header imageheader imageheader image

PAczka wspomnień z PAconu

Grisznak

pacon_2010_logo.png

Po konwentowo kiepskim roku 2008, zrobiłem sobie rok przerwy. Częściowo z własnej woli, częściowo zmuszony okolicznościami — z dwóch konwentów, na które planowałem się udać w roku 2009, jeden odwołano, a drugi przesunięto na niepasujący mi termin. Summa summarum, nie licząc PierniCONu, PAcon był pierwszym konwentem od czasów Mokonu, na którym się pojawiłem. Nauczony doświadczeniami z poprzedniej stołecznej imprezy, tym razem nie robiłem sobie żadnych nadziei. Jechałem na konwent zakładając, że będzie co ma być, zwłaszcza, że sam konwent, niereklamowany szczególnie intensywnie, nie zapowiadał się w żaden sposób przełomowo.

Podróż mangowym autobusem z Dworca Centralnego (w jakichś 70 procentach wypełnionym osobami jadącymi na konwent), choć długa, bo licząca niemal czterdzieści minut, przebiegała w miłej atmosferze, za którą tutaj, korzystając z okazji, dziękuję grupie dziewczyn z Białegostoku (...bo moje szczęście to Białystok). Samo dotarcie na konwent było banalne — po wyjściu z autobusu wystarczyło się odwrócić i szkołę mieliśmy przed oczami. Szczególik, a cieszy, biorąc pod uwagę, że zdarzały się sytuacje, kiedy dotarcie na konwent wymagało sprawności typu „orientacja w terenie” lub „orientacja na zadupiu”. Zaskoczyło mnie natomiast to, że pod zamkniętymi drzwiami szkoły koczowała spora grupka osób. Okazało się, że uczestnicy wpuszczani są grupami po sześć osób. Można to zrozumieć, zima, śnieg, mróz, więc otwarte non stop na oścież drzwi mogłyby zmienić PAcon w IgloCon. Inna sprawa, że w żaden sposób nie zajęto się czekającymi, kto się dopchał, ten wchodził szybciej. Obsługa na kasach była szybka i sprawna, każdy otrzymywał informator, mapkę i smycz z identyfikatorem oraz przypinką. Tu kilka uwag. Po pierwsze, ze wszystkich typów identyfikatorów, smycze są bez wątpienia najwygodniejsze i mam nadzieję, że staną się już standardem. Rozpiska atrakcji na drugiej stronie mapki mogłaby być z kolei większa, gdyż nawet w okularach miałem trudności z doczytaniem się tam czegokolwiek. Na szczęście wszystkie niezbędne informacje zawierał profesjonalnie przygotowany informator.

IMG_4052
Stoisk było multum…
IMG_4044
… a oferowany asortyment bardzo różnorodny

Szkoła… Niezła, choć raczej pasująca na konwent mniejszych rozmiarów. Idealnie zmieściłoby się do niej tak 300-400 osób, niestety, około 600-700 konwentowiczów, którzy obecni byli pierwszego dnia, sprawiło, że panował tłok, zwłaszcza w newralgicznych punktach (przejścia, korytarze), a na popularniejsze atrakcje trzeba było przychodzić wcześniej, żeby załapać się na miejsce w sali. Dało się to szczególnie odczuć podczas cosplayu — niezbyt duża sala gimnastyczna pękała w szwach, co sprawiło, że wiele osób (w tym piszący te słowa) postanowiło sobie darować tę atrakcję. Wciąż robi na mnie wrażenie ilość stoisk, jaką dziś można obserwować na konwentach. Kiedyś wystarczył im jeden korytarz, dziś zajmują one (tak jak zauważyłem na PAconie) dwa korytarze i wielki hall. Mam nawet wrażenie, że jest ich za dużo, a jednak na warszawskim konwencie kilku wystawców, zwykle obecnych, zabrakło. Pozostając przy kwestiach związanych z budynkiem — wymienić warto toalety. Co prawda, były koedukacyjne, ale za to czyste i z regularnie dostarczanym papierem toaletowym. Może to i dziś już norma, ale wciąż warto to doceniać, zwłaszcza, jeśli ktoś pamięta np. ubikacje na DOJIconie 5. Do samego rozplanowania sal większych zastrzeżeń nie mam, całe drugie piętro przeznaczono tylko na sale sypialne, które lepiej lub gorzej pomieściły gości.

IMG_4062
O wydawnictwie Hanami opowiada Radosław Bolałek
IMG_4116
Arczi po premierze „Why So Serious? 2”

Pochwalić organizatorów wypada za zorganizowanie konferencji prasowych z niemal wszystkimi krajowymi wydawcami mangi (zabrakło tylko Egmontu, a Anime Gate mimo zapowiedzi nie przyjechało). Dzięki temu można było poznać plany wydawnicze i zadać pytania przedstawicielom. Dziwi mnie trochę fakt, że z tej ostatniej sposobności korzystało względnie niewiele osób, przez co niektóre z konferencji zostały zdominowane przez kilku tych samych uczestników. Szkoda, że nie pojawili się także przedstawiciele dwóch pozostałych magazynów mangowych — „Kyaa” i „Arigato”, gdyż spotkanie z redakcją „Otaku” zaliczam do udanych. Tak czy owak, cieszę się, że wrócono do tradycji spotkań wydawców z fanami i mam nadzieję, że przynajmniej raz na rok na jakimś konwencie będzie można w takich konferencjach uczestniczyć. Jeśli jeszcze dołączą przedstawiciele pozostałych wydawców anime (pobożne życzenie…) i magazynów, to będzie super. Gwoli ścisłości — najlepiej, pod kątem przygotowania, ocenić muszę chyba konferencję Hanami.

