header imageheader imageheader image
{Wydarzenie}
Fabularny Evangelion
Autor: Joe, Data: 21.05.2003, 00:50:34, Źródło: Anime News Network
JoeFabularny EvangelionPowstanie fabularna wersja Evangeliona. Jak donosi magazyn Variety, na festiwalu w Cannes ogłoszono, że trzy firmy, Gainax, ADV oraz Weta, wspólnymi siłami chcą wyprodukować kinową wersję Neon Genesis Evangelion (tytuł japoński 新世紀エヴァンゲリオン). Ta rewelacyjna wiadomość została potwierdzona w ADV. John Ledford, prezes i współzałożyciel tej firmy powiedział:

Główni gracze tworzą coś na kształt drużyny marzeń do takiego projektu. Dzięki mistrzostwu i renomie Gainaxu, wiodącej pozycji Wety w dziedzinie efektów specjalnych oraz naszym umiejętnościom marketingu i promowania anime oraz anime-pochodnych dzieł, ten projekt jest szansą, która przydarza się raz w życiu.

Film jest obecnie w bardzo wczesnej fazie rozwoju, ale Ledford wspomina o "agresywnym planie produkcyjnym".

Udziału Gainaxu w tym przedsięwzięciu nie trzeba tłumaczyć. Natomiast amerykański ADV ma prawa do światowej dystrybucji Evangeliona oraz jest wydawcą amerykańskiego wydania tej serii. Z kolei nowozelandzka Weta to studio zajmujące się produkcją efektów specjalnych założone przez Petera Jacksona na potrzeby produkcji "Władcy pierścieni".

W świetle tych informacji Evangelion jest kolejnym anime, po "Kite", "Dragonball Z", "Battle Angel Alita" oraz "Lupin III", które trafi na duży ekran w wersji aktorskiej. I co wy na to?

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Neon Genesis Evangelion.

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 43 dodaj

[1] Re: Fabularny Evangelion
GrLT [80.51.47.*], 21.05.2003, 03:14:05, oceny: +0 -0
Troche sie boje... NGE to moje ulubione anime, jesli cos spiep*** to do konca zycia [mojego nie ich :D] im nie wybacze... A tak na serio jesli uda im sie stworzyc cos choc w polowie tak dobrego jak oryginal... Z jednej strony Gainax teoretycznie powinien gwarantowac wysoką jakosc... z drugiej strony to czytam o efektach specjalnych nie nastraja zbyt optymistycznie [tzn wiem ze efekty musza byc, zeby tylko sie na nich nie skonczylo :( ]
[2] Re: Fabularny Evangelion
LoRE [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.05.2003, 06:34:09, oceny: +0 -0
W sumie to nie ma się co dziwić że amerykanie zabrali się za fabularyzację mang. Studia fimowe zaczynają już gonić w piętkę eksploatucjąc kolejnych sperpajaców w kostiumach, a biorąc pod uwagę że poziom sprzedaży mang w stanach dogania tradycyjne komiksy to było to tylko kwestią czasu. Pierwsza próba już nawet była - G-savier (mam nadzieję że nie przekręciłem tytułu ;P) czyli gundam. Ale sądząc po ciszy wokół tego tytułu nie za bardzo sie to udało.
[3] Re: Fabularny Evangelion
Uriel [212.160.185.*], 21.05.2003, 07:39:37, oceny: +0 -0
UrielMnie martwi jedna rzecz, czy amerykanie nie zrobią z evangelion’a kolejnej sieczki. Jeżeli uda im się oddać klimat serialu to na pewno będzie z tego niezły hicior:)))))) Ufam że GAINAX dopilnuje wszystkiego i nie będziemy oglądać czegoś w stylu „Evangelion: Ostatnia krew” :)))))))))))))
[4] Re: Fabularny Evangelion
Krzych Ayanami [*.chello.pl], 21.05.2003, 09:09:33, oceny: +0 -0
Krzych AyanamiGainax jak dostanie kasę , to sobie odpuści sprawdzanie... Zresztą bardziej mnie interesuje obsada. Jeśli Misato zagra Sandra Bullock , Gendou - Hugh Grant a Asuke - Winona Ryder , albo Britney Spears , a nie jest to przecież wykluczone , to fani chyba będą robili zrzutki na wykupienie taśm od producenta.
[11] Re: Fabularny Evangelion
Radagajs [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.05.2003, 15:20:33, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
RadagajsTia... Ostatnio w szkole układaliśmy sobie hipotetyczną obsadę do filmu fabularnego DB - i wyszło nam , że Mr.Satana powinien grać Michał Żebrowski.
[18] Re: Fabularny Evangelion
BaToU [*.navi.okay.pl], 22.05.2003, 00:00:55, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
BaToUŻebrowski? Przeciez jego bez katany to widac nie bedzie nawet ;}

