header imageheader imageheader image
{Rynek}
JPF wyda Fairy Tail
Autor: Grisznak, Data: 08.02.2013, 09:55:06, Źródło: Facebook
GrisznakJPF wyda Fairy TailNa swoim Facebooku JPF opublikowało dziś informację, że kolejną mangą shonen, którą opublikuje to wydawnictwo w Polsce, będzie "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy. Manga ta ukazuje się w Japonii od 2006 i liczy obecnie 33 tomy.

Dodaj do:

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 165 dodaj

[1] Re: JPF wyda Fairy Tail
Alicja2000 [62.171.198.*], 08.02.2013, 10:13:25, oceny: +35 -5
Alicja2000Po co?
EDIT: Chodzi mi o to ze po co nam kolejny tasiemiec, ktorego zakonczenia nie doczekaja nawet moje prawnuki?
[120] Re: JPF wyda Fairy Tail
Progeusz [*.static.korbank.pl], 10.02.2013, 00:23:26, odpowiedź na #1, oceny: +2 -5
ProgeuszŻeby JPF zarobił kasę? Podejrzewam, że w niej nie pływają mimo Naruto. Z wielkich shounenów akurat Fairy Tail kupię najprędzej. Potem wypuszczą jeszcze trochę shounenowego badziewia (jakieś Soul Eatery czy inne DGMy) i za ~5 lat zabiorą się za coś porządniejszego.
[131] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 10.02.2013, 13:23:23, odpowiedź na #120, oceny: +1 -0
SonMatiJuż wypuścili.
http://waa.ai/FQj
[2] Re: JPF wyda Fairy Tail
olgita [*.konin.mm.pl], 08.02.2013, 10:27:17, oceny: +10 -0
olgitaChyba nikt nie jest zaskoczony? Jak już wspomniałam, daruję sobie kolejnego tasiemca~ Ale wiem, że sporo osób będzie szczęśliwa, więc good for them.
[3] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 10:29:59, oceny: +16 -6
To na ciul ta ankieta była?
[4] Re: JPF wyda Fairy Tail
Alicja2000 [62.171.198.*], 08.02.2013, 10:41:02, odpowiedź na #3, oceny: +11 -12
Alicja2000Ta 'Ile razy obsrał cię ptak?'?
[5] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 10:47:22, odpowiedź na #4, oceny: +6 -8
Nie jesteś śmieszny.

Tak, wiem żeś facet i tylko silisz się na bycie wkurwiającą nastką.

Wypierdalaj.
[17] Re: JPF wyda Fairy Tail
Alicja2000 [62.171.198.*], 08.02.2013, 12:09:19, odpowiedź na #5, oceny: +3 -7
Alicja2000Nie jestem facetem i nie sile sie na bycie czymkolwiek. Dawno tu nie wchodzilam i to jedyna ankieta jaka widze.
[19] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 12:40:31, odpowiedź na #17, oceny: +14 -2
Nie pierdol.
[20] Re: JPF wyda Fairy Tail
HΛRPAGON [*.183.233.106.dsl.dynamic.t-mobile.pl], 08.02.2013, 13:39:32, odpowiedź na #17, oceny: +19 -2
HΛRPAGONPodbijam, nie pierdol.
[25] Re: JPF wyda Fairy Tail
Zyll666 [*.play-internet.pl], 08.02.2013, 14:42:01, odpowiedź na #20, oceny: +14 -2
Sprawdzam, nie pierdol.
[45] Re: JPF wyda Fairy Tail
AtoMan [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 18:22:47, odpowiedź na #25, oceny: +7 -1
AtoManPierdole, nie robie.
[53] Re: JPF wyda Fairy Tail
Vulpi-kun [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 19:21:16, odpowiedź na #45, oceny: +12 -0
Vulpi-kunTeż się cieszę, że używasz prezerwatywy.
[63] Re: JPF wyda Fairy Tail
Unlogged AxA [*.30.49.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl], 08.02.2013, 21:45:09, odpowiedź na #53, oceny: +2 -2
On nic nie robi, wiec gumki mu zbedne ;d
Co najwyzej fap chusteczki
[6] Re: JPF wyda Fairy Tail
Chudi X [*.centertel.pl], 08.02.2013, 10:48:56, odpowiedź na #3, oceny: +5 -2
Chudi XWłaśnie Fairy Tail w niej wygrało.
[7] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 10:50:50, odpowiedź na #6, oceny: +22 -2
Tak, ale nie wierzę, że tak szybko załatwili licencję.

Po prostu mieli już wszystko zaklepane zanim zaczęli ankietę, a cała akcja miała być jedynie rodzajem promocji i zwrócić uwagę na to, że UWAGA DŻEJPIEF WYDA NOWE MANGU.
[9] Re: JPF wyda Fairy Tail
Mianda [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 10:53:59, odpowiedź na #7, oceny: +9 -2
MiandaA tam, nie znasz się. Po prostu JPF ma ZNAJOMOŚCI i nowe mangi jednym telefonem załatwia.
[46] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 18:29:16, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
Super NianiaAle to nie Viz ma licencję na Fairy Taila, więc jeden telefon pewnie nie wystarczył. Enjoy Kodansha.
[55] Re: JPF wyda Fairy Tail
Daiku [*.zabrze.vectranet.pl], 08.02.2013, 19:56:07, odpowiedź na #46, oceny: +7 -1
DaikuA tam,
po prostu Japońce śledzili ankietę i po zakończeniu od razu dali licencje.
[10] Re: JPF wyda Fairy Tail
Yen [217.153.93.*], 08.02.2013, 10:54:44, odpowiedź na #7, oceny: +9 -1
YenNa konfie byli wydawcy i na żywo obserwowali wyniki ankiety.
[12] Re: JPF wyda Fairy Tail
Chudi X [*.centertel.pl], 08.02.2013, 11:01:14, odpowiedź na #7, oceny: +2 -1
Chudi XTo, że ogłosili iż wydadzą Fairy Tail nie musi oznaczać, że mają licencję na ten tytuł. Nie podali również kiedy wydadzą mangę, więc równie dobrze mogą być w trakcie załatwiania licencji.
[16] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 11:22:41, odpowiedź na #12, oceny: +5 -1
Jakoś nie che mi się wierzyć, że JPF dzieliłby skórę na niedźwiedziu. Nie to wydawnictwo.
[121] Re: JPF wyda Fairy Tail
Progeusz [*.static.korbank.pl], 10.02.2013, 00:25:24, odpowiedź na #16, oceny: +1 -2
ProgeuszWhat is Nana
[22] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 08.02.2013, 14:13:01, odpowiedź na #7, oceny: +6 -3
repA to cię zdziwię. Znam sprawę o tyle z pierwszej ręki, że jeszcze parę dni temu układaliśmy z Endriu tę ankietę. A robiliśmy to z rocznym wyprzedzeniem (w stosunku do nadgonienia Naruta) pomni na doświadczenia z załatwianiem licencji (autentyczny przypadek pewnego shonena - dwa lata). Tym większe było nasze zdziwienie, gdy w bodaj dwa dni po zwycięstwie FT licencja już była zaklepana. Tylko się cieszyć, że poszło tak dobrze.
Tak więc nic wcześniej nie było wiadomo. Po prostu udało się nadspodziewanie szybko.
[47] Re: JPF wyda Fairy Tail
Alicja2000 [85.210.143.*], 08.02.2013, 18:33:27, odpowiedź na #7, oceny: +2 -1
Alicja2000SPISEG!
[137] Re: JPF wyda Fairy Tail
Magma [*.21.rev.vline.pl], 10.02.2013, 14:41:22, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
Albo prowadzili rozmowy o licencje na wszystkie tytuły to zawsze kilka miesiecy, a o ankiecie dawno by zapomnieli ci co głosowali
[8] Re: JPF wyda Fairy Tail
hakman4 [*.tvk.torun.pl], 08.02.2013, 10:52:46, odpowiedź na #3, oceny: +1 -1
hakman4Po to aby fandomowy lud nie marudził,że zrobiono bez ich wiedzy xD. Po za tym teraz wydawnictwa widocznie nauczyły się dzielić swoimi propozycjami z społecznością.
Im lepszy kontakt, tym lepszy budowany wizerunek u konsumentów ;).
[40] Re: JPF wyda Fairy Tail
Accoun [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 17:08:49, odpowiedź na #3, oceny: +1 -1
Żebyś se kliknąć mógł.
[11] Re: JPF wyda Fairy Tail
Chudi X [*.centertel.pl], 08.02.2013, 10:59:39, oceny: +12 -2
Chudi XZamiast wydać shouneny jak KHR czy Shaman King, które dawno się zakończyły, to znowu pakują się w tasiemca, którego końca nie widać.
[13] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 08.02.2013, 11:02:29, odpowiedź na #11, oceny: +6 -2
GrisznakBo taki, który wychodzi, ma większą grupę fanów. Skończone mangi zwykle tracą na popularności.
[14] Re: JPF wyda Fairy Tail
Chudi X [*.centertel.pl], 08.02.2013, 11:04:33, odpowiedź na #13, oceny: +4 -2
Chudi XTylko taki, których jeszcze wychodzi zawsze może się zepsuć i ludzie przestaną go kupować. Natomiast coś, co jest zakończone się nie zepsuje i ludzie będą mogli sprawdzić przez zakupem, czy rzeczywiście warto.
[15] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 08.02.2013, 11:08:46, odpowiedź na #14, oceny: +3 -0
GrisznakMoże, nie musi, za wyższymi zyskami zwykle idzie pewne ryzyko. Poza tym, mangi tego typu zwykle prezentują taki poziom, że trzeba by się zaiste mocno napracować, aby tam coś jeszcze zepsuć. A powstające cały czas anime dodatkowo napędza popularność.
[18] Re: JPF wyda Fairy Tail
The Roku [*.adsl-surfen.hetnet.nl], 08.02.2013, 12:12:13, odpowiedź na #14, oceny: +4 -0
The RokuCo za różnica jak się skończy, i tak tego do końca nie wydadzą.
[69] Re: JPF wyda Fairy Tail
Tassadar [*.adsl.inetia.pl], 08.02.2013, 22:47:52, odpowiedź na #18, oceny: +3 -0
TassadarHiszpanie opowiadają jak to świat się skończy, gdy wybudowana zostanie do końca Sagrada Família. Majowie się w swoich prognozach pomylili. Ja osobiście stawiam, że zwiastunem apokaliptycznych wydarzeń będzie zakończenie One Piece.
[71] Re: JPF wyda Fairy Tail
Suisho Kasumi [83.2.131.*], 08.02.2013, 23:29:53, odpowiedź na #69, oceny: +6 -2
A tam, One Piece. Od ilu to lat wychodzi? Piętnastu? Blado.