Co do pozostałych atrakcji — miałem okazję być na kilku panelach, które oceniłbym wysoko (zaliczam tu m.in. panel „Cenzura w mandze i anime”, czy „Dlaczego nie opłaca się wydawać yaoi?”). Zastanawia mnie natomiast jedno — czy dziś da się prowadzić panel „na poważnie”, nie sypiąc z rękawa żartami? Może to traf, ale tak się złożyło, że niezależnie od tematu, wszystkie panele na PAconie, na których miałem okazję być, prowadzono „z jajem”. Nie, nie narzekam, rozumiem, że ludzie tak lubią. Wystarczy włączyć którąkolwiek z dużych rozgłośni radiowych, aby się o tym przekonać. Nie chcę, póki co, wysuwać daleko idących wniosków, w tym miejscu obiecuję, że na kolejnym konwencie postaram się odwiedzić większą ilość paneli i dopiero wtedy pokuszę się o jakieś głębsze refleksje na ten temat — albo i nie. Większość atrakcji odbywała się w terminie, a jeśli miały miejsce opóźnienia (vide karaoke), to nie były one znaczne (poza tym, można było posłuchać Dajmosa śpiewającego Abbę). Z atrakcji wartych uwagi i godnych wspomnienia — „Milionerzy”, „Plastuś” a także premiera „Why so Serious? 2” (warto było czekać).

DSCN0408
Jeden z licznych paneli
DSCN0369
Czyżby „Naruto” odchodziło na cosplayową emeryturę?

Cieszę się, że wyposażenie typu ekran + projektor na salach panelowych jest już normą. Jeszcze trochę, a może staną się nią także laserowe wskaźniki. Ciut gorzej było z salą konsolową — raz, że była bardzo mała, dwa, że skromnie wyposażona. Nintendo Wii, konsola wręcz stworzona z myślą o tego typu imprezach, stała w kącie przy małym telewizorze, zaś dwie plazmy okupowane były przez fanów bijatyk. Umieszczenie na tak niedużej przestrzeni gier muzycznych dodatkowo komplikowało sprawę (strach pomyśleć, co by było, gdyby tam jeszcze doszedł „Singstar” albo „Guitar Hero”). Dobrą konwentową praktyką staje się natomiast obecność sali dla fotografów, której i na PAconie nie zabrakło. Nie było natomiast magazynu dla wystawców, toteż ci, którzy zostawali na drugi dzień, a mieli więcej towaru (jak Waneko czy Studio JG), byli zmuszeni zostawić zapakowane kartony na noc na stoiskach. Z tego, co mi wiadomo, nic nie dostało nóżek i nie wywędrowało (jak kiedyś, kilka ładnych lat temu, pewien głośnik). Pochwalić też mogę obsługę barku, dzięki której w każdej chwili można było coś zjeść i wypić. Dodatkowo organizatorzy załatwili konwentowiczom rabat w okolicznej pizzerii. Spotkałem się natomiast z narzekaniami na dystrybucję nagród — osobiście uważam, że idea, którą PAcon wykorzystywał (nagrodami są punkty, za które w sklepiku kupujemy nagrody) jest słuszna. Kwestią do rozwiązania jest przełożenie wartości na ilość — tu ponoć były problemy.

Z innych obserwacji — kończy się nam chyba era „Naruto”. Wśród przebierańców nie zauważyłem nikogo z charakterystycznymi opaskami (choć nie wykluczam, że ktoś był), a wszak nie tak znowu dawno dominowali oni na konwentowych korytarzach. Co będzie następne? Nie pokuszę się o proroctwo, marny ze mnie Nostradamus, zauważalna jest natomiast popularność postaci z „Bleach”, „Code Geass” i „Vocaloid”. Konwentowicze zachowywali się spokojnie, żadnych incydentów nie odnotowałem, choć wąskie korytarze nieraz się korkowały. Jak wspomniałem wyżej, pierwszego dnia było tłoczno, dopiero pod wieczór, gdy zaczęli się wykruszać posiadacze jednodniowych wejściówek, zrobiło się nieco więcej miejsca (z danych organizatorów wynika, że zostało około 500 uczestników). Tłoku i spania gdzie tylko się da nie było, choć sleepy były pełne — zmieściły uczestników niemal na styk. Mimo wyraźnego zakazu w regulaminie, dość powszechne było bieganie po konwencie z pistoletami ASG i robienie sobie zdjęć z bronią białą na korytarzach i w salach. Nie odnotowałem natomiast śladów alkoholu i papierosów.

Generalnie, było dobrze. Nie wybitnie, nie rewolucyjnie, ale po prostu dobrze. Organizatorom udało się uniknąć wpadek, program atrakcji odpowiadał temu, co można było znaleźć w opisie, a i ludzie nie narzekali (a przynajmniej do mnie echa narzekań nie dotarły). Oceniłbym PAcon na solidną czwórkę, od siebie dodając plusa, za fakt, że ów warszawski konwent przywrócił mi ochotę jeżdżenia na mangowe spędy. Pewnie, da się lepiej, ale zaręczam, da się też dużo, dużo gorzej. PAcon to fachowa robota, o której pewnie zbyt długo pamiętać się nie będzie (gdyż w pamięci głównie zapadają imprezy szczególnie udane lub nieudane), ale powiem szczerze — to dobra wróżba na nadchodzący rok. Oby każdy tegoroczny konwent prezentował przynajmniej taki poziom. Tego życzę sobie jak i wam.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Pacon.

Ocena

12345678910
Wystawiać oceny mogą tylko zarejestrowani użytkownicy.
9,44/10 (9 głosów)

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 105 dodaj

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[27] Re: PAczka wspomnień z PAconu
AceMan [*.chello.pl], 11.02.2010, 08:46:39, odpowiedź na #1, oceny: +1 -0
AceManCzas umierać.
[86] Re: PAczka wspomnień z PAconu
borek [*.adsl.inetia.pl], 13.02.2010, 01:29:21, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
borekPiękne podsumowanie:)
[2] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Ramroyd Deloro [*.adsl.inetia.pl], 10.02.2010, 22:22:05, oceny: +0 -0
Ramroyd DeloroCiekawy artykuł, ale w kwestiach cosplayowych obecnie też dużo Kuroshitsuji jest (praktycznie co konwent).
[3] Re: PAczka wspomnień z PAconu
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 10.02.2010, 22:26:00, odpowiedź na #2, oceny: +0 -0
I Sakur z TRC ;)
[9] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2010, 22:46:51, odpowiedź na #2, oceny: +0 -0
GrisznakNiestety, bohaterów Kuroshitsuji nie rozpoznaję. Naruto czy Bleach mają przynajmniej charakterystyczne elementy (opaski, kunaje, wielkie miecze), a tu takich chyba brak.
[11] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Juki minus minus [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 22:55:00, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
na cosplayu bylo czworo z naróto i 1 z blecha. czyli ok. 8 % :)
[35] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Juki minus minus [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 12:42:48, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
pomyleczka, z naturo bylo 6, z bleacha 1, wiec ok. 10 % :/
[36] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 11.02.2010, 12:59:15, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
GrisznakNaturo? Czyżby naturyści (albo naturystyki...).