B.
[5] Re: Fabularny Evangelion
Greahtor [*.internetdsl.tpnet.pl], 21.05.2003, 09:16:37, oceny: +0 -0
Greahtorjak oni chca sobie poradzic z motywem wielkich robotow ? jeszcze nikt sie na coś takiego nie rzucał (no moze poza Power Rangers ,ale tego wole nie komentować --" ).... naprawde ciekaw jestem jak bedzie wygladała ta animacja ,co do fabuły natomiast to nie ma liczyć na coś odkrywczego,wszak to amerykanie ,a szczytem marzen byloby gdyby zdolali odtworzyc sam istniejacy juz klimat nie udziwniajac go jakimikolwiek "swoimi dodatkami" (co w przypadku tamtejszego rynku zbytu jest mało prawdopodobne) . jedyne co pozostaje to zyczyc dobrego reżysera - John Cameron pasuje tu doskonale
[27] Re: Fabularny Evangelion
dr-saper [*.swic.dialup.inetia.pl], 22.05.2003, 20:18:57, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
dr-saperkiedys powstal film "Walki Robotow" czy jakos tak. Zalatywalo plastikiem ale bylo fajnie :)
[29] Re: Fabularny Evangelion
czepiacz [*.netia.com.pl], 23.05.2003, 07:58:56, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
James Cameron
[6] Re: Fabularny Evangelion
Ash [*.acn.waw.pl], 21.05.2003, 12:02:54, oceny: +0 -0
AshJa się zastanawiam, jak oni upchają to wszystko w powiedzmy 3godzinnym filmie. Być może odcinki zostaną jakoś streszczone, ale tego nie da się streścić bo w odcinkach pokazana jest przede wszystkim postępująca zapaść psychiczna bohaterów, na to trzeba czasu. Oczywiście nie wyobrażam sobie innych aktorów niż japońskich; no może poza Asuką. Trudne zadanie ich czeka, akurat najłatwiejsze będą efekty specjalne. Wielka odpowiedzialność będzie ciążyć na aktorach a zwłaszcza na tych najmłodszych. Boję się żeby nie zrobili z tego jakiegoś efekciarskiego "teledysku", kina akcji. Jak dla mnie to powinien być dramat psychologiczny. PS. Pierwsze słyszę żeby mieli ekranizować Kite, to chyba będzie jakiś thriller porno ;-)
[40] Re: Fabularny Evangelion
ogi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.07.2003, 21:58:17, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
masz racje to powinien byc dramat psychologiczny
[7] Re: Fabularny Evangelion
Morfi [*.nowy-sacz.sdi.tpnet.pl], 21.05.2003, 13:14:58, oceny: +0 -0
Łola Boga!, co to sie porobiło. Ale myślę że jeśli Gainax sie przyłoży to będziemy mogli obejrzeć spore widowisko, które nie przejdzie obojętnie obok żadnego szanującego się fana m&a. Chyba nie muszę wspominac że Evangelion jest lekturą obowiązkową dla każdego początkujacego fana :).
[8] dziekuje bardzo
Crazy [62.233.170.*], 21.05.2003, 13:22:05, oceny: +0 -0
dziekuje bardzo za cos takiego - EVY nie da sie strescic w ciagu dajmy na to 2h fabularki a dluzszej na pewno nie zrobia - wyjdzie totalny GNIOT, pozatym to kolejna proba zarobienia kast na czyms co sie jusz sprzedalo
[10] Re: dziekuje bardzo
jieihou hkm [*.netia.com.pl], 21.05.2003, 13:58:22, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
a kto powiedział ze to bedzie streszczenie evangeliona? moze zrobia jakas alternatywna historie or sth. a co do aktorów to mam nadzieje że znajda jednak kogos pasujacego (i nie wiem dlaczego miałby byc to ktos z japonii, w czym japonscy aktorzy sa lepsi od niejaponskich?) oby unit 01 nie rozwalał budynków z tektury...
[41] Re: dziekuje bardzo
Ogi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.07.2003, 22:01:54, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
w czym są lepsi japońscy aktorzy? a no w tym że od dziecka są wychowywani na mangach i anime ,i czują na pewno sto razy lepiej klimat evangeliona niż jacyś "niejapończycy"...
[9] Re: Fabularny Evangelion
cycu [*.internetdsl.tpnet.pl], 21.05.2003, 13:44:42, oceny: +0 -0
Ciekawe ile będzie trzeba czekać. Mam nadzieję, że nie tyle co na DB. Bo jak zobaczyłem, że DB dopiero na drugą połowę 2004 to ...-_-". Ale być może dzięki evie na dużym ekranie anime zmniejszy ilość osób określające je mianem "chińskiej bajeczki".
[12] Re: Fabularny Evangelion
Jaczak [*.wawpie.ext.ids.pl], 21.05.2003, 15:44:40, oceny: +0 -0
Już się boję co z tego wyjdzie..... A tak z zupełnie innej beczki to uważam, że robienie filmu fabularnego opartego na dowolnym anime trochę mija się z celem!
[13] Re: Fabularny Evangelion
Sinner [*.chomiczowka.waw.pl], 21.05.2003, 16:56:11, oceny: +0 -0
Znając amerykańską poprawność polityczną może się okazać, że połowa obsady będzie pasowała do Evy jak pięść do nosa... Obawiam się, że Eva podzieli los Gwiezdnych Wojen, które z legendy zostały zredukowane do gniota...
[14] Re: Fabularny Evangelion
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 21.05.2003, 18:52:19, oceny: +0 -0
kpt. Harlockmoze zanim nastapi premiera doczekam sie konca swiata...? ;]
[15] Re: Fabularny Evangelion
Uriel [212.160.185.*], 21.05.2003, 20:06:46, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
Urielpodstawa to pozytywne podejście do sprawy ;)) nieprawdasz????
[17] Re: Fabularny Evangelion
kpt. Harlock [*.net.autocom.pl], 21.05.2003, 20:11:17, odpowiedź na #15, oceny: +0 -0
kpt. Harlockzaiste :D
[19] Re: Fabularny Evangelion
BaToU [*.navi.okay.pl], 22.05.2003, 00:03:02, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
BaToUTo gdzie skladac podpisy? ;P