JoJo's Bizarre Adventure wychodzi od ćwierć wieku, przeżyło początki i końce niejednego tasiemca, a samo nie ma zamiaru się skończyć. Zobaczycie, wasze One Piece, Naruty i inne Bleache się skończą, a JoJo będzie wychodzić dalej. To dopiero jest seria, której definitywne zakończenie będzie oznaczać koniec świata.
[72] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 09.02.2013, 00:50:45, odpowiedź na #71, oceny: +0 -0
SonMatiBo mangi wychodzące 10+ lat są rzeczą powszechną.

Btw, sugerowanie, że OP nie będzie kilkukrotnie wznawiane jak JoJo.
[73] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 00:52:08, odpowiedź na #71, oceny: +1 -0
Lepiej zobacz ile czasu ukazuje się Golgo13. Jojo wymięka.
[95] Re: JPF wyda Fairy Tail
Suisho Kasumi [83.2.131.*], 09.02.2013, 13:54:09, odpowiedź na #73, oceny: +0 -0
Ano, rzeczywiście, czterdziestka na karku to piękny wiek dla serii komiksowej. Moi rodzice jeszcze chodzili do szkół jak to zaczynało wychodzić.
[74] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 09.02.2013, 01:01:02, odpowiedź na #11, oceny: +1 -0
SonMatiStatus ongoing czy completed jest dla ciebie wyznacznikiem jakości?
[89] Re: JPF wyda Fairy Tail
Mixik [*.189.223.138.skyware.pl], 09.02.2013, 11:26:56, odpowiedź na #74, oceny: +1 -1
Tu nie o jakość chodzi. Wszystkie tytuły z ankiety mają wiernych fanów (a fani = pieniądze, co przy lepszych, ale mniej popularnych tytułach mogłoby być przecież stratne), w mniejszej czy większej ilości, no i każdy jest na swój sposób popularny. A manga zakończona jest o tyle lepszym wyborem, że wydawnictwo wie, w co tak naprawdę się pakuje, a po zakończeniu jej wydawania mogłoby (szybciej) wskoczyć coś innego. A tak to mogą sobie wydawać i wydawać, a końca nie będzie widać.
Przynajmniej ja tak to widzę.
[90] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 12:09:20, odpowiedź na #89, oceny: +0 -0
GrisznakProblem w tym, iż seria od chwili zakończenia traci na popularności. Owszem, są wyjątki, ale w przypadku tasiemców to niemal reguła. Dlatego, wbrew pozorom, lepiej sprzedają się niedokończone tasiemce niż te zakończone. Swoje ma do powiedzenia także to, czy anime ciągle powstaje, czy nie - bo ekranizacja w znacznej mierze napędza sprzedaż - stąd bardzo wysoki wynik Fairy Tail. Manga powstaje od 2006, ale na dobrą sprawę na świecie hype na ten tytuł zaczął się od wyjścia anime.
[21] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 14:04:56, oceny: +15 -6
Tym sposobem JPF trafił na sam szczyt mojej shitlisty. Niech wydadzą Space Brothers, Planetes czy cokolwiek o czym marzyłem - od tego wydawnictwa przez najbliższe lata nie kupię nic (chyba że z 2-giej ręki). Takich cwaniaków dawno nie widziałem. Skoro i tak nie zależy im na osobach niezainteresowanych bitewnymi shounenami to i ja nie będę rzucał się na ochłapy, które rzucą przy innej okazji. Już Soul Eater mnie dobił, ale teraz to już szczyt.

A kiedyś było to moje ulubione wydawnictwo.

Edit:

Słowa Endriu z Ambasady JPF-u:
Vinland Saga jest bardzo ciekawym tytułem ale niestety niezakończonym. Jak pisałem na początku - interesują nas zakończone i krótkie mangi (maks 10-15 tomów). Zapomnijcie więc o Berserku itp.

No tak, Vinland Saga, która ma 13 tomów (z czego jakieś 8 to pierwsza część historii co pozwoliłoby w przypadku słabej sprzedaży zakończyć publikację w sensownym momencie) jest za długa no i wciąż wychodzi. Ale kolejny, kilkudziesięciotomowy klon One Piece jest OK. To tylko śmiechem można przyjąć.
[24] Re: JPF wyda Fairy Tail
endriu_z_MF [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 14:29:47, odpowiedź na #21, oceny: +7 -7
Chcemy zacząć od krótkiego seinena. Jeśli się przyjmie to można spróbować z czymś dłuższym. Shouneny mają większą grupę odbiorców. Fairy Tail wchodzi zamiast Naruto, a Seinen wejdzie za Residenta (sierpień) - czemu tak się bulwersujesz?
[26] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 14:49:48, odpowiedź na #24, oceny: +5 -3
Odpowiadam: traktowaniem swoich konsumentów jak idiotów i tworzeniem nic nieznaczących ankiet. Trzeba było nie stwarzać pozorów wyboru tylko zagrać uczciwie i reakcja od razu byłaby trochę inna.

Choć moje niezadowolenie wynika przede wszystkim z faktu, że pomimo nieustannych narzekań wielu osób przy okazji wydawania kolejnych klonów Naruto, znów wydaliście kolejny klon Naruto. A shouneny nie kończą się na klonach Naruto czego FMA jest najlepszym przykładem (i pomimo braku nieustannych power-upów, treningów czy fabuły nietrzymającej się kupy sprzedawała się świetnie).

W sumie to zastanawia mnie czemu właściwie cię interesuje moja opinia? Przecież i tak zlejesz ją sikiem prostym i za jakiś czas zaproponujesz kolejny shounen tego typu. A no tak, PR-owa zagrywka by złagodzić nawet te nieliczne negatywne opinie.
[27] Re: JPF wyda Fairy Tail
endriu_z_MF [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 14:54:17, odpowiedź na #26, oceny: +2 -3
Przeczytaj, co wyżej napisał Rep odnośnie ankiety. Licencję udało nam się załatwić w 2 dni. Nic nie było ustawiane.
[30] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 14:58:21, odpowiedź na #27, oceny: +10 -2
A czy ubiegaliście się też o licencje na pozostałe z podanych tytułów? A jeśli tak, to czy szybkie otrzymanie zgody na publikację FT automatycznie sprawiło, że porzuciliście plany wobec innych tytułów?

Jeśli tak, to wychodzi na jedno - opinia fanów nie jest Wam do niczego potrzebna. Wzięliście pierwsze, co dostaliście.

Jeśli nie - wychodzi na to samo znowu. Ubiegaliście się o FT już wcześniej, a reszta tytułów w ankiecie to czysty PR. No akurat się złożyło, że to dostało najwięcej głosów.
[32] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 08.02.2013, 15:04:00, odpowiedź na #30, oceny: +3 -7
repSprawa jest prosta jak drut:

1. Publikacja ankiety
2. Wygrana Fairy Tail
3. Staranie o licencję
4. Przyznanie licencji

Wydawnictwo chciało wydać JEDEN tytuł. Jednego długiego sionena, który wskoczyć miał za Naruta. Udało się dostać licencję na najpopularniejszą serię z ankiety. Czego jeszcze chcieć? I przede wszystkim - po kiego grzyba ubiegać się teraz o licencje na pozostałe tytuły?
[33] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 15:06:40, odpowiedź na #32, oceny: +4 -3
Aha, czyli Grisznak podlinkował do nieaktualnej ankiety wczoraj, choć już dzień wcześniej wygrana FT była zaklepana? Jasne...
[34] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 08.02.2013, 15:12:40, odpowiedź na #33, oceny: +3 -6
repA to, co kto i kiedy linkuje na acepa to wybacz, ale nie ma związku z wydawnictwem. Zresztą widziałeś ankietę. FT wygrało bardzo wyraźnie, różnicą bodaj 800 głosów. I choć, jak ktoś już zauważył, była nadal aktywna, to pojawienie się linka na acepie nie wpłynęło znacząco na proporcje między tytułami.
[36] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 15:18:59, odpowiedź na #34, oceny: +6 -5
:D :D :D

Po pierwsze nie "ktoś zauważył" tylko ja (i to zaraz pod tym postem więc nie bądź śmieszny). Po drugie właśnie dlatego, że ankieta wciąż była aktywna wyniki mogły się znacząco zmienić (w końcu ACP to jedna z najbardziej uczęszczanych stron o tematyce mangowej razem z Tanuki, które swoją drogą również publikuje tutejsze newsy). Plączesz się w swoich zeznaniach i doskonale tym pokazujesz, że Slova trafił w sedno.
[38] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 08.02.2013, 15:24:30, odpowiedź na #36, oceny: +5 -5
repNie bądź śmieszny w twoich ustach / klawiszach brzmi szczególnie śmiesznie, ale dobra, mea culpa, TY zauważyłeś, przepraszam najmocniej : )
Gdzie się plączę? Jak, co? O co chodzi w ogóle?
Wyniki utrzymywały stałą tendencję od początku trwania ankiety. Naprawdę, mała różnica, czy FT wygrałoby o 800 czy 600 głosów.
[49] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 18:45:24, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Super NianiaAle po co wy się tłumaczycie? Ja tego nie ogarniam.
[76] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 09.02.2013, 01:35:56, odpowiedź na #49, oceny: +7 -2
repBo pojawił się zarzut, że ankieta była dla picu. A nie była. Proste.
[81] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 04:11:11, odpowiedź na #76, oceny: +2 -2
Super NianiaWedług mnie tylko winny się tłumaczy. Jestem jeszcze prostsza!
[57] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 20:06:53, odpowiedź na #38, oceny: +9 -2
>Stała tendencja od początku trwania ankiety
>po dwóch dniach ankietowania wyniki uznawane są za wiarygodne