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[51] Re: PAczka wspomnień z PAconu
:) [*.dynamic.gprs.plus.pl], 12.02.2010, 00:11:36, odpowiedź na #37, oceny: +7 -0
Cycków nie było widać ^^
Taka była scenka i tyle, zapewne i tak Sasuś ma to gdzies kto co o tym myśli i bardzo dobrze, na jego miejscu miała bym tak samo XD
Gratuluję cosplayu ^^ ;)
[70] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Saliena [94.75.121.*], 12.02.2010, 17:21:55, odpowiedź na #51, oceny: +9 -2
Cycki to trzeba mieć ;]
Zazdrościcie Saskowi? :>
Takie mądre to pokażcie swoje cycki, a nie te swoje krosty skrywacie i do mamusi albo psiapsi "ohh mam dylemat i samo niską ocenę jakie mam małe cycki, hh weź żaden mnie nie chce" ;]
Żal mi was ludzie, osobiście znam Sasuke i nie oceniajcie jej po cosplayu zajebista babka z poczuciem humoru, nie podobało się? Było nie oglądać i nie komentować w taki sposób.
Nie szukam tu kłótni, ale nie pozwolę sobie by obrażano moją dobrą qmpele.
Jesteście tylko cwani w komentarzach i przez internet ;]
Takie kozaki? Powiedzcie prosto w twarz :>
Nie byłoby problemu na spotkanie ^^
Tyle tchórze, Cya :>
[72] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 18:14:46, odpowiedź na #70, oceny: +0 -0
GuileLol? Oo

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[101] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Hitsu Mayuki [*.bugaj.pabianice.pl], 18.03.2010, 19:44:47, odpowiedź na #95, oceny: +0 -0
Hitsu Mayukita, a mnie osobiście pozytywnie dobiła kolezanka, występująca na praktycznym yuri...to tak apropo tematu, który sie pojawił; brawa dla niej
[4] Re: PAczka wspomnień z PAconu
AragornPL [*.internetdsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 22:26:09, oceny: +0 -0
AragornPLMimo iż na konwencie nie byłem, to tekst ukazuje, że impreza z pewnością była udana. Swoją drogą bardzo miło się czyta te twoje teksty Grisz.
[10] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2010, 22:47:48, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
GrisznakDzięki. Jak Bóg da i Partia pozwoli, postaram się w tym roku kilka innych konów odwiedzić, więc i pewnie relacji będzie więcej.
[5] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Juki minus minus [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 22:29:04, oceny: +0 -0
dobry konwent! dobry konwent! dobry konwent!

super bylo na warsztatch deco ;_; mowie, bo tylko 15 osob moglo na nich byc. ja wam dobrze radze - jak nastepnym razem Tsuciek bedzie robila, to dajcie dwa razy. po 15 osob na kon to malo, a chetnych NA PEWNO bylo duuuuzo wiecej.
[19] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tsuciek [*.chello.pl], 10.02.2010, 23:35:01, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
dziekuje za pochwaly ;O;
kwestia ograniczenia uczestnikow do tylko 15 osob byla spowodowana kosztami. byc moze na eczikon uda sie zorganizowac warsztaty deco przewidziane na wieksza liczbe osob ale i tak 20-24 uczestnikow to bylby max. chyba ze kazdy uczestnik mialby dostac po 3 cyrkonie na krzyz, ale to chyba by sie mijalo z celem :P
[50] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Albi~ [*.acn.waw.pl], 11.02.2010, 23:14:12, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
Albi~chyba ,ze platne zrobic ;3
[83] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tsuciek [*.chello.pl], 13.02.2010, 00:05:46, odpowiedź na #50, oceny: +0 -0
jest to pomysl do rozwazenia :)
[6] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Albi [83.238.116.*], 10.02.2010, 22:29:14, oceny: +0 -0
AlbiRecka bardzo zgrabna, pochwalić :)

Warto jednak zaznaczyć że konwencja PaCONu to polish anime convention, co zapewne było powodem takiej ilości wystawców i spotkań z przedstawicielami wydawnictw.

Jeśli chodzi o system nagradzania za punkty, to stał się już standardem (tu rozumiem że nie było Cię rok na konwentach).
[7] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Ankh [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 22:39:16, oceny: +0 -0
AnkhZgadzam się - PAcon był po prostu dobrym konwentem. Ale myślę, że raczej się nie zapomni o nim tak szybko (ASG drama :P)
[12] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2010, 22:55:03, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
GrisznakNie rozdmuchiwałbym przesadnie tej sprawy. W porównaniu z tym, co działo się na np. Funekai, to był pryszcz.
[102] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Hitsu Mayuki [*.bugaj.pabianice.pl], 18.03.2010, 19:45:39, odpowiedź na #12, oceny: +0 -0
Hitsu Mayukia co sie działo na fune ? ja tam mam same dobre wspomnienia :)
[8] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 22:42:06, oceny: +0 -0
Guile"Nie było natomiast magazynu dla wystawców, toteż ci, którzy zostawali na drugi dzień, a mieli więcej towaru (jak Waneko czy Studio JG), byli zmuszeni zostawić zapakowane kartony na noc na stoiskach."
Jak nie, jak tak? Każdy wystawca, który się spytał o możliwość przetrzymania rzeczy ze stoisk w bezpiecznym miejscu dostawał taką możliwość, a telefon mi wyjątkowo działał przez cały konwent, więc dało radę się ze mną kontaktować. Co do samej recki, to dobrze napisała, więcej się nie spodziewałem:)
[13] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2010, 22:57:48, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
GrisznakA to ok, zwracam honor, choć jednocześnie uważam, że o takiej możliwości powinno się wystawców poinformować na starcie, bez czekania, aż będą szukać i pytać.
[14] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 23:00:26, odpowiedź na #13, oceny: +0 -0
GuilePrzeważnie informowałem, ale inna sprawa, że Waneko i Otaku rzadko zostawiały swoje rzeczy na konwencie w ogóle. Jak wystawca był zainteresowany zostawieniem owych rzeczy, to się wcześniej pytał mailowo i otrzymywali stosowna informacje. Też dziwna sprawa, ze rzeczy zostały zostawione bez opieki, ale ważne, ze nic nie zgięło:)
[15] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Crono8 [*.chello.pl], 10.02.2010, 23:12:15, oceny: +0 -0
Crono8Minus dla dziewuszki ze służb porządkowych, która 'poprosiła' o zrobienie przejścia dla cosplayerów.

