header imageheader imageheader image

Dragonball – jednak Smocze Jaja

Michał Durys

dragonball_plakat.jpg

Dzisiaj na ekrany polskich kin wchodzi „Dragonball: Ewolucja” – aktorska adaptacja bodajże najsłynniejszej mangi Akiry Toriyamy. Historia tej produkcji jest prawie tak długa jak seria anime „Dragonball”. Pierwszy nius o aktorskim „Dragonballu” pojawił się na anime.com.pl sześć lat temu, a jeśli mnie pamięć nie myli to pogłoski o nim pojawiły się sporo przed powstaniem acp. Czy warto było tyle czekać?

Na wstępie chcę podkreślić jeden ważny fakt: nie jestem fanem „Dragonballa”. Nie biegałem po podwórku krzycząc „kamehameha”, nie ekscytowałem się poziomami mocy Son Goku, nie czekałem z niecierpliwością na kolejne odcinki w telewizji. Co więcej, nie widziałem ani jednego pełnego odcinka anime ani nie przeczytałem choćby jednej strony mangi. Jednym słowem mam bardzo blade pojęcie o „Dragonballu”. Dlatego niniejsza recenzja jest recenzją filmu jako odrębnej całości, a nie jako adaptacji mangi.

dragonball-1.jpg
Lord Piccolo wygląda jak skrzyżowanie Herr Flicka z „Allo Allo!” z porem
dragonball-2.jpg
Przeciętne kolano ma bogatszą mimikę niż Justin Chatwin

W aktorskim „Dragonballu” czarnym charakterem jest zielonkawy jegomość imieniem Piccolo. Kolor ma tu ukryte znaczenie, bo wyglądający jak skrzyżowanie Herr Flicka z „Allo Allo!” z porem Lord Piccolo jest równie złowrogi co jego imię

Nie znaleziono pliku "16192417"
Jeśli widzisz ten napis to znaczy, że ktoś z redakcji anime.com.pl dał ciała i nie sprawdził poprawności artykułu. Najlepiej zgłoś to na adres webmaster@anime.com.pl.
. Jakimś cudem 2000 lat temu Piccolo niemal zniszczył całą ludzkość i tylko heroiczny wysiłek bezimiennych bohaterów pozwolił go powstrzymać i uwięzić. Teraz jednak udało mu się wyswobodzić i zamierza dokończyć rozpoczęte wcześniej dzieło. Jedyną nadzieją ludzkości jest wyalienowany nastolatek z niesforną fryzurą. Goku, bo o nim tu mowa, musi w tym celu znaleźć siedem Smoczych Kul.

Nie ukrywam, że zarys fabuły przedstawiłem nieco złośliwie, ale i bez złośliwości prezentuje się ona niezbyt imponująco. Rozwój akcji trudno nazwać logicznym, a kolejne sceny są ze sobą połączone „na ślinę”. To jednak można wybaczyć, bo nie sądzę by twórcy filmu stawiali sobie za cel dopieszczanie szarych komórek widzów. Tytuł

Nie znaleziono pliku "16192417"
Jeśli widzisz ten napis to znaczy, że ktoś z redakcji anime.com.pl dał ciała i nie sprawdził poprawności artykułu. Najlepiej zgłoś to na adres webmaster@anime.com.pl.
, plakaty, zwiastuny i cała oprawa filmu wyraźnie sugerują, że chodzi w nim tylko o to by się dużo i widowiskowo działo. Niestety, nawet z takiej perspektywy film wygląda słabo. Po filmie „kopanym” spodziewałem się wielu walk o widowiskowej choreografii. Tymczasem w aktorskim „Dragonballu” walki są dość krótkie, niezbyt porywające i jest ich mało. Najfajniejsza bijatyka w całym filmie to walka Goku ze szkolnymi osiłkami, która ma miejsce w pierwszym kwadransie filmu. Jeśli chcecie obejrzeć ten film dla scen walki to spokojnie możecie wyjść z kina po 15 minutach. Finałowa walka Goku z Piccolo jest cienka jak guma w majtkach i sprowadza się do generowania coraz to większych światełek. Starusieńki „Mortal Kombat” miał lepsze sceny walki, a przecież od tego czasu poczyniono na tym polu ogromne postępy. Efekty specjalne, które zazwyczaj są mocną stroną ekranizacji komiksów, w „Ewolucji” również nie olśniewają. Większość z nich jest wykonana co najwyżej poprawnie. Niektóre, np. charakteryzacja Piccolo, wygląd Oozaru i Shenlonga czy efekty towarzyszące walce Goku z Piccolo, są poniżej oczekiwań. Najmocniejszą, co wcale nie znaczy, że mocną, stroną filmu jest humor. Podczas seansu publiczność często wybuchała śmiechem, czasami nawet w momentach zamierzonych przez twórców. Mi najbardziej przypadła do gustu scena z żelem.