Oh you.
[48] Re: JPF wyda Fairy Tail
Natcian [*.adsl.inetia.pl], 08.02.2013, 18:40:08, odpowiedź na #34, oceny: +19 -0
NatcianPytanie na ile wygrana FT w facebookowej ankiecie jest odzwierciedleniem tego, co fani rzeczywiście kupią.
Ja mam własne źródło dochodu i wydaję swoją kasę na co mam ochotę - i z chęcią wydałabym ją na Gintamę. Natomiast osoby głosujące na FT to w dużej części osoby nie posiadające własnych dochodów (bo taka grupa wiekowa jest targetem tej mangi) i polegające wyłącznie na kasie rodziców, niemniej na fejsie i tak zagłosują "bo może mama mi kupi". To, że FT wygrało 800 głosami wcale nie oznacza, że sprzedawać się będzie lepiej czy gorzej od innych tytułów.
Uważam, że fejsbukowe ankiety nie powinny stanowić jedynego kryterium wyboru kolejnego tytułu - w tej sytuacji naprawdę nigdy nie doczekam się już od Was czegoś, co warto kupić, bo zawsze nastolatki będą w przeważającej większości niż osoby w wieku ciut starszym :P Praktycznie każda z pozycji zaproponowanych w ankiecie ma naprawdę wielu wiernych fanów (może poza D.gray-manem, który się już przejadł), więc nie ukrywam swojego rozczarowania tym, że jedyne co Was interesuje to wyniki ankiety z facebooka....
[50] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 19:03:35, odpowiedź na #48, oceny: +3 -0
Super NianiaJa sekunduję temu.
[77] Re: JPF wyda Fairy Tail
katarzyna waśniewska [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 01:46:16, odpowiedź na #50, oceny: +1 -0
supernianiu, w końcu mądrze prawisz
[82] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 04:14:11, odpowiedź na #77, oceny: +5 -0
Super NianiaKasiu, herbatka jutro? A potem pójdziemy na sanki.
[101] Re: JPF wyda Fairy Tail
Kamey [*.olsztyn.vectranet.pl], 09.02.2013, 14:32:53, odpowiedź na #48, oceny: +6 -2
Powiedziałbym dokładnie odwrotnie.

Ludzie dorośli, którzy zarabiają i znają wartość pieniądza, często wolą ciężko zarobiony hajs przeznaczyć na coś innego niż mango i animu. Przynajmniej gdy mowa o normalfagach i semi-normalfagach. Jeśli wydawnictwo puści jakiś tytuł skierowany do starszej widowni to ryzykuje, że raptem garstka najbardziej zatwardziałych fanów będzie kupować każdy kolejny tom. Bo komuś szkoda 15 PLN, tłumaczenie nie odpowiada, ma ważniejsze wydatki, itp.

Natomiast dzieciaki? One mają hajpa po FAJNYM anime, zobaczą mangę na podstawie której powstała ich ulubiona bajka to zajeżdżą ciężko pracujących rodziców na śmierć, byleby dali im te 15 polanów na tomik. Tłumaczenie? Wydanie? A kogo to obchodzi? Zresztą dla klasy średniej 15 złotych co 2 miesiące to nie jest wielki wydatek, przynajmniej dopóki pociecha kupuje tylko jedną mangę a nie pięćdziesiąt. Trafisz w gusta młodocianej gawiedzi = profit.
[104] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 17:22:48, odpowiedź na #101, oceny: +2 -4
>komuś szkoda 15 PLN
Pożycz tego DeLoreana, co nim właśnie na acepa przyjechałeś.
[110] Re: JPF wyda Fairy Tail
Natcian [*.adsl.inetia.pl], 09.02.2013, 18:26:27, odpowiedź na #101, oceny: +3 -0
Natcian>Ludzie dorośli, którzy zarabiają i znają wartość pieniądza, często wolą ciężko zarobiony hajs przeznaczyć na coś innego niż mango i animu.

>Zresztą dla klasy średniej 15 złotych co 2 miesiące to nie jest wielki wydatek

No właśnie, dlatego twierdzę, że mimo wszystko dorosłego fana też stać na kupno swojej ulubionej mangi bez żalu, ot chociażby po to żeby postawić ją na półeczce. A tłumaczenie, że się nie ma kasy jest dla mnie zwykłą wymówką, bo ja o dochodach na poziomie minimalnej krajowej mogę póki co tylko pomarzyć, a mimo to te 30-40zł miesięcznie na dwa ulubione tomiki zawsze udaje mi się wyskrobać. Dla chcącego.... ;)

Btw. wydaje mi się, że młodzież, która kupi FT zbiera już przynajmniej jeden z X aktualnie wychodzących shounenów, więc to już wydatek ponad 15zł co 2 miesiące dla rodziców :P Na to niektórzy mogą pokręcić nosem, acz jak patrzę na to jak poubierane i wymalowane są dzisiejsze dzieciaki to stwierdzam, że kryzys raczej nie dotknął klasy średniej, więc może i na dodatkowe tomiki się kasa znajdzie.
[114] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 20:01:02, odpowiedź na #110, oceny: +5 -0
GrisznakTylko jak to jest, że mangi dla tych starszych, którzy mają własne pieniądze, sprzedają się w Polsce dużo gorzej od mang dla tych, którzy tych nie pieniędzy nie mają?
[116] Re: JPF wyda Fairy Tail
Natcian [*.adsl.inetia.pl], 09.02.2013, 20:21:55, odpowiedź na #114, oceny: +4 -0
NatcianA tego to już nie wiem, ale obstawiam, że dlatego, iż tych starszych mangowców jest po prostu mniej. Ludzie z czasem wyrastają ze swojego hobby z czasów młodości. Poza tym zależy chyba o jakich tytułach dla starszych mowa, bo jeśli np. o mangi Hanami to wcale się nie dziwię, bo one są niekiedy tak bardzo niszowe (i drogie jak jasna cholera...), że sama boję się zaryzykować wydania moich złotówek :P
Ale np. taką Gintamę kupiliby zapewne i Ci starsi, i Ci młodsi, dlatego ciągle przeboleć nie mogę, że zamiast tego wybrano crapowate FT, bo wygrało fejsbukową ankietkę (co prawda mangę rzuciłam po dwóch tomach, ale anime oglądam regularnie i z tygodnia na tydzień fabularnie pogrąża się w mule coraz bardziej...). Nikt nie każe JPFowi wydawać za Naruto czegoś, co nawet obok shounena nie stało, no ale kurna, mogliby się postarać o jakieś urozmaicenie, a nie wydawać jednocześnie 3 czy 4 shouneny, których fabuła (haha) kręci się wyłącznie wokół lvl-upowania.
[133] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2013, 14:05:16, odpowiedź na #116, oceny: +0 -0
GrisznakWiesz, jak coś jest dla każdego, to istnieją dwie szanse: albo kupią to i jedni i drudzy, albo nie kupią ani jedni, ani drudzy. Przy seriach mających po kilkadziesiąt tomów, ryzyko kupowania licencji na coś takiego jest jednak spore. A firma ryzykuje swoją forsą, więc rozumiem wątpliwości. W tej sytuacji wydawanie pewniaka jest czymś naturalnym. I tak JPF uprawia swoistą samarytankę, wydając Mega Mangi, które, jak podejrzewam, komercyjnymi hitami nie będą.
[134] Re: JPF wyda Fairy Tail
Natcian [*.adsl.inetia.pl], 10.02.2013, 14:14:39, odpowiedź na #133, oceny: +2 -0
NatcianPozwolisz, że dalej będę się upierać, iż akurat na Gintamie by nie stracili ;) Jak już pisałam wcześniej, z tytułów w ankiecie ryzykowny byłby wg mnie tylko D.Gray-man, bo mało kto o nim dziś już pamięta. Reszta byłaby bardzo spoczko, a sądząc po komentarzach tu i na fejsie grupa fanów Shaman Kinga czy Gintamy jest spora (i całkiem głośna, jeśli chodzi o wyrażanie swojego niezadowolenia :p).
[135] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2013, 14:24:00, odpowiedź na #134, oceny: +0 -0
GrisznakBodajże Góral pisał, że hałas na Facebooku jest generowany sztucznie i nie może być traktowany jako miarodajne źródło informacji. Mi to osobiście o tyle obojętne, że tasiemce omijam, więc niewiele by mi robiło, czy wyszłaby Gintama czy FT. Jednak bardziej ufam tu wydawnictwu niż internautom. Tym bardziej, że mangę tę próbowano wydawać w USA i po 23 tomach padła z powodu niskiej sprzedaży. A to jest dla innych wydawców wyraźna przestroga.
[141] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 10.02.2013, 17:34:56, odpowiedź na #135, oceny: +0 -1
Bodajże Góral pisał, że hałas na Facebooku jest generowany sztucznie i nie może być traktowany jako miarodajne źródło informacji.
Pierwsza część zdania to nadinterpretacja, druga jest prawdziwa.

mangę tę próbowano wydawać w USA i po 23 tomach padła z powodu niskiej sprzedaży

Czy padła z powodu "niskiej" sprzedaży jest rzeczą sporną (raczej bardziej pasowałoby określenie "niezadowalającej"). Gdyby manga słabo się sprzedawała nie ciągnięto by jej przez 23 tomy. Viz ma tendencję do porzucania mang po kilkunastu/kilkudziesięciu tomach (Bastard!, Bobobo, Inubaka, Kurohime, JoJo's Bizarre Adventure, Reborn!, Shakugan no Shana, Strawberry 100% - tytuły o których mi wiadomo, może jest więcej) i szukaniu frajerów gdzie indziej. Z tasiemcami jest właśnie ten problem, że prędzej czy później sprzedaż zaczyna spadać, a Viz się nie patyczkuje w takich sytuacjach (zresztą nie byłbym taki pewien, że JPF wyda One Piece/Bleach/FT/SE do końca, podobnie jak to było z boginkami).

W każdym razie swój wkład w taką, a nie inną decyzję Viz mogły mieć również trudności w tłumaczeniu (jak już pisałem manga obfituje w tekst, same zapiski autora między rozdziałami zapełniłyby niejedną shounenową mangę), a także brak anime w amerykańskiej telewizji (w przeciwieństwie do Naruto/Bleach'a/One Piece'a). Ale nie ma to większego znaczenia, bo jak już wcześniej zaznaczyłem w innych (czyt. biedniejszych) krajach wciąż jakoś wychodzi i o anulowaniu wydawania jak na razie cisza. Gintamę kupić można po tajsku, koreańsku, niemiecku, francusku, włosku i hiszpańsku (no i japońsku i angielsku). A w Polsce by serię utrzymać trzeba by sprzedać znacznie mniej egzemplarzy niż w USA (do tego w USA jest jednak znacznie większy wybór). No i sam fakt, że tytuł pojawił się w ankiecie sugeruje, że JPF bierze/brało ten tytuł pod uwagę (pomimo braku sukcesu w USA).
[147] Re: JPF wyda Fairy Tail
Suisho Kasumi [83.2.131.*], 10.02.2013, 22:35:18, odpowiedź na #141, oceny: +1 -0
Akurat JoJo zostało wydane przez Viz równiutko do końca trzeciej części (która i tak długo była jedyną mającą jakąkolwiek adaptację, a do dziś jest chyba jedyną której adaptacje trafiły na amerykański rynek), a za dalsze części nie zabrali się prawdopodobnie dlatego, że co druga nazwa jest tam albo nazwą zespołu muzycznego, albo co częściej piosenki bynajmniej nie będącej w domenie publicznej, co w warunkach amerykańskich oznacza licencyjny koszmar na miarę Super Robot Wars, a na zmiany w nazwach z kolei Araki krzywo patrzy. To, plus z tego co wiem i tak JoJo się słabo sprzedawało.
[155] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.02.2013, 01:26:52, odpowiedź na #147, oceny: +0 -0
Super NianiaTo czemu nakład niektórych tomów wyprzedany?
Niski był? :)
[56] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 20:03:15, odpowiedź na #32, oceny: +6 -2
Dwa dni na taką ankietę?