Ale konwent dobry.
[16] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Ciupuś [*.ds6.agh.edu.pl], 10.02.2010, 23:13:45, oceny: +0 -0
CiupuśPrzy wejściu dostawało się jeszcze zupkę chińską na co wiele osób zareagowało bardzo miło
[17] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Ankh [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.02.2010, 23:25:00, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
Ankha dziwisz się? darmowe jedzenie zawsze w cenie ^^
[22] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 10.02.2010, 23:44:43, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
Grisznak"Zapraszamy, zapraszamy. Nasz konwent jest jak ta zupka. W proszku".
[88] Re: PAczka wspomnień z PAconu
borek [*.adsl.inetia.pl], 13.02.2010, 01:31:55, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
borekWypraszam , sprasowana, a nie w proszku.
[20] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Fearwing [*.atgsatel.pl], 10.02.2010, 23:39:01, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
FearwingTo było kochane ;)

Bardzo miły gest. Aż do czasu dojścia do sleepa wpatrywałem się w tą zupkę i banan mi z ryja nie schodził ;]
[103] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Hitsu Mayuki [*.bugaj.pabianice.pl], 18.03.2010, 19:46:32, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
Hitsu Mayukii nawet dobra była...w sumie na niej samej przezyłem konwent O.o
[18] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Spirit [*.acn.waw.pl], 10.02.2010, 23:29:48, oceny: +0 -0
SpiritDobrze napisane, ten kon był po prostu dobry i na szczęście nie było żadnych nieprzyjemnych sytuacji, tylko przyjemne ^^
A tak przy okazji ma ktoś może zdjęcia z Ousama Game?
[21] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Fearwing [*.atgsatel.pl], 10.02.2010, 23:39:32, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
FearwingWolałbym żeby nikt nie miał xD
[24] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Spirit [*.acn.waw.pl], 10.02.2010, 23:48:38, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
SpiritChyba Cię pamiętam z Ousamy xD Jeden ze spiskowców tak?
[31] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Fearwing [*.atgsatel.pl], 11.02.2010, 11:46:01, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
FearwingZwiązek spiskowców nie śpi (mwahaha)
[23] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tsuciek [*.chello.pl], 10.02.2010, 23:45:08, oceny: +0 -0
"Zastanawia mnie natomiast jedno — czy dziś da się prowadzić panel „na poważnie”, nie sypiąc z rękawa żartami? Może to traf, ale tak się złożyło, że niezależnie od tematu, wszystkie panele na PAconie, na których miałem okazję być, prowadzono „z jajem”. Nie, nie narzekam, rozumiem, że ludzie tak lubią."