Film oglądałem w towarzystwie znawców pierwowzoru. Po seansie mieli już kilometrową listę zarzutów: Goku nie latał na chmurce i nie miał ogona, Mei nie było w anime, Shenlog był za mały, itp. itd. Zagorzałym fanom mangi i anime raczej trudno będzie pogodzić się z wizją Jamesa Wonga. Ja jestem pozbawiony bagażu znajomości oryginału, ale nawet jako samodzielna produkcja „Dragonball: Ewolucja” jest słaby. Jak na film „kopany” jest w nim za mało walk, a te nieliczne są krótkie i nieciekawe. Na tle innych głupiutkich mordobić „Ewolucja” wypada słabo. O wiele lepiej bawiłem się oglądając wspomniany wcześniej „Mortal Kombat” czy też „D.O.A.: Dead or Alive”

Nie znaleziono pliku "16192417"
Jeśli widzisz ten napis to znaczy, że ktoś z redakcji anime.com.pl dał ciała i nie sprawdził poprawności artykułu. Najlepiej zgłoś to na adres webmaster@anime.com.pl.
. Co bym jednak nie napisał fani „Dragonballa” pewnie i tak obejrzą film, choćby po to, żeby wyrobić sobie o nim zdanie. Pozostałych jednak lojalnie ostrzegam: nie warto.

Dodaj do:

Zobacz także

Powiązane tematy: Dragonball.

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Ocena

12345678910
Wystawiać oceny mogą tylko zarejestrowani użytkownicy.
6,83/10 (12 głosów)

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 102 dodaj

[1] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Albi [83.238.116.*], 17.04.2009, 20:14:24, oceny: +3 -2
AlbiPojazd w pięknym stylu Joe, respect dla twego pióra :P

Komentarz ukryty z powodu przewagi negatywnych ocen. pokaż

[3] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Inok [*.rejtravel.pl], 17.04.2009, 20:23:19, oceny: +0 -0
Po trailerach, plakatach i innych promocyjnych rzeczach nie spodziewałam się niczego wielkiego. Recenzja uswiadamia mnie ze nawet nie mozna liczyc na dobre efekty specialne czy sceny walki. smiechu warte XD mysle ze te 2 godziny zycia poswiece kiedys na sentymentalna podroz do Dragonballa w wersji anime i mangi, nizeli na taki crap XD

ps. komentarz o mimice aktora, najlepszy XD
[4] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Yen [*.adsl.inetia.pl], 17.04.2009, 20:25:04, oceny: +0 -1
Yengg.
A to się jeszcze mówi jazzy?
[21] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Origa [*.chello.pl], 18.04.2009, 10:32:33, odpowiedź na #4, oceny: +0 -1
OrigaPonoć "jazzy" jest już "has been" ;)
[5] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Ramroyd [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.04.2009, 20:25:18, oceny: +0 -0
Kiedyś na Cartoon Network była animowana wersja X-man też okraszona dopiskiem "Ewolucja"... i cholera wie co tam też było ewolucyjnego... chyba chodzi o zmianę grafiki (szczerze kreska X-Men'a Ewo mi się podoba).

Pocisk równy i słuszny.
[14] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 17.04.2009, 23:09:27, odpowiedź na #5, oceny: +2 -0
Spirit of CoachPiccolo ewoluował z ogórka.

Prawie...
[28] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Silverene [*.aster.pl], 18.04.2009, 15:52:39, odpowiedź na #14, oceny: +0 -1
I'm... a cucumber, I'm a cucumber, I'm a cucumber in a... jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.
[83] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
windblade [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.04.2009, 00:52:03, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
windbladeEvolucja z tego co czy tam to jest ;p z fajnej mangi/anime w parodie filmu xP
[98] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
ArucardPL [*.xdsl.centertel.pl], 02.09.2009, 01:19:12, odpowiedź na #83, oceny: +0 -0
ArucardPLBiorąc pod uwagę, że wersja Evolution X-Men'ów też była bardziej parodią pierwowzoru komiksowego można chyba oficjalnie przyjąć, że "Evolution" jest synonimem parodii.
[6] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
DH707 [78.8.138.*], 17.04.2009, 20:27:14, oceny: +0 -0
DH707Jak byłam mała i to oglądałam byłam zakochana w Piccolo XD Ale jak patrzę na to foto to mi przechodzi momentalnie ;w; straszne... Recki nie czytam całej, poczekam aż sama obejrzę ;3
[7] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
windblade [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.04.2009, 21:13:38, oceny: +0 -0
windbladePo nie dawnych zapowiedziach już bałem się tego filmu ale jako że przez wiele lat byłem maniakiem DB :D i przyznaje się wykrzykiwałem na podwórku "KAMEHAMEHAAAAAAA!" xP(ale to było dawno :D) więc muszę to zobaczyć na własne oczy ;p
[39] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Katsu-Sama [*.tvk-net.pl], 18.04.2009, 22:25:01, odpowiedź na #7, oceny: +0 -1
Katsu-Sama"przez wiele lat byłem maniakiem DB :D "

Hmmm...To już była jakaś kinówka Db okraszona podtytułem "D"
Pomyśleć,że tyle czasu żyłem w nie pewności myśląc o DB: Evolution jako o pierwszej adaptacji...