B.
[16] Re: Fabularny Evangelion
Radagajs [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.05.2003, 20:07:48, oceny: +0 -0
RadagajsMój projekt obsady : Gendou - Michał Żebrowski , Misato - Katarzyna Figura , Kiel - Piotr Fronczewski , Yui - Agata Buzek , Kaji - Mateusz Damięcki , Rei - Alicja Janosz , Asuka - Paulina Holtz , Fuyutsuki - Franciszek Pieczka , Shinji - Mikołaj Radwan. Jeszcze jakieś sugestie? O_O
[20] Re: Fabularny Evangelion
Crazy [62.233.170.*], 22.05.2003, 01:10:55, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
Shinji - Mikołaj Radwan ;-)
Misato - a Marcin powiedzial...
[30] Re: Fabularny Evangelion
casting [*.netia.com.pl], 23.05.2003, 08:02:19, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
YUI - Kaja PAschalska ;-) x 2
[21] Re: Fabularny Evangelion
Demiqu [*.glogow.sdi.tpnet.pl], 22.05.2003, 12:48:28, oceny: +0 -0
Módlmy sie...Boże daj nam wspaniały film, ze wspaniałą fabułą, ze wspaniałą obsadą (najlepiej zatrudnić "świeżą krew"), ze wspaniałymi EVkA'mi, i Rei ofkoz...(bosh co oni bedą musieli zrobić z postacią Rei?_? tosh to moze wyjsc......wole nie mysleć o tym)
[24] Re: Fabularny Evangelion
Joe [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.05.2003, 18:41:16, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
JoeBiorąc pod uwagę to co można zobaczyć na cosplayach (niestety głównie nie-polskich) widać, że ładną Rei wcle nie tak ciężko zrobić. Bądź dobrej myśli. :-)
[22] Re: Fabularny Evangelion
BOtt [*.elsat.net.pl], 22.05.2003, 16:38:35, oceny: +0 -0
BOttWedług mnie to dobry pomysł z wydaniem fabularnego Evangeliona. Choć obejrzałem całą serią to z checią nawet przejdę się jeszcze do kina. Jeżeli Gainax podjął się takiej produkcji to na 100% będzie to coś satysfakcjonującego każdego fana. Poza tym kinowych produkcji anime powinno być co raz więcej!!!
[31] Re: Fabularny Evangelion
BaToU [*.navi.okay.pl], 23.05.2003, 13:22:41, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
BaToUTez przeszedl bym sie chetnie do kina. Ale na "kinowa produkcje anime"(animowana najlepiej :-) jak to ujales, a nie na fabularke ktora bedzie miala z legendarna seria wspolne co najwyzej tytul i imiona postaci. Ale co ja wiem o anime? ;P