Gratuluję wiarygodnych wyników.

Z resztą - to nie zmienia faktu, że najwidoczniej innymi tytułami nie byliście zainteresowani. Albo wręcz tacy pewni siebie, że dostaniecie licencje, że rozmawialiście tylko o FT, bo po co rozmawiać o innych tytułach, skoro i tak macie pewniaka w kieszeni? Serio nie braliście pod uwagę opcji, że nie otrzymacie licencji i będziecie musieli wybrać inną mangę?
[61] Re: JPF wyda Fairy Tail
Dembol [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 21:29:58, odpowiedź na #56, oceny: +1 -1
DembolOstatnio robiłem ankietę sieciową. 90% wyników zeszło w przeciągu pierwszych 2-3 dni. W przeciągu pierwszej godziny ok. 40%. Zeszłoby jeszcze szybciej, ale tak wyszło, że nie spieszyliśmy się z dystrybucja informacji o niej. Ogólny trend i rozkład wyników był widoczny po pierwszej godzinie i dalsze odpowiedzi już niewiele zmieniały, a działaliśmy na wielokrotnie mniejszej grupie respondentów.
[64] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 21:49:40, odpowiedź na #61, oceny: +1 -3
Tak, ale dawanie wiary i pokładanie swoich pieniędzy w wyniki ankiety zebrane w ciągu dwóch dni...
Mogliby chociaż napisać, że zamykają zbieranie głosów, bo mają już wystarczającą ilość danych.
[67] Re: JPF wyda Fairy Tail
Dembol [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 22:29:04, odpowiedź na #64, oceny: +2 -1
DembolJa ogólnie te ankiety bym przeprowadzał w inny sposób. W takiej formie generują za dużo bólu tyłka u co poniektórych.

Dla mnie tez jest to dziwne, ale z drugiej strony w tej ankiecie zagłosowało ponad 5000 osób. Niezła grupa badawcza. Dodatkowo na podstawie poprzednich działań wydawcy można wyciągnąć wnioski, że shouneny się sprzedają w takich, a takich nakładach. Skoro każda z opcji jest shounenem to zapewne wyszli z założenia, że wyniki sprzedaży poszczególnych tytułów będą się różnić nieznacznie niezależnie od tego co wygra, a można ucieszyć większą liczbę odbiorców. To tylko moje gdybania, ale to wydaje mi się najsensowniejsze.
[84] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 09.02.2013, 07:34:10, odpowiedź na #67, oceny: +2 -6
w tej ankiecie zagłosowało ponad 5000 osób

Nie "zagłosowało ponad 5000 osób", ale oddano głosy z ponad 5000 różnych kont. Poza tym jak już pisałem, na ACP (a tym samym na Tanuki) informacja o ankiecie pojawiła się dopiero po południu 7-go lutego, a to jest znacząca reklama. Po weekendzie, gdyby nie było po ptakach, wyniki mogłyby znacząco się różnić. Rzecz w tym, że to nie miało znaczenia bo FT był priorytetem dla JPF-u.

BTW, twoje wazeliniarstwo jest prawdopodobnie równie zabawne dla mnie jak dla ciebie moje zrzędzenie (ewentualnie mnie śmieszysz bardziej).
[94] Re: JPF wyda Fairy Tail
Dembol [*.dynamic.chello.pl], 09.02.2013, 13:44:18, odpowiedź na #84, oceny: +10 -2
DembolI JPF założył sobie 1000 kont, żeby zmanipulować ankietę, która była im tak naprawdę do niczego nie potrzebna bo przecież decyzje podejmują sami. Już Ci od trotylu mają bardziej wiarygodne teorie.

Wazeliniarstwo? Nie sądzę. Nie mam potrzeby żeby się przypodobać JPFowi, Waneko czy Hanami czy komukolwiek innemu. Po prostu szanuje ich ciężką pracę i staram się być konstruktywnym krytykiem, a nie pieniaczem.

Wkurza mnie wieczne szukanie dziury w całym, więc staram się pokazywać też inny punkt widzenia niż wieczne zrzędzenie. Którego jedyną podstawą jest Twoja (i innych) niesamowicie agresywna i roszczeniowa postawa. Ja jestem fanem i mnie się należy to co ja chce. Tu wstaw tupanie nóżką i płacz rozpieszczonego dziecka. Współcześni ludzie są właśnie takimi rozpieszczonymi dziećmi. Częściowo przez przemiany społeczno-ekonomiczne, zmiany w modelu wychowania, a częściowo przez niczym nieograniczony dostęp do legalnych i nielegalnych materiałów w sieci, które w mgnieniu oka zaspokajają ich wszelkie potrzeby rozrywkowe i wiele innych. Chcę Vinland Sagę, 2 kliknięcia i masz. Chcę coś Urasawy, szybki google search i masz. Z takim zjawiskiem nawet najbardziej majętny wydawca i filantrop nie byłby w stanie konkurować. Zwłaszcza, że nawet gdy próbuje zamiast wdzięczności napotyka na kolejne, jeszcze bardziej wygórowane żądania. Żeby nie było, że to przytyk tylko w stronę mangowców. Podobnie dzieje się w przypadku Kolekcji Komiksów Marvela, która niedawno wystartowała. Na niektórych forach zamiast dyskutować o tym, że dostajemy fajne komiksy w świetnym wydaniu za grosze (i o ich treści) ludzie kłócą się o to czy prenumerata przyszła 2 dni za wcześnie lub za późno i czy była lub nie było folii na komiksie oraz komu pani na infolinii udzieliła informacji, a komu nie. Chociaż akurat w przypadku komiksiarzy grupa rozsądnych głosów (jak mój) jest większa bo to jednak równie wiekowi ludzie. Ale dalej mało kto cieszy się, że może kupić Komiks o Spider-manie w kiosku po pracy/szkole co nie było możliwe przez ponad 8 lat (lub 15 gdy pominąć krótką przygodę z DK).

Mnie takie zachowanie wkurza i będę z tym (i z samym piractwem) zawsze walczył, chociaż zdaję sobie sprawę, że to najprawdopodobniej walka z wiatrakami. Na tym polega największa różnica pokoleniowa w obecnych czasach. Mam już te 30 lat i pamiętam czasy gdy mój zbiór rozrywek ograniczał się do kilkunastu gier na Amidze, 3 Tytusów, 5 Spider-manów i kilku X-men, które znałem na pamięć + zawartości lokalnej biblioteki. Człowiek 10 lat młodszy w wielu przypadkach już tego nie zrozumie, że można być czymś ograniczony w zdobywaniu mango, filmów czy muzyki. Zwłaszcza w Polsce gdzie brak poszanowania dla cudzej/wspólnej własności jest na porządku dziennym.

Wychodzi po kilka tomików mangi miesięcznie. Na polskim rynku dostępne jest kilkadziesiąt (jak nie więcej) już wydanych tytułów mangowych. Dostęp do zagranicznych rynków nie wymaga wiele wysiłku, a języki jako tako zna każdy nastolatek (zresztą w przypadku skanlacji nikomu jakoś nie przeszkadza, że są po angielsku). Jest więc w czym wybierać. Nie podoba Ci się oferta JPFu to zamiast strzelać focha jak mała pizdeczka skorzystaj z oferty Waneko. Nie podoba Ci się oferta obu tych wydawców spróbuj np. Hanami. Też nie? Studio JG, Yumegari, Kotori. Też nie? Vertical, Viz, Tokyopop (Niemcy), Egmont (Niemcy), Panini, Delcourt, Lombard, Kodansha, Shueisha (w zależności od znanych języków) i wiele, wiele innych.

Może i jestem śmieszny, ale chyba lepiej szukać jest pozytywów w życiu niż wiecznie na wszystko narzekać. Zwłaszcza na coś z czego i tak się nie korzysta.

Komentarz ukryty przez moderatora. pokaż

[99] Re: JPF wyda Fairy Tail
Orzeh [*.adsl.inetia.pl], 09.02.2013, 14:21:18, odpowiedź na #96, oceny: +3 -3
Uderz w stół a nożyce się odezwą :)
[97] Re: JPF wyda Fairy Tail
whiskas [*.oswiecim.vectranet.pl], 09.02.2013, 14:09:54, odpowiedź na #94, oceny: +3 -0
whiskasˆ«I JPF założył sobie 1000 kont, żeby zmanipulować ankietę»