not true ;P ja moje panele o modzie zawsze prowadze na powaznie. poniewaz moda japonska jest czyms co traktuje powaznie i nie nabijam sie z lolit itp. - takie tez sa moje panele. staram sie obiektywnie opisywac i w miare moich mozliwosci analizowac. zreszta uwazam ze opowiadajac o jakims zjawisku z zamiarem przekazazania innym swojej wiedzy powinno sie to robic na powaznie. inna kategorie stanowia panele w tylu "dlaczego nie oplaca sie w polsce wydawac yaoi" ktore juz same w sobie stanowia dyskusje prowadzacego z sluchaczami. tutaj akurat zarty sie przydaja bo zgrabnie rozladowuja napiecie :) w przypadku paneli bedacymi mini-wykladami za duza ilosc zartow zaczyna byc z czasem irytujaca (przynajmniej dla mnie)
zatem grisznak zapraszam na jeden z moich paneli o modzie japonskiej :)
[58] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tok [78.30.124.*], 12.02.2010, 07:50:36, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
mi się bardzo podobał panel o ganguro ^^
[84] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tsuciek [*.chello.pl], 13.02.2010, 00:13:20, odpowiedź na #58, oceny: +0 -0
dziekuje :) zaluje ze tak malo osob przyszlo, mialam nadzieje trafic do szerszej publiki :(
[104] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Hitsu Mayuki [*.bugaj.pabianice.pl], 18.03.2010, 19:47:40, odpowiedź na #84, oceny: +0 -0
Hitsu Mayukibez urazy, nie każdemu podobają się wiśniowe solary, ot cała prawda :)
[25] Re: PAczka wspomnień z PAconu
-Zombik- [*.chello.pl], 11.02.2010, 00:59:35, oceny: +0 -0
-Zombik-No to mam nadzieję, Griszu, że wpadniesz też na Ecchicon :)
[29] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 11.02.2010, 09:37:14, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
GrisznakPoczątkowo planowałem Animatsuri, ale w związku z zaistniałą sytuacją raczej faktycznie przyjadę na Ecchi.
[26] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Cobra [*.adsl.inetia.pl], 11.02.2010, 02:15:54, oceny: +0 -0
CobraMoże dobry to za dużo powiedziane :D na pewno pozbawionych jakiś failów, bardziej pasuje przeciętny z plusem nie było szału. Natomiast liczę, że ecchi bedzie lepszy :D
[28] Re: PAczka wspomnień z PAconu
AceMan [*.chello.pl], 11.02.2010, 08:52:02, oceny: +0 -0
AceManNiech mi ktoś napisze czym się różni konwent "po prostu dobry" od "wybitnego/rewolucyjnego", bo **rwa nie ogarniam.
[30] Re: PAczka wspomnień z PAconu
lucass [143.166.255.*], 11.02.2010, 10:55:24, odpowiedź na #28, oceny: +0 -0
lucassTym czym dobry masaż od dobrego masażu z happy endem ;)
[34] Re: PAczka wspomnień z PAconu
karniak [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 12:23:17, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
karniakNajs :D
[49] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Tamiko [*.astral.lodz.pl], 11.02.2010, 22:53:39, odpowiedź na #28, oceny: +0 -0
TamikoNie ogarniasz TEJ kuwety? :]
[32] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Fearwing [*.atgsatel.pl], 11.02.2010, 12:05:11, oceny: +0 -0
FearwingPiętro sypialne dołączam do mojej listy dobrych patentów konwentowych. A oto one:
- rezerwacja sleepów dla grup (Magni 7)
- mniejsze, laminowane wejściówki (jak np. ta z Magni 7 ^^ ). Stowarzyszenie Animatsuri uwielbia wielkie, niesamowicie podatne na psucie się wejściówki z cienkiego kartoniku (zróbcie coś z tym kiedyś, proszę)
- wejściówki na smyczach
- takie podejście do łazienek jak teraz na Paconie (jestem dumny ze stanu toalet XD)
- podział konsolówki (Mokon, Piernicon). Osobiście nastawiam się bardziej na podział ze względu na dźwięk ;] . Bijatyki, jRPGi i inne gry które nie przeszkadzają sobie nawzajem - razem. Osobno: wszystkie gry bębenkowo- pałeczkowo- napierdalankowe. Cholery można było dostać podczas turnieju T6, nawet wtedy musieli napier**lać po uszach tymi pałami >.>
[33] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 11.02.2010, 12:20:13, odpowiedź na #32, oceny: +0 -0
GrisznakTu mogę od razu odpowiedzieć, że jeśli za konsolówkę odpowiada Inner World, to zawsze staramy się, aby do dyspozycji graczy były dwie sale z takim właśnie podziałem. Niestety, ciągle wielu organizatorów traktuje konsolówki po macoszemu.

Wiele identy - to uważam za dobre rozwiązanie, zaś co do papieru - prawdę powiedziawszy nie słyszałem do tej pory narzekań na to. PierniCon czy Reanimation miały ID z jeszcze cieńszego.
[38] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 14:38:00, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
GuileGdyby nie fakt, ze bylo malo czasu do PAconu i byl w terminie sesji egzaminacyjnej, to pewnie IW zabraloby sie za konsolowke, a tak to po moich rozmowach z Zellem mozna sie IW spodziewac na Ecchiconie i pewnie na Animatsuri. Jak bedzie z Hellconem, to sie jeszcze zobaczy, bo to dosc odlegla przyszlosc;)
[39] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 15:13:54, odpowiedź na #32, oceny: +0 -0
Guile"- rezerwacja sleepów dla grup (Magni 7)"
Moge ci zareczyc, ze nigdy, ale to nigdy, nie bedzie u nas czegos takiego jak rezerwacje sleepow:)

"- mniejsze, laminowane wejściówki (jak np. ta z Magni 7 ^^ ). Stowarzyszenie Animatsuri uwielbia wielkie, niesamowicie podatne na psucie się wejściówki z cienkiego kartoniku (zróbcie coś z tym kiedyś, proszę)"
Przez caly konwent zglosily sie do nas tylko dwie osoby, ktore mialy problem w postaci urwanego identa, a prawda jest taka, ze gdyby dziurka byly troche nizej, to juz na pewno nie byloby z tym problemu. Identy sa duze, na grubym papierze i pokryte podwojna laminacja, wiec moim zdaniem daja rade. Inna sprawa, ze trzeba pomyslec nad tym co zrobic, by sie tak nie przewracaly ciagle na biala strone.

"- podział konsolówki (Mokon, Piernicon). Osobiście nastawiam się bardziej na podział ze względu na dźwięk ;] . Bijatyki, jRPGi i inne gry które nie przeszkadzają sobie nawzajem - razem. Osobno: wszystkie gry bębenkowo- pałeczkowo- napierdalankowe. Cholery można było dostać podczas turnieju T6, nawet wtedy musieli napier**lać po uszach tymi pałami >.>"
Na pewno jak bedzie na to miejsce, to bedzie tez wiecej sal dla konsol, ale poki Konsole nie beda naszym targetem, a miejsca bedzie nam braklo, to do tego nie dojdzie. Moge tylko powiedziec, ze jesli uda sie nam zdobyc szkole, ktora planujemy, to beda mogly byc nawet trzy konsolowki.
[40] Re: PAczka wspomnień z PAconu
AceMan [*.chello.pl], 11.02.2010, 15:18:53, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
AceMan >> Inna sprawa, ze trzeba pomyslec nad tym co zrobic, by sie tak nie przewracaly ciagle na biala strone.

A w czym to przeszkadza? Wystarczy podpisać się z obu stron... ;)
[42] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Leviathan [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 20:08:14, odpowiedź na #40, oceny: +0 -0
LeviathanNie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie to wyglada nie estetycznie i do dupy, ale co kto lubi.
[41] Re: PAczka wspomnień z PAconu
NaNiKo [81.219.51.*], 11.02.2010, 16:01:43, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
NaNiKoA nawet jeśli osób z zerwanymi identami było więcej to brawa za pomysłowość, bo potrafili po prostu pożyczyć na informacji taśmę i sobie skleić.
[55] Re: PAczka wspomnień z PAconu
shimon [*.acn.waw.pl], 12.02.2010, 00:35:38, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
Albo użyć przypinki ze smyczy do spięcia identa i smyczy. Mi pomogło :]
[105] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Hitsu Mayuki [*.bugaj.pabianice.pl], 18.03.2010, 19:49:45, odpowiedź na #55, oceny: +0 -0
Hitsu Mayukia wg mnie fajnym rozwiązaniem były idetki na funekaiu, o ile ktoś jeszcze pamięta :)
[43] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Scarab [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 20:17:11, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
Moge tylko powiedziec, ze jesli uda sie nam zdobyc szkole, ktora planujemy, to beda mogly byc nawet trzy konsolowki.

