke [*.internetdsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 22:13:24, odpowiedź na #56, oceny: +0 -0
A mnie to nie rusza...i tak prawie nie korzystam z polskich fansubów :) . Nie wiem, może to trochę dziwne, ale preferuje angielskie..takie "zboczenie" z mojej strony. ;)
[63] Re: Fansuby w podziemiu?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 23:19:06, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
GuileW zupelnosci rozumiem^^ Polski czasem (przewaznie?) poprostu syfniej brzmi niz angielski:P
[70] Re: Fansuby w podziemiu?
g_o_r_a_l [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 07:02:44, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
Mnie też w sumie to nie rusza, ale np. przy oglądaniu takiego Bones gdzie używany jest specjalistyczny język, raczej ciężko jest mi cokolwiek zrozumieć gdy wyjaśniane jest co stało się z ofiarą.
[58] Re: Fansuby w podziemiu?
pawelek [*.tktelekom.pl], 17.05.2007, 22:23:43, oceny: +0 -0
pawelekZ przyczyn technicznych część funkcjonalności naszego serwisu została wyłączona. Postaramy się przywrócić pełną funkcjonalność tak szybko jak to będzie możliwe.
Przepraszamy za problemy,
Redakcja AnimeSub.info
---
News z ANSI.
[60] Re: Fansuby w podziemiu?
aleandra [*.kam.pl], 17.05.2007, 22:44:02, oceny: +0 -0
aleandraOpodatkujmy życie!
Jeśli mam być szczera, to problem nie leży po stronie rozpowszechniania, piractwa itp. Problem leży w tym, że polskie prawo wymaga zbyt wiele płacenia podatków.

Powinni to zalegalizować - rozpowszechnianie samych napisów, z własnym tłumaczeniem... bo w końcu ludzie robią coś dobrego dla innych, prawda?
[64] Re: Fansuby w podziemiu?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.05.2007, 23:20:26, odpowiedź na #60, oceny: +0 -0
GuilePodatki nie sa za wysokie, tylko ludzie za malo zarabiaja i ogolnie wszystko jest drozsze
[72] Re: Fansuby w podziemiu?
M3n747 [*.chello.pl], 18.05.2007, 10:16:14, odpowiedź na #64, oceny: +0 -0
M3n747...co w rezultacie i tak na jedno wychodzi, bo ma się za mało pieniędzy na to czy tamto. :)
[76] Re: Fansuby w podziemiu?
JFK [204.13.236.*], 18.05.2007, 11:44:57, odpowiedź na #64, oceny: +0 -0
Zgodnie z wyliczeniami CAS Polacy płacą łącznie ponad osiemdziesiąt procent swoich dochodów - wliczając w to akcyzy itp. Jeśli to jest twoim zdaniem 'nie za wysoko', to gratuluję oligarchicznych pleców.
[61] Re: Fansuby w podziemiu?
Sir Subaru [*.adsl.inetia.pl], 17.05.2007, 23:00:57, oceny: +0 -0
Sir Subarujeej co to się w tym kraju robi xD nawet nie wiem jak to skomentować =___= *załamka*
[66] Przepraszam za wiele błędów.
Przepraszam za wiele błędów. [*.ztpnet.pl], 18.05.2007, 00:35:55, oceny: +0 -0
Policja

Akcja
Jest godzina 06:01 trawaja prygotowania do wkraczenia domu podejrzanego, podjete są wszelki środki ostrozności jak wiadomo przestepca jest niebezpieczny, i uzbrojny w myszke optyczna i bezprzewodowa klawiature.

Juz na samym poczatku sa problemy poniewaz policja nie jest pewna co do numery na domofonie, rowniez obsluga go jest bardzo skomplikowana ale po wielu godzinach udalo sie pokonac ta przeszkode (zaistniala potrzeba wezwania specialisty)

Następny wielkim problemem okazalo sie poknonaie 3 pieter, wczasie tej wielo godzinej akcji zostalo ranych 2 policjatów, obecnnie znajudujacych w szpitalu sw.magdaleny ich stan jest ciezki.