Nikt tego nie powiedział, natomiast istotne jest to, że fanpejdże też głosować mogą. W takiej sytuacji zakładanie, że jeden głos = jedna osoba jest sporym błędem, bo możliwość oddania kilku głosów dla każdego użytkownika jest na wyciągnięcie ręki.
[161] Re: JPF wyda Fairy Tail
_Hideki_ [*.hosts.lcs.net.pl], 14.02.2013, 16:37:37, odpowiedź na #84, oceny: +1 -1
_Hideki_To, że na acepie newsy pojawiają się z kilku(nasto)dniowym opóźnieniem, to już pretensje do redakcji acepa. Zdecydowana większość głosów pojawiła się przed publikacją newsa na acepie, więc nie wiem, o co Ci chodzi. Poza tym fakt, że ankieta nie ruszyła równo z publikacją na acepie, działa na korzyść ankiety - mniej idiotów wzięło udział w głosowaniu przed ogłoszeniem zwycięzcy.
[165] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.02.2013, 10:24:04, odpowiedź na #161, oceny: +2 -0
Bo Acep to siedlisko idiotów, a nyanyan i fandemonium to ostoja dla elokwentnych fanów o wysublimowanym guście.
[83] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 09.02.2013, 07:20:57, odpowiedź na #61, oceny: +1 -5
a działaliśmy na wielokrotnie mniejszej grupie respondentów.
I na tym możemy dyskusję zakończyć. Porównywanie ankiety o której momentalnie usłyszy cały akademik (czy sieć osiedlowa czy łotewer) do ankiety JPF-owej jest śmieszne.
[31] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 15:03:59, odpowiedź na #27, oceny: +5 -2
Nawet jeśli to prawda (w co nie wierzę) to ankieta wciąż była (i jest) aktywna czyż nie? Więc jeszcze mogła się sytuacja zmienić (szczególnie, że informacja o niej na ACP pojawiła się dopiero wczoraj). Zresztą podobno facebookowa ankieta nie jest jedynym kryterium doboru tytułów...
[41] Re: JPF wyda Fairy Tail
Orzeh [*.adsl.inetia.pl], 08.02.2013, 17:26:24, odpowiedź na #31, oceny: +2 -5
goral (a może wszczebrzeszyn) weź zluzuj trochę poślady bo tylko siarę tu i na mangaforum robisz. Dembol ciebie i tobie podobnych idealnie tam podsumował. Na FB ankieta wisiała już od niemal tygodnia, jak JPF ma dobre chody u JAP wydawcy to mogli licencje nawet w ciągu jednego dnia zdobyć. FT jest niezły i niesamowicie popularny dlatego nie dziwię się, że chcą go wydać. Chcesz coś ambitniejszego to masz Hanami (IMO najlepsze polskie wydawnictwo mangowe), u JPF też widzę małą poprawę (Mega Mangi i próba wydawania jakiegoś krótszego seinena), prawdziwa bieda to była tam parę lat temu.
[44] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 18:22:10, odpowiedź na #41, oceny: +2 -2
Nie no, rozwaliłeś mnie tym komentarzem. Jeszcze zrozumiałbym gdyby Dembol tu napisał, ale ty?

http://pokazywarka.pl/9h9ps0/

Oh, the irony...

Najlepszy jest ten fragment twojego postu:

"JPF nie wydaje żadnej mangi którą chciałbym wspierać dlatego będę namawiał do bojkotu tego wydawnictwa na każdym kroku. A shoneny oczywiście są najlepsze bo miliony much nie mogą się mylić..."
[80] Re: JPF wyda Fairy Tail
Orzeh [*.adsl.inetia.pl], 09.02.2013, 01:58:39, odpowiedź na #44, oceny: +2 -2
Wszystkie te posty pisałem pół roku temu jak JPF faktycznie nic nie oferował dla dorosłego czytelnika. Od tego czasu sporo się zmieniło (Mega Manga zaczęła wychodzić regularnie, w planach są krótkie ambitne seineny) dlatego zluzowałem poślady. Chociaż to nie jest jeszcze to czego bym oczekiwał to widzę małą poprawę więc przestałem ich bojkotować.
[29] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 08.02.2013, 14:57:20, odpowiedź na #26, oceny: +4 -2
repA masz jakiś dowód na to, że ankieta była nic nieznacząca? Bo jeśli nie, to trochę ci się ten argument nie udał.
[35] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 15:15:16, odpowiedź na #29, oceny: +6 -3
Przeczytaj posty Slovy i/lub Super Niani i Olgity.

Po pierwsze, w tak szybkie uzyskanie licencji uwierzą tylko najwięksi frajerzy (nawet jesli to prawda, ale założę się, że pracownicy Waneko czy innych wydawnictw by sięz e mną zgodzili). Po drugie trzymacie się zasady: "wydajemy mangi, których skanlacje wydaje Mangastream", czyli te najbardziej popularne. Stąd właściwie dla nikogo nie było zaskoczeniem, że wygrało FT (stąd ankieta nie znaczyła nic). Błędem było jednak rozegranie tego w taki, a nie inny sposób.
[37] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 08.02.2013, 15:20:45, odpowiedź na #35, oceny: +3 -4
repO zasadzie z mangastreamem pierwsze słyszę, ale teoria ciekawa. Może kiedyś tam nawet zajrzę.

A co do frajerstwa - no sorry, poszło szybko. To źle jest? Wolałbyś, żeby sprawa się ciągła miesiącami / latami? Żeby strona japońska robiła fochy, jak to już się nieraz zdarzało? Chyba dobrze, że przynajmniej czasem da się takie rzeczy załatwić szybko, no nie?
[51] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 19:08:08, odpowiedź na #37, oceny: +3 -2
Super NianiaJa myślałam, że ty już wszystkie skanlacje z mangastream skomentowałeś swoim profesjonalnym okiem.
UN ERREUR FATALE!
[75] Re: JPF wyda Fairy Tail
rep [*.hkidnt01.ap.so-net.ne.jp], 09.02.2013, 01:34:20, odpowiedź na #51, oceny: +1 -1
repNie. Z mangastream jeszcze nie.
[62] Re: JPF wyda Fairy Tail
Dembol [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 21:31:44, odpowiedź na #35, oceny: +2 -0
DembolCzekam w takim razie na Hajime no Ippo!
[42] Re: JPF wyda Fairy Tail
Orzeh [*.adsl.inetia.pl], 08.02.2013, 17:30:40, odpowiedź na #21, oceny: +6 -4
Jakim cudem JPF trafił na szczyt twojej shitlisty jeśli na rynku mamy Studio JG? Na poletku beznadziejności ich to nikt NIGDY nie przebije ;D
[52] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 19:10:16, odpowiedź na #42, oceny: +1 -1
Super NianiaEj no, wydadzą Spice&Wolf. Chociaż może gdyby wydali tę mangę pod nazwą "Spice Girls" lub "Old Spice" to więcej osób dałoby się nabrać.
[23] Re: JPF wyda Fairy Tail
Gotenks [*.tvkdiana.pl], 08.02.2013, 14:20:08, oceny: +2 -1
GotenksNie wiem, czy będę się pchał w ten tytuł. Jako czytadło jest ok, ale ma za dużo tomów, a ja już i tak mam za dużo wydatków.
[28] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 14:54:47, oceny: +11 -0
Cóż, przynajmniej nie będę miał kolejnego regularnego wydatku.
Trzeba auto odpicować na wiosnę.
[39] Re: JPF wyda Fairy Tail
ACDC [193.200.150.*], 08.02.2013, 15:46:20, oceny: +21 -0
a) Wyszło już 35 tomów (więc przynajmniej 36 jest na dzień dzisiejszy), a nie 33.

b) Już wolę książkę MrJedi.
[43] Re: JPF wyda Fairy Tail
7 of 9 [204.124.181.*], 08.02.2013, 18:09:09, oceny: +19 -0
Sugoi! Kolejne oryginalne mango, które wyróżnia się na tle pozostałych. Tylko teraz zastanawiam się czy nie kupić 35 sztuk jednego tomu, na to samo wyjdzie.

JPF, taki piękny.
[54] Re: JPF wyda Fairy Tail
rurkazkremem [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 19:22:25, oceny: +9 -5
rurkazkrememNie rozumiem skąd ten ból dupy. Waneko, czy Hanami wydają od czasu do czasu pozycje dla starszych czytelników. I wiecie co? Ich wszystkie pozycje zarabiają pewnie niewiele więcej, niż zarabia dla JPFu samo Naruto i Bleach.

Gównarzeria lubi shouneny, gównarzeria kupuje shouneny i to jedyne, co się liczy. Chodzi jedynie o popyt. Każy może sobie pierdolć "O, a jakby wydali to, to ja i Sebastian spod czwórki, byśmy kupili. Ale nie, znowu te paskudne shouneny!". A potem rozeszło by się w pięćdziesięciu sztukach, wydawnictwo byłoby stratne i zajebisty interes charytatywny. Bo grupka osób z wyrobionym smakiem postanowiła sobie pomarudzić.
[78] Re: JPF wyda Fairy Tail
katarzyna waśniewska [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 01:49:34, odpowiedź na #54, oceny: +3 -0
waneko ma kuroszita, pandorę i daisy, które sprzedają się ponoć świetnie
[58] Re: JPF wyda Fairy Tail
Froh [78.9.155.*], 08.02.2013, 20:25:57, oceny: +11 -4
Ach, tak. Drama.
Cieszy to człowieka że coś jeszcze żyje w fandomie i reaguje gdy go wredni wydawcy gwałcą wydawaniem jakichś mang. Na co to komu - jakby nic nie wydawali to fandom by się zjednoczył w jojceniu że "nic nie wydają".
A tak się fandom skłócił i narzeka że chciałby mangę "a" lub "b" czy "c" że ankieta to spisek, i że nie chce ale będzie musiał kupować żeby wpierać rynek, i czytać będzie musial pod kocem - bo wstyd aby ktoś zobaczył.

Kupicie albo nie kupicie - tak działa faktyczna "ankieta". Pozostała część klientów nie znająca acepa (większość?) i tak kupi kierując się swoją oceną a nie komentarzami na acepie. A rynek zdecyduje czy trafili w target.
[60] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 08.02.2013, 21:14:23, odpowiedź na #58, oceny: +3 -7
Jak nietrudno się domyślić nie podzielam twojego zdania. Niestety, ale bardzo wielu konsumentów jest wyjątkowo naiwnych i za każdym razem dają się robić w balona JPF-owi. Już wielokrotnie czytałem/słyszałem opinie osób, które choć zawiedzione wydaniem kolejnego shounena kupowały go bo:

1) Jak nie kupią to na nic lepszego szans nie będzie
2) W sumie tytuł jakiś zły nie jest, da się czytać więc powinienem jeszcze całować buty wydawcy, bo łaskawie wydali cokolwiek

Teraz dojdzie:

3) Kupię, bo przecież już najpopularniejsze bitewne shouneny się skończyły (JPF wydał właściwie wszystko co się dało) i następny to już na pewno będzie coś mniej standardowego jak Gintama, Detektyw Conan, Yotsubato!, Shingeki no Kyojin , Claymore, Angel Densetsu, Cross Game (czy jakakolwiek inna manga Adachiego), Beck, Aria... Ale do tego czasu muszę podtrzymać wydawnictwo przy życiu.

Stąd wg mnie bardziej racjonalne jest podejście zrzędy niż wazeliniarza/apologety wydawnictwa, które za każdym razem zawodzi i nie uznaje kompromisów (gdyby uznawało, wydałoby shounen, którego nie tknęłaby część gimbusiarni, ale który zainteresowałby starszego czytelnika, któremu przejadły się klony Dragon Balla). Tylko pokazując swoje niezadowolenie z takiego stanu rzeczy jest szansa by coś zmienić. Weryfikacja wyboru przez rynek to ściema, bo klienci i g*wno kupią.