MOAR DITEJLS
[46] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.02.2010, 21:03:07, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
GuilePoki nie bedziemy miec chociaz wstepnego potwierdzenia ze strony szkoly, to pisac nic nie bede, zeby smaka nie robic. Natomiast w owej szkole odbyly sie juz dwa konwenty, wiec chrzest bojowy juz miala;)
[54] Re: PAczka wspomnień z PAconu
shimon [*.acn.waw.pl], 12.02.2010, 00:34:06, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
Tak mi teraz przyszło do głowy, może po porostu taiko przenieść do sali KGJ, tam miejsce się znajdzie i japońska muzyka nam na pewno nie będzie przeszkadzać :]
[56] Re: PAczka wspomnień z PAconu
-Zombik- [*.chello.pl], 12.02.2010, 04:49:59, odpowiedź na #54, oceny: +0 -0
-Zombik-No nie wiem, po paru godzinach słuchania jak walą w bęben ludziom się odechciewa wszystkiego.

Ale można to przemyśleć, jeśli jesteście gotowi podjąć ryzyko.
[59] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 12.02.2010, 09:57:37, odpowiedź na #56, oceny: +0 -0
GrisznakDDRowcy wytrzymują jakoś u siebie...
[89] Re: PAczka wspomnień z PAconu
borek [*.adsl.inetia.pl], 13.02.2010, 01:36:33, odpowiedź na #59, oceny: +0 -0
borekAle oni to lubią:P
[44] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Myszon [*.chello.pl], 11.02.2010, 20:26:18, oceny: +0 -0
MyszonPiękna recenzja, w pełni się zgadzam. Szczególnie cieszy mnie, że zwróciłeś uwagę na te komedie na panelach - zwłaszcza po "Czy opłaca się w Polsce wydawać yaoi" przez całą resztę PAconu zadawałam sobie to samo pytanie (czy można prowadzić panel na poważnie). Na Animatsuri 2 byłam na bardzo profesjonalnym panelu o yakuzie - naprawdę cudeńko. Ale z tego co widzę takie atrakcje robią się mało popularne :(

A tak ogólnie to konwent był dobry i gratuluję ekipie ^^
[47] Re: PAczka wspomnień z PAconu
AceMan [*.telpol.net.pl], 11.02.2010, 21:33:45, odpowiedź na #44, oceny: +0 -0
AceMan >> przez całą resztę PAconu zadawałam sobie to samo pytanie (czy można prowadzić panel na poważnie).

Oczywiście, że można. Pytanie tylko - po co? Czy rysowane przez Yanka penisy przesłoniły Ci przekazane przez niego i uczestników panelu informacje i argumenty? Mnie nie.
[68] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Myszon [*.chello.pl], 12.02.2010, 17:08:58, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
MyszonNie nie, nie chodzi mi o to, że panel prowadzony z jajem mi się nie podoba. Na tym prowadzonym przez Yanka dowiedziałam się wielu istotnych rzeczy i przy okazji dobrze się bawiłam. Chodzi mi o to, że z własnego doświadczenia wiem, że panel na poważnie może być uznany za nudny. Po prostu jeśli nie umrą ze śmiechu uznają panel za nieudany - ja się z takimi przypadkami spotkałam. Jeśli to nie jest norma to bardzo się cieszę i broń Merlinie nie mam zamiary nikogo potępiać za poczucie humoru xD
[96] Re: PAczka wspomnień z PAconu
AceMan [*.telpol.net.pl], 14.02.2010, 19:36:43, odpowiedź na #68, oceny: +0 -0
AceManMhm, wobec tego ci ludzie są głupi ;D
[52] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Wiki-chan [*.chello.pl], 12.02.2010, 00:22:23, oceny: +0 -0
Wiki-chanPowiem tak, zgadzam się z recenzja w sumie całkowicie.
Konwent był naprawdę dobrze zrobiony. Pomysł ze sleepami na samej górze również bardzo dobry, dzięki temu na niższych piętrach nie potykało się o śpiwory czy czyjeś rzeczy.
Łazienki-tu się należy solidna pochwała, nawet ze dwa razy natknęłam się na sprzątającą. Tu panował błysk przez cały czas.
Wejściówki? Moim zdaniem zrobione bardzo dobrze, lepiej, że są duże, jest duże pole na podpisanie się:) no i mi się jeszcze nigdy nie zniszczyła wejścióweczka na konwencie Stowarzyczenia Animatsuri:D
Co do cosplay'u to cóż Naruto się kończy, jednak trwało długo o ile na żywo nie widziałam, bo na konwenty dopiero 2gi rok jeżdże tyle widziałam w galeriach, że nie tak dawno to anime rządziło. Teraz wyraźnie w modzie jest Code Geass(swoją droga moim zdaniem świetne anime), Vocaloid wyraźnie widoczny oraz Kuroshitsuji-ich sie nie da nie zauważyć. Nie znam serii ale już tyle razy widziałam cosplay, że poznaje postacie.
Na tym kończe:D
[53] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tsuki.un [*.046.c71.petrotel.pl], 12.02.2010, 00:27:32, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
tsuki.unFani Kroshitsuji. Łączmy się, czy coś... o.o. Tylko nie rownajcie Kuro, Cg i Vocaloida do poziomu Naruto x.x bo to coś strasznego będzie xD.
[57] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Arle [*.internetdsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 07:44:06, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
ArlePrzecież Naruto też ma swój poziom, a to co z tą serią zrobili fani to inna bajka ;/
[60] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Rai-ale-jej-sie-logować-nie-chce [*.chello.pl], 12.02.2010, 13:42:11, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
święta prawda : /
[61] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Ravika [*.uznam.net.pl], 12.02.2010, 13:46:01, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
Wróżę że yaoistki to samo zrobią z Kuroshitsuji :
[80] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Ann. [78.133.196.*], 12.02.2010, 22:24:07, odpowiedź na #61, oceny: +0 -0
a juz nie zrobily? :D
[93] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Crono8 [*.chello.pl], 13.02.2010, 12:42:32, odpowiedź na #80, oceny: +0 -0
Crono8Z tego co się orientuję to Kuroshitsuji jest bezwstydnie skierowane do dziewczyn, a Naruto przynajmniej z założenia to kultowy shounen bijatykowy :u
[64] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Wiki-chan [*.chello.pl], 12.02.2010, 16:09:26, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
Wiki-chanNo ja też uważam, ze poziom ma. Sama jestem od dawna fanką tego anime i uważam, że jest dobre, teraz to już w sumie manga bo anime nie oglądam no niebawem rok będzie.
Tyle, że cosplay'i widzę jednak coraz mniej, a trochę szkoda.
Co zrobili? Ciągle jakieś cuda nie widy wymyślają w mandze to wiem na pewno, jednak Naruto to znane i moim i myślę, że innych zdaniem też dobre anime. Ja po Sailor Moon wróciłam do anime przez Naruto więc niejako nieważne co by się działo mam do niego sentyment^^
[76] Re: PAczka wspomnień z PAconu
tsuki.un [*.046.c71.petrotel.pl], 12.02.2010, 21:44:11, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
tsuki.unw sumie to muszę Ci przyznać rację. bo Naruto... nie Akatsuki to moja miłość xD hah
[62] Re: PAczka wspomnień z PAconu
oyu_ [*.internetdsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 14:10:55, oceny: +0 -0
Bip Grisza