A tak na serio to nie ma czego oglądać ten film to przeciętniak.
[82] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
windblade [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 21.04.2009, 00:47:03, odpowiedź na #39, oceny: +0 -0
windbladei tak czy siak mnie nie zniechęcicie xP pójdę bo byłem Wielkim Fanem DragonBall'a(albo mam też w sobie coś z emo i muszę uwolnić ból;p) i muszę to zobaczyć(i pewnie żałować ale cóż ;p życie nie jest idealne xP) na własne oczy ;p
[64] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Sayako [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 17:05:36, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
To teraz będziesz krzyczeć "Kamej! (. . .) Hamej! (. . .) HAAAAAAAAAA!" xD
[93] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Kamey [*.olsztyn.vectranet.pl], 28.04.2009, 22:34:21, odpowiedź na #64, oceny: +0 -0
Wołałaś?
[8] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Gatsu [*.magma-net.pl], 17.04.2009, 21:23:48, oceny: +0 -0
GatsuRaczej skoro nie oglądałem anime więc na film nie pójdę. Dzięki Joe za przestrogę bo szkoda mi 15 złotych na bilet do kina. Nawet te parę złotych ostro uszczupli mój portfel.
[9] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Crono8 [*.chello.pl], 17.04.2009, 21:34:24, oceny: +0 -0
Crono8Z tym całym 'ewolucja' chodzi pewnie o to, że 'animowana legenda' stała się filmem aktorskim *le gasp*

Żal, ale i tak się wybieramy z ekipą.
Jak mogłeś nie mieć fazy DB? Niepojęte D:

Lol Herr Flick!
[15] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 17.04.2009, 23:11:24, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
Spirit of CoachBo to stara dupa jest.
Dinozaury zbierały karteczki do notesów z gołą Usagi :)
[17] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Crono8 [*.chello.pl], 18.04.2009, 00:32:04, odpowiedź na #15, oceny: +0 -0
Crono8Może i tak, ale Sailorki -> DB -> coś tam dalej, to naturalna kolej rzeczy 8D
[20] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 18.04.2009, 09:57:01, odpowiedź na #17, oceny: +0 -0
Spirit of CoachCzy ja wiem...
Ja jestem z drugiej fali moonie, i stosunek do DB mam A..

..ambiwalentny.
[10] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Rai [*.chello.pl], 17.04.2009, 22:21:19, oceny: +0 -0
RaiNie jestem jedyną, która nie miała fazy na DB ^-^
Miło to usłyszeć :D

Na Dragon Ball i tak się nie wybierałam z prostego powodu: brak pieniędzy... A recenzja tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że raczej nie warto...
[23] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Andy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.04.2009, 13:40:44, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
Andyseconded.
[11] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
HK-Chan [78.155.127.*], 17.04.2009, 22:23:35, oceny: +0 -0
HK-Chanja już w kinie byłam i.... załamka! xD powaliło mnie szczególnie "kame....(....)- hame....(......)- HA!!!!!!
[12] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Alzea [82.177.126.*], 17.04.2009, 22:45:26, oceny: +0 -0
AlzeaHah, dzisiaj w kinie byłam i hm, I LOL'd
Nawet jak oceniac DB jako zwykły osobną produkcję, a nie film oparty na czymś, to jest słabo. Sceny przeskakują z jedną na drugą, w czasie mozna sie zgubic itd. Ogólnie, recenzja zgodna z prawdą, a przynajmniej z moimi wrażeniami.
W sali wszyscy sie śmiali w najmniej śmiesznych momentach a KAME-monolog Piccolo-HAME-dalej monolog-HA! zabiło. Zaraz potej, hm, finałowej walce(?), w sali zapadła cisza, i tylko mi wyrwało sie "i to już?", wszyscy wybuchnęli śmiechem, koniec xP
Nooo, przynajmniej troche się pośmiałam i posłuchałam ciekawych komentarzy w czasie trwania seansu, jak i po nim.
[13] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
seba_kaktus [*.chello.pl], 17.04.2009, 23:04:27, oceny: +0 -0
wlasnie wrocilem z kina . A ten film rzeczywiscie jako film akcji ledwo sie broni, jako film DB lezy i kwiczy ^^.
scena z zelem dobra zaiste.
[16] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 17.04.2009, 23:22:01, oceny: +0 -0
RyujiJako fan (fanatyk?) DB nigdy nie żywiłem nadziei na to, że zrobiony zostanie film dobry. Nie jakiś wyjebiaszczy, ale po prostu dobry. Jak widać się nie zawiodłem. Recenzja tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że to strata czasu jako film sam w sobie, a jako adaptacja mangi tym bardziej. Pewnie i tak w końcu pojdę na ten szrot, ale przedtem nie zapomnę się porządnie wstawić. Może nawet coś mi się spdoba ;)

A Mortal Kombat jest świetny w swojej klasie ;>
[18] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Lord_Zuo (Blondi) [*.chello.pl], 18.04.2009, 02:32:55, oceny: +0 -0
Lord_Zuo (Blondi)Właśnie wróciłem z seansu, nie wiedzieć czemu jak się kończył ludzie odwracali się do nas siedzących w ostatnim rzędzie i pokazywali palcem^^'' no cóż, to jest zdecydowanie film, przy którym nie da się nie dostać głupawki xD Bardzo polecam iść na nocny seans z kumplami, tak żeby nie było dużo ludzi na sali xD
[19] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Mesiaste [213.134.189.*], 18.04.2009, 07:58:49, oceny: +0 -0
Mesiastenie jestem pewna czy warto wydawać na tą szmirę choćby złamaną złotówkę, choćby tylko po to by sobie po niej później rzeczowo pojechać.
[22] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Filia-chan xD [195.116.207.*], 18.04.2009, 13:03:24, oceny: +0 -0
Filia-chan xDja chciałam jechać na ten film ... ale czytając recenzję i komentarze to chyba nie pojadę xDDD nie chcę tracić kasy xDD
[24] nędza
Zitz-sama [*.chello.pl], 18.04.2009, 14:09:09, oceny: +0 -0
Zitz-samaByłem, zobaczyłem... a teraz mam koszmary :'(
[25] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Leviathan [*.acn.waw.pl], 18.04.2009, 14:11:13, oceny: +0 -0
LeviathanOK. W kinie bylem, Evolution obejrzalem ;P