Po dotarcia do drzwi podejzanego, uzyto dzwonka by zaskoczyc denata, otwieraja sie drzwi a w nich mezczyzna w slipach,
niewiele myslac jeden z policjatow rzuca sie na niego ale na nieszczescie potyka sie o prog drzwi, upada i lamie sobie obie rece. Widzac to policja postanawia uzyc nakazu.

Najwiekszym wyzwanie okazalo sie zabranie urzodzenia zwanego komputer, i sprawdzenie zawartosci, na komisariacie
przebadanie wzielo sie wielu specialistow po 1 godzine odalo sie ustalic ze pierwsze 3 z 4
skonfiskowane urzadzen to telewizor, gofrownica oraz deska klozetowa.

ps.wedlug komendanta akcja zostala przeprowadzona bardzo dobrze.
[71] Re: Fansuby w podziemiu?
Eris [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 09:18:46, oceny: +0 -0
ErisEhhh...możnaby powiedziec że to jest po prostu smieszne co w tym kraju się dzieje...niestety, w tym nic zabawnego nie ma...chore to wszystko...i oni się dziwią, że ludzie z kraju wyjeżdżają ==' Ciekawe jak się sprawy u ANSI potoczą...ale to tez nie tylko oni...pare innych grup takze pozamykało strony...
[73] Re: Fansuby w podziemiu?
pusia [*.jsn.osi.pl], 18.05.2007, 10:54:31, oceny: +0 -0
pusiaCoś mi mówi że niedługo zostane tylko możliwość ściągania napisów z zagranicznych stronek.... _^_,, O ile policja i za to nie bede nas chciała zamknąć.... o__O"
[83] Re: Fansuby w podziemiu?
Usagi20 [*.chello.pl], 18.05.2007, 14:07:31, oceny: +0 -0
Usagi20już widzę zapchane , Pl wiezienia XDD , haha dobre,śmiać się czy płakać oto jest pytanie?
[85] Re: Fansuby w podziemiu?
Eris [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 16:15:08, odpowiedź na #83, oceny: +0 -0
ErisJakie więzienia? ;P Trzeba będzie na jakimś uboczu wybudowac taką więzienną metropolię xD Ale to raczej płakac powinniśmy...totalna porażka... Ponoc już się pare osób zemściło za napisy.org atakując główną stronę policji ;P
[87] Re: Fansuby w podziemiu?
bobon [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 17:02:12, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
bobonod teraz zgadazam się z moim kolesiem z klasy który m,a koszulkę "nienawiść do policji tak mnie wychowano hwdp" chyba też se taką kupie
[89] Re: Fansuby w podziemiu?
Wink [*.bsk.vectranet.pl], 18.05.2007, 18:05:42, oceny: +0 -0
no tak.. na ulicach gwałcą i mordują, a policja zajmuje się tymi niegroźnymi... eh... co za porąbany kraj..
[92] Re: Fansuby w podziemiu?
v [*.cable-modem.tkk.net.pl], 18.05.2007, 20:36:46, odpowiedź na #89, oceny: +0 -0
[94] Re: Fansuby w podziemiu?
RadaZ [*.tvk.torun.pl], 18.05.2007, 21:51:56, oceny: +0 -0
Dobrze, że na ulicach jest tak bezpiecznie, że można skoncentrować swe wysiłki na walce o "porządek" w domach.
[95] Re: Fansuby w podziemiu?
RadaZ [*.tvk.torun.pl], 18.05.2007, 21:57:54, oceny: +0 -0
Tu trochę inny wątek - co z tymi, którzy nie płacą abonamentu za telewizję? Oo"
[96] Re: Fansuby w podziemiu?
Yanek [*.acn.waw.pl], 18.05.2007, 22:30:44, odpowiedź na #95, oceny: +0 -0
YanekAlbo za radio! Tym od telewizji wyłupywać oczy a tym od radia uszy obcinać!
[98] Re: Fansuby w podziemiu?
RadaZ [*.tvk.torun.pl], 18.05.2007, 23:37:41, odpowiedź na #96, oceny: +0 -0
I jeszcze wypalać stosowny tatuaż rozpoznawczy. Na czole.
[99] Re: Fansuby w podziemiu?