Cała ta drama jak widać nie była wcale taka bezsensowna skoro aż dwie osoby z wydawnictwa (+ paru włazi*upków) pofatygowało się tutaj by skomentować to oburzenie. Gdyby zależało im tylko na gimbusach albo bezkrytycznych klientach w ogóle nawet by tu nie pisali, bo i tak by się sprzedało. Mimo wszystko taki PR jak tu ma swoje znacznie. W końcu niektórzy dali jasno do zrozumienia, że owszem, to wasz wybór, ale stracicie w ten sposób innych klientów. Inni natomiast dali jasno no zrozumienia, że jest super i dadzą sobie wcisnąć wszystko albo z nadzieją poczekają na ochłapy w postaci krótkiej seinenowej mangi.
[66] Re: JPF wyda Fairy Tail
Dembol [*.dynamic.chello.pl], 08.02.2013, 22:20:06, odpowiedź na #60, oceny: +7 -4
DembolNie widzę sensu by tak się tym podniecać i szerzyć teorie spiskowe. Skoro nie odpowiada komuś oferta tego czy innego wydawnictwa to może wydać pieniądze na coś innego. Są inni wydawcy. Są wydawcy z USA. Są wydawcy z Japonii. Są wydawcy z Francji i Niemiec. Są też wydawcy komiksów spoza Japonii. I wreszcie są też inne hobby, którymi można wypełnić swą marną egzystencje na tym padole.

Tymczasem niektórzy najwidoczniej widzą tylko nasz rynek jak ten koń z klapkami na oczach. Co w sumie zabawne biorąc pod uwagę, że w dużej części mają terabajty skanlacji na dyskach (lub w chmurze), które ich dostatecznie zajmują. Też chciałbym, żeby w każdej księgarni można było kupić moje ulubione mangi, ale jeśli się nie będzie dało też przeżyję. Kupuje je w innych miejscach albo zajmuje swój wolny czas czymś innym. A że ktoś woli zamiast tego co ja kolejnego shounena? Jego sprawa.
[70] Re: JPF wyda Fairy Tail
Suisho Kasumi [83.2.131.*], 08.02.2013, 22:51:12, odpowiedź na #60, oceny: +1 -2
"JPF wydał właściwie wszystko co się dało"
Wait, a JoJo?

A tak, zapomniałam, to nie jest popularna seria w oczach zachodniego fana... jeszcze nie (seria TV zrobi swoje, zwłaszcza jeśli trafi oficjalnie na eksport, już są pogłoski że ktoś bodaj w Wielkiej Brytanii chce to puszczać), poza tym podchodzi pod "mniej standardowe", poza tym to jest manga której końca NAPRAWDĘ nie widać (stawiam że Araki będzie ją tworzył już do końca życia - a on podobno jest wampirem ;)) ... poza tym już to omawialiśmy na ACP ;)
[119] Re: JPF wyda Fairy Tail
graczykij [193.188.198.*], 09.02.2013, 23:54:05, odpowiedź na #60, oceny: +3 -2
graczykij-> 1) Jak nie kupią to na nic lepszego szans nie będzie

Bzdura. Nie chcę/nie lubię to nie kupuję. Mało mnie obchodzi, czy przez to wydawnictwo upadnie czy nie. Zresztą martwić się o to nie trzeba, bo tytuły młodzieżowe sprzedają się bardzo dobrze i bez mojego wkładu.

-> 2) W sumie tytuł jakiś zły nie jest, da się czytać więc powinienem jeszcze całować buty wydawcy, bo łaskawie wydali cokolwiek

Tytuł mnie nie interesuje, nie kupuję. Nie rozumiem skąd w ogóle pomysł, że ludzie wydają kasę na coś, do czego nie są przekonani. Bo co, śpią na pieniądzach? Albo mają takie dochody,że już nie wiedzą, co z nimi zrobić, to kupują, według nich, badziewne mangi?
Przypominam też, że JPF nie jest jedynym wydawnictwem, a shoneny to nie jedyne tytuły dostępne.

-> 3) Kupię, bo przecież już najpopularniejsze bitewne shouneny się skończyły (JPF wydał właściwie wszystko co się dało) i następny to już na pewno będzie coś mniej standardowego jak Gintama, Detektyw Conan, Yotsubato!, Shingeki no Kyojin , Claymore, Angel Densetsu, Cross Game (czy jakakolwiek inna manga Adachiego), Beck, Aria... Ale do tego czasu muszę podtrzymać wydawnictwo przy życiu.

Nikogo przy życiu podtrzymywać nie zamierzam, a co więcej, wcale nie muszę, bo JPF ma się całkiem nieźle i to dzięki shonenom właśnie. Zarabiają na tym, to wydają. To nie jest instytucja charytatywna, tylko firma nastawiona na zysk.
FT nie jest też ostatnim tytułem, na który starsi mogą kręcić nosem. KHR, DGM, HxH itd., itd., więc Twoje założenie jest błędne. Schoneny powstają i będą powstawać, są wydawane i będą wydawane, pogódźcie się z tym.
[122] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 10.02.2013, 09:56:44, odpowiedź na #119, oceny: +3 -4
Bzdura. Nie chcę/nie lubię to nie kupuję. Mało mnie obchodzi, czy przez to wydawnictwo upadnie czy nie.

Aha. Czyli dlatego, że ty tak nie robisz znaczy to, że inni tego również nie robią?

FT nie jest też ostatnim tytułem, na który starsi mogą kręcić nosem. KHR, DGM, HxH itd., itd., więc Twoje założenie jest błędne
Nie wyłapałeś aluzji, co zresztą mnie nie dziwi widząc wyciagane przez ciebie wnioski.

Narzekania zaczęły się już przy okazji Bleacha i z każdym kolejnym shounenem wybranym przez najjaśniejszego Endriu głosy niezadowolonych się powielały. Ale sporo z tych niezadowolonych (większość?) pisała: "wolałbym XYZ albo WTF albo FBI, ale ABC może być", co ja rozumiem jako kupowanie z braku laku. Rzecz w tym, że jest masa shounenów, które potrafiłyby zainteresować osoby z (niemal) każdej grupy wiekowej, bo np. są z pogranicza shounena i seinena (Gintama, Desert Punk, Claymore, Angel Densetsu, Trigun mangi Adachiego, Jormungand...), ale JPF woli ładować się w klona Naruto zamiast tego rodzaju tytuły. Woli też wkopać się na lata w wydawanie tego samego zamiast 3 krótszych, ciekawych shounenów, które zainteresowałyby szerszą grupę odbiorców.
Bzdurą to jest twierdzenie, że takie tytuły jak Claymore, Gintama czy Cross Game sprzedałyby się gorzej niż FT. By o tym się przekonać należałoby je najpierw wydać. Śmiem twierdzić, że sprzedawanie odgrzewanego kotleta jest nie bardziej ryzykowne niż sprzedaż nieznanej (gimbusom) potrawy. Owszem, część nawet by nie spróbowała, ale sporo osób, którym przejadło się jeść ciągle to samo skosztowałaby nowości co przyciągnęłoby z czasem tych "mniej odważnych". I nawet gdyby głosy "wolałbym GTFO, ale Claymore może być" się wciąż pojawiały nie byłoby to gorsze niż to co mamy teraz (wręcz byłoby lepiej bo gimbusiarnia ma One Piece'a, Bleach'a, Naruto i Soul Eatera, a ci trochę starsi mogą liczyć tylko na Waneko jeśli chodzi o tytuły pokroju Black Lagoon czy HoTD, Claymore'a też by wydali gdyby nie fanaberie Shueishy).

Poza tym ciekaw jestem ile osób z tych "lajkujących" ma jakiekolwiek mangi JPF-u (i ile). Dobrze by było gdyby JPF przyjrzał się ich danym i porównał je z danymi osób zamawiających w sklepie online (wiadomo, że część kupuje w księgarniach albo innych sklepach wysyłkowych, ale takie porównanie mogłoby dać do myślenia i pokazać, że poleganie na FB jak jakiejś wyroczni jest zwyczajnie głupie). Fairy Tail jest popularny m.in. dlatego, że skanlacje są bardzo łatwo dostępne, a sama historia jest prosta jak budowa cepa (no i niewiele tam tekstu). Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby większość tych osób wydała na tę mangę kasę.

No i jak Sune słusznie zauważył Naruto/Bleach/One Piece/Fairy Tail skierowane są do tej samej grupy docelowej (która różni się od grupy docelowej Gintamy/Claymore'a/Detektywa Conana/Cross Game/Triguna, itd. choć ma z nią część wspólną). Stąd nie wyobrażam sobie żeby dzieciaki kupujące któryś z tych tytułów zaczęły również zbierać pozostałe choćby ze względu na fizyczne ograniczenia (brak miejsca na półkach lub miejsca na nowe półki), że o finansach nie wspomnę.
[124] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2013, 11:22:32, odpowiedź na #122, oceny: +0 -0
GrisznakLosy Battle Royale, Cat Shit, Pluto One itd pokazują, że jednak tego rodzaju pozycje nie cieszą się u nas szczególnie wysokim zainteresowaniem.
Problem leży także i w tym, że jakieś 60-70% kupujących mangi w Polsce to kobiety. Zatem, by manga się sprzedała, one także muszą ją kupować.
Co do tasiemców - nie zdziwiłbym się, gdyby dzieciaki od czasu do czasu po prostu przerzucały się z serii na serię. Nie jest tajemnicą, że im dłużej manga u nas wychodzi, tym liczba czytelników raczej maleje niż rośnie. Więc jeśli komuś znudziło się Naruto czy Bleach, to dostaje Soul Eatera albo Fairy Tail.
I wreszcie, mamy dostęp do rynków na całym świecie - ja od dość dawna bazuję na importach, sporadycznie sięgając po polskie mangi. Jak ktoś wyda coś dla mnie - to miło, ale nie będę uskuteczniał z tego powodu dramy. Rynek ma swoje prawa, firmy są po to, by zarabiać. Jak kiedyś wygram miliard, to obiecuję, że wydam w Polsce moje ulubione mangi Tezuki, bo będzie mnie stać, by utopić w tym kilka groszy.
[125] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 10.02.2013, 11:46:53, odpowiedź na #124, oceny: +2 -2
Losy Battle Royale, Cat Shit, Pluto One itd.