Bede chyba jedynym w tym towarzystwie, ktore do tej pory udzielilo glosu, ktoremu sie film jako tako podobal ;P

Evolution traktowalem raczej jak alternatywna rzeczywistosc i jestem w tym niewielkim procencie maniakow DB, ktorym Ewolucja moze sie spodobac. Fakt brakowalo mu sporo z oryginalu, ale kto powiedzial, ze musi byc idealnie odwzorowane wszystko. To luzne bazowanie na serii mi sie podobalo i chetnie poszedlbym do kina po raz drugi, ale szkoda mi kasy na bilet ;P
[27] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
już po filmie [*.chello.pl], 18.04.2009, 15:40:16, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
I ja przyznam że jak się na to w ten sposób patrzy to film jest nawet ciekawy... Zwłaszcza Goku jako licealista i jego relacje (i gatki) z dziadkiem. Ale dalej... Dalej jest tylko gorzej w mojej opinii :/
[41] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Vampircia [*.chello.pl], 18.04.2009, 22:53:07, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
VampirciaNie jesteś sam, mi również się podobało. Uważam, że tego filmu nie dało się zrobić tak, żeby spodobał się ogółowi, bo dla ludzi nie mających styczności z anime byłby i tak zbyt mangowy, a dla osób znających się na rzeczy zbyt odbiegający od oryginału. Pewnych rzeczy po prostu nie da się przełożyć na live action.
[54] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Yaci [*.hokkaido.ocn.ne.jp], 19.04.2009, 12:04:51, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
Ja też nie będę jeździł po tym filmie. Poszedłem bez specjalnych oczekiwań i w kinie bawiłem się nie najgorzej. Po obejrzeniu stwierdzam, że film miał potencjał, szkoda że został zmarnowany.

Top rozczarowania:
- Master Roshi
- nie poprosili smoka o majteczki ;)
[26] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Sojita [*.internetdsl.tpnet.pl], 18.04.2009, 14:15:57, oceny: +0 -0
SojitaA ja się wybiorę aby zobaczyć ten żal na własne oczy.
Akurat mam kasę a kumple namawiają...
Z ciekawości zobaczę co i jak spierniczyli ^^
ps. jestem z tych co "wychowali się" na DB (ale nie biegałem wrzeszcząc kamehameha! xD)
[29] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
ruddy [*.acn.waw.pl], 18.04.2009, 16:07:40, oceny: +0 -0
ruddywlasnie wrocilem z kina... no coz... wrazenia pozytywne (Boze... co ja pisze T.T)...
po tym co sie nasluchalem o tym filmie i po tym co w kinie zobaczylem uwazam, ze nie ma masakry totalnej...xD ale jednego nie moge przezyc - Roshi kamehameha uleczyl (czy co on tam zrobil) Goku xD hahaha... smiech na sali :D

ale ogolnie da sie przezyc :)
[31] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Leviathan [*.acn.waw.pl], 18.04.2009, 17:53:08, odpowiedź na #29, oceny: +0 -0
LeviathanCoz... ja wiedzialem o tym przed filmem i bylem troszke zdziwiony ;P ale mam chyba na to wyjasnienie, oczywiste z reszta... Wpakowal w niego ladunek energii tak jak wala tymi galkami z pradem w klate ;P Podobnie to wygladalo jak Goku SSJ strzelil ki-blastem w przecietego Freeze na Namek i go podladowal :)
Mnie zaskoczylo Piccolo i jego uczen Oozaru czy jakos tak ;P albo to ze Kakarotto przybyl w meteorycie, chyba ze ten kto pisal suby byl idiota, ale chyba jednak Picco powiedzial mitior ;P Kurde trzeba bedzie looknac kiedys raz jeszce sie upewnic ;P
[44] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 01:29:19, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
RyujiCo do subów to się zgodzę. Nie wiedziałem, że Piccolo był Nemekiem ;P
[30] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.04.2009, 17:01:39, oceny: +0 -0
RyujiCiekawe, czy ktoś teraz powie, że ta wersja DB jest lepsza ;)
[32] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
ruddy [*.acn.waw.pl], 18.04.2009, 18:28:40, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
ruddyhahahaha...!!!! xD nieee noo... mega film...xD jeja, jeja... trzeba calosc zobaczyc xD
[34] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Kirika [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.04.2009, 19:26:40, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
KirikaMogę już zacząć się bać? Dziękuję. AAAAAAAAAAAAAAA *wdech* AAAAAAAAAAAAAAAAA *wdech* AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA *wdech* AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Powiem szczerze, że chciałam iść na ten film...i mimo wszystko chyba nadal chcę O_o Oby nie był gorszy od "Nienarodzonego", bo się zaszlachtuje, już żałowałam jednej kasy wydanej na bilet, drugiego rozczarowania nie przeżyję...