B.
[23] Re: Fabularny Evangelion
Yoghurt [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 22.05.2003, 18:34:30, oceny: +0 -0
YoghurtWieściłem "o już jest koniec" przy okazji newsa o fabularce DB...

Amerykanie nie nadają się do realizacji NGE w wersji fabularnej. Dlaczego? producenci chcą zwrotu kosztów produkcji, jakie będa wysokie, a najlepszą koniunkture w kinach od niepamiętnych czasów napedza dzieciarnia. Tak więc zrobia film który u iście poprawnych politycznie kolesi z komisji przydzieli NGE znaczek "Od lat 13"... Co się stało z oryginalną Eva puszczaną na Cartoon Network US wiemy, kiedyś krzych Ayanami dawał newsa Evangelion 1/2...

może to moje czarnowidztwo, ale jesli słysze, ze amerykanie zabierają się za adaptacvję czegokolwiek...
[25] Re: Fabularny Evangelion
Krzych Ayanami [*.chello.pl], 22.05.2003, 19:03:25, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
Krzych AyanamiTylko tak sie zastanawiam... No bo tak , kręcenie filmu , któy byłby aktorską wersją na przykład Enda , za bardzo nie ma sensu. Fani nie zostawią na nim suchej nitki , są za bardzo przywiązani do wersji animowanej , żeby mogli go dobrze ocenić. I byłaby to pomyłka finansowa , bo film zostałby olany przez ludzi , którzy już go widzieli i uznaliby płacenie za bilet na coś drugi raz w gorszej wersji za pomyłkę.
Kręcenie filmu , który pokazywałby wybrane postacie - na przykład Hikaru - na tle pokazywanych wydarzeń , też mogłoby nie przypaść do gustu.