Aha, czyli te mangi są wg ciebie pokroju Black Lagoon, HoTD, Gintamy czy Claymore'a (bo o takich właśnie wspominałem w swoim wcześniejszym poście)? Ja nie mówię, żeby JPF wydawał kolejną Muzykę Marie zamiast One Piece'a, ale coś co będzie KOMPROMISEM wobec osób chcących bijatyki i osób chcących coś bardziej poważnego. Takich tytułów jest na pęczki, ale rok w rok są ignorowane przez słońce-Endriu.

I wreszcie, mamy dostęp do rynków na całym świecie
Akurat mangi shounen, które mnie interesują (Gintama i Claymore) mają beznadziejne angielskie tłumaczenie (a niestety poza angielskim znam jedynie podstawy niemieckiego) i nie chciałbym płacić za coś gorszego niż skanlacje (i to znacznie więcej). Do tego Viz porzucił Gintamę (wydał tylko 23 tomy, czyli mniej niż połowę), choć inne kraje jakoś dają radę ją wydawać.

nie będę uskuteczniał z tego powodu dramy
Przy takiej postawie nie ma szans na zmianę tego stanu rzeczy. Tylko pokazując swoje niezadowolenie można coś zmienić inaczej JPF założy, że następnym razem również lepiej wydać klon Naruto, bo to za każdym razem działa i nikt na to nie narzeka.

Przeczytaj jeszcze raz mój post wyżej, tym razem ze zrozumieniem. Zresztą postu Natcian też nie załapałeś.
[126] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2013, 12:50:30, odpowiedź na #125, oceny: +2 -0
Góralu, zapominasz, że w fandomie też następuje wymiana pokoleń i wielu potencjalnych nabywców FT nie lubi naruto, bo to już jest passe i stare. Wolą coś nowego, coś, co jest na topie - bo gdy Naruto zaczęło u nas wychodzić, to ja miałem chyba z czternaście albo piętnaście lat i się wcale nie dziwię, że nowoprzyjaciołowie mogą uważać to za staroć. To nie jest tak, że kolejny szonen do kolekcji, tylko nowa pozycja dla nowego targetu wydawniczego. Bo owszem, FT, Narutu, Blecz i OP to jedno i to samo, ale dla młodszych czytelników są różne po prostu dlatego, że są różne i koniec kropka.
Celem FT nie są w końcu starsi czytelnicy, a właśnie fani shounenów, czyli 13-19 lat (wiem, że są starsi, ale wtedy to już polega na innej zasadzie).
[132] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2013, 13:57:22, odpowiedź na #125, oceny: +3 -0
Grisznak"tylko pokazując swoje niezadowolenie można coś zmienić"
Głosuje się portfelami, a nie dramami. Rynek to nie polityka, paru hałasujących haterów nie przekona wydawnictwa do wydania czegoś, co oni tylko kupią. Może 10 lat temu by to zadziałało, dziś nie.
"Takich tytułów jest na pęczki, ale rok w rok są ignorowane przez słońce-Endriu."
Masz na rynku kilka innych wydawnictw, po kija wkaczać się na JPF? Mają swoją politykę wydawniczą, są w niej konsekwentni i jak widać, że na tym nie wychodzą. Po diabła mają ryzykować? Dla paru obrażonych fanów? Pomyśl, sam byś tak na ich miejscu zrobił?
"Akurat mangi shounen, które mnie interesują (Gintama i Claymore)"
Ciebie i może jeszcze garstkę innych osób (bo np. ja nie kupię mangi, która ma +20 tomów, mam jednego tasiemca, którego zbieram i przy nim zostanę). Ankieta JPFu pokazała, co ludzie chcą. Przypominasz mi teraz ludzi obrażonych na TVN, że w porze najwyższych oglądalności daje Idola itd, zamiast filmów Zanussiego i Wajdy.
Aha, na sam koniec - kiedyś, podobnie jak ty, jęczałem tu i tam, że nikt mi yuri nie wydaje w Polsce. W końcu, zamiast dramować w necie, wziąłem się na sposób, zacząłem rozmawiać z ludźmi z wydawnictw (ale nie z pozycji "Wy chuje, wydajcie mi coś, bo ja kcem!"), przekonywać osobiście i wygląda na to, że w 2013 dostanę co najmniej jeden, jak nie dwa takie tytuły.
[138] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2013, 15:17:42, odpowiedź na #132, oceny: +12 -1
>w 2013 dostanę co najmniej jeden, jak nie dwa takie tytuły.
Grisznak Exclusive Edition
[143] Re: JPF wyda Fairy Tail
Mroczus [*.play-internet.pl], 10.02.2013, 21:02:03, odpowiedź na #132, oceny: +1 -0
MroczusTo ja stoję trochę na bakier z zapowiedziami w Polsce..jakie to tytuły?
[145] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2013, 21:59:42, odpowiedź na #143, oceny: +0 -0
GrisznakPrzyjdzie czas, dowiesz się. Póki wydawca/y oficjalnie sami czegoś nie ogłaszają, ja milczę jak głaz.
[160] Re: JPF wyda Fairy Tail
Super Niania [*.dynamic.chello.pl], 14.02.2013, 01:20:47, odpowiedź na #132, oceny: +1 -1
Super NianiaSmaruj, smaruj, to może ci to Oniisama he wydadzą.
[127] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 10.02.2013, 13:09:30, odpowiedź na #122, oceny: +4 -0
SonMati"Narzekania zaczęły się już przy okazji Bleacha i z każdym kolejnym shounenem wybranym przez najjaśniejszego Endriu głosy niezadowolonych się powielały."

*spogląda na 24 tomiki polskiego wydania na półce*
*przypomina sobie znajomych z mniejszą lub większą ilością tego samego*

Haters gonna hate.
[136] Re: JPF wyda Fairy Tail
Shade91 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2013, 14:33:46, odpowiedź na #127, oceny: +1 -0
Shade91Mam ten sam "ból", aczkolwiek będę się poważnie zastanawiać nad kontynuacją kolekcji po 48 tomie.
Whatever.
Ale na pewno nie będę się pakować z następnego tasiemca, tym bardziej, że znudził mi się po ~50 odcinkach. Mój portfel oddycha z ulgą, bo na proponowaną przez innych Gintamę czy Claymore pewnie bym się skusiła.
[140] Re: JPF wyda Fairy Tail
graczykij [193.188.198.*], 10.02.2013, 17:22:50, odpowiedź na #122, oceny: +0 -0
graczykijTak się składa, że każdy z nas może wypowiadać się za siebie. Jeśli Ty powołujesz się na "wszystkich" albo "większość" to nie powołujesz się tak naprawdę na nikogo, bo nie wiesz jak uważają "wszyscy"/"większość".

"Nie wyłapałeś aluzji, co zresztą mnie nie dziwi widząc wyciagane przez ciebie wnioski."

Wyłapałam. Chodziło Ci o to, że oczywiście jest pełno shonenów, które JPF może wydać po zakończeniu obecnie ukazujących się w Polsce i liczenie na poważniejsze mangi, które na pewno będą następne w kolejce jest bardzo naiwne. Natomiast mnie chodziło o to, że każdy w miarę ogarnięty człowiek jest tego świadom (jeśli śledzi politykę wydawniczą JPF-u od kilku lat, albo po prostu potrafi sprawnie korzystać z dobrodziejstw internetu), więc Twoje założenie, że ludzie nadal tak myślą, jest błędne. I to właśnie mi chodziło, a Ty raz, że wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu, to dwa - nie zrozumiałeś aluzji, co mnie szczególnie nie dziwi.
[109] Re: JPF wyda Fairy Tail
Lord Raven [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 18:20:11, odpowiedź na #58, oceny: +3 -1
Frohu - próba polemiki w dowolnej sprawie ze "społecznością" ACP ma z grubsza tyle sensu, co wycieczka z numerami gazetki "Strażnica" do kryjówki Talibów. Strata czasu i klawiatury (a w przypadku Talibów i głowę można stracić).
[123] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 10.02.2013, 10:02:00, odpowiedź na #109, oceny: +0 -3
Gdzie tu widzisz polemikę z jego strony?
[158] Re: JPF wyda Fairy Tail
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 13.02.2013, 23:59:10, odpowiedź na #123, oceny: +0 -0
Fakt - nie polemizuje bo to by oznaczało że mam nadzieję na przekonanie kogoś - podkreślam _nadzieję_ a nie pewność, aby się ktoś nie rzucał dlatego że mnie nie zrozumiał.

A rzucać się może dlatego iż nie mam nadziei na przekonanie czyli uogólniam że trafię tutaj tylko na konserwy. Co dalej oznacza że nie będzie dialogu tylko ping pong ze ścianą i grochem.
[59] Re: JPF wyda Fairy Tail
alvis [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 20:58:24, oceny: +2 -2
alvisE, niech wydają, jakie tam tasiemce chcą (i tak nie kupię~ oprócz FMA z shounenów nie oferują nic ciekawego).

Czekam na MegaMangi, ale więcej klasyków, mniej pojebanych gore, pls!
[65] Re: JPF wyda Fairy Tail
Filuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.02.2013, 22:12:27, oceny: +9 -0
FiluśACEP nigdy nie zawodzi w dostarczaniu kolejnych porcji szitstormów. No nic trzeba pozostać przy Gintamie w formie animu a i kasę się oszczędzi... Bo jaki jest sens w wydawaniu kolejnego identycznego tasiemca nie mówiąc już o kupowaniu. Łan pis, Narutard, BLicz and now this...

Dobra już nie flejmuje... po prostu chciałem Gintame /snif snif.
[79] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 09.02.2013, 01:53:54, odpowiedź na #65, oceny: +1 -0
SonMati"Bo jaki jest sens w wydawaniu kolejnego identycznego tasiemca"
Cycki w wykonaniu Mashimy.