Magazyn Arigato nie dostal zandego zaproszenia na ta impreze - wiec nie dziw sie ze sie nie zjawil - ktos tylko zagadnal ravena czy moze sie zjawimy, ale nie przeslano zadnych konkretow, nikt nie zadal sobie trudy by sie skontaktowac z wydawca, nawet gdybysmy nie mogli byc osobiscie mozna by spokojnie zrobic video konferencje - ale w swietle wszelkich teroi spiskowych mnie to jakos nie dziwi ;)
[63] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 14:42:59, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
GuileJa rozmawiałem z Ravenem, a prosiłem go o pogadanie z Tobą, bo uznałem, że w ten sposób będzie szybciej. Owszem mogłem wysłać oficjalnego maila z zaproszeniem i w sumie powinienem był to zrobić, ale skoro powiedziałeś, że nie dasz rady się w tym terminie pojawić, to uznałem, że się to mija z celem. Natomiast do video-konferencji trzeba by było mieć jednak jakieś połączenie internetowe, które w tej szkole było tylko w jednym miejscu, a robienie sieci bezprzewodowej by nie wyszło, biorąc pod uwagę odległość routera bezprzewodowego od Main Roomu. Mam jednak nadzieję, że na następnej edycji nas odwiedzisz, bo z mojej strony na pewno oficjalnego maila dostaniesz. :)
[65] Re: PAczka wspomnień z PAconu
oyu_ [*.internetdsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 16:20:51, odpowiedź na #63, oceny: +0 -0
Spoko nikt nie ma wielkich pretensji - raven zagadnal mnie bez podawania szczegolow odruchowo wiec zawsze powiem raczej nie - bo taka mam prace. Mozna wyposazyc kogos w komore z netem :), tak zrobilsmy na teleporcie i bylo okej. Juz dawno podsylam pomysl organizatorom na korzystanie z techniki. Dzieki temu mozna by urzadzic o wiele wiecej spotkan i namowic leniszukow pokroju mr.jedi czy tomek kolodziejczak do pogadania. Takie video konferencje mozna zorganizowac nawe z japonskimi tworcami, albo z polka, ktora pracuje w Tokyopop. Ruszcie dytka w tym kierunku :)
[66] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 16:35:08, odpowiedź na #65, oceny: +0 -0
GuileSpoko, można się w tym temacie zakręcić. Dzięki za info:)
[67] Re: PAczka wspomnień z PAconu
oyu_ [*.internetdsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 17:07:16, odpowiedź na #66, oceny: +0 -0
To jest pomysł, który ma już kilka lat, planowalismy go wprowadzic z virkiem jeszcze przy okazji Reanimation, ale po drugiej edycji zamknelismy kramik i nie zostal wogle ruszony. Wiadomo, ze najlepiej miec gosci na zywo, nie zawsze sie da, a to jest jednak dla ludzikow spragnionych informacji jakas atrakcja.
[69] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Joe [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 17:20:57, odpowiedź na #67, oceny: +0 -0
JoeBiorąc pod uwagę jakim zainteresowaniem cieszyły się konferencje wydawców na PAconie gra niekoniecznie musi być warta świeczki. Choć mi pomysł podoba się.
[71] Re: PAczka wspomnień z PAconu
oyu_ [*.internetdsl.tpnet.pl], 12.02.2010, 17:54:26, odpowiedź na #69, oceny: +0 -0
trudno odmowic ci joe racji, bo o ile na imprezach komiskowych sale na tkich spotkaniach sa pelne, ta srodwisko fanow mangi i anime chyba podchodzi bardziej imprezowo-baleciarsko do kownentow
[73] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 12.02.2010, 19:31:27, odpowiedź na #71, oceny: +0 -0
Raczej większość fanów jest zadowolona gdy wydawca mówi "będziemy wydawać...". Wydaje się fanowi że wprost marudzić nie wypada. Oprócz nielicznych zawodowych marud. :)
[79] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Miss Itachi [94.75.121.*], 12.02.2010, 22:23:00, odpowiedź na #73, oceny: +0 -0
Miss ItachiAlloha!
Na samym konwencie było super! i fajny pomysł z sleepmiejscem na 3 pietrze. (oh na Animatsuri było potwornie spać przy konkursowej sali) no i gdyby nie cosplay na którym każdy stał godzinne czekając na rozpoczęcie.... Co do identyfikatorów... jak dla mnie były ok. Fajnie ze na smyczy a wielkość nie ma znaczenia... i tak se tylko wisi XD
I wybaczcie ale teraz uzyje capslocka bo to była najfajniejsza rzecz na konwencie:

TAK TO LARP O DEATH NOTE!!! W OSTATNIEJ CHWILI MIAŁAM OKAZJE SIĘ NA NIEGO ZAŁAPAĆ ALE BYŁ NIESAMOWITY.. CHCE WIĘCEJ TAKICH!