Natomiast najbardziej sensownym pomysłem byłoby pokazanie historii po Drugim Uderzeniu , ale jeszcze za życia Yui , pokazując w tle romans między Kajim a Misato... Początki prac nad projektem Evangelion , działalnośc Gehirn'u... To by był dobry pomysł. Nie kontynuacja , ale preludium.
[26] Re: Fabularny Evangelion
Crazy [62.233.170.*], 22.05.2003, 20:10:28, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
co racja to racja - jedyne rozwiazanie [chociaz amerykanie i tak to spartola]
[28] Re: Fabularny Evangelion
Bellevar [*.torun.cvx.ppp.tpnet.pl], 23.05.2003, 02:52:41, odpowiedź na #26, oceny: +0 -0
Fakt...ale moim zdaniem.... toż oni tp spartolą![czyt. amerykanie] jesli oni dotkną swymi łapskami evangeliona to mówie wam..to już nie będzie evangelion:( co do fabuły filmu zgadzam sie wpełni....to by było coś...
[37] Re: Fabularny Evangelion
Ayanami [213.25.143.*], 17.06.2003, 12:45:17, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
Yogh, nie pesymizuj, może nie bedzie tak źle. Trzeba być dobrej myśli:). nie uważam że amerykanie od razu wszystko schrzanią (no ale wypada ich przypilnować)Ja chętnie pójdę do kina na to. żeby tylko aktorzy grający pilotów nie byli sztuczni jak Ciri w wiedźminie, żeby nie zrobili czegoś okropnego z Rei to będzie dobrze. Osobiście ciekawa jestem bardzo jak wyjdzie i mam nadzieję że w miarę dobrze.(na więcej nie liczę)
[32] Re: Fabularny Evangelion
tief [*.zamosc.mm.pl], 27.05.2003, 23:23:09, oceny: +0 -0
ja sie tylko modle, zeby bylo w moim kinie.. jak nie, to sie pochlastam :P
[33] Re: Ta rewelacyjna wiadomość...
kacpy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 28.05.2003, 22:14:56, oceny: +0 -0
ciekawe dla kogo lol.
[34] Re: Ta rewelacyjna wiadomość...
Liar [*.kanczuga.sdi.tpnet.pl], 29.05.2003, 13:40:22, odpowiedź na #33, oceny: +0 -0
A ja jestem ciekaw jak im ten projekt wyjdzie, anime Evangelion nie trawiłem i nawet nie obejrzałem do końca, może akurat film mi sie spodoba. A jeżeli amerykanie zrobią z tego lekkostrawną rozrywke to jestem jak najbardziej za
[35] Re: Ta rewelacyjna wiadomość...
Yoghurt [*.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl], 31.05.2003, 19:53:33, odpowiedź na #34, oceny: +0 -0
YoghurtCiekawe, kogo chciałeś ta wypowiedzią sprowokować :)
[38] Re: Ta rewelacyjna wiadomość...
pequ [*.wloclawek.sdi.tpnet.pl], 08.07.2003, 05:12:27, odpowiedź na #34, oceny: +0 -0
skoro nietrawish Evangeliona to co powiesh na to jak strawie cie moim cieplym moczem?
[42] Re: Ta rewelacyjna wiadomość...
Ogi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.07.2003, 22:11:04, odpowiedź na #34, oceny: +0 -0
radze ci obejżyj do końca lub przeczytaj dopiro potem prosze sie wypowiadać:(
[36] Re: Fabularny Evangelion
Demiqu [*.glogow.sdi.tpnet.pl], 03.06.2003, 15:19:36, oceny: +0 -0
I to znowu ja ^^ Po głebszym zastanowieniu (a bylo to duzo nieprzespanych nocy ;P) mam konwencje swojego Evangeliona. A oto ona: historia powinna się dziać w umysłach bohaterów (mysle że to stworzyłóby wspaniały klimat a'la odcinki 25,26 i drugi człon ENDA ^^). Pozwoliłoby to według mnie stworzyć surrrealistyczny i groteskowy obraz (aaaaaaa zabijcie mnie ;P).Powinien być mroczny tak jak może być mroczny umysł człowieka...Ale...to tylko marzenia...i wiecie co....wątpię żeby pojawił się w Polsce (chociaż...) z racji kontrowersji jakie niesie anime :( . Wyobrażącie sobie tłum "babć" które bronią moralności swoich pociech????? Bosh to będzie koszmar >
[39] Re: Fabularny Evangelion
Ogi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.07.2003, 21:51:29, oceny: +0 -0
ok nie mam nic przeciwko tej produkcji,ale nie chciałbym żeby zrobili z tego wybitnego anime bajeczki dla dzieci z "hepi endem",pragnąłbym żeby zawierała w sobie wieksze wartości niż zwykłą nawalankę pod publiczkę (niech wzorują sie na mandze) mam nadzieję że nie spartolą.pozdrawiam Ogi
[43] Re: Fabularny Evangelion
Shinji [*.internetdsl.tpnet.pl], 08.05.2005, 02:02:59, oceny: +0 -0
Ludzie ja sie modle, aby ten film sie nigdy nie ukazał! Na 120% to bedzie jakimś gównem! Wieże w GAINAX, ale nie mogą tego zrobić, bo sie nie uda! Spie***lą wszystko te amerykańce! Fani zaczną sie zabijać, znszczą im studio. Ja sie podpisuje jako przecownik wersji kinowej (razem z kumplami). Niech pomysłodawca wersji kinowej zostanie pogrzebany żywcem! Nie robić kinówki !
Powered by WashuOS