DB swego czasu lubiłam, wciąż mam do niego sentyment, ale po prostu lubiłam tą serię, ale nie biegałam po podwrórku krzycząc "Kamehameha", ani nie stawiałam sobie do góry włosów xD
[46] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Marcianek [*.chello.pl], 19.04.2009, 09:39:05, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
Marcianeka ja polecam ten fragmencik...mimo pewnej kiczowatości uważam go za dobrze zrobiony i całkiem polewkowy xD link
[50] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
karo-cat [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 10:37:27, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
karo-catej, to jest nawet niezłe XD
[59] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
KnP [*.ssp.dialog.net.pl], 19.04.2009, 15:34:24, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
[68] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Marcianek [*.chello.pl], 19.04.2009, 18:04:48, odpowiedź na #59, oceny: +0 -0
Marcianeko Jezus Maria & wszyscy święci! pierwsze 20 sekund i wymiękłam, nie mogę, nie obejrzę tego do końca, nie potrafię xD Nameczanki w ciąży, jeden czułek, zamiast dwóch sjafjajzwtf XD
[72] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Shizuma [*.wroclaw.mm.pl], 19.04.2009, 19:50:19, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
Shizumato jest przemega! lepiej wypada niz DBE
[85] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Rokugatsu [*.upc-a.chello.nl], 22.04.2009, 15:14:49, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
RokugatsuNiezłe , hehe :D
[97] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Logan [*.chello.pl], 19.08.2009, 23:11:24, odpowiedź na #46, oceny: +0 -0
Loganten kawałek jest lepszy niż cały DB Evo, pod każdym względem.
[53] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
PinkEuzebiusz [*.as.kn.pl], 19.04.2009, 11:29:22, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
PinkEuzebiuszRyuji:Uhahahahaa! *wychodzi spod stołu* A...a!Ale przynajmniej dziadek miał skorupe! XD
[69] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Sayako [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 18:08:26, odpowiedź na #53, oceny: +0 -0
Eii, masz w orginale to zdjęcie z twojego avatara? *-*
[60] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Yaci [*.hokkaido.ocn.ne.jp], 19.04.2009, 16:27:53, odpowiedź na #30, oceny: +0 -0
Wśród ciągnących ode mnie "The Magic Begins" jest kilku ludków z Polski. Zastanawia mnie czy ma to jakiś związek z tym wątkiem? ;) Obejrzałem już na Google Video, ale to tak wymiata, że musiałem to mieć w lepszej jakości. ;D
[33] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Suzume_ [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 18.04.2009, 19:26:04, oceny: +0 -0
Suzume_Film żałosny, marna kopia The Magic Begins...
Z chińskiego filmu przynajmniej można się było pośmiać...
[35] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
-Zombik- [*.chello.pl], 18.04.2009, 20:01:35, oceny: +0 -0
-Zombik-A mi się nawet podobało. Fajnie rozwiązali wątki romantyczne, fajnie pokazali relacje Goku z dziadkiem, fajnie pokazali szkolne życie Goku. Nieścisłości było mnóstwo, ale nawet ładnie rozwiązali problem motywacji Goku.

Tylko co Piccolo i Oozaru robili w jednym teamie i skąd się wziął Goku? I dlaczego Yamcha był takim debilem? xD

A tak BTW, to Mai była i w mandze i w anime, ale nie odgrywała takiej roli jak w filmie. I z jakiej pały transformowała sobie twarz, to też nie wiem ;)
[36] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Zitz-sama [*.chello.pl], 18.04.2009, 21:15:11, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
Zitz-samaNie odniosłeś wrażenia, że z każdą minutą filmu było coraz gorzej? No, może poza "wejściem" Lorda Piccolo XD. Mi w filmie głównie podobały się relacje Goku-dziadek + realia szkolne. Ale potem było coraz gorzej (Yamcha- i wszystko jasne)... Musiałem zbierać szczenę z podłogi. Naprawdę nie potrafię wskazać odbiorcy docelowego tego filmu... Chyba każdy będzie "na coś" narzekał :/
[37] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
shizuru [*.net81.citysat.com.pl], 18.04.2009, 21:43:40, odpowiedź na #36, oceny: +0 -0
shizuruNie każdy :P Mi się ten film podoba, bo celnie trafia w moje dziwne poczucie humoru xD A mojej przyjaciółce również się podobało. Może też dlatego, że prawie wogóle nie pamiętam oryginalnego DB (ale w sumie wtedy bałam jeszcze mała).
[38] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Leviathan [*.acn.waw.pl], 18.04.2009, 21:54:01, odpowiedź na #35, oceny: +1 -0
LeviathanNie wiem czy wszyscy po tym czytali, ale slyszalem, ze pomieszano po prostu sagi... z DB wzieli Piccolo Sage a z DBZ Buu Sage, jak tak na to spojrzymy to od razu widac kogo z kim wymieszali...
Goku z Gohanem, ChiChi z Videl, Yamche jak nic z Sharpnerem, tym blond cwaniaczkiem z klasy Gohana... Muten Roshi wyglada prawie tak jak za mlodu tylko brak tych czarnych okularkow... a Picco prawie jak Buu ;P
Strzelam, ze w sequelu Red Ribbon Army bedzie chcialo opanowac swiat poslugujac sie Androidami i Cellem... chociaz... za bardzo sie spiesze, jeszcze trzeba dac Nappe Raditza Vegete i Freeze ;P ciekawe oj ciekawe co wymysla, bo pierwsza czesc jest wg mnie ok i mozna przymknac czasami oko na pare faktow...
[40] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Katsu-Sama [*.tvk-net.pl], 18.04.2009, 22:40:24, oceny: +0 -0
Katsu-SamaObejrzałem film...Muszę przyznać,że spodziewałem się czegos gorszego . Film zleciał szybko,był nawet w niektórych momentach śmieszny,Ayu(*_*) wykonująca main theme. Biorąc pod uwagę sceny walki i całą reszte...ogólnie wychodzi mi 4/10 . Najgorszy był Piccolo...Główny zuy,który wypowiedział jakieś max 5 linijek tekstu !...Miałem nadzieje,że chociaż nie ma różków to porządnie zagra i będzie miał barwny charakter...a ty ZONK !
[42] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
ruddy [*.acn.waw.pl], 19.04.2009, 01:16:18, odpowiedź na #40, oceny: +0 -0
ruddyraczej wygladalo jakby Piccolo mial te swoje czulka tylko... no coz... nie staly mu xD
[43] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Ryuji [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 01:26:44, oceny: +0 -0
RyujiDopiero co wróciłem z kina i z czystym sumieniem podtrzymuję wcześniejszą ocenę. Po prostu dno. Zdarzyło mi się parę razy uśmiechnąć, ale bzdurny sceariusz (o ile takowy w ogóle był) sprawił, że filmu nie dało się uratować. W moich oczach to totalna porażka. Najbardziej w pamięci utkwiła mi... muzyka. Na nieszczęście zakończenie (to, po pierwszych napisach) wskazuje na to, że powstanie kontynuacja tego gniota. Jeśli na tym samym poziomie, to ja jednak sobie podaruję. Może kiedyś..ktoś.. zrobi dobry aktorski film DB. Może.