Co do postaci to nie zapominajmy o zacnyej grupie z FMA, DGM (która wygrała scenkę) czy najbardziej rzucającej się w oczy z Higurashi no Naku Koro ni (wiem trudna nazwa ale anime jest niesamowite). A co do naruto.. cóż mogę się pochwalić iż byłam jedną z tej 6 która posiadała opaskę XD i uważam iz każda moda przemija.. jak były Sailorki tak sie skończyły jak było naruto tak sie skończyło.. teraz czekamy na coś nowego. zapewne będzie to Kuroshitsuji wspomniane tutaj a w oryginale czekające na 2 serie albo FMA które posiada już druga serie... choć może wejdzie nowe dobre anime? kto wie.

Ocena końcowa: To był mój drugi konwent ale uważam iż było fajowo... choć najlepiej jakby każdy konwent trwał jak najdłużej. Obecnie czekam na Ecchi by zdemonstrować kolejny cosplay, poznac nowych ludzi i dobrze się bawić.

Pozdro dla konwentowiczów ^^
Do zobaczenia na Ecchi a moze spotkamy sie wcześniej? Kto wie...
Alloha!
[82] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.02.2010, 00:05:13, odpowiedź na #79, oceny: +0 -0
GuilePewnie bedzie wiecej, bo mamy z Aldarem w zanadrzu pare nowych intryg, tylko trzeba go przygotowac tak by sie zmiescil w tych 3,5h...
[85] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Grisznak [*.satfilm.net.pl], 13.02.2010, 00:45:43, odpowiedź na #82, oceny: +0 -0
GrisznakMoże LARP z Gundama?
[87] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Miki~ [94.75.121.*], 13.02.2010, 01:30:08, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
Miki~ja chetnie XD
[92] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.02.2010, 02:47:24, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
GuileAni ja, ani Aldar nie siedzimy w tym uniwersum. Poza tym na Ecchicon jest przygotowywany LARP Shin Megami Tensei.
[100] Re: PAczka wspomnień z PAconu
komciak_bez_logowania [*.gdynia.mm.pl], 03.03.2010, 00:55:01, odpowiedź na #92, oceny: +0 -0
DO WANT
[91] Re: PAczka wspomnień z PAconu
borek [*.adsl.inetia.pl], 13.02.2010, 01:51:13, odpowiedź na #69, oceny: +0 -0
borekA o czym tu można gadać z polskim wydawcą?
Że drogo jak na Polskę oraz, kiedy będzie moja ulubiona seria XXX?

Najbardziej rozbawiło mnie stwierdzenie impreza branżowa w audycji - kurde, wyobrażacie sobie taką imprezę branżową z definicji w polskim światku mangi i anime?
[90] Re: PAczka wspomnień z PAconu
borek [*.adsl.inetia.pl], 13.02.2010, 01:45:38, odpowiedź na #65, oceny: +0 -0
borekSam od wczoraj ostro nad czymś podobnym myślę ;-)

Próbowaliście już zestawiać wideokonferencje przez sieć 3G?

Zwykła wideorozmowa nie przejdzie, bo jakoś jest gorsza niż tragiczna (nasze kochane opy postanowiły udowodnić, że tak, da się, zrobić wideotransmisję na slocie głosowym 64kb/s :P), w dodatku koszta półtoragodzinnej międzynarodówki do UK...coś strasznego.

Najprościej (szczególnie dla osoby z zewnątrz to Skype, bo ona sama musi poradzić sobie z konfiguracją) byłoby Skype.
[94] Re: PAczka wspomnień z PAconu
okame69 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.02.2010, 13:53:12, oceny: +0 -0
okame69Mnie sie strasznie podobało.. Jestem zadowolona ze nasza grupa wygrała scenkę na cosplayu. Było warto zrobić z siebie głupka( i pokazać majtki ^^')
[97] Re: PAczka wspomnień z PAconu
PanMXER [83.2.37.*], 18.02.2010, 20:16:33, oceny: +0 -0
PanMXERBył to mój ogólnie pierwszy konwent i moje doświadczenie jest niewielkie jednak w M&A siedzę ładnych kilka lat. (aż dziw że nie bywałem na konwentach prawda? sam się dziwię)
Cóż zgadzam się z opinią Grisznaka duża ilość stoisk zachęcała mnie do ich zwiedzania dobrze wypadł w moich oczach cospley i inne konkursy (chociaż w wielu udziału nie brałem ;P) i to do czego zwracam szczególną uwagę czyli czystość łazienek i korytarzy, cóż jak na taką imprezę naprawdę zasługują na pochwałę, ogólnie to co wprawiało mnie w lekki dyskomfort to ogromna ilość nieznanych mi ludzi ale jakoś to było.. ogólnie wrażenia mam bardzo pozytywne i planuję sie pojawić się w tym roku jeszcze dwóch imprezach stowarzyszenia Animatsuri (czyli chyba na wszystkich nie?)...
[98] Re: PAczka wspomnień z PAconu
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.02.2010, 01:51:04, odpowiedź na #97, oceny: +0 -0
GuileWszystkie beda, jak sie pojawisz na trzech jeszcze;)
[99] Re: PAczka wspomnień z PAconu
PanMXER [83.2.37.*], 19.02.2010, 11:30:30, odpowiedź na #98, oceny: +0 -0
PanMXERach tak racja zapomniałem o HELLconie ;P
Powered by WashuOS