"Łan pis, Narutard, BLicz"
Jak już to Nardo, jeśli chciałeś określić serię.
[85] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 08:18:13, odpowiedź na #79, oceny: +0 -0
Wolę cycki w wykonaniu Naruko Hanahary.
[87] Re: JPF wyda Fairy Tail
Filuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 11:01:15, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
FiluśCycki mamy w To Love Ru itp. Chociaż na wydanie tej serii, nie mówiąc o Darkness chyba nie mamy co liczyć :P Hentajców to już nie wspominam xD
[105] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 17:25:03, odpowiedź na #87, oceny: +4 -0
Idź czytać szanę.
DLA FABUŁY.
[117] Re: JPF wyda Fairy Tail
Filuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 21:20:01, odpowiedź na #105, oceny: +2 -0
FiluśNo ba! Przecież nie dla cycków xD
[129] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 10.02.2013, 13:18:25, odpowiedź na #117, oceny: +1 -0
SonMatiTylko dla DFC :P
[128] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 10.02.2013, 13:17:56, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
SonMatiJa najbardziej lubię cycki w wykonaniu Tony Taka. Jednak żeby polscy mangowcy mogli się nacieszyć rysunkowymi piersiami na papierze to Mashima jest najlepszym wyborem na początek :) Tym bardziej, że to God Tier razem z Yabuki-sensei.
[68] Re: JPF wyda Fairy Tail
Tassadar [*.adsl.inetia.pl], 08.02.2013, 22:41:12, oceny: +8 -0
TassadarBlach/OP/Naruto sobie spokojnie podarowałem, na to akurat się skuszę, bo FT lubię, ale mimo to miałem nadzieję, że wygra coś innego. Bo pal licho, że akurat tytuł mi pasuje - za Gintamę też bym się nie obraził, a przynajmniej byłaby jakaś odmiana. A tu zonk. Dobrze, że chociaż ankieta seinenowa zdaje się sugerować, że w miejsce Gantza pojawi się coś krótszego i bardziej ambitnego (to słowo się wyjątkowo źle ostatnio kojarzy, ale przecież ni musi to oznaczać czegoś równie niszowego, co mangi od Hanami).

EDIT - olśniło mnie! FT to jak skrót od Forda T - samochodu jaki w 1914 reklamowano hasłem - "Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny." I tajemnica rozwiązana!
[86] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 10:27:24, odpowiedź na #68, oceny: +3 -0
GrisznakSpisek murzyńsko-klerykalny?
[88] Re: JPF wyda Fairy Tail
Etna [*.ip.netia.com.pl], 09.02.2013, 11:05:19, oceny: +10 -0
EtnaFairy Fail?
[91] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 12:10:04, odpowiedź na #88, oceny: +7 -0
GrisznakTeary Fail.
[92] Re: JPF wyda Fairy Tail
Sune [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 13:15:11, oceny: +7 -0
Suneto zaczyna być męczące, zacznijmy iść w kierunku jakości a nie ilości

tak btw. kto w domu ma tyle półek by te wszystkie tasiemce pomieścić?
[162] Re: JPF wyda Fairy Tail
_Hideki_ [*.hosts.lcs.net.pl], 14.02.2013, 16:47:08, odpowiedź na #92, oceny: +1 -1
_Hideki_Tasiemców co prawda nie trzymam (najdłuższy Mars chyba), ale i tak już miejsca nie mam i z mang tworzę słupki przy łóżku :)
[93] Re: JPF wyda Fairy Tail
smutny [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 13:33:05, oceny: +1 -1
Shonen, shonen, shonen. Shonen tu, shonen tam. Ma się czasem wrażenie, że w tym kraju wydawcy nie znają innych mang niż shonen.

A potem ból dupy, że fani nie kupują shonenów, nie wspierają rynku. I co, mam kupować shoneny tylko po to, żeby kupować, skoro shoneny mnie zupełnie nie interesują?
[98] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 14:20:44, odpowiedź na #93, oceny: +7 -0
GrisznakIle znowu tych shonenów wydają Waneko, Studio JG, Hanami, Yumegari czy Kotori?
Jak widzę takie posty, to się zastanawiam, czy dla niektórych faktycznie JPF jest jedynym wydawnictwem na rynku.
[106] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 17:25:52, odpowiedź na #98, oceny: +1 -1
Jeszcze Kasen jest.
[108] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 18:05:33, odpowiedź na #106, oceny: +1 -0
GrisznakKasen padł kilka lat temu.
[113] Re: JPF wyda Fairy Tail
Slova [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 19:59:13, odpowiedź na #108, oceny: +2 -1
Jak to? Teraz wydają wirusy!
[130] Re: JPF wyda Fairy Tail
SonMati [*.czarnet.pl], 10.02.2013, 13:20:50, odpowiedź na #106, oceny: +0 -0
SonMatihttp://waa.ai/FQk ?
[100] Re: JPF wyda Fairy Tail
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 09.02.2013, 14:22:58, oceny: +0 -0
RyujiNie dla mnie, ale może następnym razem będzie coś inszego.
[102] Re: JPF wyda Fairy Tail
Kamey [*.olsztyn.vectranet.pl], 09.02.2013, 14:37:24, oceny: +19 -0
Tyle pysznego bólu dupy w tym niusie.
JPF maximum trolling.
[103] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 09.02.2013, 15:27:45, odpowiedź na #102, oceny: +6 -0
GrisznakA myślisz, że czemu go napisałem?
[115] Re: JPF wyda Fairy Tail
olgita [*.konin.mm.pl], 09.02.2013, 20:20:13, odpowiedź na #103, oceny: +7 -0
olgitaGeniusz Zła
[107] Re: JPF wyda Fairy Tail
Dred [*.adsl.inetia.pl], 09.02.2013, 17:27:06, oceny: +0 -0
Wsjo rawno. Nie mój klimat, po prostu. Pewno i tak nigdy nie kupię. Ale przynajmniej, dzieciaki się ucieszą.

I tak mam plany zakupowe zaplanowane z wyprzedzeniem o dwa lata, także wielce nie ubolewam nad wydaniem tej pozycji w Polsce.
[111] Re: JPF wyda Fairy Tail
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 09.02.2013, 19:05:05, oceny: +3 -3
Nawet tego anime nie oglądałem, gdyż jest tasiemcem.
[112] Re: JPF wyda Fairy Tail
g_o_r_a_l [*.torun.mm.pl], 09.02.2013, 19:40:56, odpowiedź na #111, oceny: +5 -5
Co się stało, że tak późno? Zazwyczaj wystarczy napisać "animu" i po paru minutach się pojawiasz.
[118] Re: JPF wyda Fairy Tail
tom-- [*.pila.vectranet.pl], 09.02.2013, 21:42:45, odpowiedź na #112, oceny: +3 -5
Pojawiam się ? O co ci chodzi ?

Zresztą jak dużo komentarzy to tylko niektóre czytam.
[139] Re: JPF wyda Fairy Tail
MachaUnder [*.31.214.40-netask.pl], 10.02.2013, 17:02:26, oceny: +1 -4
No i następne dziecinne tłumaczenie..
Bo jakoś mi się nie chce wierzyć, iż nagle zmieni się polityka jpf. Powodzenia w sprzedaży mangi dzieciakom;/
[144] Re: JPF wyda Fairy Tail
Wojtini [*.ennet.pl], 10.02.2013, 21:05:07, odpowiedź na #139, oceny: +4 -1
WojtiniCzyli życzysz im wszystkiego najlepszego, bo właśnie do dzieciaków FT będą kierować. W czym problem? :)
[153] Re: JPF wyda Fairy Tail
Yen [*.dynamic.chello.pl], 13.02.2013, 00:50:05, odpowiedź na #139, oceny: +4 -0
YenDzieciaki to też rynek, od czegoś trzeba zaczynać.
Będę to wałkował do oporu - jak nie podoba Ci się JPF - takie Hanami wydaje mangi dla dorosłych, wiesz?
[157] Re: JPF wyda Fairy Tail
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 13.02.2013, 10:22:08, odpowiedź na #153, oceny: +1 -0
GrisznakDla sporej części tu obecnych na rynku istnieje chyba tylko JPF.

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[146] Re: JPF wyda Fairy Tail
fan Naruto [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2013, 22:19:43, oceny: +0 -1
Czy to znaczy, że JPF nie będzie już wydawał mangi Naruto?
[148] Re: JPF wyda Fairy Tail
Filuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2013, 10:29:43, odpowiedź na #146, oceny: +11 -0
FiluśNaruto umiera w kolejnym tomie. To już koniec!
[149] Re: JPF wyda Fairy Tail
Shade91 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2013, 14:17:30, odpowiedź na #148, oceny: +10 -0
Shade91A Sasuke się nawraca i pociesza Sakurę po śmierci Naruto. Następny tomik będzie dla 18+
[151] Re: JPF wyda Fairy Tail
Guile [*.dynamic.chello.pl], 12.02.2013, 01:55:50, odpowiedź na #149, oceny: +5 -0
GuileKurde, to ja chyba w czasie podróżuję, bo sporo takich "ostatnich tomików 18+" widziałem. :P
[154] Re: JPF wyda Fairy Tail
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 13.02.2013, 01:08:20, odpowiedź na #151, oceny: +0 -0
"Too much porn?"
[156] Re: JPF wyda Fairy Tail
Guile [*.dynamic.chello.pl], 13.02.2013, 01:32:44, odpowiedź na #154, oceny: +2 -0
GuileBluźnisz.
[159] Re: JPF wyda Fairy Tail
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 14.02.2013, 00:14:55, odpowiedź na #156, oceny: +2 -0
Każdy ma swój ulubiony rodzaj grzechu :P
[150] Re: JPF wyda Fairy Tail
Wojtini [*.ennet.pl], 11.02.2013, 16:11:31, odpowiedź na #146, oceny: +1 -1
Wojtini"Do wszystkich, których przestraszył wpis JPF'u na facebooku. Wcale nie zamierzają przerwać wydawania tomów Naruto. Po prostu za jakiś czas przejdą na cykl 3-4 miesięczny, żeby nie dogonić oryginału, więc w okres międzywydawniczny, który będzie wynosił kwartał będą musieli coś umieścić w grafiku. Dlatego ich nową mangą tj. zwycięzcą w ankiecie, jest Fairy Tail.[...]"
[152] Re: JPF wyda Fairy Tail
Filuś [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.02.2013, 22:32:31, odpowiedź na #150, oceny: +2 -1
FiluśPsujesz zabawę :(
[163] Re: JPF wyda Fairy Tail
Wojtini [*.ennet.pl], 16.02.2013, 23:30:33, odpowiedź na #152, oceny: +1 -0
WojtiniIdź być gimbem gdzie in... albo dobra.
[164] Re: JPF wyda Fairy Tail
Hitsu Mayuki [*.bugaj.pabianice.pl], 16.02.2013, 23:58:44, oceny: +2 -0
Hitsu MayukiMój portfel będzie cierpieć.

A nie, zapomniałem, że dropnąłem anime na 7 odcinku i oglądałem go tylko dla OST.
Powered by WashuOS