Shenlong FTW!?
[45] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Sasek [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 01:56:17, oceny: +0 -0
SasekA ja nie "wróciłem dopiero z kina". Film oglądałem chyba z miesiąc temu i za każdym razem gdy myślę o ewolucji to mi ręce opadają.

Tak powinien wyglądać DeBek live action >_>
[47] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Niemti [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 09:41:31, oceny: +0 -0
NiemtiObejrzeć będę chciała tak czy inaczej, jak straszne i niemiłe recenzje by nie były.
Dobrze, że spojrzałeś na ten film z perspektywy widza, który nie ma nic wspólnego z pierwotnym DB, tak obiektywnie, bez usprawiedliwiania błędów, bo "to przecież Dragon Ball!"
[48] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
gonardino [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 10:09:19, odpowiedź na #47, oceny: +0 -2
Ja pójde na film, obojętnie jakie są wasze recenzje. Dla mnie moje zdanie się liczy jako wielbiciela DB, a nie innych. Myślę że stawiając im poprzeczkę nieorginalności przekazu live action tylko wylewacie na nich swoje frustracje i kompleksy. Krytycy wielcy się znależli co na konwentowe cospleye sie przebierają i debili z siebie robią. Poza tym niektórzy z was nie mają smaku i ani za grosz gustu przebierając sie z ulubioną postać. A rzucacie mięsem w tych aktorów z kttórymi nie mielibyście zadnych szans. Ale co z tego jak mószą polegać tylko na reżyseri i scenariuszu kogoś innego. Do zobaczenia na Koneconie 2.
[57] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Katsu-Sama [*.tvk-net.pl], 19.04.2009, 14:39:10, odpowiedź na #48, oceny: +0 -0
Katsu-SamaAle cosplayowicze na konwentach robią to dl zabawy. Natomiast charakteryzatorzy aktorów w DBE mieli o wiele większy budżet na przebranie ich niż jakiś polski cosplayer. Na dodatek aktorzy w DBE robią to tylko dla kasy.
[62] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
gonardino [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 16:59:18, odpowiedź na #57, oceny: +0 -1
mówienie że robią to dla chasy ( a jest to tez prawda) jest jak mowienie że jem i pije poto by to wyszczać i wysrać. Dla niektórych moze byc to pasja i sposobem na życie oraz wyszukaniem sensu swego życia, natomiast cospleyerzy robiąc to dla zabawy tak naprawde robią tych co nie powinii. Nie starają sie kreować imidz czy coś (a to jest prawdziwe życie) to nasladuja tych ktorym i fizycznym i psychicznym wyglądem nie pasuja dlatego my milosnicy anime i mangi kojarzymy sie z tzw. wykolejencami bez powrotu :) ( sorry za ostre słowa) Chodzi o to żebyście tak surowo nie oceniali tych co proboją cos zrobic, a porownanie usa do japonii jest jak pączek bez nadzienia do z nadzieniem :) a nie szata zdobi człowieka, więc nie broń tu cospleyerow małym budżetem
[65] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
gonardino [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 17:17:44, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
sznurek polecam obejrzeć a w szczególności cospleyerom
[66] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
gonardino [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 17:38:01, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
sznurek
jakby co to znajdziecie to na you tube wpisując are anime characters caucasian or japanese
[76] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Gargu [*.154.246.94.artcom.pl], 20.04.2009, 16:39:11, odpowiedź na #66, oceny: +0 -0
Gargu> characters caucasian