DreaM HunteR [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.05.2007, 01:15:32, odpowiedź na #95, oceny: +0 -0
DreaM HunteRNie kracz -__- Jak zamkną moją mamusię to mnie już nigdy nie zobaczysz XD *marny-pseudo-szantaż*
[97] Re: Fansuby w podziemiu?
Dje [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.05.2007, 22:41:27, oceny: +0 -0
DjeMyślę że to tylko na chwile im odbiło za gdzieś miesiąc wszystko wróci do normy :)) mam taką nadzieje :))
[100] Re: Fansuby w podziemiu?
Criss [*.such.nat.hnet.pl], 19.05.2007, 09:39:41, oceny: +0 -0
Nawet w Anime News Network o tym napisali: w tym miejscu Pozdrawiam
[101] Re: Fansuby w podziemiu?
bobon [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.05.2007, 17:22:20, odpowiedź na #100, oceny: +0 -0
bobonej jak nie wróci do normy ja proponuje zrobić jakiś protest lub strajk, bo to jest do h*** niepodobne by głupia policja zamiast się zajmować kradzieżami i innymi duperelami, to się zajmują jakimś gównem za przeproszeniem. za taką policje to ja dziękuje, samochodu starego nie znaleźli ale suby kasować będą kto jest za strajkiem??
[102] Re: Fansuby w podziemiu?
Usagi20 [*.chello.pl], 19.05.2007, 21:38:38, oceny: +0 -0
Usagi20Ja jak najbardziej ...
[103] Re: Fansuby w podziemiu?
Annemon [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.05.2007, 22:31:19, odpowiedź na #102, oceny: +0 -0
AnnemonDobra ale jaki strajk? Gdzie i w jakiej formie? XD Nie wiem co za sens z tą anty-fansubową akcją, jak hardsub angielski był i jest nadal... Mnie wystarczy, jak bardzo mi się zachce to sama sobie zrobię polskie suby...
[104] Re: Fansuby w podziemiu?
bobon [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.05.2007, 23:25:44, odpowiedź na #103, oceny: +0 -0
bobondobra ale ja lubię oglądać japońskie czy chińskie filmy i co ma się ukać tych języków?? niech cię pocałują tam gdzie słońce nie dochodzi. kiedy są sprawy sądowe gości od subów?? można przed sądem zamanifestować, bo normalnie w dupach im się poprzewracało, nie umieją morderców, gwałcicieli i innych łapać to zwykłym ludziom na chatę się wbijają, jak nie będzie ogólnego protestu to sam będę robił sabotaż. a i poczytajcie list moda z napisy.org sznurek
[105] Re: Fansuby w podziemiu?
Annemon [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.05.2007, 23:41:14, odpowiedź na #104, oceny: +0 -0
AnnemonA czego się spodziewać w kaczogrodzie? XD Haha patrzcie na to LINK XDDDDD
[107] Re: Fansuby w podziemiu?
Usagi20 [*.chello.pl], 20.05.2007, 01:00:29, oceny: +0 -0
Usagi20Dobre!!Rządzi to i dobrze im tak >_< ''
[109] Re: Fansuby w podziemiu?
bobon [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 20.05.2007, 16:49:56, odpowiedź na #107, oceny: +0 -0
bobona i dobrze im tak i teraz jestem ciekawy kto jest mocniejszy?? ciekawe czy se poradzą te nooby :D hahahahahaha......
[119] Re: Fansuby w podziemiu?
Quat [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 26.05.2007, 14:54:17, odpowiedź na #107, oceny: +0 -0
Hm, popieram dzialania bojownikow w 100%. I niech ktos mi powie, ze hakerzy to same zlo. Otoz nie, to ludzie, ktorzy najczesciej walcza o cos dla sprawy, chociaz nie ukrywam, ze czasami zdarzy sie, ze jakis idiota crashnie serwer jakiegos serwisu.

Za bojownikami !
Powered by WashuOS