oh rly
[74] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Niemti [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 20.04.2009, 00:20:09, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
Niemtija nic nie oceniam, bo filmu nie widziałam
[49] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Vampircia [*.chello.pl], 19.04.2009, 10:35:01, oceny: +0 -0
VampirciaCo wy się tak czepiacie tego Piccolo? Jak dla mnie wyglądał super. Generalnie film mi się podobał, a jestem fanką DB i odstępstwa od oryginału wcale mnie nie drażniły. Sama bym wiele zmieniła, gdybym miała robić film. W końcu to odrębny rodzaj sztuki i rządzi się innymi prawami niż anime.
[58] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Katsu-Sama [*.tvk-net.pl], 19.04.2009, 14:40:54, odpowiedź na #49, oceny: +0 -0
Katsu-SamaWygląd był akurat znośny ale nie to,że główny czarny charakter został pokonany w 5 min i wypowiedział parę linijek tekstu( na pewno nie przekroczył 10 )
[63] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Vampircia [*.chello.pl], 19.04.2009, 17:03:44, odpowiedź na #58, oceny: +0 -0
VampirciaMi to jakoś nie przeszkadzało, nawet mi się to w oczy nie rzuciło.
[71] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
naró [80.54.233.*], 19.04.2009, 19:32:25, odpowiedź na #63, oceny: +0 -0
naróTO mi najbardziej przeszkadzało. Dziwne uczucie gdy walka na imprezie jest lepsza niż ta ostateczna. Ba, nawet mi się wydawała dłuższa...xD
[51] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Chaos [*.acn.waw.pl], 19.04.2009, 10:38:22, oceny: +1 -0
ChaosMuten Roshi był przezajebisty.
Reszta była do dupy.

Łorning. Spojlers.

Joe, zapomniałeś wspomnieć, że zamiast wskrzesić dziadka, Goku wskrzesił jakiegoś dziada, którego zna od tygodnia.
Ba, mogliby rzucić życzeniem prosto z sagi Piccolo Daimao - wskrzesić wszystkie ofiary Piccolo.
[56] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Kinichi_ [*.adsl.inetia.pl], 19.04.2009, 13:36:24, odpowiedź na #51, oceny: +0 -0
po 1. Goku wybral wskrzeszenie kogos kto nie jest jego dziadkiem - podobnie gdy wskrzeszal Borę (saga RR)
po 2. Muten Roshi byl ofiarą Goku a nie Picoola wiec to zyczenie o wskrzeszeniu wszystkich ofiar Piccola nie daloby mozliwosci kontynuacji (Boshe!) tego filmu za kilka lat, gdy Goku ma odbyc trening z mistrzem i miec rewanz z Piccolo
[52] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
matryn [*.chelm.mm.pl], 19.04.2009, 11:23:03, oceny: +0 -0
matrynKilka lat temu (może nawet te 6) przeczytałam sobie, że będzie adaptacja filmowa DB. Od razu wiedziałam, że to będzie gniot. Teraz utwierdziłam się w tym przekonaniu, ale i tak na to pójdę tylko po to, aby znowu polatać sobie po mieście z okrzykiem KAMEHAMEHA!!!
[55] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Kinichi_ [*.adsl.inetia.pl], 19.04.2009, 13:33:32, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Kame-hame-ha :D tez tam byla :D a najlepsze bylo jak Goku mogl sie rownac z Chi Chi :D
[61] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
SeNe unlogged [*.internetdsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 16:53:48, odpowiedź na #55, oceny: +0 -0
kamej...
hamej...
HAAAAAAAAAAA!
i leci~!

oł jes, film moich marzeń v__v
[67] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Sayako [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 19.04.2009, 17:42:54, oceny: +0 -0
Hm, dzięki. Miałam iść, żeby mieć jakieś pojecie o DB bo nie oglądałam i nie czytałam, jednak widać nic się nie dowiem. Pozostaje mi SeNe, która po obejrzeniu filmu wszystko, od openingu do endingu, opowie ^^
[70] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
naró [80.54.233.*], 19.04.2009, 19:29:15, oceny: +0 -0
naróPoszłam. Musiałam xD Jak dzień wcześniej zobaczyłam załamanych ludzi wychodzących z sali kinowej w ilościach szczątkowych stwierdziłam, że muszę. Dla zabawy xD. Początek (tak te pierwsze 15 minut) było do przeżycia. Reszta. Nie wiem co to było, ale były komentarze xD. Zgadzam się z tą przepiękną recenzją XDDD'
[73] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Gotenks [*.tvkdiana.pl], 19.04.2009, 21:25:11, oceny: +0 -0
GotenksPewnie kiedyś obejrzę dla ciekawostki.
Na razie oglądam na bieżąco Dragon Ball Kai i jestem zadowolony, tylko mogli trochę zremasterować obraz, bo mdło to wygląda :P
[89] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Pazuzu [*.chello.pl], 26.04.2009, 00:19:34, odpowiedź na #73, oceny: +0 -0
PazuzuZgadzam się co do Kai - obraz mogliby bardziej poprawić, ale miodność najmniej przyzwoita...
[75] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Geradiel [*.chello.pl], 20.04.2009, 13:34:58, oceny: +0 -0
Geradielpo trailerach nie spodziewałem się niczego dobrego ze strony DBE ale po obejrzeniu filmu w kinie stwierdzam ze to było najgorzej wydane 15 zł jak do tej pory...
[78] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Gargu [*.154.246.94.artcom.pl], 20.04.2009, 19:02:40, oceny: +0 -0
[80] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
xMiyuki [*.tktelekom.pl], 20.04.2009, 21:50:04, odpowiedź na #78, oceny: +0 -0
xMiyukiSciagne sobie ten film na kompa. Obejrzec mysle, ze zawsze warto. Chociażby dla przekonania sie o wartości tego filmu.
[81] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Gargu [*.154.246.94.artcom.pl], 20.04.2009, 22:42:54, odpowiedź na #80, oceny: +0 -0
GarguPrzeciez to jest gra.
[79] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Olazu [*.ssp.dialog.net.pl], 20.04.2009, 21:44:12, oceny: +0 -0
"The Balls are inert".
[87] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Crono8 [*.chello.pl], 23.04.2009, 17:37:38, odpowiedź na #79, oceny: +0 -0
Crono8They don't work :c
[84] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Io [80.51.92.*], 22.04.2009, 07:36:52, oceny: +0 -0
IoWykastrowali DB.
[86] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
T@ishi [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 23.04.2009, 16:37:03, oceny: +0 -0
T@ishiżałosny .... ponad godzina zycia w ....
[88] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Kitsu-chan [*.tvk.torun.pl], 25.04.2009, 19:54:44, oceny: +0 -0
Kitsu-chanFilm żenujący...jedyny dobry akcent to RULE Ayumi w napisach końcowych xD
[90] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Imerman [*.salbis.petroinform.com], 26.04.2009, 15:20:37, oceny: +0 -0
ImermanKilka dni temu oglądnąłem pierwsze 10 minut na chomikuj.pl i jak dla mnie film ssie. Nie wiem tylko czy moje zdanie w tej sprawie może być obiektywne, bo jakoś od czasu jak się dowiedziałem, że Amerykanie chcą sprofanować DN osobą Efrona i zrobić Death Note Musical, jestem uprzedzony do amerykańskich ekranizacji mang.
[91] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Kitsu-chan [*.tvk.torun.pl], 26.04.2009, 20:20:29, odpowiedź na #90, oceny: +0 -0
Kitsu-chanA Efron nie miał czasem grać Sagary Sousuke w filmowej wersji FMP??
[92] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Imerman [*.salbis.petroinform.com], 27.04.2009, 19:13:09, odpowiedź na #91, oceny: +0 -0
ImermanA z tym to już nie wiem, ale po kinematografii amerykańskiej się można wszystkiego spodziewać.
[94] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
gokunoBaka [*.ptim.net.pl], 03.05.2009, 13:43:53, oceny: +0 -0
gokunoBakaBylam zobaczylam i zwatpilam.
Jako imiennik glownej postaci poczulam sie zgwalcona XDDD
Siedzielismy do konca napisow z J rocko podobnym endingiem i o zgrozo - byla dodatkowa scena Ze Lord P. jednak przezyl.
Druga czesc sie szykuje najwyrazniej ;____;
[95] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Nox88 [*.interpc.pl], 05.05.2009, 16:05:29, oceny: +0 -0
Nox88Pomijając że sam pierwowzór nie był tytułem w żaden sposób wybitnym czy po prostu solidnym to wersja filmowa to jakaś pomyłka, tytuł jest, imiona te same, wygląd postaci od biedy podobny no i na tym się kończą podobieństwa do oryginału. Nie warto tracić czasu na to
[96] Re: Dragon Ball – jednak Smocze Jaja
Pottero [*.nat.umts.dynamic.eranet.pl], 20.05.2009, 19:50:41, oceny: +0 -0
PotteroTragedia pod każdym względem i trochę ponad godzina życia w plecy. Nie spodziewałem się po tym filmie wiele, ale i tak zawiodłem się na nim co najmniej cholernie. Przy aktorskim „Dragon Ballu” nawet „Zmierzch” wygląda jak przyzwoity film. Mało tego – wykreowanemu przez Amerykanów Shenlongowi udało się pod względem chujowatości pobić smoka z „Wiedźmina”!
[99] Re: Dragon Ball – jednak Smocze Jaja
neru [*.nitka.net.pl], 08.09.2009, 18:14:25, odpowiedź na #96, oceny: +0 -0
neruA wiecie, że ma być część drugaxD?
[100] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
zuo-- [*.icpnet.pl], 28.06.2010, 19:04:16, oceny: +0 -0
zuo--A to nie mialo wejść rok temu? Chyba w czerwcu albo maju..
[101] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
Yori [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.12.2010, 21:04:57, oceny: +1 -0
Z jakiejś gazety "(...)film "Dragon Ball" wzorowany na popularnej animie" Widziałam trailer-mi by chyba szkoda było pieniędzy na bilet na taki film.Cosplay fanów jest lepszy od ich strojów jak dla mnie^^
[102] Re: Dragonball – jednak Smocze Jaja
blargh [78.30.67.*], 15.03.2013, 22:31:34, oceny: +0 -0
Wiem, że o tym tekście prawdopodobnie wszyscy zapomnieli, ale skoro nikt się wtedy nie przyczepił, to ja to zrobię - Mai (nie Mei) pojawia się w anime, tylko że w innej roli. Żeby udowodnić, proszę bardzo: dragonball.wikia.com/wiki/Mai
Powered by WashuOS